Це завдання, яке складається із команд. Якщо всі команди виконуються правильно і без помилок, то завдання, яке стоїть перед тобою, завжди буде виконано!


Скачати 293.7 Kb.
Назва Це завдання, яке складається із команд. Якщо всі команди виконуються правильно і без помилок, то завдання, яке стоїть перед тобою, завжди буде виконано!
Сторінка 1/2
Дата 03.04.2013
Розмір 293.7 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2
1

Алгоритм – це завдання, яке складається із команд. Якщо всі команди виконуються правильно і без помилок, то завдання , яке стоїть перед тобою, завжди буде виконано!

Для того, щоб краще зрозуміти, що таке алгоритм, запитай свою маму, як приготувати на сніданок, наприклад, бутерброд. Послідовність дій, які розкаже мама – це і буде алгоритм приготування бутерброду:



  1. В праву руку візьми за ручку ніж, в лівій руці тримай хліб.

  2. Гострою стороною ножа відріж від хліба шматочок товщиною 1см, а довжиною 10 см. Все відклади в сторону.

  3. Візьми масло.

  4. Гострою стороною ножа намасти шматочок хліба маслом з однієї сторони.

5. Кінець роботи.
.
Уяви собі, що бутерброд готуєш не ти, а спеціальний робот. А мама забула в своєму алгоритмі наголосити на те, що хліб треба мазати маслом з однієї сторони. Робот, виконуючи дії, намастив хліб маслом з обох боків. Чи буде зручно їсти такий бутерброд? Напевне, ні! Отже, складання алгоритму – непроста справа.

Якщо ти зрозумів, що таке алгоритм, спробуй скласти свій алгоритм для виконання якогось завдання.
Завдання для самостійної роботи:

Знайди значення х при а = 3 і значення х при а = 9 по заданому алгоритму:


а



+ 1








так ні




+ 7

- 2



х


2
Байт - память компютера поділена на клітинки-комірки. Кожну комірку памяті компютера називають байтом.

Для того, щоб зрозуміти, що таке байт, треба уявити собі память компютера як твій зошит з математики . В кожну клітинку можна писати лише один знак! Це може бути цифра або буква, або знаки додавання чи віднімання, будь-який знак. Проміжок між числами або словами – це також знак, який позначається пустою клітинкою. Давай разом порахуємо, скільки треба байтів, щоб записати вірш:
Буква до букви – і виникло слово. (33 байта)

Слово до слова – звучить рідна мова. (36 байтів)

Всього : 99 байтів інформації для цього віршика!
Уяви собі, що на одній книжковій сторінці знаходиться декілька тисяч байтів інформації!!! А в цілій книжці може бути більше 100 тисяч байтів!


Завдання для самостійної роботи:

Відгадай загадку ( для відгадки уважно подивись, як пишеться слово компютер) і порахуй, скільки треба байтів, щоб її записати:
Я такий же, як знак розділовий,

І відомий шкільній дітворі.

Та в словах української мови я пишусь не внизу, а вгорі.

3

Віруси компютерні – це програми, які написали компютерні бешкетники; вони ставлять собі за мету принести шкоду якомога більшій кількості людей, які є користувачами компютерів. Іноді таких бешкетників називають навіть компютерними терористами!!!

Віруси заражають компютер і заважають його роботі, знищують інформацію, іноді відновити її вже стає неможливим... Віруси попадають в компютер різними шляхами, наприклад, по компютерній мережі аба з дискетою вашого знайомого, на якій записана цікава гра. Для людини такі віруси безпечні, а от якщо “захворів” компютер, треба викликати спеціального компютерного лікаря. Такого лікаря користувачі компютерів називають антивірус. Антивірусних програм існує багато, вони знаходять і знищують компютерні віруси.




Завдання для самостійної роботи:
У текст, який записан нижче, забрався “орфографічний” вірус. Знайди помилки, виправ їх. Слова з помилками поміняли свій колір.
Світофор
Що це стоїть на вулеці,

Високе і триоке?

Чирвоно, жовто, зелено

Моргає в усі боки?

Це світлофор,

Наш добрий друг,

Він про беспеку дбає:

Погляне зірко навкруги –

І пустить чи спиняє.
4

Гра компютерна – це спеціальна програма, яка створена для розваг користувача компютерів. Компютерні ігри – це захоплення багатьох школярів і , навіть, дорослих! Дехто, сидячи за компютерним кермом автомобіля, отримує перемоги в гонках, а дехто, навпаки, любить не поспішаючи бродити по казкових палацах і замках, і при цьому ховатись від страшних компютерних привідів. Але, напевне, найцікавіші ігри такі, які мають логічне навантаження і ставлять собі за мету навчити користувача міркувати. Якщо при цьому така гра має ще й гарну графіку, ти отримаєш справжнє задоволення, сидячи за компютером. В деякі ігри можна бавитись цілими командами, наприклад, в мережі Інтернет. Це надзвичайно цікаво!!!

Проте, памятай: довго сидіти за компютерними забавками суворо забороняють лікарі.

Це може спричинити шкоду твоєму здоровю.




Для ігор використовують Джойстик. Він має вигляд ручки ( важеля ) з кнопками, яку нахиляють у напрямку, куди потрібно перемістити зображення обєкта на екрані.

Завдання для самостійної роботи:

Давай пограємо в цікаву гру! Одна із літер цього веселого віршика загубилась. Спробуй дізнатись, яка буква повинна бути замість пропусків. Для цього підставляй ті букви, які знаєш. Памятай, загублена лише одна буква, яка зустрічається в словах вірша.

Потішка

....... нікуди не тіка.......,

....... про звірів ще не зна.......,

Тож лякатися не вмі.......,

....... завжди лише раді.......,

Гляне звір на букву .......,

І забуде зло сво.......!

5

Дисплей ( Монітор) – це екран, на який компютер виводить інформацію. Дисплей нагадує зовні звичайний телевізор. На екран монітора можна вивести найрізноманітнішу інформацію: результати розрахунків, тексти програм, кольорові зображення, різні таблиці, навіть, вірші , оповідання і цілі романи! Сучасні монітори можуть виконувати роль домашнього телевізора.
Памятай : не можна сидіти за екраном монітора більше години!!! Не можна підводити очі близько до екрану! Від цього болить голова і погіршується зір. Не працюй за компютером перед тим, як лягати спати, - можуть приснитися не дуже цікаві сни!


Твій малюнок



Завдання для самостійної роботи:
А чи відомо тобі, що шкідливий вплив дисплея на здоровя людей суттєво зменшує така кімнатна рослина, як кактус? Саме тому люди, які працюють за компютером, часто ставлять біля екрану монітора горщик з кактусом. Якшо хочеш, можеш намалювати біля наших малюнків моніторів свій маленький кактус.
6
ЕОМ – раніше компютери називали електронно-обчислювальними машинами, або скорочено ЕОМ. Найперші ЕОМ були дуже великі , а працювали повільніше, ніж сучасні компютери. Крім цього, і можливості в них були менші. Сьогодні компютер може не тільки обчислювати розрахунки, а ще й керувати космічними кораблями, різноманітними машинами, механізмами, цілими заводами. В наш час компютери стали справжніми помічниками. Вони зберігають у своїй памяті багато відомостей, завжди готові вам допомогти і можуть миттєво звязати вас з будь-яким куточком світу! Компютерами сьогодні користуються лікарі і вчителі, діти і дорослі, письменники і композитори, конструктори, інженери, агрономи, журналісти... Всім допоможе компютер!!!



Електронна пошта – пересилає інформацію на відстань. Для цього компютери зєднують у мережі. Діти зі Львова або Пустомит можуть заочно познайомитись з ровесниками, що живуть в Англії або Франції і отримувати відповіді на свої листи протягом декількох хвилин. Якщо на візитній картці, або рекламі в газеті ви побачите напис tania@org.lviv.net , то знайте, це – електронна адреса. А якщо поряд з компютерами встановити відеокамери, кореспонденти побачать один одного. Якщо хочеш спілкуватися з авторами цієї абетки , пиши нам за адресою : Orlov@omen.ru



Завдання для самостійної роботи:

Склади текст невеликого листа про своє шкільне життя товаришу із паралельного класу або сусідньої школи. Можливо, ти хочеш розповісти про себе дітям з інших країн? Це було б цікаво...

7



Жорсткий диск ( Вінчестер) – на жорсткому диску зберігається інформація, якою в даний момент не користуються, але яку можна довго зберігати – навіть, після виключення компютера.

Якщо треба переписати інформацію з одного вінчестера на другий, використовують магнітний диск ( дискету). Магнітний диск потрібен для запису і збереження інформації. Відомості із довідників і словників, вірші, оповідання, малюнки і пісні – все можна записати на магнітний диск. Це дуже зручно, адже магнітний диск невеликий за розміром!

На одній дискеті легко поміститься зміст декількох шкільних підручників.

Велику кількість інформації можна помістити не тільки на вінчестер, але й на компакт-диск. На такому диску може поміститися ціла бібліотека, або кінофільм, або більше двох сотен компютерних ігор! Інформацію з компакт – дисків читають за допомогою лазерного проміня.

Так виглядає мякий магнітний диск (дискета):



Інформацію, яка зберігається у цій шафі, можна записати на магнітний диск, або вінчестер, або на компакт-диск.


Це твоя маленька шафа

Завдання для самостійної роботи:

Ти любиш казки? Подумай, які свої найулюбленіші казки ти би хотів бачити в компютерному варіанті? Запиши їх назви у свою маленьку шафу біля нашої....


8

Звукова карта – за допомогою звукової карти користувач компютера може використовувати його як магнітофон. При наявності CD-ROM ( це пристрій для читання компакт-дисків) можна слухати на компютері музичні компакт-диски. Крім цього, звукова карта дає можливість писати в компютер живий звук з мікрофону, обробляти його за допомогою музичних програм і навіть, відтворювати. За допомогою спеціальних програм на компютері може написати музику звичайний школяр.





Завдання для самостійної роботи  :
А зараз ми пропонуємо тобі поспівати. Відпочинь... Можеш, навіть, просто покричати. Тільки не дуже голосно... Не налякай дорослих!!! :-)

9

Інформація – це набір даних (відомостей) про обєкти чи явища світу, що нас оточує. З інформацією людство має справу стільки часу, скільки воно існує. Діяльність людини – це процес прийняття рішень, перетворення інформації та її використання. Дисципліна, яка вивчає закономірності та методи опрацювання інформації за допомогою ЕОМ, називається інформатикою.

Інтернет – всесвітня компютерна мережа. Сьогодні Інтернет справедливо називають найбільшим досягненням ХХ сторіччя! Інтернет – це мережа мереж, це можливість спілкування і передачі інформації між компютерами по цілому світу, незалежно від того, які це компютери – персональні чи цілі компютерні станції, і незалежно від того, хто користується Інтернетом – президент великої держави чи учень першого класу. Інформацію можна отримати і відправити будь-яку! Дехто користується електронною поштою, яка працює у сотні разів швидше звичайної, дехто шукає довідники і підручники, можна користуватись бібліотеками, а можна, навіть, замовити білет на літак і забронювати місце в готелі. В Інтернеті безліч корисної інформації: прогноз погоди, музика, спорт, новини, знайомства, навіть є спеціальні “кімнати”, де можна спілкуватись , обговорюючи будь-які проблеми. Але разом з корисною інформацією в Інтернеті існує безліч дурниць, які для тебе не будуть цікавими, навіть, є шкідливими для тебе. Саме тому, на початку твого користування Інтернетом, біля тебе обовязково повинен бути хтось з дорослих . Це потрібно для того, щоб набути основи компютерної культури і щоб не заблукати в цікавому і казковому світі Інтернет. А якщо хочеш дізнатися про авторів цієї абетки, завітай в Інтернеті за адресою: http://kidandcomp.narod.ru До зустрічей в Інтернеті!!!

Завдання для самостійної роботи:
А що би ти хотів побачити в Інтернеті? Що цікавить тебе? Якою інформацією можеш поділитися з іншими? Памятай, що кожна людина на Землі – особистість. І може ділитися з людьми своїм талантом, своєю працею, своїми можливостями. Ти можеш зробити це також. Можливо, ти чудово малюєш, або вмієш складати вірші чи казки. Поміркуй над цим… А якщо ти відтвориш свої міркування на аркуші паперу, то це може стати проектом твоєї першої веб-сторінки.

10
Клавіатура – потрібна для того, щоб вводити інформацію в комп.ютер. Клавіатура складається з певних клавіш. Зазвичай на клавіатурі 101 або 102 клавіші. Це – букви і цифри, деякі спеціальні клавіші для користування компютером. Наприклад, для вводу, відмовлення від команди, переведення курсора, знищення символів, переключення мов користування ( можна друкувати українською мовою, а можна англійською, наприклад).


так виглядає клавіатура
Завдання для самостійної роботи:

Ці слова були набрані на клавіатурі, у якої переплуталися всі клавіші! Допоможи буквам знайти свої місця.

інрофмаитак -....................................................

утлаківраа - .......................................................

томінро -............................................................


11
Логічні задачі – це задачі, для розвязку яких використовують логіку, тобто науку про правильне мислення . Для цього користуються висловленнями – розповідними реченнями або фразами, які можуть бути або істинними, або хибними. Якщо висловлення відповідає дійсності, то воно істинне, у протилежному випадку – хибне. Кожне висловлення є логічним аргументом. Наприклад, вислів “Моя мама старша від мене”, або “6 менше, ніж 9” істинні. А вислови: “Сніг теплий”, або “Два додати два дорівнює 7” – хибні. Логічним аргументом є не кожне речення. Наприклад, речення “Приготуйтесь до уроку!” не буде логічним аргументом. Речення “ У нашому класі а учнів” містить змінну а. Якщо підставити замість букви а різні значення, то отримаємо істинні і хибні вислови. Такі речення називають вислови зі змінною.
Приклад логічної задачі : “ Андрій, Володя та Степан запитали вчителя, що вони отримали за контрольну роботу. Вчитель відповів так : “Один з вас отримав 3, інший – 4, ще інший – 5.” При цьому вчитель додав: “ У Андрія – 4, у Володі – не 4, а в Степана – не 5. Але зважте, тільки одному з вас я сказав правильно. Тепер визначте, які оцінки ви отримали.”

Для того, щоб розвязати цю задачу, треба скласти декілька логічних аргументів і перевірити, істинні вони чи хибні. Перевіривши їх, отримаємо відповідь: Андрій – 5, Володя – 4, Степан – 3. Тобі тяжко було розвязати цю задачу? А от за допомогою компютера тобі було би це зробити значно легше! Напевне, для тебе стане несподіваним дізнатись, що велика кількість логічних задач розвязується по єдиному алгоритму. Це означає , що можна розібратись, як компютер складає розклад шкільних уроків, або розподіляє продукти, враховуючи безліч різних, іноді дуже різних, умов.
Завдання для самостійної роботи:
Хочеш навчитись розв язувати логічні задачі? Починай вже!

Які з наступних висловів істинні, а які хибні?

а) всі горобці мають дзьоб

б) деякі люди побували на Північному полюсі

в) в жодному місяці немає 50 днів

г) всі дерева ростуть у лісі

д) всі діти вчаться у школі

е) дехто з учнів нашого класу їздив у Київ

є) деякі учні нашого класу побували на Марсі

ж) всі учні нашого класу живуть на одній вулиці

з) жодне слово не починається з букви “м”

і) всі слова починаються з букви “а”

к) в кінці деяких речень стоїть знак питання

л) доба має 24 години
Тобі сподобалось це завдання? Якщо так, зроби наступний крок:
Юра сказав, що усі тигри живуть в Африці. Петрик сказав, що це не так. Чий вислів буде істинним? Чому? Доведи це.


12

Мишка компютерна – це коробочка з кулеподібним колесом при основі. ЇЇ переміщують по рівній поверхні в певному напрямку, і в тому ж напрямку рухається на екрані курсор чи якесь інше зображення. Разом зі шнуром для підєднання до компютера цей пристрій дійсно нагадує мишку з хвостиком!



так виглядає компютерна мишка

Модем - потрібен для підключення до компютерної мережі. Якщо два компютера підключити через їх модеми до телефонів, то компютери будуть зєднані один з одним через телефонний звязок. Результатом цього є те, що компютери можуть обмінятись між собою програмами, іграми ті іншою інформацією. Завдяки модемам користувачі компютерів працюють у мережі Інтернет.



Завдання для самостійної роботи:
Ти обмінюєшся інформацією зі своїм другом звичайною поштою. Як ти думаєш, хто виступає в ролі модема? Вибери правильну відповідь:

А) ти

Б) пошта

В) твій друг

13
Нортон Командер ( Norton Commander) – загальноприйнятий програмовий засіб, завдяки якому користувач компютера може знайти на вінчестері те, що йому потрібно: запустити гру або текстовий редактор, скопіювати програми або тексти з дискети на вінчестер або навпаки і ще багато іншого. Такі програми називають...
Оболонками – вони являють собою певне середовище, в якій компютерний користувач живе своїм компютерним “життям”
Відразу після включення компютера виникає потреба у програмі, яка буде вирішувати, як реагувати на наші дії, коли ми почнемо натискати на клавіші або користуватись мишкою. Всю цю необхідну роботу виконує спеціальна програма – дискова операційна система ( DOS). DOS працює завжди і пильно стежить за нашими діями. Вона завантажується першою при включенні компютера і працює разом з нами( і коли ми розважаємось компютерною грою, і коли складаємо важливий документ).
Сучасні користувачі компютерів користуються операційною системою WINDOWS.
WINDOWS – так само компютерне середовище, оболонка, як і Нортон, але можливостей у нього значно більше.

Так виглядає на екрані оболонка FAR

так виглядає значок-емблема Windows
Завдання для самостійної роботи:

WINDOWS в перекладі з англійської означає вікна. Намалюй у цьому віконечку те, що ти хотів би побачити на своєму екрані. Можна написати, які компютерні можливості тебе цікавлять. А можеш просто намалювати те, що ти бачиш зі свого вікна...

14
Память компютера – це запамятовувальний пристрій, який поділяється на два види: внутрішній та зовнішній.

Для того, щоб тобі стало зрозумілим, що таке память компютера, уяви собі шкільний щоденник. Щоденник – це так само своєрідний запамятовувальний пристрій, яким ти користуєшся, щоб знати домашнє завдання, шкільний розклад занять, свої оцінки з різних предметів, а іноді ти пишеш в щоденнику інформацію для мами про батьківські збори. Телефоннний довідник, в якому записані телефони всіх мешканців нашого міста – це також запамятовувальний пристрій.

Так само, як ти працюєш з щоденником, центральний процесор пише інформацію у свою память. Якщо програма стає непотрібною, центральний процесор витирає її, а на її місце може записати іншу. Якщо програма тимчасово не потрібна, її можна зберігати на дискеті. А коли вона буде потрібна, знову записати в память компютера.


Принтер ( друкуючий пристрій) – це пристрій, необхідний компютеру для

того, щоб друкувати на папері.

так виглядає принтер


Програма – це завдання для компютера. Програму потрібно писати спеціальною мовою, зрозумілою компютеру. Така мова називається мовою програмування. Людина-спеціаліст, яка володіє мовами програмування ,
називається програмістом.


Завдання для самостійної роботи:

Попрацюй у ролі “принтера”. Запиши друкованими буквами нижче , що означають наступні слова:
Принтер -________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Програма -_______________________________________________________________
________________________________________________________________________

15
Редактори ( текстовий, графічний, музичний) – це спеціальні програми, які дозволяють друкувати, малювати, придумувати музику, перевіряти помилки в текстах, працювати з фотографіями, змінюючи їх зображення, перетворювати звичайні тексти у брошюри і, навіть, книги.
Ти здивувався? Але це ще не все! Компютерні можливості дозволяють перекладати великі тексти з однієї мови на іншу. І робиться це, завдяки компютеру, дуже швидко. Деякі наукові робітники і студенти активно використовують у своїй праці математичні програми, які призначені для розвязку рівнянь і побудови різних графіків , виведення формул. Існує безліч розвивальних і навчальних програм, довідників, атласів, енциклопедій з фотоальбомами і відеозображеннями, є програми з географічними картами і програми-планетарії, програми для визначення часу на проїзд з однієї точки міста в іншу, програми для ведення домашніх справ, маса програм медичного використання. І ще багато, багато іншого!!! А скільки ще придумають в майбутньому! Компютерний розвиток надзвичайно бурхливо просувається вперед. І все це буде належати тобі, якщо ти навчишся користуватися компютером настільки, щоб не боятися його, не боятися того нового, що він несе з собою, нових понять, нових програм, нового стилю життя!


Компютер допоможе вирішити тобі багато складних проблем...

Завдання для самостійної роботи:

Відредагуй цей малюнок. Додай щось своє...

16

Сканер – пристрій для читання будь-якої графічної інформації ( наприклад, креслення будинку, плану міста, тексту , фотографії...) з паперового носія та занесення її в память компютера для наступного опрацювання спеціальними програмами .За допомогою сканера ти можеш змінити на своїй фотографії зачіску, або змінити текст казки, яка тобі не дуже подобається.

За допомогою сканера компютер може запамятати любий текст або малюнок, а ти зможеш внести в нього будь-які зміни, або залишити таким, як є!

Системний блок – у ньому розміщені пристрої для опрацювання та зберігання інформації: центральний процесор, память, канали звязку між пристроями.

Пристроями для введення- виведення інформації є клавіатура і монітор (дисплей).

Принтер, мишка, модем, сканер – це додаткові пристрої.



Завдання для самостійної роботи:
Попрацюй у ролі “сканера”! Намалюй такий самий ланцюжок із осіннього листя нижче:


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

17
Телеконференція – це група новин у мережі Інтернет, інакше її можна назвати заочним дискусійним клубом. Завдяки телеконференції користувач мережі Інтернет може поділитися своїми знаннями, захопленнями, проблемами, він може задавати питання, отримувати на них відповідь від своїх колег з усього світу, надати допомогу іншим, обмінюватись інформацією, якою володіє, пропонувати свої пропозиції. Тематика телеконференцій може бути найрізноматніша: політика і освіта, автомобілі і домашні тварини, кінофільми і книги, дружба і сучасна мода... Вибір великий! Для того, щоб ми могли орієнтуватися у цьому бурхливому морі інформації, в Інтернеті існує система класифікації груп новин по темах, яка дозволяє знайти потрібну нам телеконференцію по її місцезнаходженню.




Завдання для самостійної роботи:

Уяви собі, що твій ровесник із іншого класу хоче дізнатись про те, що вивчає інформатика. Як би ти пояснив це йому?

18

Утиліти ( сервісні програми) – щоб стало зрозумілим, що таке утиліти, треба нагадати тобі, що слово “сервіс” означає обслуговування. Утиліти призначені для захисту і відновленню інформації, для поліпшення функціонування системи і надання різноманітних послуг користувачам. Наприклад, утиліта під назвою “ Diskreet” дає можливість заховати інформацію у своєму компютері, закодувавши її спеціальним паролем. Не знаючи пароль, ніхто не зможе отримати інформацію. Але найпопулярнішою з програм – утиліт є “Norton Disk Doctor” . Ця програма призначена для перевірки дисків, виявлення та усунення несправностей на вінчестері та дискетах. Уявіть собі, що іноді , навіть, досвіччені компютерні користувачі можуть випадково знищити частину потрібної

інформації. На допомогу прийде утиліта під назвою “Unerase”. Ця програма дозволяє відновити те, що користувач загубив від неуважності.
Утиліти нагадують механіка, який добре знає, як відремонтувати, наприклад, автомобіль і забезпечити його гарну роботу.


Завдання для самостійної роботи:

У цьому тексті багато непорозумінь. Допоможи їх виправити.
Компютер – дуже шкідлива річ! Від нього болить голова і погіршується зір. Сидячи за екраном компютера, діти перстають гуляти і не дихають свіжим повітрям. Дехто з учнів, користуючись можливостями компютера, не вміє рахувати. А деякі діти сидять за компютерними іграми день і ніч, не хочуть нічого читати і , навіть, не дивляться телевізор! І взагалі, компютер – це щось далеке від мене і зовсім не цікаве!!!

19

Файл – це одна програма, або один текст, або один малюнок, або один музичний фрагмент. Слово файл перекладається з англійської мови як папка. Файл – набір даних одного типу, який зберігається окремо від інших. Файл можно назвати окремим громадянином компютерної держави. І як у кожного громадянина у нього є імя. Не буває файлів без імені! Імя файла складається з двох частин. Першу частину користувач може придумати будь-яку, а друга частина імені файла повинна показати, з чим ви маєте справу – з програмою, текстом чи малюнком. Важливою характеристикою файла є його розмір. Вимірюється він в байтах.


Завдання для самостійної роботи:

Уяви собі, що ти володієш такою інформацією:
Українські народні казки, пісня “Червона рута” у виконанні С.Ротару, вірші Т.Шевченко,

малюнок, який ти зробив на уроці малювання, фотографія твоїх однокласників, запис голосу твоїх батьків, книга М.Носова “Пригоди Незнайки та його друзів”.

Розподіли цю інформацію на три групи:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Тексти Музика Малюнки

_____________________________________________________________________________






20

Деякі люди проводять за компютером дуже багато часу, не відходячи від нього майже ні на хвилину. Таких людей програмісти називають хакерами.

Хакери, як правило, вміють дуже добре користуватись різноманітними компютерними програмами, і тому дозволяють собі іноді без запрошення заходити в чужі компютерні системи і робити там шкоду. Для захисту від хакерів користуються різними паролями і шифрами. Але іноді ці засоби не можуть врятувати , і тоді чиясь таємна інформація може стати відомою, завдяки хакерам, цілому світу.




Завдання для самостійної роботи:
Перед тобою зашифрований текст. Спробуй дізнатися, про що йдеться мова.
РикеХа
Тибу ромкеха ен жеду редоб. Жутьмо тимаспій і тизакана. Тогабана щекра тивацюпра ночес.

21

Центральний процесор – найголовніший елемент у компютері. Він керує всіма його пристроями. Центральний процесор діє за програмою, написаною людьми. Програма зберігається у памяті компютера. Центральний процесор читає команди, записані у памяті і виконує їх.


Завдання для самостійної роботи:
Центральний процесор чимось нагадує керівника установи, або шкільного вчителя.

Розкажи про свого улюбленого вчителя. І, якщо хочеш, намалюй його.


22

Чат – розмова в мережі Інтернет у реальному часі . Чат – це спеціальна «кімната» в Інтернеті для розмов. Деякі користувачі Інтернету проводять в розмовах на чаті години і вважають це надзвичайно захоплюючим, а дехто, навпаки, вважає чат марно витраченим часом і не радять нікому бувати в таких «кімнатах». Як правило, чатом захоплюються молоді люди і тому тематика чатів відповідає їх інтересам. Більш серйозні люди віддають перевагу телеконференціям. Статті телеконференцій зберігаються досить довго (біля двох тижнів), а рядки чату живуть в Інтернеті декілька хвилин і потім зникають назавжди. Найцікавіше у чаті те, що ти спілкуєшся у реальному часі з реальною особистістю ( навіть, не з одною), при цьому ви можете знаходитись у різних куточках Землі, і прийняти участь у розмові може відомий письменник, улюблений артист, або звичайний учень.


У процесі спілкування в мережі Інтернет обовязково треба дотримуватись правил, які інакше називають мережевий етикет. Деякі з цих правил наведені нижче:



  1. Коли зявляєшся у чаті, привітайся . Але твоє вітання не повинно бути довгим.

  2. Використовуй псевдонім. В «кімнатах для бесід» спілкування неофіційне. Якщо ти будеш використовувати постійний псевдонім, то скоро тебе будуть впізнавати, а можливо і розшукувати.

  3. Не пиши великими буквами. У чатах і електронних листах це сприймають як справжній КРИК!!!

  4. Намагайся відповідати на питання, які стосуються тебе. Якщо твої запитання лишаються без відповіді, не навязуй їх.

  5. Деякі чати не забороняють ненормативну лексику. Ця проблема залежить від загальної культури людини. Сподіваємось, що у тебе вона на високому рівні.

  6. Не допускаються зауваження, які принижують співрозмовників.

  7. Будь доброзичливим і веселим. Не забувай звичайні правила, якими ти користуєшся дома, в школі або на вулиці.

  8. Для того, щоб передати свій настрій іноді можна використати смайлики (спеціальні позначки із друкованих символів). Виглядають вони так:

:) або :))))) :( або :(((( ;) 8-) : [ ] :o)

Думаю, що тобі зрозуміло, що означає кожен смайлик.
Завдання для самостійної роботи:

Ти зайшов у чат і побачив там фрагмент бесіди. Тобі потрібно придумати псевдонім, вітання і звернутись до співрозмовника, який тебе зацікавив:
Лев: У мене дуже поганий настрій :(

Знайка: Привіт, друзі! Хочу поділитися новими досягненнями

Ромашка: Всім бажаю гарного настрою

Вовк: Лев, чим я можу тобі допомогти?

Червона шапочка: Вовк, не їж мене! :)

Вовк: Червона шапочка, де твої пиріжки? :)))

............................................................................

23
Незважаючи на те, що програмісти виконують дуже серйозну роботу, іноді вони жартують. Так програмісти придумали для людей, які тільки почали освоювати компютерну грамотність, жартівливу назву. Таких людей вони назвали “чайниками”.
Чайники” - це початківці , і тому вони стикаються з багатьма труднощами і проблемами. Якщо “чайник” старанно вчиться і виконує поради досвіччених спеціалістів, якщо “чайник” читає багато спеціальної літератури і не боїться експерементувати на своєму компютері, якщо “чайник” після поразок не впадає у відчай , а намагається знову зробити те, що не вийшло, якщо він не соромиться своїх помилок і не ховає їх, а намагається виправити і більше не повторювати, то такий “чайник” швидко стане компютерним спеціалістом, до якого будуть звертатись за порадами нові “чайники”. А якщо “чайник” цікавиться лише компютерними іграми, ліниться вчитись новому, не читає книжок, а пишається тим, що вивчив деякі клавіші, то такий “чайник” може залишитися “чайником” назавжди!
:)

24
Шрифти – комплекти букв, цифр і знаків, які відрізняються характером малюнка, нахилом , розміром, насичченістю кольору. Щоб тобі стало зрозумілим, що таке шрифт, просто подивись на зразки різних видів шрифтів:
Малюк і компютер” “Малюк і компютер” “Малюк і компютер”

Малюкі компютер” “Малюк і компютер” “Малюк і компютер”

Малюк і компютер” “Малюк і компютер” “Малюк і компютер”
Малюк і компютер” “Малюк і компютер” “Малюк і компютер”


МАЛЮК І КОМПЮТЕР






Завдання для самостійної роботи:
Придумай свій варіант шрифту для фрази : «Малюк і компютер» і напиши це нижче. Використовуй різні кольори.

25
Юзер – так програмісти називають людину, яка досконало знає всі особливості користування компютерними програмами і компютерним забезпеченням. В компютерному світі юзер почуває себе, як риба у воді. Він отримує справжнє задоволення, коли знайомиться з новою компютерною програмою і опробовує її на своєму компютері. Слово юзер перекладається з англійської мови як користувач.



Завдання для самостійної роботи:
Деякі слова, якими користуються у компютерному світі, не увійшли у цю абетку. Подумай, яке значення можуть мати наступні слова. Якщо тобі тяжко, запитай у дорослих:
Архіви і архіватори, діаграма, масштаб, шаблони і стилі.

27

Я - хочу знати
Я - хочу вміти
Я - буду вчитись...
Якщо ти погоджуєшся зі словами цього девізу, запрошуємо тебе до навчання у творче обєднання “Малюк і компютер”. Можливо, ми допоможемо тобі у навчанні, можливо дамо цікаві поради, а можливо, ми просто станемо друзями...

Малюк і компютер” можна знайти по таких координатах:
Україна

79058 м.Львів

вул. Чорновола 43а, а/с 6959
тел. (0322) 40-05-81
е-mail: [email protected]
Не має значення:


  • Скільки тобі років і в якому класі ти навчаєшся...

  • Які в тебе оцінки...

  • Якою мовою ти розмовляєш...

  • Що ти знаєш про компютери...

  • Вмієш ти користуватися компютером чи ні...



Просто читай нашу книгу, сідай за компютер і починай працювати!!!

28

Література
Працюючи над цією книгою, ми використали багато літератури. Радимо в подальшому і тобі познайомитись з цими книжками:


  1. А.Зарецкий, А.Труханов. А я был в компьютерном городе М.: «Просвещение»,1990

  2. А.Зарецкий, А.Труханов, М.Зарецкая. Энциклопедия профессора Фортрана М.: «Просвещение», 1991

  3. Л.Петерсон. Математика, 3 класс. М.: «С-ИНФО-БАЛЛАС», 1996

  4. А.Левин. Самоучитель работы на компьютере. М.: «Нолидж», 1998

  5. С.Березин , С.Раков INTERNET у вас дома. С-Петербург: «БХВ-Санкт-Петербург»,1999

  6. Энциклопедия Интернет ( под ред.Л.Мелиховой). С-Петербург: «Питер», 2000

  7. В.Касаткин. Через задачи к программированию. К.: «Радянська школа», 1989

  8. Є.Буров. Компютерні мережі (за ред.В.Пасічника). Львів: “СП БаК”, 1999

  9. Я.Глинський. Інформатика. Львів: “ Фенікс ЛТД”, 1992

  10. Я.Глинський. Основи інформатики та обчислювальної техніки. Частина П, Компютери. Львів: «СП БаК», 1997

  11. Я.Глинський. Практикум з інформатики. Львів: «Підприємство Деол», 1998

  12. Д.Луцик, М.Проць, А.Савшак. Буквар . Львів: «Світ», 1998

Успіхів у подальшому навчанні тобі бажають Тетяна, Віктор і Коля

ОРЛОВИ

29







  1   2

Схожі:

Для ПАТ "Ідея Банк" його персонал це найбільша цінність. Одне з основних...
України. Пошук та залучення перспективних, талановитих і висококваліфікованих працівників – один з інструментів виконання даного...
Завдання школи побачити в кожному вихованцеві “живинку”
Сьогодні перед освітою стоїть завдання підготовки учнів, які вміють творчо мислити, зіставляти та аналізувати факти, аргументовано...
Якщо правильно записати слова, то в центральній колонці отримаємо...

Є в світі одне слово, перед яким усі народи низько схиляють голови....
На стінах плакати: «Мамо, тобі тихесенько вклонюсь…», «Без рідної мови, без пісні, без мами збідніє земля назавжди», «Серце матері...
Визначте які найголовніші загальнонаціональні завдання стояли перед...
Визначте яке місце займала Україна в планах воюючих у Першій світовій війні сторін? Порівняйте ці плани
Скільки існує людина, стільки існують конфлікти. Християнство завжди...
Християнство завжди закликає людину до досконалості. Коли людина обирає даний шлях перед нею завжди стоять перешкоди. Конфлікт одна...
Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської...
Перед виконанням домашньої роботи слід переконатися в тому, що в щоденнику записані всі завдання
КИЇВСЬКИЙ РАДІОМЕХАНІЧНИЙ КОЛЕДЖ НАУ КОМПЛЕКТ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ №1
Завдання (з 1-го по 12 тест) – це завдання з вибором однієї або кількох відповідей. Кожне правильно виконане завдання оцінюється...
Мовне питання в Українській федерації. Мовне питання в Україні
Мовне питання в Україні. Питання, яке стоїть вже дуже довгий час.,і яке ніхто не може вирішити. Ніяка влада
В алфавіті деякої мови всього два символи («0» і «1»). Кожне слово...
До властивостей якого поняття відносяться актуальність, об'єктивність та повнота?
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка