А. К. Кравцов, методист Черкаського ОІПОПП


Скачати 69.99 Kb.
Назва А. К. Кравцов, методист Черкаського ОІПОПП
Дата 02.04.2013
Розмір 69.99 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
А.К.Кравцов,

методист Черкаського ОІПОПП

МЕТОД ПРОЕКТІВ НА УРОКАХ ПРЕДМЕТА «ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ»

З досвіду роботи вчителя предмета «Захист Вітчизни» Смілянської загальноосвітньої школи

I-III ступенів № 6 Смілянської міської ради Бургара Володимира Івановича

За останні роки у загальноосвітніх навчальних закладах області комп’ютерна техніка й інші засоби інформаційних технологій стали все частіше використовуватися при вивченні більшості навчальних предметів.

На заняттях з предмета «Захист Вітчизни» вчителями Черкаської області в навчальний процес постійно впроваджуються інноваційні методи подачі інформації.

Із впровадженням інформаційно-комунікаційних технологій навчальні заклади отримали можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальні запити кожного учня. Якщо раніше інформацію з будь-якої теми, розділу учні отримували з різних каналів ( підручник, посібник, на уроці, конспект уроку, засоби масової інформації та інше), то на разі цю роль виконують ІКТ. Отже, застосування комп’ютерних технологій підвищує рівень навчального процесу, вирішує проблеми часткової відсутності або заміни навчально-матеріальної бази, спеціальної та методичної літератури, дозволяє викладати предмет навіть особам, які не мають достатніх знань з військової тактики чи не мали змоги їх підтвердити військовим досвідом.

Серед інформаційно-комунікаційних технологій важливе місце займає метод проектів.

Відмінність проектного навчання від класичного полягає у тому, що учні на різних етапах навчання діють самостійно, а учитель виступає у ролі консультанта.

Метод проектів можна розглядати як педагогічну технологію, яка орієнтована не тільки на інтеграцію фактичних знань, а на їх застосування і придбання нових. Створення динамічних файлів допомагає поповнити методичні кабінети навчальними фільмами, адже комп’ютерна анімація дозволяє імітаційно моделювати надзвичайні ситуації, бойові дії з достатньою очевидністю.

УСмілянській ЗОШ I-III ст. № 6 Смілянської міської ради метод проектів на заняттях предмета «Захист Вітчизни» був впроваджений вчителем Володимиром Івановичем Бургаром у 2008 році. Учитель організував виконуваний учнями комплекс дій, де вони змогли стати самостійними при ухваленні рішення і відповідальними за свій вибір праці, створення творчого продукту.

На уроках Володимира Івановича проект як метод навчання є реально існуючою проблемною ситуацією, вибраною учнями тому, що їм цікаво знайти шляхи її рішення (повного або частково). Тематика проектів визначається практичною значущістю, а також доступністю виконання.

Учитель, використовуючи в навчанні метод проектів, допомагає учням осягнути всю технологію рішення задач – від постановки проблеми до отримання результату, маючи в наявності 10 робочих місць для учнів і одне робоче місце для вчителя, він, фактично, має можливість забезпечити кожного учня індивідуальним завданням.

Методика роботи над проектом включає 4 основних етапи, а саме:

  • планування роботи над проектом;

  • аналітичний етап;

  • етап узагальнення;

  • етап презентації отриманих результатів роботи над проектом (захист проекту).

Проект виконується не всіма старшокласниками, а тими, хто хоче займатися предметом поглиблено, з більшою часткою самостійності, в будь-якому середовищі, в основному в позаурочний час.

Найскладніший етап роботи над проектом для вчителя – постановка завдання. По-перше, проблема повинна бути привабливою і цікавою для учнів; по-друге, проекти вимагають добре продуманої структури, цілей, обґрунтування актуальності, позначення джерел інформації, продуманих методів і результатів. Тому виникає необхідність інтеграції з іншими предметами.

На етапі планування роботи над проектом учнями і вчителями спільно виробляються критерії оцінювання проекту.
Важливе місце у процесі роботи над проектом займає аналітичний етап, коли учні повинні правильно підійти до аналізу проблеми, над якою працюють.

Володимир Іванович намагається навчати учнів виступати перед аудиторією, стисло і зрозуміло висловлювати основні положення роботи, відстоювати свою точку зору, бути ввічливими, уміти викликати інтерес до своєї роботи, доводячи її актуальність і важливість.

Захист проекту займає дуже важливе місце в розробці проекту, текст виступу обов’язково треба прочитати, а потім прослуховувати, програму уважно перевірити. Під час захисту проводиться комплексна оцінка роботи самим учнем, що виконав даний проект, учнями навчального класу і вчителем.

У проекті, у вигляді програмного забезпечення використовуються:

  • презентації розділів, тем, уроків при вивченні нового матеріалу і закріплення вивченого;

  • різноманітні Web-сторінки;

  • тестові завдання.

План навчального проекту подаємо у додатку 1.

Завдяки такій роботі, учні активно беруть участь у міських, районних, обласних олімпіадах, де займають призові місця.

Володимир Іванович радіє успіхам учнів, адже знає, що запорукою успішної життєвої реалізації дитини у майбутньому є її творча праця у шкільні роки. І значну роль у цьому відіграють творчий запал і професіоналізм учителя.

Побажаємо йому і надалі ростити творчі цілеспрямовані особистості, адже сьогодні в суспільстві наростає потреба в активних діяльних людях, здібних до самоосвіти, самовиховання і саморозвитку. Вчителі повинні розвивати пізнавальні, творчі здібності учнів, виробляти у них прагнення і уміння самостійно здобувати і використовувати нові знання, зробити цей процес мотивованим і результативним. Допомогти вчителю у вирішенні непростого завдання може бути поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі комп’ютерних.
Додаток1

План навчального проекту

Тема «Надзвичайні ситуації»

Автор навчального проекту: В.І. Бургар, учитель предмета «Захист Вітчизни», спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії Смілянської загальноосвітньої школи І - III ступенів №6 Смілянської міської ради Черкаської області.

Ключові запитання: Що ми знаємо про надзвичайні ситуації?

Тематичні запитання:

Дослідити

  • вражаючі фактори ядерної зброї та їх вплив на населення, об'єкти економіки і довкілля, засоби захисту. Дати характеристику осередку ядерного ураження;

  • біологічну зброю, заходи та засоби її використання, засоби захисту. Дати характеристику осередку біологічного ураження;

  • хімічну зброю та засоби її застосування. Бойові токсичні хімічні речовини, їх характеристику та вплив на організм людини, засоби захисту. Дати характеристику осередку хімічного ураження.

Мета проекту:

  • Закріпити в учнів знання по зброї масового знищення людей, та засобам захисту від неї.

  • Поглиблено вивчити вражальні чинники ядерної, біологічної (бактеріологічної) та хімічної зброї.

  • Виховувати в учнів морально-психологічні якості, необхідні для виконання заходів цивільної оборони.

Методичне забезпечення: комп'ютер з програмним забезпеченням, диски з художніми та документальними фільмами, слайди про надзвичайні ситуації.

Змістові запитання:

1. Знання розділу « Основи цивільного захисту», теми: «Надзвичайні ситуації природного, техногенного та соціально-політичного характеру».

2. Уміння використовувати допоміжні матеріали.

3. Навички роботи з комп'ютером, досвід роботи в Інтернеті та з додатковою літературою.

Стислий опис

Клас, готуючись до проекту, об'єднується у три групи, кожна з яких презентує певну надзвичайну ситуацію. До кінця проекту всі учні мають усвідомити й оволодіти знаннями про надзвичайні ситуації мирного і воєнного часу та захист від них. Тому кожному учню необхідно бути уважним під час відповіді товаришів і законспектувати в робочому зошиті ті питання, які не розглядалися під час уроків, що допоможе краще запам'ятати матеріал.

Навчальні предмети, з якими пов'язаний навчальний проект: хімія, біологія, фізика, інформатика, історія, ОБЖ. Клас, якого стосується навчальний проект: 10. Термін, необхідний для реалізації навчального проекту: 4 тижні.

Учні під час проекту засвоюють навички:

  • Планувати свою діяльність, розподіляти обов'язки та узгоджувати свою діяльність з іншими, співпрацювати в команді.

  • Обговорювати результати роботи груп, оцінювати їх.

  • Аналізувати весь матеріал та структурувати його для подальшої роботи.



Діяльність учнів та етапи проведення проекту

На І етапі відбувається презентація теми майбутнього проекту, обговорюються основні аспекти її реалізації, а саме — формуються групи за інтересами, обумовлюються джерела інформації.

Учні за бажанням об'єднуються у три групи (по 5 чи 6 учнів у груп). Презентація надзвичайних ситуацій мирного та воєнного характеру.

Групи готують доповіді про надзвичайні ситуації (їх фактори, характеристики, вплив на людину та захист від них), використовуючи історичні відомості. Визначають напрям роботи і особисте завдання кожного члена.( Групи «Атом», «Вірус», «Хімік»).

На II етапі діти працюють за джерелами інформації над розкриттям вибраної підтеми до основної теми проекту. Робота відбувається індивідуально, в парах та колективним обговоренням відомостей, які дістали з переглянутої літератури чи Інтернету. На цьому етапі учитель проводе консультації з членами груп щодо доцільності здобутого матеріалу.

Відбувається корекція та подальший пошук інформації.

На III етапі проводиться оформлення матеріалів, узагальнення здобутих даних та аналіз нових фактів. У групах обговорюються результати роботи кожного члена команди.

Повідомлення до конференції готується з урахуванням наочності та зацікавлення учнів інших груп.

На IV етапі, як підсумок своєї роботи, учні показують свої презентації.




Схожі:

Методичні рекомендації щодо викладання предмету «Захист Вітчизни»
А. К. Кравцов, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників
Закон України «Про освіту»
Упорядник: Войцях Т. В., методист ОЦППСР Черкаського ОІПОПП, соціальний педагог-правник
Н. М. Степанова Моя Україно, колиско-калино, пізнати тебе мені щастя дано!
Степанова Н. М. методист лабораторії суспільно-гуманітарних дисциплін Черкаського ОІПОПП
Пропозиції щодо кандидатур фахівців із зарубіжної літератури для...
Учитель-методист Золотоніської ЗОШ №3 Золотоніської міської ради Черкаської області
Методист кабінету охорони праці, фізичної культури та здоров’я Черкаського...
А. К. Кравцов, методист кабінету охорони праці, фізичної культури та здоров’я Черкаського обласного інституту післядипломної освіти...
Методист кабінету охорони праці, фізичної культури та здоров’я Черкаського...
А. К. Кравцов, методист кабінету охорони праці, фізичної культури та здоров’я Черкаського обласного інституту післядипломної освіти...
Міністерство освіти і науки України Головне управління освіти і науки...
А. К. Кравцов, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, підполковник
Аналіз результатів ІІ етапу моніторингу стану навчально-методичного...
Тетьора С., методист лабораторії-центру ЗНО та моніторингу якості освіти Черкаського ОІПОПП
Матеріали методистів ОІПОПП
Кравцов А. К. Методичні рекомендації щодо викладання предмета «Захист Вітчизни», Черкаси – 2008
Калейдоскоп ідей методиста позашкільного навчального закладу ( з...
Автор-укладач: Кудін Валентина Семенівна, методист лабораторії виховної роботи Черкаського ОІПОПП
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка