Орієнтовні критерії оцінки діяльності районних (міських) методичних кабінетів і центрів (проект)


Скачати 231.28 Kb.
Назва Орієнтовні критерії оцінки діяльності районних (міських) методичних кабінетів і центрів (проект)
Дата 11.04.2013
Розмір 231.28 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Орієнтовні критерії оцінки діяльності районних (міських) методичних кабінетів і центрів (проект)


з/п

Показники

Головні компоненти змісту

показника

Інструме-нтарій

Ваго-мість

Шкальна оцінка

Максималь-на інтегрована оцінка

Реальна оцінка

1. Кадрова робота

1.1.

Укомплектованість кадрів. Кваліфікаційний рівень методистів

районного (міського) методичного кабінету (центру) (далі – МК(Ц).

80-100% працівників з вищою категорією – 4 бали; 60-79% – 3 бали; 45-78% – 2 бали; 44- 10%; – 1 бал;

менше 10% – 0 балів.%

Д

3

4

9




1.2.

Розподіл функціональних обов’язків працівників.

Групування видів роботи за предметами та напрямками методичної діяльності.

Д

1

3

3




1.3.

Оцінка діяльності методичних працівників. Ефективність атестації працівників методичної служби.

Відбір сучасник діагностичних методик для оцінювання професійних компетентностей методистів.

Д

С

2

2

4




1.4.

Здійснення зв’язків із закладами післядипломної педагогічної освіти.

Прогнозування, планування і робота щодо підвищення кваліфікації методистів МК(Ц), педагогічних працівників і керівників навчальних закладів, а також надання їм організаційно-методичної допомоги у системі безперервної освіти.

Інформаційно-методичний супровід розвитку професійної майстерності педагогічних працівників у міжкурсовий період.

Д

3

5

15




1.5.

Система навчання методистів. Самоосвіта і саморозвиток методистів та педагогічних працівників.

Стимулювання, координація та результативність самоосвіти.

Система функціонування постійно діючих семінарів, студій, сесій, фестивалів тощо.


Д

3

4

12




1.6.

Якість науково-методичного супроводу атестації педагогічних кадрів.

Розробка та адаптація інструментарію для оцінювання діяльності педагогічних працівників.

Наявність методичних рекомендацій щодо атестації.

Надання консультацій для ефективності проведення атестації педагогічних кадрів. Надання інформації на звернення відділу (управління) освіти оцінки якості навчально-виховної роботи педагогічних працівників, що атестуються.

Д

А

3

5

15




1.7.

Дотримання порядку прийому на роботу методичних працівників Документація про кадри

Відповідність нормативним вимогам документів: наказів, особових справ, трудових книжок тощо.

Д

1

2

2







Загальна кількість балів

60







2.Науково-методичне забезпечення аналітико-експертної діяльності в регіоні


2.1

Надання науково-методичної допомоги керівникам закладів освіти щодо здійснення аналізу та експертизи освітньої діяльності.

Розробка інструментарію для аналізу та експертизи.

Розробка або адаптація критеріїв оцінювання різних аспектів освітньої діяльності (уроку, виховного заходу, професійної діяльності педагога тощо).

Б

3

5

15




2.2.

Якість підготовки аналітичних матеріалів МК(Ц )..

Структурованість, змістовність, логічність, включення оцінних суджень, висновків у звітах, доповідях, аналітичних довідках.




2

3

6




2.3.

Використання аналітично-експертних висновків для моделюванні управлінських рішень науково-методичного характеру.

Розробка заходів щодо підвищення якості навчально-виховного процесу на основі проведеної діагностики (контрольних робіт, моніторингу, експертизи тощо). Діагностична основа рішень науково-методичної ради МК(Ц)

Д

3

3

9




2.4.

Науково-методичний супровід використання методів експертного оцінювання педагогами

Надання консультацій щодо проведення самоаналізу та самоекспертизи. Заходи МК(Ц)щодо забезпечення об’єктивності педагогічного оцінювання.

А

2

4

8




2.5.

Розвиток діагностичної і моніторингової бази МК(Ц)

Наявність інструментарію для оцінювання педагогічних об’єктів (анкети, тести, опитувальники, контрольні роботи тощо).

Д

2

5

10




2.6.

Координація аналітико-експертної та моніторингової діяльності.

Планування моніторингових та діагностичних досліджень.

Участь у міжнародних, всеукраїнських, регіональних моніторингово-експертних дослідженнях.

Д

Б

3

3

9




2.7.

Система підготовки експертів за різними напрямками педагогічного оцінювання.

Форми роботи для підготовки педагогів-експертів з апробації підручників, оцінки авторських програм, експертизи інновацій тощо.

Д

Б

3

3

9




2.8.

Участь МК(Ц) у проведенні моніторингу якості освіти.

Результати моніторингу динаміки рівня навчальних досягнень учнів; моніторингу умов забезпечення психічного та фізичного стану учнів навчальних закладів; моніторинг стану психічного і фізичного розвитку дітей дошкільного віку; навчально-методичного забезпечення дошкільної, шкільної та позашкільної освіти

Д

3

5

15







Загальна кількість балів

81







3.Формування науково-методичного середовища

3.1.

Модернізації системи науково-методичного забезпечення освітнього середовища

Роль науково-методичної ради у формуванні науково-методичного середовища.

Координація діяльності методичних кабінетів при навчальних закладах, районних (міських) циклових методичних комісій (об'єднань) і методичних комісій (об'єднань) при навчальних закладах.

Д

2

5

10




3.2.

Сприяння стабільного розвитку професійних компетентностей педагогічних кадрів.

Надання допомоги педагогам у впровадженні профільного навчання на основі співпраці з громадськістю.

Навчання через семінари, лекції тощо, практична робота з педагогічними працівниками через методичні об’єднання, майстер-класи, творчі групи, педагогічні лабораторії і майстерні.

Участь в конкурсі «Вчитель року»

Д

Б

А

3

4

12




3.3.

Реалізація пріоритетних напрямків освіти через роботу структурних науково-методичних підрозділів.

Функціонування освітніх округів, центрів, лабораторій, творчих груп тощо. Методичні об’єднання; творчі групи; опорні навчальні заклади; школи педагогічної і управлінської майстерності; школи перспективного педагогічного досвіду тощо.

Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі та діяльності навчальних закладів.

Д

3

3

9




3.4.

Дослідження освітніх потреб соціуму та облік освітніх замовлень МК(Ц) від навчальних закладів (міста, району) для модернізації науково-методичного середовища.

Формування банку освітніх послуг та продуктів. Організація маркетингових досліджень.


Б

С

2

3

6




3.5.

Вивчення фахових потреб педагогів на науково-методичні послуги.

Надання адресної консультативної допомоги педпедрацівникам.

Відсоток охоплення педагогічних працівників консультативними послугами.

Рівень задоволеності педагогів методичним консультуванням.

Б

Д

3

5

15




3.6.

Система інформування педагогічних працівників з питань інноваційної діяльності.

Підготовка і проведення науково-практичних конференцій, семінарів, педагогічних читань, конкурсів професійної майстерності.

А

2

3

6




3.7.

Координація роботи над методичними проблемами педагогічних працівників освітніх установ та навчальних закладів.

Роль роботи над методичною проблемою у формуванні власного педагогічного почерку вчителя. Інтегрування методичної проблеми педагога у систему роботи навчального закладу над науково-методичною проблемою закладу.

Д

3

4

12




3.8.

Науково-методичний супровід роботи з обдарованими дітьми.

Організація конкурсів та предметних олімпіад для учнів.

С

А

3

5

15




3.9.

Науково-методичне забезпечення варіативної складової навчальних планів

Методичні рекомендації та консультування щодо оптимізації програмового матеріалу.

Д

Б

2

3

6




3.10.

Вивчення педагогічного досвіду та його популяризація серед педагогічних працівників району (міста).

Презентація досвіду;

конкурс-захист авторської моделі досвіду; методичний марафон; школи вищої педагогічної майстерності;

аукціони педагогічних ідей;

творчі звіти; ярмарки педагогічних ідей тощо.

Д

3

5

15







Загальна кількість балів

106







4. Наукова, науково-експериментальна та інноваційна діяльність

4.1.

Трансформування та адаптація наукових здобутків та передового педагогічного досвіду у практику функціонування і розвитку закладів освіти.

Наявність заходів з науково-експериментальної, інноваційної діяльності у програмах розвитку МК(Ц), освітніх установ та навчальних закладів.

Наявність матеріалів, які засвідчують впровадження наукових здобутків.

Д

А

3

5

15




4.2.

Розвиток науково-методичного супроводу інноваційної педагогічної діяльності.

Реклама педагогічних ініціатив, новацій та реальних досягнень педагогічних колективів.

Банки даних про педагогічні інновації.

Експертиза інновацій.

Д

С

3

2

6




4.3.

Участь МК(Ц) у створенні науково-методичної продукції та їх презентація.

Участь методистів МК(Ц) та педагогів у розробці посібників, підручників, методичних рекомендацій, авторських програм тощо. Розгляд на засіданнях методичної ради. Допомога в рецензуванні.

Подання на розгляд на засідання науково-методичної ради МК(Ц) , науково-методичних і вчених рад закладів ППО.

Публікації про результати науково-методичної діяльності у педпресі.

Д

С

3

5

15




4.4.

Участь МК(Ц) у виконанні державних та регіональних освітніх програм.

Організаційно-методична робота щодо налагодження інклюзивного навчання. Корекційна робота (при наявності відповідних посад).

Д

3

5

15




4.5.

Рівень інформаційних компетентностей працівників МК(Ц).

100%-90% володіють комп’ютером – 4б.;

89-70% – 3б.; 69-40% – 2б. Менще 39% – 1б.

Д

2

4

12




4.6.

Співпраця МК(Ц) з науково-дослідницькими лабораторіями, методичними центрами і вузами при проведенні пошуково-експериментальної роботи.

Участь в організації діяльності експериментальних педагогічних майданчиків,інноваційних проектів, творчих груп тощо. Форми підтримки та розвитку науково-експериментальної роботи.

Патронаж експериментальних закладів.

Д

Б

3

3

9







Загальна кількість балів

72







5. Науково-методичне забезпечення управлінської діяльності в регіоні

5.1.

Участь МК(Ц) у роз’яснювальній роботі нормативно-правових документів про освіту.

Участь методистів у педагогічних радах, на яких розглядаються нормативно-правові акти.

Д

Б

2

4

8




5.2.

Наявність програми (проекту) розвитку методичної служби регіону (району, міста).

Структурованість та концептуальність програми розвитку. Спрямованість на інноваційний розвиток.

Д

3

5

15




5.3.

Розробка нормативного супроводу організації методичних заходів

Розробка положень, інструкцій, алгоритмів, правил організації заходів науково-методичного характеру. Розробка та адаптація нормативно-правових документів для розвитку інноваційної науково-методичної та педагогічної діяльностей.

Д

2

5

10




5.4.

Проектування росту управлінської майстерності керівників навчальних закладів.

Участь працівників МК(Ц) у навчанні керівних кадрів. Вивчення досвіду роботи керівників навчальних закладів. Діагностика управлінських компетентностей керівних кадрів.

Т

2

4

8




5.5.

Формування управлінських компетенцій у методистів МК(Ц) (Центру) як складової їх професійної діяльності.

Навчання методистів основам освітнього менеджменту.

А

2

3

6




5.6.

Впровадження інновацій в управління закладами освіти




Б

С

2

4

8




5.7.

Дотримання правил управлінської етики в контрольно-оцінювальній діяльності МК(Ц)

Задоволеність педагогів рівнем управлінської етики керівників та методистів. Вивчення і розв'язання конфліктних ситуацій у педагогічних колективах навчальних закладів.

Б

2

2

4







Загальна кількість балів

59







6. Ефективність управління РМК (центру)

6.1.

Дієвість та оптимальність планування.




Д

3

5

15




6.2.

Наявність концепції розвитку науково-методичної установи. Інституційний розвиток методичної служби.

Відкриття на базі МК(Ц) діагностично-експертних, консалтингових, аудиторських центрів, наукових лабораторій із залученням науковців, професійних та громадських експертів.

Робота над реалізацією науково-методичної, виховної, психолого –педагогічної та управлінської проблем

Д

3

4

12




6.3.

Співпраця з органом управління освіти.




Б

С

2

4

8




6.4.

Моделювання та ефективність управлінських рішень науково-методичного характеру.

Дотримання принципів наступності, конкретності, адресності та конструктивності у прийнятті рішень.

Контроль за виконанням рішень науково-методичної ради, колегії відділу освіти, які спрямовані на розвиток науково-методичного сервісу.

Д

2

4

8




6.5.

Забезпечення сприятливого мікроклімату в колективі

Активний пошук зворотного зв’язку з підлеглими.

Відкрите обговорення факторів успіху працівників. Методи і форми стимулювання. Управління конфліктами.

А

2

5

10




6.6.

Реалізація керівником МК(Ц) (координаційних зв’язків та представницької функції.


Фаховий рівень завідувача МК(Ц). Дисципліна праці. Оцінка завідувачем діяльності кожного методиста.

Оцінка ефективності роботи завідувача (директора) методичними працівниками.

Б

А

3

5

15




6.7.

Проведення інструктивно-методичних нарад з актуальних проблем освіти з керівними та педагогічними кадрами.







3

4

12




6.8.

Якість документації.




Д

3

3

9




6.9.

Імідж науково-методичної установи у всеукраїнському просторі.

Міжнародна співпраця.

Обмін досвідом з іншими науково-методичними установами. Співпраця з Центром практичної психології і соціальної роботи, психолого-медико-педагогічною консультацією, иалих академій наук, громадськими організаціями, творчими спілками тощо.

Договори про міжнародну співпрацю.

Д

2

2

4







Загальна кількість балів

93







7. Матеріально-технічне та фінансове забезпечення роботи РМК (центрів)

7.1.

Забезпечення бібліотечних фондів методичного кабінету.




С

2

3

6




7.2.

Рівень інформатизації методичної діяльності освітнього середовища (у сфері впливу МК(Ц)

Кількість комп’ютерів на одного працівника МК(Ц)

Наявність сайтів, порталів, веб-сторінок МК(Ц) та навчальних закладів.

Д

2

3

6




7.3.

Організація редакційно-видавничої діяльності.

Співпраця з видавництвами.

100-80% методистів мають публікації – 4 балів; 79-50% – 3 балів; 50-20 – 2 балів.; менше 19% – 1 б.

Д

С

3

5

15




7.4.

Використання матеріально-технічної бази МК(Ц) для проведення методичної діяльності




С

2

5

10




7.5.

Фінансове забезпечення та матеріальне стимулювання методичних працівників




Д

2

3

6







Загальна кількість балів

43







Підсумкова кількість балів

514







Додаткові напрямки діяльності МК(Ц)

Схожі:

УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПРАКТИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ І СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ
Директорам (завідувачам) навчально-методичних кабінетів (центрів) в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського і Севастопольського...
А.І. Постельняк, завідуюча центром координації діяльності методичних...
...
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників
Запрошуємо Вас взяти участь в обласному семінарі спеціалістів управлінь відділів освіти, методистів з дошкільного виховання районних,...
Всеукраїнський науково-практичний семінар методистів іноземних мов
Учасниками семінару були методисти іноземних мов інститутів післядипломної освіти з усіх областей України, а також методисти міських...
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Методичних рекомендацій з розроблення положень про структурний підрозділ з питань фінансів обласних, Київської та Севастопольської...
14 листопада 2007 року у Драбівському районі проходив обласний семінар...
Драбівському районі проходив обласний семінар для керівників районних (міських) методичних об’єднань учителів української мови і...
План Економічний аналіз як база прийняття управлінських рішень Показники...
Аналіз відхилень – основний інструмент оцінки діяльності центрів відповідальності
Таблиця Рейтинг діяльності районних державних адміністрацій за підсумками І кварталу 2013 року
Оцінка результатів діяльності районних державних адміністрацій Запорізької області
УКРАЇНА ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ Управління освіти і науки
Житомирщини, створення умов для реалізації її здібностей, розвитку системи учнівського самоврядування, посилення координації діяльності...
УКРАЇНА ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ Управління освіти і науки
Житомирщини, створення умов для реалізації її здібностей, розвитку системи учнівського самоврядування, посилення координації діяльності...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка