Методичні рекомендації PowerPoint


Скачати 79.23 Kb.
Назва Методичні рекомендації PowerPoint
Дата 18.04.2013
Розмір 79.23 Kb.
Тип Методичні рекомендації
bibl.com.ua > Інформатика > Методичні рекомендації

Лабораторна робота № 4. Створення презентації засобами PowerPoint



1. Створення презентації. Введення та форматування текстової інформації до місцезаповнювачів.

2. Додавання рисунків, таблиць та діаграм на слайди.

3. Використання гіперпосилань та анімаційних засобів для оформлення презентації.
Методичні рекомендації

PowerPoint – програма презентаційної графіки, яка дає змогу створювати презентації для перегляду на екрані монітора комп'ютера або на великому екрані у залі за допомогою проекційної панелі і проектора.

Презентація – це набір слайдів, де є текст, графічні об'єкти, рисунки тощо. Презентація може містити звук, відео та анімацію – три основні компоненти мультимедіа. Створюються презентації з використанням мультимедійних ефектів для ілюстрації доповідей, рекламних повідомлень, демонстрації проектів. Мультимедійні ефекти презентації дають змогу зосередити увагу слухачів на основному і сприяють кращому запам'ятовуванню інформації.

Слайд – спеціальна екранна форма, що містить поля вводу, для яких в PowerPoint задано виконання деякої специфічної функції. Слайди можуть містити текст, таблиці, графічні та організаційні діаграми, рисунки, відеокліпи, звуковий супровід (музику або голос), гіперпосилання на інші слайди та документи. В PowerPoint використовуються фрагменти документів Word, електронних таблиць Excel, даних Access.

Мал. 24. Робоче вікно програми PowerPoint

Оскільки програма PowerPoint входить до складу інтегрованого пакета MS Office, вона має риси, спільні з іншими додатками Office. Вікно PowerPoint використовує стандартні елементи вікон Windows. Як і більшість інших програм, що працюють під Windows, заголовок вікна містить назву програми та ім'я файла презентації (мал. 24). Під заголовком вікна програми розміщується рядок меню та панелі інструментів.

PowerPoint дає змогу здійснювати перегляд і працювати зі слайдами з використанням різних режимів. Режим у PowerPoint – це альтернативний спосіб перегляду роботи користувача. PowerPoint пропонує п'ять режимів роботи зі слайдами:

  • Режим слайдів займає всю робочу ділянку. Використовується для створення, редагування та заміни одного слайда.

  • Режим структури відображає на одному екрані зміст усіх слайдів без оздоблювальних ефектів. Зручний при роботі з текстами, внесення змін.

  • Режим сортувальника на робочій ділянці PowerPoint виводить мініатюрні зображення всіх слайдів презентації. Використовується для перегляду послідовності слайдів презентації, переходу до роботи з певним слайдом, переміщення окремого слайда на інше місце презентації, додавання нових слайдів та видалення виділених.

  • Режим сторінок приміток пропонує вставляти у слайд службову інформацію (коментарі, пояснення), яка під час демонстрації не показується.

  • Режим показу слайдів призначений для демонстрації презентації. Показ здійснюється слайд за слайдом. Панелі інструментів та рядок меню сховані: зображення слайда виводиться на весь екран. Процесом демонстрації можна керувати – кнопкою миші або автоматично.

Після визначення теми презентації та наявності матеріалу для її розробки (тексту, рисунків, діаграм тощо), переходять до створення презентації. Після завантаження PowerPoint з'являється діалогове вікно (мал. 17), в якому користувачу пропонується створення презентації здійснити на основі "Шаблона презентации", "Пустой презентации", "Мастера автосодержания", або відкрити існуючу презентацію.

Майстрами називаються засоби, які допомагають крок за кроком виконати деяку задачу. Зазвичай майстри – це ряд діалогових вікон, які задають питання про те, як користувач хоче виконати завдання. Після кожної відповіді на питання майстер PowerPoint буде показувати, як змінився зовнішній вигляд презентації.

Майстер автозмісту пропонує вибрати тему майбутньої презентації з групи загальних тем. Для кожної теми підібрані групи слайдів, які звичайно використовуються в подібних випадках. Майстер автоматизує перехід від одного етапу створення презентації до наступного за такою послідовністю: вид презентації, спосіб подання, формат видавання, доповнення.

Створення презентації на основі шаблону відкриває діалогове вікно, в якому у вкладці "Презентация" вибирається потрібний вид, наприклад, "Технический отчет", "Финансовий отчет", які потім заповнюють необхідними даними. Вкладка "Дизайны презентаций" діалогового вікна створення презентації на основі шаблону містить список шаблонів зовнішнього вигляду презентації, створених професійними дизайнерами.

Мал. 25. Діалогове вікно «Создание презентации»

Після вибору варіанта створення презентації на основі порожньої або вибору команди Кнопка Office → Создать, відкривається діалогове вікно «Создание презентации», яке містить автомакети (авторозмітки) слайдів (мал. 25). Кожний автомакет має свою назву – "Титульный слайд", "Маркированный список", "Текст и графика" тощо. Крім того, кожний автомакет має поля вводу (місцезаповнювачі). Полем вводу називається спеціальне вбудоване в слайд поле, для якого в Power Point задано виконання деякої специфічної функції. Наприклад, поле вводу "Щелчок вводит заголовок" розроблено так, щоб в ньому містився найбільший текст на слайді. Поля вводу не є фіксованими, можна змінювати їх розмір та положення, а також видаляти. Розміри змінюють переміщенням маркерів слайда. Щоб змінити його положення, досить виділити мишею місцезаповнювач і перетягнути його на інше місце. Для видалення місцезаповнювача його виділяють, звертають увагу, щоб у ньому не було курсору введення, і натискують клавішу <Delete>.

  1. Завантажити програму PowerPoint.

  2. Створити нову (порожню) презентацію (Авторозмітка «Титульный слайд» є активною для першого слайду одразу після завантаження програми). Ввести текст Організація Об’єднаних Націй (ООН), клацнувши у полі заголовка. Поле підзаголовка слайда видалити. Клацнути на полі підзаголовка, а потім – на межах поля. Місцезаповнювач повинен бути активним і містити текст "Подзаголовок". Натиснути клавішу <Delete>.

  3. Створити (вставити) другий слайд: вибрати пункт меню Главная → Создать слайд → [Вибрати авторозмітку "Титульный слайд"] → ЛКМ. Ввести заголовок другого слайда. Клацнути на полі "Заголовок слайда" і ввести слово Зміст. У поле підзаголовку другого слайда ввести список: Історія, Прапор, Установи, Генеральна Асамблея, Діяльність ООН, Проблеми ООН.

  4. Створити наступні слайди на основі макету "Объект с подписью". В поле заголовка слайдів ввести відповідні назви з пунктів «Змісту» (див. п.3).

  5. В поле тексту 3-го слайда ввести Ця міжнародна організація держав була створена по закінченні Другої світової війни у 1945 р. країнами-союзницями. Сьогодні членами ООН є 185 незалежних держав. ООН виступає посередником між конфліктуючими членами організації, а чимало її спеціалізованих установ проводить гуманітарну роботу. В поле графіки ввести графічний об'єкт: ЛКМ в полі об’єкту Рисунок → Картинки (Из файла).

  6. В поле тексту 4-го слайда ввести текст На прапорі ООН зображена земна куля в обрамленні оливкових гілок, які символізують мир., а в поле графіки – ввести відповідний графічний об'єкт.

  7. В поле заголовку 5-го слайда ввести слово Установи, поле тексту знищити а в поле графіки - малюнок, який був створений на лабораторній роботі 1. Інакше, створити організаційну діаграму: Пункт Вставка → SmartArt → Иерархия → Иерархия. Верхнім рівнем вказати ООН. На другому рівні окремими блоками установи: Продовольча і сільсько-господарська організація Об’єднаних Націй (ФАО), Міжнародний валютний фонд, Міжнародна організація цивільної авіації, Дитячий Фонд ООН (ЮНІСЕФ), Всесвітній банк, Організація ООН з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО), Всесвітня організація охорони здоров’я (ВОЗ). Для зміни рівня використовуйте пункт «Повысить уровень» контекстного меню кожного з блоків.

  8. В поле заголовку 6-го слайда ввести Генеральна Асамблея, в поле тексту – вищий орган ООН,- обговорює найважливіші питання поточної політики і вирішує, на які потреби витрачатимуться її кошти. Кожна держава – член ООН – має в ГА один голос, а в поле графіки – ввести графічний об'єкт.

  9. В поле заголовку 7-го слайда (створити на основі Заголовок и текст над объектом) ввести Діяльність ООН, в поле тексту – маркований список

  • сприяння розвитку міжнародної торгівлі;

  • здійснення культурних, освітніх та медичних програм;

  • контроль за дотриманням прав національних та релігійних меншин;

  • охорона дитинства;

  • фінансування програм допомоги країнам, що розвиваються,

а в поле графіки – ввести графічний об'єкт.

  1. В поле заголовку 8-го слайда (створити на основі «Заголовок и объект с подписью») ввести Проблеми ООН, в поле тексту введіть відому Вам інформацію, а в поле графіки - графічний об'єкт.

  2. Застосувати оформлення до всіх слайдів: пункт меню Дизайн → Темы → обрати тему на свій смак.

  3. Створити 9-й слайд і вибрати авторозмітку "Только заголовок". В поле заголовка ввести текст Презентацію підготував [Прізвище, ім'я]. Перетягти місцезаповнювач у центр слайда.

  4. Відформатувати текст слайдів та оформити їх на свій смак. Зберегти презентацію під назвою "ООН". Переглянути презентацію: Показ слайдов → С начала.

Мал. 26. Панель інструментів меню Анимация

Активізувати місцезаповнювач заголовку титульного слайда "Організація Об’єднаних Націй" ("ООН"). Задати заголовку анімаційний ефект "Круговой симметричный": пункт меню Анимация → Настройка анимации → Добавить эффект → Вход → Другие эффекты→ Круговой симметричный. Надати параметри зміни: Начало → После предыдущего, Скорость →Быстро (мал. 26).

Перейти по черзі до кожного слайда і налаштувати анімаційний ефект для заголовків слайдів. За бажанням надати анімаційного ефекту місцезаповнювачам тексту.

  1. Для кожного слайду задати параметри зміни слайдів – автоматично: пункт меню Анимация → Смена слайда→ зняти прапорець біля «По щелчку» і виставити «Автоматически после 00.10».

  2. На другому слайді пункту змісту «Історія» налаштувати гіперпосилання-перехід на третій слайд «Історія»: виділити пункт «Історія» → Пункт меню Вставка → Гиперссылка → Связать с местом в документе → Заголовки слайдов → 3. Історія. Таким чином налаштувати гіперпосилання-перехід з слайду «Зміст» до відповідних слайдів презентації.

  3. На 3-й слайд «Історія» додати кнопку за якою можна буде здійснити повернення на слайд «Зміст»: Пункт меню Вставка → Фигуры → Управляющие кнопки→ додати кнопку «Назад» (або «Возврат») → у діалоговому вікні «Настройка действия» вказати: Перейти по гиперссылке: Слайд…→ 2.Зміст. Скопіювати кнопку та вставити на слайди 4-8.

  4. За п.17 на слайді «Зміст» додати кнопку за якою можна буде здійснити перехід на останній слайд презентації. На останньому слайді розташувати кнопку завершення презентації: Пункт меню Вставка → Фигуры → Управляющие кнопки→ додати кнопку «Настраиваемая» → у діалоговому вікні «Настройка действия» вказати: Завершить показ.

  5. Зберегти виконану роботу. Переглянути презентацію.

  6. Вдосконалити презентацію на свій смак:

  • Надати ефект графічним об’єктам презентації;

  • Додати слайди, на яких розкривається діяльність кожної з установ ООН;

  • Налаштувати гіперпосилання-перехід з слайду 5 «Установи» до кожного з цих слайдів та повернення на слайд 5;

  • На кожний слайд додати однаковий об’єкт – «Клип» з однаковим ефектом анімації (Вход → Справа).

  1. Зберегти виконану роботу. Продемонструвати презентацію.

Схожі:

Оцінювання PowerPoint ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Використані різні можливості PowerPoint (переміщення по слайдам, анімації, звук, графіка)
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ БІНАРНОГО УРОКУ ТЕОРЕТИЧНОГО...
Методичні рекомендації з досвіду роботи викладачів Державного навчального закладу
Що є типова презентація, підготовлена в PowerPoint?
При запуску PowerPoint появляється діалогове вікно (рис. 1), яке дозволяє вибрати один з режимів роботи: створення нової презентації...
Методичні рекомендації до виконання курсового проекту з дисципліни...
Методичні рекомендації розробили викладачі Нікопольського коледжу Дніпропетровського державного аграрного університету Романій Сергій...
Методичні рекомендації до проведення
У збірнику вміщено методичні рекомендації та розробки уроків на допомогу педагогічним працівникам навчальних закладів для проведення...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПІДГОТОВКИ ДО САМОСТІЙНОЇ ТА ІНДИВІДУАЛЬНО-ДОСЛІДНОЇ...
Методичні рекомендації щодо підготовки, оформлення та захисту основних форм індивідуально-дослідних завдань
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ : «МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ В ГУРТОЖИТКУ»
Методичні рекомендації з досвіду роботи вихователя гуртожитку Державного навчального закладу «Запорізьке машинобудівне вище професійне...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо організації
Матеріали до серпневих конференцій педагогів області (методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в закладах...
Методичні рекомендації з дисципліни «Комерційне кредитування»
Методичні рекомендації з дисципліни «Комерційне кредитування» призначені для надання допомоги студентам в засвоєнні предмету та в...
Уроках української мови Методичні рекомендації підготувала
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка