Урок№21 Тема. Алгоритми в нашому житті


Скачати 54.28 Kb.
Назва Урок№21 Тема. Алгоритми в нашому житті
Дата 27.12.2013
Розмір 54.28 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Урок№ 21

Тема . Алгоритми в нашому житті

Мета: повторити правила ТБ, продовжити формування поняття «алгоритм», здійснити зв'язок матеріалу, який вивчається, з життям, з практичною діяльністю; ознайомити учнів з алгоритмами в нашому житті: «Звуко-буквенним аналізом слова», «Розв’язанням задачі», Приготуванням піци «Кияночка»»; удосконалювати навички роботи за комп’ютером у програмі Scratch(малювання штрихової лінії);

розвивати логічне мислення учнів, кмітливість, спостережливість, вміння бачити і виправляти помилки,яких припустилися при складанні алгоритмів, вміння аналізувати та робити висновки;

виховувати естетичний смак та культуру роботи на ПК.

Обладнання: комп’ютери, програмне забезпечення «Scratch», компакт-диск з музикою А.Вівальді, роздатковий дидактичний матеріал, підручник «Сходинки до інформатики 2 клас» (Г.В.Ломаковська та ін..),робочий зошит у клітинку, секундомір.

Хід уроку

І етап. Організаційний. (2 хвилини)

Повторення правил поведінки у комп’ютерному кабінеті, перелік необхідних на уроці речей ( підручник, робочий зошит, ручка, простий олівець)

  • З Ельзіком дружно крокуємо,

Знайомимось з алгоритмами,

Працюємо, міркуємо,аналізуємо,

Виконуємо правила поведінки.

ІІ етап. Мотивація навчання. (3 хвилини)

  • Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож містом Інформатики. Познайомимось з алгоритмами у нашому житті, попрацюємо за комп’ютерами. Коли ви потрапляєте в інше місто, що вас цікавить у ньому? Про що ви хотіли б дізнатися? (Відповіді учнів)

ІІІ етап. Робота за підручником. (6 хвилин)

Актуалізація опорних знань та умінь учнів.

  • На нашому шляху з’являється музей Алгоритмів. На попередніх уроках ми почали вивчати тему «Алгоритми». Ви вже знаєте, що алгоритми ми використовуємо на всіх уроках. Та й у житті нас теж оточують алгоритми. Саме життя – це теж алгоритм.

  • Перш ніж розпочати вивчення нової теми, ми повинні згадати, що ми вже знаємо про алгоритми. Це допоможе нам у роботі на уроці.

  • Звідки пішло слово алгоритм? ( Історична довідка : слово «алгоритм» походить від вченого Абу Абдуллах Мухаммед ібн Муса аль Хорезмі, який жив в 800-847рр. в Багдаді.)

  • Що таке алгоритм? ( Це послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язання поставленого завдання)

  • Із чого складається алгоритм? (з команд)

  • Що таке команда? (Речення, яке спонукає до дії.)

  • Хто може бути виконавцем алгоритму?

Робота за підручником

  • Відкрийте підручники на сторінці 104. Ми з вами потрапили у першу кімнату музею – вона присвячена українській мові. Часто на уроках української мови ти виконував граматичні завдання. Одне з них – звуко-буквенний аналіз слова. Виконання цього завдання нагадує виконання алгоритму. Давайте його прочитаємо. (Діти читають с.104).

  • Друга кімната присвячена математиці. На уроках математики тобі доводиться розв’язувати задачі. Алгоритм роботи над задачею допоможе тобі реалізувати свої уміння. (Діти читають алгоритм «Розв’язування задачі» с.105)

  • Ці алгоритми ти неодноразово виконував, тобто був виконавцем цих алгоритмів.

  • Третя кімната музею присвячена кулінарії. Приготування страви є також виконанням певного алгоритму. Ми розглянемо алгоритм приготування піци «Кияночка». (Діти читають с.10)

  • Чи захоче людина виконувати алгоритм, якщо він буде нескінченно довгим? Ні Отже, алгоритм має бути скінченним.

  • Якщо виконавець виконає алгоритм, то обов’язково отримає якийсь продукт, або результат. Отже, алгоритм має бути результативним.

ІV етап. Первинне закріплення матеріалу. (7 хвилин)

  • Давайте з вами складемо алгоритм приготування чаю в усній формі.

(Діти складають).

  • Тепер поробимо з вами у зошитах. Я вам роздам малюночки різних страв, а ви запишіть алгоритм їх приготування до себе у зошит.

( приготування бутерброда, салату, компоту та інше)

Діти читають свої алгоритми.

V етап. Фізкультхвилинка. (1-2 хвилини)

  • Нарешті, ми потрапили у музичну кімнату. Я пропоную вам закрити оченята та послухати дуже гарну музику Антоніо Вівальді «Пори року».

VI етап. Формування практичних навичок. (7 хвилин).

  • Сьогодні ми навчимо рудого кота малювати штрихову лінію. У вас за комп’ютерними столами є картки з алгоритмом малювання штрихової лінії.

  • Виконай такий алгоритм:

  1. Запусти на виконання програму Scratch.

  2. Вибери у лівій частині вікна кнопку Олівець

  3. Перетягнути команду опустити олівець у центральну частину вікна.

  4. Вибери у лівій частині вікна кнопку Рух.

  5. Перетягни команду переміститись на у центральну частину вікна.

  6. Вибери у лівій частині вікна кнопку Олівець.

  7. Перетягни команду підняти олівець у центральну частину вікна.

  8. Вибери у лівій частині вікна кнопку Рух.

  9. Перетягни команду переміститись на у центральну частину вікна.

  10. Запустити групу команд на виконання кілька разів.

VIІ етап. Хвилинка релаксації (1-2 хвилини).

Вправа для очей

Очки вліво подивились –

Там нічого не змінилось.

Вправо поведем зінички –

Ні зайчика, ні лисички.

Знову вліво! Знову вправо –

Це не вправа, а забава!

Очі вгору, очі вниз,

Не лінуйся, посміхнись!

Ще раз вгору, знову вниз –

І на цьому зупинись.

Оченятам зняли втому.

До роботи нумо знову!

VIІІ етап. Розвивальні вправи. (5 хвилин).

  1. Завдання для кмітливих, у підручнику стор.107(робота у зошиті)

  2. Завдання для розвитку уваги (робота у парі)

Порахуй без допомоги пальців кількість кружечків у кожному секторі

Час фіксувати за допомогою секундоміру.

.

ІХ етап. Контроль знань. (3 хвилини).

Наступне завдання у вас на картках. Вам потрібно пронумерувати кроки алгоритму «Ранок школяра». Поставити дії в правильному порядку.

Правильна відповідь така:

1. Прокинься

2. Встань з ліжка

3. Зроби зарядку

4. Вмийся

5. Почисти зуби

6. Причешися

7. Поснідай

8. Одягнися

9. Візьми портфель

10. Іди до школи

Робота в парах (Взаємоперевірка) . Правильну відповідь на дошці відкриває вчитель.

-Чи можна отримати правильний результат, якщо виконувати кроки алгоритму в довільному порядку?

- Чому не можна?

- Який висновок можна зробити?

Властивість алгоритму – послідовність. Не можна змінювати послідовність виконання дій.

Х етап. Підсумок уроку. (2 хвилини).

  • Ось і закінчилася наша подорож сходинками алгоритмів.

  • Що тобі сподобалося на уроці? Що цікавого ти запам’ятав?

  • Я хочу, щоб разом з вами залишилося все те хороше, добре, гарне чого ви навчилися сьогодні на уроці.

Схожі:

Урок 2 Тема: Алгоритми. Типи алгоритмів
Навчальна мета: Засвоїти відомості з основ алгоритмізації та програмування, навчатися створювати алгоритми, познайомитися з їх властивостями...
Тема: Розуміння і толерантність. Емоції в нашому житті
Основним завданням його є не пригнічення та викорінення емоцій, а правильне керування ними
Тренінгова програма не допоможе вам повністю уникнути стресу, але...
Тренінгова програма не допоможе вам повністю уникнути стресу, але допоможе ставитись до нього як до певної сходинки в нашому житті,...
Урок №38 Тема. Розв'язування задач на всі дії з дробами Мета: підготувати учнів до
...
Урок №45 (геометрія, 7 кл) Тема. Задачі на побудову
Мета: засвоїти особливості розв’язування задач на побудову, зміст понять «елементарна побудова» та алгоритми розв’язання основних...
Що ж таке здоров’я?
На нашому занятті ми з’ясуємо поняття «здоров’я та здоровий спосіб життя». Коли ми промовляємо свої вітання одне одному, ми тим самим...
«Конфлікти в нашому житті» З досвіду роботи вихователя ВПУ Мета
Мета: Навчити учнів усвідомлювати першопричини конфлікту, наслідки конфліктів та шляхи їх попередження. Вчити вмінню вирішувати конфліктні...
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку
Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів
Урок №4 Тема. Основна властивість дробу. Зведення дробів до нового знаменника
«скоротити раціональний дріб» та алгоритму скорочення раціонального дробу, а також правила знаків для раціональних дробів; сформувати...
Урок №2: Тема уроку: Роль вірусів у природі та житті людини
Ознайомити учнів із різноманітними вірусними захворюваннями рослин, тварин і людини
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка