Навчальна програма для 10-11 класів інформаційно-технологічного профілю 2015


Скачати 316.15 Kb.
Назва Навчальна програма для 10-11 класів інформаційно-технологічного профілю 2015
Сторінка 1/3
Дата 05.03.2016
Розмір 316.15 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3



С.М.Іщеряков


Інформатика
навчальна програма

для 10–11 класів
інформаційно-технологічного профілю


2015

Пояснювальна записка

Програма профільного вивчення інформатики розрахована на викладання у 10-11 класах. Вона є продовженням програми вивчення інформатики у 9-му класі, базується на знаннях учнів, отриманих при вивченні інформатики у 9-му класі, та орієнтована на класи, що працюють за навчальними планами з інформаційно-технологічним профілем навчання.

Програма складається з двох паралельних змістових ліній: інформаційно-комунікаційні технології і алгоритмізація та програмування. Лінія вивчення інформаційно-комунікаційних технологій не відрізняється від навчальної програми рівня стандарт для 10-11 класів з тижневим обсягом в 1 годину. Натомість, лінію вивчення алгоритмізації та програмування адаптовано під професійні вимоги сучасного світового ринку розробки програмного забезпечення.

Програма ставить за мету:

  • підготовку учня до початкового рівня розробника програмного забезпечення, підтвердженого міжнародними корпоративними сертифікатами;

  • формування абстрактного аналітичного мислення, необхідного для оперування сучасними професійними технологіями об’єктного програмування;

  • отримання професійних навичок індивідуальної та командної роботи над проектами з розробки програмних додатків для мобільних засобів на основі операційної системи Google Android, в тому числі з метою розміщення на публічних Інтернет-ресурсах (Google Play, тощо);

  • підготовку учнів до участі в корпоративних олімпіадах, що проводяться провідними вітчизняними компаніями з розробки програмного забезпечення;

  • формування мотиваційних факторів в учнів старших класів для професійного вивчення програмування безпосередньо в середній школі.

До теоретичної бази знань відносяться:

  • фундаментальні по­няття представлення та збереження інформації в засобах комп’ютерної техніки;

  • основи теорії алгоритмів та структур даних;

  • детальний аналіз теоретичних особливостей об’єктної парадигми програмування;

  • основи програмування узагальнень (generic);

  • основи багатопотокового режиму програмування;

  • основи функціонального програмування.

До практичних навичок належать:

  • робота з професійними середовищами програмування для мов Java, SQL, JavaScript;

  • проектування програмного забезпечення у відповідності із вимогами об’єктної парадигми та шаблонів проектування;

  • використання сучасних Java-технологій введення-виведення інформації, обробки переривань та текстових даних, багатопотокового програмування, прикладних графічних інтерфейсів користувача;

  • програмування мобільних засобів на основі операційної системи Google Android;

  • сумісне використання разом із об’єктною мовою програмування Java засобів мови управління реляційними базами даних SQL та мови сценаріїв JavaScript;

  • командна робота над проектами із застосуванням сучасних систем контролю версій Git та збирання проектів Maven.

Мета курсу досягається через адаптацію навчального матеріалу вивчення мови програмування Java до вимог сертифікаційних іспитів корпорації Oracle, що дозволяє отримати необхідний сучасний професійний рівень підготовки учнів, а також залученням до навчальної програми розробок проектів для мобільних засобів на основі операційної системи Google Android, що є гранично популярними серед учнівської молоді. Тим самим реалізується найбільш характерна особливість навчальної програми - її спрямування на професіоналізацію навчання.

Відповідність змісту програми сучасним вимогам професійного ринку розробки програмного забезпечення підтверджується запланованою можливістю для учнів отримати наступні сертифікати американської корпорації Oracle:

- Oracle Certified Associate, Java SE 8 Programmer, 1Z0-808 – після 10-го класу,

- Oracle Certified Professional, Java SE 8 Programmer, 1Z0-809 – після 11-го класу. Процедура отримання сертифікату полягає у виконанні в режимі он-лайн 60 тестів англійською мовою, на які необхідно надати не менше 2/3 правильних відповідей.

Вибір мови Java серед інших сучасних об’єктних мов програмування обумовлений наступними факторами: найбільшою поширеністю на сучасному ринку розробки програмного забезпечення, в тому числі - для програмування мобільних засобів, академічністю, що виражається в суворому дотриманні вимог об’єктної парадигми, а також розвиненою системою корпоративної сертифікації.

Програму курсу розраховано на використання комп’ютерів на кожному уроці. Вивчення курсу сплановано на 2 роки (10-11 кл.) з розрахунку 350 годин. Програмою передбачено тижневе навантаження у 5 навчальних годин. Розподіл годин між змістовими лініями: 1 година на тиждень виділяється для тем з основ інформаційно-комунікаційних технологій згідно навчальної програми рівня стандарт та 4 години для тем з алгоритмізації та програмування. Для більш ефективного використання навчального часу для вивчення тем з алгоритмізації та програмування рекомендовано застосування спарених уроків. З цією метою всі теми програми розраховані на парну кількість годин.

В програмі для лінії алгоритмізації та програмування передбачено резерв навчального часу, який рекомендовано використовувати для проведення тематичного опитування або підсумкових контрольних заходів в кінці навчальних семестрів. Контрольні заходи можна проводити або у формі тестового опитування, або у формі написання програм згідно завдання.

Основною формою навчальних занять у класах з профільним вивченням інформатики залишаються уроки різних типів: вивчення нового навчального матеріалу, закріплення знань і формування умінь при самостійному розв’язуванні тестових завдань та написанні програм проектних завдань, контроль та корекція знань. Рекомендується використовувати наступні форми організації навчання: лекційно-практичні заняття для подання нового матеріалу, практичні заняття для самостійного розв’язування завдань, що не пов’язані із написанням програм, та тестових завдань, лабораторні роботи для самостійного написання програм проектних завдань, лабораторні роботи для командного виконання проектів (для учнів 11-го класу).

Особливістю навчальної методики є широке використання тестів, більшість з яких передбачає аналіз програмних кодів з передбаченням результату. Тести розв’язуються учнями під час уроків разом із вчителем або самостійно, проте, більшість тестів задається для самостійного виконання в якості домашнього завдання із аналізом складних тестів на наступному уроці. Після аналізу домашніх тестів рекомендовано проводити контрольне тестове опитування в межах 10 хвилин (3-4 тести). Всі тести наводяться англійською мовою – базовою мовою професійних програмістів. Разом за період навчання передбачається виконання учнями декількох тисяч тестових завдань, що є запорукою подальшого успішного складання корпоративного сертифікаційного іспиту.

Критерії оцінювання навчальних досягнень визначаються через виконання учнями практичних та лабораторних робіт, а також проведення вчителем контрольного оцінювання знань учнів як поточного, так і підсумкового - з окремих тем або в кінці навчального семестру.

Початковий рівень навчальних досягнень визначається у разі репродуктивної діяльності учня, а саме визначення ним основних понять теми, повторення прикладів, що наводилися вчителем, виконання практичних завдань, що розглядалися на уроці під час ознайомлення з новим матеріалом, виконання лабораторних робіт у повній відповідності з вказівками вчителя та під його керівництвом. При розробці проектів учень бере участь у роботі групи за визначеною вчителем темою.

Середній рівень навчальних досягнень передбачає самостійне виконання учнем завдань, подібних до тих, що розглядалися вчителем під час подання нового матеріалу. Учень також орієнтується в теоретичному матеріалі, відповідає на запитання вчителя не лише в тій послідовності, в якій подавався новий матеріал, виконує практичні та лабораторні роботи частково самостійно, використовуючи тести, запропоновані вчителем. Розробку проектів учень виконує під керівництвом та постійним контролем вчителя за визначеною ним темою.

Достатній рівень навчальних досягнень демонструють учні, які орієнтуються у навчальному матеріалі нової теми, відповідаючи на запитання вчителя, самостійно виконують практичні та лабораторні роботи, підбираючи для цього власні тести, ґрунтовно аналізують отримані результати. Під час роботи над проектами учні працюють самостійно під керівництвом вчителя.

Високий рівень навчальних досягнень учнів визначається у разі вільної орієнтації у новому навчальному матеріалі з можливою участю при його викладенні вчителем під час уроку, розуміння взаємопов’язаності різних тем всієї програми, самостійного творчого виконання практичних та лабораторних робіт, аналітичного підходу до аналізу отриманих результатів, самостійної проектної роботи, участі в інтелектуальних змаганнях з інформатики (олімпіади, конкурси, конференції, турніри, захисти наукових робіт тощо).
Зміст лінії алгоритмізації та програмування навчальної програми профільного рівня вивчення інформатики для учнів 10-11 класів наведено нижче:



10 клас (4 год. на тиждень)

І семестр

Загальна кількість годин на рік на дві лінії:

175 (157+18рез)

Основи структурного (алгоритмічного) програмування

36 (32+4рез)

Основи об’єктного програмування

28 (24+4рез)

ІІ семестр

Основи об’єктного програмування

40 (36+4рез)

Java-технології

36 (32+4рез)

Всього годин

140 (124+16рез)

11 клас (4 год. на тиждень)

І семестр

Загальна кількість годин на рік на дві лінії:

175 (157+18рез)

Розширені Java-технології

36 (32+4рез)

Фреймворк колекцій

28 (24+4рез)

ІІ семестр

Програмування Android, баз даних, багатопотокове програмування

40 (36+4рез)

Технології Java SE7, SE8

36 (32+4рез)

Всього годин

140 (124+16рез)

Загальна кількість годин

350
  1   2   3

Схожі:

Навчальна програма для 10-11 класів інформаційно-технологічного профілю Пояснювальна записка
Дана програма розроблена відповідно до Типового навчального плану загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання...
Вступ Програма «Інформатика»
Програма «Інформатика» для 5 – 9 класів спрямована на реалізацію мети та завдань інформаційно-технологічного компонента освітньої...
Вступ Програма «Інформатика»
Програма «Інформатика» для 5 – 9 класів спрямована на реалізацію мети та завдань інформаційно-технологічного компонента освітньої...
Навчальна програма з правознавства для 10-12 профільних класів навчальних...
Ратушняк Святослав Петрович заступник директора Технологічного багатопрофільного ліцею м. Хмельницького, вчитель історії та правознавства,...
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класів
Галузь «Технології» в інтеграції з іншими освітніми галузями є базовою для успішного оволодіння молоді практичними навичками користування...
Навчальна програма для учнів 10-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Програма розрахована на вивчення інформатики в 10–12 класах загальноосвітніх навчальних закладів фізико-математичного та екологічного...
ПРОГРАМА З БІОЛОГІЇ для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Вступ. Програма призначена для вивчення біології на рівні стандарту у класах суспільно-гуманітарного, філологічного, художньо-естетичного,...
ПРОГРАМА З МАТЕМАТИКИ для 10 11 класів загальноосвітніх навчальних...
Програма призначена для організації навчання математики в класах з поглибленим вивченням математики. Вона розроблена на основі Державного...
Методичні рекомендації щодо викладання географії у 2015/2016 навчальному році В. М. Рибчинський
Відповідно до Державного стандарту, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. №1392 року, географія...
Навчальна програма з історії України для 10-12 класів загальноосвітніх...
Навчальна програма з історії України для 10-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка