Тема: Лісова і деревообробна промисловість України Навчально-виховна мета


Скачати 69.96 Kb.
НазваТема: Лісова і деревообробна промисловість України Навчально-виховна мета
Дата01.04.2013
Розмір69.96 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Тема: Лісова і деревообробна промисловість України
Навчально-виховна мета:

Сформувати поняття «лісопромисловий комплекс»;

дати уявлення про галузевий склад, принципи розміщення підприємств;

ознайомити з проблемами та перспективами розвитку галузі, значенням галузі;

продовжити формувати вміння, навички роботи з картою, опорно-інформаційною схемою, типовим планом комплексної характеристики галузі,

вміння аналізувати матеріал підручника, робити висновки;

виховувати екологічну культуру учнів, інтерес до робочих професій лісової і деревообробної промисловості.
Обладнання: засоби навчання: тематична карта «Лісова деревообробна промисловість України», атласи, підручники;

картки-завдання;

опорно-інформаційні схеми (5 шт.) «Лісова і деревообробна промисловість»;

плакати: «Ліс та його багатства», «Професії лісового господарства»;

мультимедійна презентація з теми уроку.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами інтерактивного навчання.

Хід уроку
І. Організаційний момент
Створення позитивного настрою на уроці. Визначення навчально-розвивальних завдань, джерел географічних знань.
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Бесіда за запитаннями:

  1. Яку тему вивчали на минулому уроці? (хімічну промисловість)

  2. Які породи дерев ростуть на території України? (хвойні – сосна, ялина, смерека і листяні – дуб, бук, граб, ясен).

  3. Покажіть на географічній карті лісозабезпечені райони нашої держави (гірські райони та Полісся).


ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності
Учитель. Які асоціації у Вас виникають зі словом «ліс»?

Презентація учнів з теми: «Значення лісу в природі та житті людей» із застосуванням комп’ютера і проектора.

(Презентація «Лісова і деревообробна промисловість України», слайди 2-13)

IV. Вивчення нового навчального матеріалу
Написання на дошці теми та оголошення двох проблемних питань:

  1. Чому господарське значення деревини в Україні дуже велике?

  2. Як підвищити рівень самозабезпеченості лісовими ресурсами нашої країни?

Розповідь учителя.

1. Україна бідна на запаси лісових ресурсів. Загальна площа зайнята лісом 10 млн. га – це лише становить 14,3% території країни. У країнах Європи набагато більше площі зайнято під лісом. У різних природних зонах України ліси поширені неоднаково: у Поліссі лісами вкрито 26%, у лісостепу – 12%, у степу – 4%. Найбільш лісисті території України: Карпати – 39% і Кримські гори – 36%. Варто зауважити, що лісові масиви дуже виснажені, тому важливо переробляти сировину на деревообробних підприємствах комплексно і повно.

Наша країна має переважно цінні хвойні породи (сосну, ялину, смереку), є твердолистяні (дуб,бук, ясен), породи дерев, які застосовуються у меблевій промисловості (груша, черешня, клен). Запасів деревини в Україні більше 1 млрд. м3, щорічно споживається 96 млн. м3. Промислове значення ліс має у Карпатах та Поліссі. Лісопромисловий комплекс представлений чотирма складовими галузями.
2. Схема лісопромислового комплексу демонструється через проектор


3. Характеристика галузей лісової і деревообробної промисловості

Методичний коментар. Робота в групах за картками-завданнями з використанням опорно-інформаційних схем (далі ОІС) авторів С. Г. Коберника, Р. Р. Коваленка «Лісопромисловий комплекс». Учні об’єднуються в групи по 4 особи в кожній і розглядають за типовим планом-характеристикою кожну галузь лісопромислового комплексу. Повідомлення груп учнів про результати виконання завдання.
Завдання № 1

Використовуючи ОІС до теми «Лісова і деревообробна промисловість України», проаналізуйте:

  1. галузевий склад комплексу;

  2. укажіть розміщення «Лісозаготівельної галузі», базуючись на тексті підручника (тема № 9 та атлас);

  3. поясніть, які країни продають Україні ліс, чому Україна купляє так багато лісу?

  4. зробіть висновок про значення галузі в лісопромисловому комплексі.

(Презентація «Лісова і деревообробна промисловість України», слайди 4-16)
Завдання № 2

Використовуючи ОІС до теми «Лісова і деревообробна промисловість» та текст підручника (тема 9, атлас), проаналізуйте:

  1. лісопильну промисловість, дайте їй оцінку;

  2. покажіть на географічній мапі центри промисловості.

(Презентація «Лісова і деревообробна промисловість України», слайд 17)

Завдання № 3

Використовуючи ОІС до теми «Лісова і деревообробна промисловість» та текст підручника (тема 9, атлас), проаналізуйте:

  1. деревообробну промисловість, укажіть галузевий склад;

  2. назвіть чинники розміщення галузей деревообробної промисловості;

  3. назвіть і покажіть на географічній карті центри розміщення:

    • меблевої промисловості,

    • диктової промисловості,

    • виробництва будівельних конструкцій,

    • виробництва будівельних матеріалів,

    • сірників,

    • тари;

  4. зробіть висновок про значення галузі, проблеми і перспективи розвитку;

  5. яка галузь деревообробної промисловості є в нашому місті?

(Презентація «Лісова і деревообробна промисловість України», слайди 18-19)
Завдання № 4

Використовуючи ОІС до теми «Лісова і деревообробна промисловість» та текст підручника (тема № 9, атлас), проаналізуйте:

  1. яку сировину використовує целюлозно-паперова промисловість;

  2. яку продукцію виготовляє;

  3. чинники розміщення галузі;

  4. назвіть центри розміщення галузі.

(Презентація «Лісова і деревообробна промисловість України», слайди 20-21)
Завдання № 5

Використовуючи ОІС до теми «Лісова і деревообробна промисловість», охарактеризуйте за планом «Лісохімічну промисловість».

(Презентація «Лісова і деревообробна промисловість України», слайд 22)
4. Випереджувальне завдання

Сповіщення двох учнів про проблеми та перспективи розвитку лісопромислового комплексу України.

(Презентація «Лісова і деревообробна промисловість України», слайд 23)
5. Повідомлення учня про професії лісового господарства з демонстрацією фото-презентації

(Презентація «Лісова і деревообробна промисловість України», слайди 24-27)

V. Підбиття підсумків роботи в групах
Оцінювання навчальних досягнень вихованців.

Орієнтовні запитання щодо з’ясування рівня навчальних досягнень учнів:

1. Яка група найкраще презентувала відповіді на завдання, пов’язала матеріал з проблемним питанням.

2. Яка група краще орієнтувалася за картою і текстом підручника.

VI. Закріплення матеріалу уроку
Контроль-тест

  1. Території України, де ліс немає промислового значення:

    1. Карпати;

    2. Крим;

    3. Полісся;

    4. лісостепова зона.

  2. Галузевий склад деревообробної промисловості:

    1. лісове господарство;

    2. лісозаготівельна галузь;

    3. лісопилення;

    4. виробництво фанери;

    5. меблева промисловість.

  3. Підприємства целюлозо-паперової промисловості України орієнтуються у своєму розміщенні на:

    1. транспортні шляхи;

    2. джерела електроенергії;

    3. джерела сировини;

    4. споживача;

    5. наявність висококваліфікованих трудових ресурсів.

  4. Меблева промисловість орієнтується :

    1. на сировину;

    2. наукові центри;

    3. споживача;

    4. кваліфіковані трудові ресурси;

    5. транспортні магістралі.

  5. Виберіть чинник, який не має суттєвого впливу на розміщення підприємств лісової промисловості в Україні:

    1. водний;

    2. сировинний;

    3. трудоресурсний;

    4. енергетичний.


VII. Домашнє завдання та коментар щодо його виконання


  1. Опрацювати текст підручника з теми № 9.

  2. Нанести на контурну карту центри лісопромислового комплексу України.


Додатки до теми:
План-характеристика галузі:

  1. Назва галузі та її значення;

  2. Продукція галузі;

  3. Сировина, яку галузь використовує;

  4. Чинники розміщення;

  5. Райони і центри виробництва;

  6. Проблеми галузі та шляхи їх вирішення;

  7. Перспективи розвитку галузі.


ОІС до теми «Лісопромисловий комплекс» авторів С. Г. Коберника, Р. Р. Коваленка







Використана література


  1. Географія. Комплексний довідник / Байназаров М. С., Курносова О. В., Шматько О. Є., Яковчук О. В. – Харків: ФОП Співак В. Л., 2010. – С. 144-147.

  2. Коберник С.Г. Географія України 8-9 класи: Дидактичний комплекс до вивчення шкільного курсу / С. Г. Коберник, Р. Р. Коваленко. – К.: Стафед-2; Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2003. – 216 с.

  3. Косенко Л.В. Географія України 8-9 класи: Наочний довідник. – К.: Харків: Веста, 2005. – 136 с.

  4. Садкіна В. І., Гончаренко О.В. Географія. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – Харків: Оберіг, 2009. – С. 144-147.

  5. Україномовна вільна енциклопедія «Вікіпедія»– http://uk.wikipedia.org/wiki/

Додати документ в свій блог або на сайт

Схожі:

Тема: Промисловість – провідна сфера матеріального виробництва. Мета
Мета: ввести поняття «промисловість», «міжгалузевий комплекс»; сформувати уявлення про галузеву структуру промисловості, зміни співвідношення...

Урок української літератури 10 клас Тема. «Лісова пісня». Проблема...
«Лісова пісня» — прекрасна казка про любов і зраду, про силу лісову та водяну. Вона приваблює людей глибоким філософським змістом,...

Тема Виховна година. «Ввічливі слова» Мета
Мета: пригадати правила ввічливої поведінки та сло­ва ввічливості; визначити, яку людину вважають ввічливою і вихованою; відповісти...

Конспектах подається тема, дидактична та виховна мета, типи уроків....
В конспекті вміщено 11 уроків по темі «відношення. Пропорції» відповідно до підручника «Математика», 6 клас, автор Г. Бевз. В наведених...

Земноводні та плазуни мішаних лісів Жаба трав’яна Ропуха зелена Гадюка лісова
Лісова або звичайна гадюка поширена на Поліссі та у лісостеповій смузі, найчастіше оселяється у листяних та мішаних лісах, на болотах,...

Охарактеризувати склад, особливості розвитку й розміщення основних...
Основні поняття: промисловість, енергетика, металургія, машинобудування, хімічна промисловість, спеціалізація

Тема. Відкрита виховна година. Ігровий марафон „Шукачі пригод”
Мета: розширити інформаційні здібності дітей; зміцнити увагу, пам’ять, логічне мислення; підвищити інтерес до занять спортом

Тема : Історичні пісні та думи. Мета: Навчальна
Розвивальна: розвивати навички власного співу, вокально – хорові навички; Виховна: виховувати інтерес і повагу до героїчного минулого...

Промисловість будівельних матеріалів
Мета: сформувати уявлення про галузеву структуру промисловості будівельних матеріалів України; визначити сировину базу галузі та...

Виховна справа «Україно! Ти для мене диво!» Для ліцеїстів І курсу
Мета: формувати в ліцеїстів почуття патріотизму, обов’язку, вірності своїй державі, виховувати любов та пошану до неньки-України

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка