Сонячний, радісно-бешкетливий світ


Скачати 61.32 Kb.
Назва Сонячний, радісно-бешкетливий світ
Дата 30.03.2013
Розмір 61.32 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Історія > Документи


Тема. Сонячний, радісно-бешкетливий світ дитинства в повісті Марка Твена “Пригоди Тома Сойєра”.
Мета: розкрити особливості поведінки, внутрішнього світу головних героїв твору, розвивати образне мислення, акторські здібності школярів, вчити уважного ставлення до художньої деталі
Діти – поети та філософи.

Я. Корчак .
Урок-подорож.
Обладнання: ілюстрації, схеми, роздатковий матеріал, комп’ютер.

Зміст уроку.
Актуалізація знань учнів.

Ми всі любимо гру, жарти, мріємо про подорожі, пригоди.

Сьогодні ми відвідаємо країну пригод та розваг, а допоможе здійснити мандрівку в цю країну комп’ютер. Тож увага на монітор. Розпочинаємо урок-подорож у світ пригод.

Давайте уважно розглянемо текст, який появився на моніторі і прочитаємо його .

  • Tom!

No answer.

  • Tom!

No answer.

Where is that boy, I wonder? You Tom! The old lady pulled her spectacles down and looked over tpem about the room; then she put them uh and looked out under them.
«Том!»

Ніхто не відповів.

«Том!»

Ніхто не відповів.

«Цікаво б знати, де цей хлопчик. Де ти Том?» Ніхто не відповів.

Стара жінка опустила окуляри і, дивлячись понад ними, оглянула кімнату, потім вона наділа їх на чоло і подивилась з-під них.


  • Якою мовою написаний текст?

  • З якого твору цей уривок?

  • Хто автор цього твору?

Зупинка перша.

Селище Флорида ( штат Міссурі )

Презентація портрета письменника

30 листопада 1835 року у селищі Флорида (штат Міссурі) у родині Джона Маршалла Клемента народилась п’ята дитина – син Семюель, якому за велінням долі випало стати відомим письменником Марком Твеном. Коли йому виповнилось 12 років, помер батько. Семюель почав працювати. Спочатку був робітником у друкарні, потім лоцманом на Міссісіпі. Працюючи лоцманом, він часто чув: «Марк твен», що в перекладі означало: «відмітка два», тобто глибина, достатня для проходу суден, «шлях вільний». Так появився псевдонім письменника. З 1863 року всі твори, які він написав, мали підпис Марк Твен.



Історія створення повісті «Пригоди Тома Сойєра»

Марк Твен говорив, що в повісті «Пригоди Тома Сойєра» він розповів про власні витівки. Під іменем тітки Полі письменник зобразив свою матір, під іменем Беккі – одну із своїх шкільних подруг, з якою одного разу заблукав у страшних лабіринтах печери недалеко від містечка Ганнібала. Дівчинку звали Лаура Хокінс, і вони мало не загинули. Вона пережила Марка Твена на18 років. Як цінну реліквію зберігала фотографію двох літніх людей з підписом: «Том Сойєр та Беккі Тетчер»

Головні герої твору – діти. Робота над епіграфом твору та темою.

Зупинка друга.

Робота з ілюстраціями

  • Кого ви бачите на малюнках, що майже не відрізняються.

( Бена Роджера І Тома Сойєра)

Подивіться на картинку.

10 речей в картинці відрізняються від тексту. Знайдіть їх.

Опишіть малюнок.

Що говорить про те, що хлопчики збираються битися? Чи могла б їхня зустріч закінчитися інакше?






Найдіть опис такої поведінки Тома, яка відповідала б ілюстрації. Чим зумовлена така поведінка?
По чому ми можемо побачити, що це цвинтар?

Що можна було б побачити при денному світлі?

Хто персонажі на малюнку? Назвати дітей і дорослих

Робота над уривком твору “На кладовищі”.

Переказати уривок твору, в якому відтворити події, що відповідають малюнку.


Уявіть, що проводите декілька днів на природі, як Том, Хак і Джо. Що б ви написали про це вдома? Розкажіть дійсну чи придуману історію.
Розгляньте малюнки. Який з 4 малюнків відповідає тексту? Що неправильне в трьох інших. Обговоріть чи всі ці ситуації могли б відбутися.



Постільки ми знаходимося в країні пригод, то нічого незвичного немає в тому, що до нас завітали самі Том і Бен.


Інсценізація учнями фрагменту твору “Як Том Сойєр білив паркан”.

Бен і Том

  • То що, друже, мусимо працювати?

  • А, це ти, Бене! Я тебе й не помітив.

  • Слухай, я йду купатися. А ти не хочеш? Та ні, ти, мабуть, краще попрацюєш, еге ж?

  • Що ти називаєш працею?

  • А оце що – хіба не праця?

  • Ну що ж, може, праця, а може , й ні. Я знаю тільки, що Томові Сойєру вона до вподоби.

  • Ха, можна подумати,що тобі й справді подобається білити!

  • Чи подобається? А чомби й ні? Хіба нам кожного дня випадає білити паркани?

  • Слухай, Томе, дай і мені трохи побілити.

  • Та ні, Бене, мабуть нічого не вийде. Розумієш, тітка Полі дуже прискіпується, до цього паркана – він же виходить на вулицю. Його треба ретельно побілити. Певно, так зуміє хіба один хлопець на тисячу, а може, і на дві тисячі.

  • Та невже? Ой Томе, ну дай мені спробувати… Хоч трішечки. Якби це ти мене просив, я б дав.

  • Бене, та я б з охотою, слово честі, але ж тітка Полі… Он і Джім хотів білити, а вона не дозволила, і Сід хотів, і Сідові не дозволила

  • Ну дай спробувати… я віддам тобі яблуко

  • Та ні

  • Я віддам тобі все

  • Біли

Увага на монітор. Той, хто розшифрує головоломку, зможе прочитати закон, який відкрив Том, коли білив паркан.

Відповідь. “І кожен хлопець , і кожна доросла людина завжди прагнутимуть і домагатимуться тільки того, чого важко досягти.”

Зупинка третя.

Робота з текстом. Найти текст, який відповідав би ілюстрації про першу зустріч Тома і Беккі.

Інсценізація уривку повісті.

Том розмовляє з Беккі про свої почуття. Чим завершилась їхня розмова? Що не сподобалось Беккі?

Зупинка четверта.

Том став улюбленим героєм багатьох поколінь читачів усього світу.

  • За які ж риси характеру діти полюбили Тома?

  • Які з них найбільш подобаються вам?

Робота по таблицях. Об’єднати таблиці.

Риси характеру героя


Веселий, життєрадісний

Великий фантазер

Кмітливий та винахідливий

Добрий, щирий

Вірний друг

Лицар

Бешкетник та задирака

Інтерес до навколишнього світу

Гострий розум та язик


Ситуації, в яких вони проявляються

Невідвідування школи

Залучення приятелів до роботи

Уникнення покарання і отримання нагороди

Присяга друзів

Нічна «прогулянка »на цвинтар з Геком

Поведінка на острові

Виступ Тома на суді

Перебування в печері

Участь у хлопчачих бійках

Втеча з дому. Таємне повернення.



Робота з уривками кінофільму «Загибель індіанця Джо» «Покарання Тома тіткою Полі», «Перебування дітей у печері », «На острові », «На цвинтарі», «Том у суді», «Отримання Томом нагороди у недільній школі».

Завдання. Побудувати ланцюжок подій у тій послідовності, в якій вони зображені в книзі.

Зупинка п’ята .

Літературна вікторина.

1. Що означає псевдонім Марк Твен? (Відмітка два)

2. Місто, в якому відбуваються події?(Сент-Пітерсберг)

3. Ім’я молодшого брата Тома? (Сід)

4. Кого зустрів Том у печері? (Індіанця Джо)

5. Прізвище Беккі (Тетчер)

  1. Від кого тікали Том і Беккі у печері? (Від кажанів)

  2. У який день тижня Том білив паркан? (У суботу)

  3. Чим Том Сойєр пригощав Беккі у печері? (Весільним пирогом)



Підсумок .

Книга написана правдиво, весело і цікаво. Вона розповідає про дітей, які люблять бешкетувати, не завжди слухають дорослих. Том – веселий, життєрадісний, жвавий, кмітливий хлопчик. Він нудьгує в школі, бо уроки нецікаві, але з великим задоволенням вдивляється в навколишній світ. Він справжній лицар і великий фантазер.

Домашнє завдання.

І. Підготуватися до характеристики Тома Сойєра і Гека Фінна.

ІІ. Порівняти цих персонажів за планом.

1 Сімейний стан героїв.

  1. Матеріальний достаток.

  2. Ставлення до освіти та виховання.

  3. Риси характеру Тома і Гекка.

  4. Ставлення до них інших персонажів (дорослих і дітей).

  5. Їхнє ставлення один до одного .

  6. Роль дружби в їхньому житті.

ІІІ. Пригадайте, які незвичайні події сталися з Томом Сойєром і Гекльберрі Фінном.

Схожі:

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10
Це підсніжники перші провидці весни, що не побоялися холоду. (6) Вони підняли свої голівки, неначе мовчки сповіщаючи: як/би не лютувала...
Нарешті квітень. Земля в цвіту, а сумно на душі. Мимоволі подумки...
Нарешті квітень. Земля в цвіту, а сумно на душі. Мимоволі подумки оглядаєшся назад, у такий самий сонячний весняний день, як сьогодні....
Найважливіша проблема філософії людина-світ. Ф наука світоглядна....
Ф. це не просто особлива наукова дисципліна, а ще і специфічний тип мислення і навіть емоційний настрій, система світоглядних почуттів...
«Ми роду козацького діти…»
Гортаючи сторінки газети «Шепетівка», читаючи статті колег радісно стає на душі від того, наскільки різноманітним, яскравим, захоплюючим...
«Ми роду козацького діти…»
Гортаючи сторінки газети «Шепетівка», читаючи статті колег радісно стає на душі від того, наскільки різноманітним, яскравим, захоплюючим...
Тема: Світ мого «Я» Мета
Мета: познайомитись з учнями, надати їм можливість поринути у власний внутрішній світ, вчити бачити в оточуючих людях позитив, формувати...
Є. А. Подольська Кредитно-модульний курс з філософії
Світ земний тим самим зобра­жається не як пристановище «зла», «гріха», що протистоїть ідеальному першоиочатку, а як співпричетний...
067-9603101 (Галина Гузьо). К витки на концерти Павла Табакова «Мій...
Перед стартом туру «Мій світ» Павло Табаков представив ексклюзивне відео з репетиції (+ ВІДЕО)
Пожежна безпека НАДАННЯ ПЕРШОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ
Якщо довго діяли сонячні промені сонячний удар. При цьому температура тіла піднімається вище 40°С, непритомність і втрата свідомості,...
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Холл 2004, 37]; світ, який лежить в інших просторово–часових рамках [Смущинська 2006, 99; Saka 2007, 22; Widdowson 2007, 26]. Дж....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка