Конспект уроку з фізики 7 клас На тему: «Густина речовини»


Скачати 55.75 Kb.
Назва Конспект уроку з фізики 7 клас На тему: «Густина речовини»
Дата 07.01.2014
Розмір 55.75 Kb.
Тип Конспект
bibl.com.ua > Інформатика > Конспект
Конспект уроку

з фізики

7 клас

На тему:

«Густина речовини»

Вчитель: Михальчишин Ольга

Тема: густина речовини

Мета:

розвиваюча:

розвивати логічне мислення учнів, політехнічний світогляд, дивергентне мислення;

виховна:

виховувати прагнення до дослідницької робот и, сприяти формуванню в учнів пізнавальних здібностей, виховувати активну, компетентну особистість;

навчальна :

сформувати поняття «густи на», втановити залежності між густиною, об'ємом і масою, продовжити формування експериментальних умінь, розкрити практичне значення й використання в побуті нового поняття.

Обладнання: лабораторні ваги (одні на стіл учня), важки до них; мензурки, тіла однакової маси, але різного; об'єму; набір тіл для визначення питомої теплоємності речовини; лінійки учнівські; дерев'яні бруски.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Девіз уроку: «Більше питань – більше знань».
ХІД УРОКУ

І. Психологічна стежка

Учитель. Доброго дня, діти. З яким настроєм ви прийшли на урок?

Зобразіть його у вигляді ось таких мордочок на полях у своєму зошиті.



У ході уроку ваш настрій може змінитися, й тоді ви створите таку психологічну стежку. (Діти малюють у зошитах один із трьох варіантів.)

II. Актуалізація опорних знань

На столі вчителя — ваги й важок.

Учитель. Відгадайте загадку:

Дві сестри гойдалися,

равди домагалися,

А коли домоглися,

То зупинилися. (Терези)
Питання до класу

— Для чого використовують ваги?

— Що таке маса? І — Які одиниці маси знаєте?

— Переведіть:

3мг = ?г, 150мг = ?кг, 0,7кг=?г, 50мг = ?кг

III. Мотивація навчальної діяльності (створення проблемної ситуації)

— Як визначити масу гранітної брили об'ємом 7 м3 ,? (Обговорення можливих варіантів)

Учитєль. Поки ваших знань недостатньо й не завжди | зручно зважувати тіла, а тим більше приводити їх у взаємодію. Але життя дуже часто ставить перед людьми подібні завдання. Наприклад, геологи виявили родовище природного газу в районі Великоанадольського лісу. Які ж запаси газу тут сховано? Фізика прийшла на допомогу людині.

— Знаючи масу одиниці об'єму й весь об'єм, чи можна знайти всю масу?

— Як, знаючи масу 1 м3 граніту й об'єм брили (7 м) 3, знайти маси всієї брили?

Маса одиниці об'єму одержала особливу назву — густина.

(Оголошення теми уроку)

— Відкривайте зошити, запишемо число, класну роботу й тему уроку.

— Продовжимо психологічну стежку.



IV. Формування нових понять

Сформулюйте, що ж таке густина. Запишемо це в зошит Густина = маса / об'єм;

V. Експериментальне завдання

Клас ділиться на групи по 4 учні: двоє — експериментатори, один — теоретик (він все запише й обчислить), один — учений (узагальнить результат експерименту)

Завдання. Визначити густину тіла (з набору тіл для визначення питомої теплоємності).

Слабким ученикам видаю аркуші із планом дій:

1) визначте об'єм тіла за допомогою мензурки (у см3);

2) визначте масу тіла шляхом зважування (у г);

3) обчисліть густину (у г/см3).

Висновок: тіла, що мають однаковий об'єм, але різну масу, мають різну густину.

VI. Робота з підручником

— Ви обчислили густину у г/см3 , а в СІ прийнято її визначати в кг/м.3 Як здійснити переведення одиниць?

Відкрийте підручник на сторінці 68 і в таблиці густин знайдіть воду.

Густина води 1 г/см3 й одночасно 1000 кг/м.3 Зробіть висновок, як перейти з однієї системи одиниць в іншу.

— Що ж таке густина?

Учитель. Знаючи густину, можна визначити масу їм3 І або 1 см3 речовини. Якце зробити? Визначте задопомо-I гою таблиці густин масу 1 см3 льоду, 1 м3 газу.

VII. Експериментальне завдання

За допомогою таблиці густин можна визначити речови-I ну, з якої складається тіло, без хімічного аналізу.

Дізнайтеся, з якої деревини ці дерев'яні кубики.

Слабким — картка-план: визначте об'єм тіла, вимірявши лінійкою довжину, ширину, висоту (у см3); зважте кубик і визначте масу в грамах; обчисліть густину і за таблицею подивіться речовину.


Продовжте вашу психологічну стежку.



VIII. Розв'язання завдань

Формули зручно запам'ятовувати за допомогою різних символів, аналогій, віршів і т. ін. Формулу густини легко запам'ятати й використати, знаючи магічний трикутник.


1. Шматок металу масою 461,5г має об'єм 65см3 . Який це метал?

2. Визначте масу мармурової плити розміром 1,0 х 0,8 х 0,1 м. Логічні завданя

За допомогою ваг хлопчик визначив, що склянка, напов- | нена водою, має більшу масу, ніж та сама склянка, напов-1 нена соняшниковим маслом, але меншу, ніж заповнена j молоком. Яка рідина має найбільшу масу, найменшу? Два однакових баки наповнили пальним: один — бензином, інший — гасом. Який буде важче?

IX. Підсумок уроку

Психологічна стежка.



Оцінювання роботи учнів.

Домашнє завдання: прочитати параграф з підручника, виконати вправи в кінці параграфа.

Творче завдання — визначити густину бруска туалетного мила.

(Зібрати зошити в учнів, що потребують підвищеної уваги.)

Схожі:

КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
Конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту
Розробка плану-конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту. Виконавець вчитель хімії...
Урок №4 10 клас Тема: "Елементарний склад організмів "
Базові поняття і терміни уроку: органогенні елементи, органічні речовини, макроелементи та мікроелементи
План-конспект уроку з інформатики на тему Електронна пошта в Інтернет....
План-конспект уроку з інформатики на тему Електронна пошта в Інтернет. Реєстрація електроної пошти
Уроку з фізики для учнів 8 класів на тему
Мета: ознайомити учнів з особливостями та фізичними характеристиками процесів випаровування і конденсації, сублімації
План-конспект інтегрованого уроку з української літератури та фізики...
Організаційний момент ( 2 хв.) – привітання, перевірка присутніх, рефлексія (Який настрій у вас перед уроком?)
Тема уроку: Енергія електромагнітної хвилі. Густина потоку випромінювання. НВЧ-піч. Мета уроку
Мета уроку: З’ясувати, від чого залежить енергія електромагнітної хвилі, ознайомитися із будовою і принципом роботи мікрохвильової...
РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ
Конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури у 5 класі на тему
Поля. Матерія перебуває в русі. Б. А. Сусь аргументовано доводить,...
Сусь Б. А. у своїй навчальній діяльності не обходить проблемних навчальних питань фізики – вони стають основою проблемного методу...
План-конспект уроку з Охорони праці. Тема: Організаційні та технічні...
Мета: Ознайомити учнів з пожежною безпекою, правилами та інструкціями з пожежної безпеки, розвивати навички запобігання виникненню...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка