Законопроекти 9


НазваЗаконопроекти 9
Сторінка1/8
Дата21.02.2016
Розмір1.39 Mb.
ТипЗакон
bibl.com.ua > Інформатика > Закон
  1   2   3   4   5   6   7   8


Право

Українське незалежне інформаційне агентство новин (УНІАН). Засновано в березні 1993 року. Генеральний директор Олег НАЛИВАЙКО. Головний редактор Олександр ХАРЧЕНКО.Редактор випуску Ільченко Лія.

«Проект Адвокатської фірми «Пукшин і партнери» та інформаційного агентства УНІАН»

Видається українською мовою. При передруку посилання на УНІАН обов’язкове.

Адреса редакції: 01001, Київ-1, вул. Хрещатик, 4, к. 30. Телефон 279-3663, факс 279-3571

http://www.unian.net, E-mail: info@unian.net

Відділ маркетингу: тел. 279-3690,279-3158, факс 461-9111,279-3320. E-mail: market@unian.net

Технічна підтримка: тел. 278-0007, E-mail: postmaster@unian.net
21-27 грудня 2006 року №34 (34)



Аналітика 3

АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА НЕЗАРЕЄСТРОВАНІ НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АКТИ 3

ОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕННЯ ОБ'ЄДНАНЬ СПІВВЛАСНИКІВ БАГАТОПОВЕРХОВИХ БУДИНКІВ У НОВОБУДОВАХ 5

КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА ПРОФІЛАКТИКИ ПРАВОПОРУШЕНЬ НА 2007-2009 РОКИ 5

ДЕРЖМИТСЛУЖБА КОНКУРУВАТИМЕ НА РИНКУ ВАНТАЖНО-МИТНИХ ПОСЛУГ 7

НОВИНИ 7

Президент України 7

Укази, розпорядження 7

Президент звільнив Гаркаву з посади голови Сумської облдержадміністрації 7

Закони 8

Ющенко підписав закон про ратифікацію угоди між Україною і МБРР про позику в розмірі 150 млн. дол. 8

Ющенко підписав “сотівський” закон, що скасовує заборону на експорт брухту чорних і кольорових металів 8

Корпоративні спори віддані на розгляд господарських судів 9

Законопроекти 9

Президент подав до Верховної Ради два законопроекти, спрямовані на розвиток судової реформи 9

РНБО 9

РНБО рекомендувала Генпрокуратурі перевірити додержання законів під час здійснення органами влади операцій з конфіскованим майном 9

Коментарі, заяви 10

Президент закликає генпрокурора і главу МВС взяти під особистий контроль справу про вбивство кримського журналіста 10

Ющенко наголошує на необхідності встановлення єдиних підходів до формування комунальних тарифів у регіонах 11

Балога наголошує, що сьогодні немає законних підстав сумніватися у статусі міністра Тарасюка 11

Верховна Рада України 12

Законопроекти 12

У першому кварталі 2007 року буде прийнято закон, що регламентує систему землевідведень, - Рибак 12

Постанови 12

Депутат-”регіонал” Кожара зареєстрував у ВР проект постанови про призначення Огризка в.о. міністра закордонних справ 12

Комітети, комісії, фракції 13

Парламент утворив Тимчасову слідчу комісію з питань перевірки діяльності СЕЗ та ТПР 13

Комітет ВР з питань нацбезпеки провів виїзне засідання на базі Головного управління розвідки Міноборони 13

ВР перенесла заслуховування звіту ТСК з питань розслідування факту порушень прав народних депутатів України 13

Уповноважений ВР з прав людини 13

Захаров переконаний, що інститут омбудсмана має бути відповідальним перед громадськістю, а не перед владою 14

Комітет ВР з прав людини не знайшов підстав для відмови Захарову балотуватися на посаду омбудсмана 14

Заяви, коментарі 15

Мороз переконаний, що з наступного року закон про Кабмін «почне працювати обов’язково» 15

Президент ще не вносив у парламент кандидатуру на посаду голови СБУ - Мороз 16

Президент ще не вносив у парламент кандидатуру на посаду голови СБУ - Мороз 16

Кабінет Міністрів 16

Постанови, розпорядження 16

Кабмін схвалив Комплексну програму профілактики правопорушень на 2007-2009 роки вартістю 1,8 млрд. грн. 16

Уряд ввів диференційовані ставки оренди держмайна 17

Міжурядові угоди 17

Україна і Росія обміняються нотами щодо внесення змін до міжурядової угоди про взаємні безвізові поїздки громадян 17

Уряди України і Німеччини підписали угоду про фінансову співпрацю 17

Проекти 18

На початку року на розгляд Кабміну буде подано проект концепції Держпрограми модернізації ринків капіталу 18

Заяви, коментарі 18

Зовнішня політика уряду і Президента стане узгодженою після ухвалення закону про засади внутрішньої та зовнішньої політики - Янукович 18

Уряд Януковича за час своєї діяльності ухвалив понад 800 рішень 18

Службове розслідування причин неучасті Огризка в засіданнях уряду завершиться до кінця року - Толстоухов 19

Прес-служба Кабміну попереджає про провокацію 19

Міністерства 19

МЗС 19

Азаров заявляє, що уряд не змінив своєї думки щодо міністра закордонних справ 19

МЗС України сподівається найближчим часом отримати додаткову інформацію щодо вбивства українця в Італії 20

Угоду про спрощення візового режиму між Україною і ЄС планується підписати у другій половині 2007 року - Тарасюк 20

Мін’юст 20

З 1 січня 2007 р. нотаріуси, посвідчуючи договори купівлі-продажу нерухомості, виконуватимуть функції податкових агентів 20

Офіційний обряд заручин поки що не набув популярності в Україні, констатує міністр юстиції 21

В Україні замість шкільного курсу “Основи правознавства” планується безперервна правова освіта від дитсадка до вузу 22

У 2006 році українці змінювали власні імена через неблагозвучність, політичну ситуацію та дивацтва – данні РАЦС 22

В Україні існує дефіцит кваліфікованих юристів попри щорічний випуск вузами близько 70 тисяч спеціалістів-правників – Мін’юст 23

МНС 23

Посольство США в Україні готове надати будь-яку необхідну допомогу МНС – посол Тейлор 23

МОЗ 24

Поляченко сподівається, що ВР на законодавчому рівні ухвалить Національну програму боротьби з туберкульозом 24

Мінекономіки 24

Переговори з ЄС про скасування санкцій будуть відновлені після вивчення ситуації в українському трубпромі - Мінекономіки 24

Відомства 25

ЦВК 25

ЦВК проаналізувала результати проведення виборів до парламенту у виданні „Вибори до Верховної Ради України-2006 25

Давидович вважає неможливим проведення дострокових виборів до ВР без внесення змін до виборчого законодавства 26

Давидович розцінює проект постанови ВР щодо визнання нелегітимності складу ЦВК як спробу тиску на комісію 26

ЦВК оскаржить рішення суду щодо бездіяльності комісії в питанні референдуму про членство України в НАТО 27

НКРЕ 28

Президент виступає за підвищення статусу НКРЕ та надання їй права встановлювати тарифи на послуги ЖКГ 28

Держгірпромнагляд заявляє про неефективність роботи Фонду страхування від нещасних випадків на виробництві 28

Місцеві органи влади 29

Омельченко підтвердив офіційними документами Мін’юсту та судів незаконність введених у Києві тарифів 29

Київська влада наполягає, що нові комунальні тарифи в столиці діють 29

Депутати «Демократичного Києва» оскаржать у суді рішення сьогоднішньої сесії Київради 30

Депутати місцевих рад Київщини від УНП закликають Президента припинити переслідування посадовців за партійною ознакою 31

Добкін виставив парторганізації УНП рахунок за відновлення зруйнованого у Харкові пам’ятника воїнам УПА 31

У Харкові скоєно напад на начальника управління промисловості облдержадміністрації Вавілова 32

Новий губернатор Житомирщини Павленко ще не визначився з місцем постійного проживання 32

Громадські та недержавні орагнізації 32

Партія “Вперед, Україно!” підтримала ініціативу Луценка про створення руху „Народна самооборона” 32

15 молодіжних організацій вимагають звільнення Плеханова з посади заступника міністра внутрішніх справ 33

Костенко вважає, що Президент вичерпав ліміт юридичних можливостей для розпуску парламенту 33

НСНУ вимагає від правоохоронців розслідувати напад на намети “Громадської ради України” на Майдані Незалежності 33

В Україні створена Спілка власників житла 34

Підприємства, компанії 34

Редакція газети «Вечірній Київ» закликає усіх журналістів долучитися до боротьби проти цензури 34

«Укрінтеренерго» спростовує звинувачення угорської компанії Energy Capital у невиконанні контрактів про експорт електроенергії 35

«Укрзалізниця» вивчає питання про надання матдопомоги сім`ям загиблих під час пожежі в електричці в Харківській області 35

”ТНК-ВР Україна” просить Кабмін виконати домовленість про зниження тарифів на залізничні перевезення темних нафтопродуктів, які експортуються 36

Правоохоронні органи 36

У Херсоні правоохоронці затримали суддю, яка вимагала від американського подружжя хабар за усиновлення дитини 37

СБУ 37

Комісія з підготовки проектів концепції реформування СБУ ухвалила пропозиції, напрацьовані робочими групами 37

У Донецькій області за одержання хабара затримано мера одного з міст 37

Прокуратура 38

Медведько стверджує, що Ющенко та Янукович не втручаються в роботу Генпрокуратури 38

Медведько відмовляється прогнозувати, коли буде завершено розслідування справи про отруєння Ющенка 38

Медведько обіцяє притягнути Щербаня до відповідальності, якщо для цього з’являться підстави 39

Медведько оцінює збитки держави від зловживань екс-керівництва “Нафтогазу” майже у 14 млн. грн. 39

Генпрокуратура порушила 94 кримінальні справи проти працівників ДПАУ 40

Прокуратура порушила справу стосовно харківського бізнесмена за спробу незаконно отримати 5 млн. грн. ПДВ 40

Під суд пішов один з фігурантів афери з “Еліта-Центр” 40

Осіб, які побили депутатів Київради 7 грудня, оголошено в розшук – заступник прокурора Києва 41

Порушено кримінальну справу за фактом втручання у діяльність правоохоронців під час заворушень у Тернополі 20 грудня 41

Прокуратура Харківщини порушила кримінальну справу за фактами масових безпорядків у Харкові 16 грудня 42

Конституційний суд 42

Голова Конституційного Суду і американський посол висловлюються за подальшу співпрацю КС України і Верховного Суду США 42

Верховний суд 43

ВСУ відклав винесення рішення у справі про поновлення Піскуна генпрокурором 43

Суди 43

Апеляційний суд Києва завершив перший рік розгляду справи Гонгадзе 43

Печерський райсуд Києва визнав законним закриття кримінальної справи щодо Колесникова 44

Печерський райсуд Києва повернув Кабміну його позовні заяви до Президента 45

Суд призупинив дію постанови Кіровоградської ТВК про призначення повторних виборів мера 45

Вищий господарський суд України заборонив ТРК „Славія-TV” здійснювати піратську трансляцію програм Eurosport 46

У Донецьку суд у справі про вибух на стадіоні “Шахтар” відхилив прохання підсудного і адвоката викликати до суду Ахметова 47

СЛУХАННЯ СПРАВИ РІЗАКА ПЕРЕНЕСЛИ НА 16 СІЧНЯ 48

Конфлікти 48

Родичі покійного історика Мельниченка мають намір подати до суду на Олеся Бузину за порушення авторських прав 48

Мороз виграв ще один суд в Інтернет-видання ”Українська правда” 48

Міжнародні новини 49

Україна має намір добиватися скасування Росією антидемпінгових мит щодо імпорту труб великого діаметру - Янукович 49

ЄС запроваджує нові вимоги до інформації, що супроводжує харчові продукти 49

США відстежуватимуть свободу доступу до Інтернету і вестимуть моніторинг за роботою провайдерів за кордоном 50

Американський Мінюст і ФБР активізували розслідування щодо RosUkrEnergo 50

Довідкова інформація 51

Нормативно-правові акти, що набирають чинності з 21 грудня 2006 року 51


Аналітика


  • АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА НЕЗАРЕЄСТРОВАНІ НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АКТИ


За неподання на державну реєстрацію нормативно-правових актів на посадових осіб накладатиметься штраф у розмірі від п’яти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Таку норму містить проект Закону України „Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення”, схвалений на засіданні Уряду 20 грудня 2006 р.

Дану адміністративну відповідальність пропонується встановити й за надіслання до виконання незареєстрованих нормативно-правових актів або не доведених до відома населення в установленому порядку. Це ж стосується й посадових осіб, які надсилатимуть до виконання листи, телеграми тощо, у яких встановлюються правові норми.

Розробка законопроекту обумовлена масовим характером порушень законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів.

Як відомо, державну реєстрацію нормативно-правових актів, які видаються міністерствами, іншими органами виконавчої влади, господарського управління та контролю і що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, запроваджено Указом Президента з 1 січня 1993 року.

Практика показує, що державна реєстрація щороку запобігає прийняттю понад тисячі незаконних правових норм. Зокрема тих, які порушують законні інтереси громадян, підприємств, установ та організацій, покладає на них не передбачені законодавством обов'язки або виходить за межі компетенції органу, що його видав.

Відповідно до Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади (постанова Уряду від 28 грудня 1992 року № 731) органам юстиції, що здійснюють її, надано право перевіряти додержання законодавства у цій сфері. У разі потреби вони можуть вимагати подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію, вносити пропозиції щодо усунення виявлених порушень і недоліків та притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у цьому.

Лише за 9 місяців 2006 року Міністерством юстиції проведено 12 перевірок суб’єктів нормотворення щодо дотримання ними законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів. При цьому було виявлено 64 нормативно-правових акти, що не пройшли державної реєстрації, та 20 листів, якими встановлювались правові норми, що мали бути викладені лише у нормативно-правових актах та зареєстровані у встановленому порядку. При цьому на обласному та районному рівнях цей показник становить відповідно 463 та 717 незареєстрованих нормативно-правових актів.

Крім того, поширена практика неподання на державну реєстрацію нормативно-правових актів, строк дії яких обмежено, та прийнятих в порядку експерименту. В більшості випадків суб’єкти нормотворення не несуть відповідальності від ухилення від державної реєстрації таких актів, враховуючи закінчення на момент перевірки перебігу строку їх дії.

Нормативно-правові акти, які не пройшли державну реєстрацію, вважаються такими, що не набрали чинності, і не можуть бути застосовані. Таким чином, державна реєстрація нормативно-правових актів є одним із засобів забезпечення законності та захисту прав людини.

Важливо також знати, що при направленні на виконання та при опублікуванні нормативно-правового акта обов'язковим є посилання на дату і номер державної реєстрації акта.

Оскільки органи юстиції не наділені необхідними важелями впливу на суб’єктів нормотворення, робота щодо усунення виявлених порушень законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів зводиться до постійних листів-нагадувань. Запровадження адміністративних штрафів за такі порушення має значно посилити виконавську дисципліну.

Слід нагадати, що постановою Уряду від 8 грудня ц.р. № 1688 вдосконалено процедуру державної реєстрації нормативно-правових актів. Зокрема, встановлено, що чинні нормативно-правові акти мають постійно переглядатися на відповідність Конституції та законам України, міжнародним договорам України, а також Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року. Внесено також зміни до названого вище Положення щодо поліпшення підготовки та подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію, повернення акта без державної реєстрації та підстав для застосування цієї процедури, а також втрати чинності нормативно-правовим актом в разі скасування рішення про державну реєстрацію.

Новим Кодексом адміністративного судочинства України встановлено порядок судового вирішення всіх публічно-правових спорів, зокрема, спорів між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління. Тому у відповідність до названого Кодексу приведено процедуру оскарження рішень органів юстиції про відмову у державній реєстрації нормативно-правових актів або скасування їх державної реєстрації. Таке оскарження може подаватися до органу державної реєстрації вищого рівня або до суду.

Залишається додати, що один неоподатковуваний мінімум доходів громадян становить 17 гривень.


  • ОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕННЯ ОБ'ЄДНАНЬ СПІВВЛАСНИКІВ БАГАТОПОВЕРХОВИХ БУДИНКІВ У НОВОБУДОВАХ


На засіданні Уряду 20 грудня ц.р. схвалено законопроект „Про внесення змін до Закону України „Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку”. Запропоновані зміни насамперед мають запровадити обов’язкове створення таких об’єднань у новобудовах та спростити порядок створення об’єднань співвласників багатоповерхових будинків (ОСББ).

Законопроектом передбачено чітко визначити порядок прийняття рішення про створення ОСББ, прискорення їх реєстрації, призначення управителів, закріплення прибудинкової території та вдосконалення передачі будинку на баланс об’єднань. Крім обов’язкового створення ОСББ у новобудовах, пропонується встановити, що членство в такому об’єднанні набувається одночасно з набуттям права власності на житло в будинку.

ОСББ – юридична особа, створена власниками для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна. Відповідно до запропонованих змін, мета об’єднання полягатиме у забезпеченні реалізації прав власників, співвласників приміщень на володіння та користування спільним майном. На ОСББ покладається належне утримання будинку та прибудинкової території, сприяння членам об’єднання, а також наймачам та орендарям приміщень в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов’язань, пов’язаних з діяльністю об’єднання.

Необхідність прийняття названих змін викликана тим, що нині приватний житловий фонд (915,3 млн. кв. м) вже становить 88% усього житлового фонду країни. Практично не залишилося будинків, які повністю перебувають у державній чи комунальній власності (окрім будинків, в яких приватизація квартир, відповідно до законодавства, забороняється).

У разі появи в будинку двох власників постає питання щодо спільного утримання житлового будинку. Принцип добровільності щодо створення ОСББ у такому випадку дає можливість співвласникам будинку ухилятися від обов’язків з його утримання.

Тому запропоновані зміни до Закону визначають, що впродовж трьох місяців після введення в експлуатацію новобудови, мають бути скликані установчі збори на яких приймається рішення про створення ОСББ. У іншому випадку обов’язок з вчинення необхідних їй для оформлення і реєстрації документів, що засвідчують створення об’єднання, покладається на власника будинку (замовника будівництва). Він має розробити проект статуту ОСББ, скликати загальні збори власників та співвласників для обговорення статуту, а в разі, коли такі збори не відбулися, – самостійно затвердити статут об’єднання.

Також пропонується внести зміни до процедури створення ОСББ, скликання і проведення його установчих зборів. Відповідно до пропозицій, об’єднання створюватиметься у будинку (будинках), що входить до складу житлового комплексу будь-якої форми власності з числа власників, співвласників приміщень, а також власника будинку або їх уповноважених осіб з будь-чиєї ініціативи.

Скликання установчих зборів здійснюється власником будинку або ініціативною групою не менш як з трьох власників, співвласників квартир або нежилих приміщень будинку.

Повідомлення про проведення установчих зборів надсилається власником будинку або ініціативною групою не менше ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів і вручається кожному власнику під розписку або надсилається рекомендованим листом. Голова установчих зборів обирається більшістю голосів присутніх. Рішення на зборах приймаються шляхом поіменного голосування і кожна особа, що проголосувала, розписується у протоколі із зазначенням результату голосування – „за” чи „проти”. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх.

Установчі збори є правоможними, якщо на них присутні більше половини власників. У разі відсутності кворуму ініціатор зборів призначає нову дату, місце і час їх проведення. Новопризначені збори можуть бути скликані не раніше ніж через 14 днів з дати проведення попередніх зборів, що не відбулися.

Прийняття законопроекту сприятиме активізації створення ОСББ, визначенню ефективного власника будинку, підвищенню якості надання житлово-комунальних послуг, закріпленню за об’єднанням прибудинкової території, забезпеченню схоронності наявного житлового фонду. Варто зазначити, що обов’язкове створення ОСББ передбачено у Норвегії, Данії, Німеччині, Нідерландах, Швейцарії, Польщі, Угорщині, Чехії, Казахстані.


  • КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА ПРОФІЛАКТИКИ ПРАВОПОРУШЕНЬ НА 2007-2009 РОКИ


Комплексну програму профілактики правопорушень на 2007-2009 роки схвалено постановою Уряду від 20 грудня ц.р. № 1767. Програма обґрунтовує необхідність здійснення дієвої профілактики правопорушень на основі комплексу заходів, що реалізуються широким колом державних та громадських органів, установ, організацій та пропонує відповідний План здійснення цих заходів.

Виконання попередньої програми з профілактики злочинності у 2001 – 2005 роках дало змогу певною мірою покращити стан правопорядку в державі. За результатами проведеного аналізу, криміногенна ситуація в державі стала більш стабільною порівняно з 2001 роком. Зупинено процес тінізації економіки. Кількість виявлених економічних злочинів зросла на 8,1%, фактів хабарництва – на 58,8%, зловживання владою або службовим становищем – на 152,2%. Майже у чотири рази збільшилася кількість виявлених злочинів, пов’язаних з торгівлею людьми. Зменшилася кількість злочинів загальнокримінальної спрямованості, у тому числі тяжких та особливо тяжких, крадіжок і злочинів, учинених неповнолітніми. Разом з тим зросла майже вдвічі кількість грабежів та злочинів, учинених у громадських місцях.

Затверджена Програма має запобігти виникненню правопорушень, удосконалити їх профілактику, забезпечити захист прав та свобод людини на основі чітко визначених пріоритетів. Програмою буде створено умови для проведення ефективної правової та виховної роботи серед населення.

Зокрема, на базі Київського національного університету внутрішніх справ буде організовано навчання та підвищення кваліфікації оперативних працівників установ виконання покарань та слідчих ізоляторів. Навчання спрямовуватимуться на підвищення ефективності боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів та психотропних речовин. На цю мету Програмою передбачено приблизно 6 млн. гривень.

Ще 3 млн. гривень піде на розробку нових форм і методів профілактики правопорушень та запровадження їх у практику. Особлива увага приділятиметься запобіганню злочинності серед дітей та підлітків. Буде підготовлено та видано навчально-методичні посібники „Виховні системи в діяльності класного керівника” та „Організація виховного процесу в сучасному загальноосвітньому навчальному закладі”. Також передбачено розробку низки інформаційно-методичних матеріалів з питань запобігання дитячій бездоглядності, бродяжництву та жебрацтву.

МВС разом з Мінсім’ямолодьспорт та МОН проводитиме спільні профілактичні рейди „Діти вулиці”, „Вокзал”, „Підліток”, „Канікули”, „Літо”, „Урок”. Проведення рейдів спрямовується на соціальний та правовий захист дітей, запобігання їх безпритульності та бездоглядності. Ці профілактичні заходи дадуть змогу влаштувати безпритульних дітей до закладів соціального захисту та вплинути на дітей, що вживають спиртні напої, наркотичні засоби або психотропні речовини.

Допомогою правоохоронцям стане розширення мережі центрів медико-соціальної реабілітації неповнолітніх, хворих на наркоманію та алкоголізм. Також будуватимуться молодіжні центри праці, діяльність яких буде спрямована на професійну орієнтацію і працевлаштування молоді. На це передбачається витратити майже 50 млн. гривень.

Враховуючи збільшення злочинів, пов’язаних з торгівлею людьми, МВС здійснюватиме цільові оперативно-профілактичні операцій під умовними назвами „Нічне місто” та „Фірма”. Ці операції будуть спрямовані на виявлення та припинення протиправної діяльності злочинних груп та суб’єктів господарювання (туристичних, шлюбних і модельних агентств), що порушують законодавство з питань захисту суспільної моралі або причетні до злочинів, пов’язаних з торгівлею людьми.

Велику увагу у Програмі приділено вдосконаленню профілактики правопорушень та підвищенню ефективності оперативно-розшукових заходів у сфері протидії організованій злочинності та корупції. Так, МВС та СБУ разом з ДПА буде проведено скоординовану роботу щодо виявлення фактів використання злочинними групами суб’єктів господарювання, через яких проводяться незаконні операції. Зокрема виведення коштів з легального до тіньового обігу, розкрадання майна, ухилення від сплати податків, створення штучної збитковості, доведення підприємств до фіктивного банкрутства. Насамперед це стосується ринку нафтопродуктів, енергетики, вугільної та металургійної галузей, агропромислового комплексу, сфер виробництва цукру і спирту.

Крім того, Програмою передбачено удосконалення інформаційно-аналітичного та матеріально-технічного забезпечення профілактичної діяльності, роботи із соціальної адаптації осіб, звільнених з місць позбавлення волі, виконання інформаційно-пропагандистських та культурно-виховних програм профілактики, забезпечення захисту прав інтелектуальної власності, збереження історико-культурних цінностей тощо.

Орієнтовний обсяг фінансування заходів Програми складе 1,8 млрд. гривень.

Передбачається, що виконання заходів програми дасть змогу зменшити кількість зареєстрованих злочинів на 3-5%. Очікується зниження рівня особливо тяжких та тяжких злочинів, вчинених на вулицях та у громадських місцях. Зокрема, вчинених у громадських місцях умисних убивств, умисних тяжких тілесних ушкоджень, розбоїв, крадіжок та хуліганство. Поліпшиться профілактична робота з раніше судимими та особами, які вчинили насильство в сім’ї. Зменшиться кількість злочинних проявів, учинених на побутовому ґрунті, повторно та у стані алкогольного сп’яніння.
Департамент комунікацій влади та громадськості

Секретаріату Кабінету Міністрів України


  • ДЕРЖМИТСЛУЖБА КОНКУРУВАТИМЕ НА РИНКУ ВАНТАЖНО-МИТНИХ ПОСЛУГ


На території України діє 11 вантажних митних комплексів, які належать суб’єктам господарювання на праві приватної власності, і жодного - державної форми власності

Посиленню конкурентних засад на ринку митних послуг сприятиме створення спеціалізованих вантажних митних комплексів у складі Держмитслужби України. Організаційні заходи щодо цього визначено у розпорядженні Уряду від 22 грудня ц.р. № 630-р.

Світовий досвід переконливо доводить, що вантажні митні комплекси як на кордоні, так і усередині країни, дають можливість спростити, уніфікувати й прискорити процедури оформлення товарів. Комплекси мають необхідну для поглибленого огляду вантажів інфраструктуру, технічні засоби (естакади, ваги, оглядові майданчики), склади для товарів, не пропущених через митний кордон чи затриманих митницею.

Такі підприємства діють і на кордоні України: це автопорти „Чоп” у Закарпатті, „Ягодин” на Волині, „Шегині” і „Краковець” у Львівській області. Серед вантажних митних комплексів внутрішніх митниць найбільшим є комплекс Київської регіональної митниці площею понад 23 тис. кв. м. Його пропускна здатність, прибутковість і високий рівень обслуговування - одні із найвищих у Східній Європі.

Вантажний митний комплекс може належати на праві власності юридичній особі - резиденту, зареєстрованій як суб’єкт підприємницької діяльності.

Власник вантажного митного комплексу, відповідно до законодавства, має надавати в установленому порядку приміщення для підрозділів митних органів, розміщення посадових осіб державних органів інших видів контролю, а також підприємств, що здійснюють декларування товарів і транспортних засобів (митних брокерів).

Разом з тим, за інформацією Держмитслужби, на території України діє 11 вантажних митних комплексів, які належать суб’єктам господарювання на праві приватної власності, і жодного - державної форми власності.

Тому розпорядженням Уряду доручено Держмитслужбі розробити типове положення про вантажний митний комплекс як спеціалізовану митну організацію та типовий проект його облаштування. У таких комплексах робота митників та інших державних органів, уповноважених на здійснення передбачених законом видів контролю (екологічного, санітарно-епідеміологічного, ветеринарного та фітосанітарного), буде організована за принципом „єдиного офісу”.

Облдержадміністрації мають вирішити питання про виділення земельних ділянок для розміщення вантажних митних комплексів та розглянути можливість фінансування їх будівництва за рахунок місцевих бюджетів.

Створення вантажних митних комплексів як спеціалізованих митних організацій у складі Держмитслужби дасть змогу удосконалити контроль за митним оформленням товарів, що значно зменшить можливості для зловживань.
Микола Таранченко


НОВИНИ
Президент України

Укази, розпорядження
Президент звільнив Гаркаву з посади голови Сумської облдержадміністрації

Київ. 25 грудня. УНІАН. Президент України Віктор ЮЩЕНКО своїм Указом звільнив Ніну ГАРКАВУ з посади голови Сумської обласної державної адміністрації.

Відповідний документ від 25 грудня опубліковано на сайті глави держави.

Як повідомляв УНІАН, 15 листопада Президент своїм указом доручив Кабміну внести в тижневий термін подання про звільнення Н.ГАРКАВОЇ з посади голови Сумської ОДА у зв`язку з досягненням граничного віку проходження державної служби.

22 листопада Н.ГАРКАВА заявила, що не вважає себе звільненою з посади губернатора, а указ про її відставку назвала спробою ”підставити Президента”. Вона розповіла, що 14 листопада, за день до підписання Президентом подання про відставку, Головдержслужба продовжила їй термін держслужби на підставі доручення Кабміну ще на один рік.

Водночас 24 листопада В.ЮЩЕНКО своїм указом відмінив всі розпорядження голови Сумської ОДА Н.ГАРКАВОЇ, видані після 8 листопада 2006 року. Крім того, іншим указом Президент доручив першому заступнику голови Сумської державної адміністрації В.САПСАЮ тимчасово виконувати обов`язки голови Сумської ОДА.

28 листопада Н.ГАРКАВА заявила, що Міністерство юстиції визнало незаконним рішення Президента про усунення її від виконання обов`язків голови Сумської обласної державної адміністрації.

Н.ГАРКАВА оскаржила в Печерському суді Києва своє звільнення з посади голови Сумської обласної державної адміністрації.


Закони
Ющенко підписав закон про ратифікацію угоди між Україною і МБРР про позику в розмірі 150 млн. дол.

Київ. 26 грудня. УНІАН. Президент України Віктор ЮЩЕНКО підписав Закон України «Про ратифікацію Угоди про позику (Проект розширення доступу до ринків фінансових послуг) між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку».

Про це УНІАН повідомили в прес-службі глави держави.

Відповідний закон був прийнятий парламентом 13 грудня 2006 року з ініціативи Президента України. Законом ратифіковано Угоду про позику (Проект розширення доступу до ринків фінансових послуг) між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку.

Проект спрямовано на удосконалення системи довгострокового кредитування суб`єктів малого та середнього підприємництва у сільській місцевості шляхом удосконалення системи іпотечного кредитування, розвитку кредитних інформаційних систем, оптимізації регуляторної та наглядової функцій на небанківському ринку фінансових послуг, удосконалення механізмів мінімізації ризиків у аграрному секторі економіки та розвитку ринку муніципального кредитування.

З метою реалізації Проекту Угодою передбачається отримати у рамках кредитної лінії МБРР позику у розмірі 150 мільйонів доларів США відповідно до загальних умов, які застосовуються Банком до угод про позику та угод про надання гарантій для позик в одній валюті.


Ющенко підписав “сотівський” закон, що скасовує заборону на експорт брухту чорних і кольорових металів

Київ. 26 грудня. УНІАН. Президент України Віктор ЮЩЕНКО підписав Закон України «Про ставки вивізного (експортного) мита на брухт легованих чорних металів, брухт кольорових металів та напівфабрикати з їх використанням».

Про це УНІАН повідомили в прес-службі глави держави.

Закон був ухвалений парламентом 13 грудня 2006 року в редакції Кабінету міністрів України, яка за своїм змістом аналогічна редакції законопроекту, внесеного Президентом.

Законом передбачено відмінити заборону на експорт брухту легованих чорних металів, брухт кольорових металів і напівфабрикати з їх використанням і встановити для них відповідні ставки експортного мита.

Нові ставки мають бути введені з дати вступу України до Світової організації торгівлі. З дня набрання чинності даного закону, впродовж 5 років експорт цих товарів дозволено здійснювати лише спеціалізованим металургійним переробним підприємствам, на яких виготовлено цю продукцію, і за наявності експортного сертифікату якості. Система управління якістю на цих підприємствах повинна відповідати вимогам стандартів ISO9000-2001 або іншим підтвердженим сертифікатам відповідності. Вивезення за межі митної території України відмічених товарів як давальницької сировини буде можливе за умови попередньої сплати до бюджету суми експортного мита виключно грішми.

Крім того, ці товари буде вилучено з режиму вільної торгівлі з іноземними державами. Законом передбачено внести зміни до законів України «Про металобрухт» і «Про операції з давальницькою сировиною в зовнішньоекономічних відносинах».


Корпоративні спори віддані на розгляд господарських судів
Київ.27 грудня. УНІАН. Президент України Віктор ЮЩЕНКО підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення підсудності справ з питань приватизації та з корпоративних спорів», ухвалений Верховною Радою 15 грудня 2006 року.

Як повідомляє прес-служба глави держави, законом пропонується віднести справи, що виникають з корпоративних відносин у спорах між господарським товариством та його учасником (засновником, акціонером), у тому числі учасником, який вибув, а також між учасниками (засновниками, акціонерами) господарських товариств, що пов`язані із створенням, діяльністю, управлінням та припиненням діяльності цього товариства, до підвідомчості господарських судів.

Передбачається, що такі справи розглядатимуться господарським судом за місцезнаходженням господарського товариства згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.


Законопроекти
Президент подав до Верховної Ради два законопроекти, спрямовані на розвиток судової реформи

Київ. 27 грудня. УНІАН. Президент України Віктор ЮЩЕНКО вніс на розгляд Верховної Ради два законопроекти, які є новими редакціями чинних законів «Про судоустрій» та «Про статус суддів».

Як повідомили УНІАН у офіційному інтернет-представництві глави держави, це наступний крок у судовій реформі, ініційованій Президентом.

Завдання законопроекту «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій України» – вдосконалення системи судів загальної юрисдикції згідно з європейськими стандартами. Йдеться, зокрема, про створення вищих судів цивільної і кримінальної юрисдикцій, утворення окружних кримінальних судів, поступову ліквідацію військових судів.

Крім цього, суттєво обмежуються повноваження голови суду, наприклад, щодо розподілу справ, преміювання, надання відпусток, вирішення питань житлового та соціального забезпечення.

Серед нововведень, які пропонує проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про статус суддів», – поліпшена система добору кадрів та вдосконалення порядку притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності. Для суддів, які призначатимуться на посади вперше, заплановано проводити відкриті конкурси та підготовки в Національній школі суддів (зараз це Академія суддів України). Також визначено чіткий та вичерпний перелік підстав дисциплінарної відповідальності суддів аж до звільнення з посади.


РНБО
РНБО рекомендувала Генпрокуратурі перевірити додержання законів під час здійснення органами влади операцій з конфіскованим майном

Київ. 21 грудня. УНІАН. Ради національної безпеки і оборони України рекомендувала Генеральній прокуратурі України провести перевірку додержання чинного законодавства під час здійснення центральними та місцевими органами виконавчої влади операцій з конфіскованим та іншим майном, що переходить у власність держави, а також безхазяйним майном.

Зазначена рекомендація міститься у тексті рішення РНБО від 17 листопада 2006 року «Про заходи щодо вдосконалення діяльності органів державної влади під час здійснення операцій з конфіскованим і безхазяйним майном», яке уведено в дію Указом Президента України. Тексти документів розміщені на офіційному сайті глави держави. Контроль за виконанням цього Указу Президент поклав на секретаря Ради національної безпеки і оборони України.

РНБО констатувала, що в Україні відсутня цілісна система нормативно-правового регулювання здійснення операцій з конфіскованим та безхазяйним майном, а стан обліку, зберігання та оцінки таких матеріальних цінностей потребує поліпшення.

Також Рада нацбезпеки і оборони відзначила, що діяльність органів виконавчої влади і підприємств з розпорядження зазначеним майном потребує вдосконалення щодо забезпечення прозорості, ефективності такої діяльності та належних надходжень до державного бюджету.

У зв`язку з цим РНБО доручила Міністерству юстиції України, Державній митній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Службі безпеки України, Державній податковій адміністрації України та Фонду державного майна України вжити невідкладних заходів щодо забезпечення ефективності здійснення операцій з конфіскованим і безхазяйним майном, речовими доказами та майном, що перебуває у податковій заставі.

Крім того, Кабінету Міністрів України Рада нацбезпеки і оборони доручила підготувати та внести у тримісячний строк на розгляд Верховної Ради України: законопроект про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо права власності держави на безхазяйне майно; законопроект про внесення змін до законодавчих актів щодо вдосконалення порядку реалізації майна, яке перебуває у податковій заставі; законопроект щодо вдосконалення порядку розпорядження конфіскованим майном.

У двомісячний строк уряд має забезпечити вдосконалення системи обліку конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, а також безхазяйного майна; опрацювати питання щодо введення в дію єдиної інформаційної системи обліку, зберігання та оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, а також безхазяйного майна; визначити перелік підприємств, уповноважених на здійснення знищення (утилізації) конфіскованої за рішеннями судів неякісної та небезпечної продукції.

Також РНБО пропонує Верховному Суду України розглянути питання про надання судам роз`яснення щодо однакового застосування законодавства, яким регулюються питання конфіскації майна та передачі речових доказів у доход держави, додержання закону про обов`язковість прийняття рішень стосовно вилученого під час досудового слідства майна.

РНБО рекомендувала Генеральній прокуратурі України провести перевірку додержання чинного законодавства під час здійснення центральними та місцевими органами виконавчої влади операцій з конфіскованим та іншим майном, що переходить у власність держави, а також безхазяйним майном. У разі виявлення порушень закону вжити в установленому порядку відповідних заходів.

Коментарі, заяви
Президент закликає генпрокурора і главу МВС взяти під особистий контроль справу про вбивство кримського журналіста

Київ. 21 грудня. УНІАН. Президент України Віктор ЮЩЕНКО закликає генерального прокурора Олександра МЕДВЕДЬКА і міністра внутрішніх справ Василя ЦУШКА взяти під особистий контроль справу про вбивство кримського журналіста, лідера молодіжної кримськотатарської організації Норіка Ширіна.

Як передає кореспондент УНІАН, про це повідомила прес-секретар Президента Ірина ВАННИКОВА сьогодні на брифінгу для преси.

«Президент закликає міністра внутрішніх справ і генпрокурора взяти під особистий контроль розслідування вбивства кримського журналіста», - сказала вона.

За словами І.ВАННИКОВОЇ, Президент обурений зухвалим вбивством молодого кримського журналіста.

«Глава держави підкреслює, що політичні сили, яким виборці довірили більшість голосів у певних регіонах, в тому числі в Криму, мають виправдати довіру, покладену на них виборцями», - сказала І.ВАННИКОВА, додавши, що ці політичні сили мають забезпечити безумовне дотримання свободи слова та інші права громадян, а також не допустити розгулу криміналітету.

Відповідаючи на запитання журналістів, прес-секретар Президента зазначила, що це звернення можна розглядати «як чергове попередження і заклик».

Як повідомляв УНІАН, 22-річний лідер молодіжної кримськотатарської організації ”Бірлік-Єдність”, редактор газети ”Голос молодежи” Норік Ширін був знайдений 20 грудня мертвим у власному гаражі. На його тілі виявлено численні колото-різані рани.

За цим фактом прокуратурою Центрального району Сімферополя порушено кримінальну справу за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 115 Кримінального кодексу України (навмисне вбивство).


Ющенко наголошує на необхідності встановлення єдиних підходів до формування комунальних тарифів у регіонах

Київ. 21 грудня. УНІАН. Президент України Віктор ЮЩЕНКО наголошує на необхідності встановлення єдиних підходів до формування тарифів на житлово-комунальні послуги в регіонах.

Як передає кореспондент УНІАН, про це він сказав на зустрічі з представниками органів місцевої виконавчої влади та місцевого самоврядування.

За словами В.ЮЩЕНКА, він розуміє, що це питання є компетенцією органів місцевого самоврядування, але в той же час це воно дуже політизовано.

«Існуючий механізм занадто політизований і може привести до непередбачуваних наслідків у багатьох регіонах», - наголосив він.

Президент зазначив, що існуюча практика встановлення тарифів є не зовсім прийнятною, а подекуди й непрозорою. За його словами, багато обставин свідчить про ненормальний стан справ у цій галузі.

Він закликав розробити солідарну політику встановлення тарифів, яка закладе загальну логіку встановлення тарифів, щоб кожен регіон з урахуванням своїх особливостей міг прозоро встановлювати тарифи. Глава держави також висловив готовність вносити законодавчі ініціативи з цього приводу.

Разом з тим В.ЮЩЕНКО наголосив, що всі повинні нести повну політичну відповідальність за те, щоб соціально незахищені верстви населення були стовідсотково забезпечені пільгами і компенсаціями.

Прем`єр-міністр Віктор ЯНУКОВИЧ не прийшов на зустріч з представниками органів місцевої виконавчої влади та місцевого самоврядування.

В той же час початку цієї зустрічі не дочекалися голова Донецької облдержадміністрації Анатолій БЛИЗНЮК, голова Херсонської облради Володимир ДЕМЬОХІН, мер Харкова Михайло ДОБКІН, голова Верховної Ради АР Крим Анатолій ГРИЦЕНКО, мер Луганська Сергій КРАВЧЕНКО та голова Луганської облради Валерій ГОЛЕНКО.

Зустріч була запланована на 12.00, однак затрималась через спілкування В.ЮЩЕНКА з В.ЯНУКОВИЧЕМ.


Балога наголошує, що сьогодні немає законних підстав сумніватися у статусі міністра Тарасюка

Київ. 26 грудня. УНІАН. Глава Секретаріату Президента Віктор БАЛОГА здивований заявою першого віце-прем`єр-міністра, міністра фінансів Миколи АЗАРОВА про статус міністра закордонних справ Бориса ТАРАСЮКА і вважає її такою, що не відповідає дійсності.

Про це УНІАН повідомили в Офіційному інтернет-представництві Президента України.

Як наголосив В.БАЛОГА: за Конституцією затвердження міністра закордонних справ належить до компетенції Президента. Без його згоди ніхто не має права самовільно відправляти міністра у відставку. «Тому, поки Президент України Віктор ЮЩЕНКО не змінить свого рішення, Борис ТАРАСЮК залишатиметься повноцінним міністром закордонних справ», – заявив В.БАЛОГА.

  1   2   3   4   5   6   7   8

Схожі:

Законопроекти 13
Українське незалежне інформаційне агентство новин (УНІАН). Засновано в березні 1993 року. Генеральний директор Олег НАЛИВАЙКО. Головний...
Вих. №01/05 від «27» травня 2013 року
«Охматдит». Дані законопроекти є результатом спільної законодавчої ініціативи понад тридцяти парламентарів усіх політичних сил –...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка