Виховання поваги до мови, культурно-нац і ональних ц і нностей України в позакласній діяльності вчителя словесника


Скачати 30.88 Kb.
Назва Виховання поваги до мови, культурно-нац і ональних ц і нностей України в позакласній діяльності вчителя словесника
Дата 18.12.2013
Розмір 30.88 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Виховання поваги до мови, культурно-національних цінностей України в позакласній діяльності вчителя словесника.
Мова – духовний скарб нації. Це не просто засіб людського спілкування, це те, що живе в наших серцях. Змалечку виховуючи в собі справжню людину, кожен із нас повинен в першу чергу створювати в своїй душі світлицю, у якій зберігається найцінніший скарб – мова.

Одне з головних завдань мовної освіти – це вироблення у школярів компетенцій комунікативно виправдано користуватися засобами мови в різних життєвих ситуаціях.

Вважаю, якими б змістовними і методично досконалими не були уроки мови, учитель не досягне бажаних наслідків, якщо не організує систематичної і багатогранної позакласної роботи.

Участь у позакласних заходах впливає на загальний мовний розвиток учнів, помітно збагачує й урізноманітнює їх мову, розширює і зміцнює знання, здобуті на уроках, збуджує любов, інтерес до рідної мови як навчального предмета.

Окрему групу позакласних заходів з мови становлять свята – це мовні вечори, ранки, дні, дижні, декади, фестивалі. Найефективнішими з свят є фестиваль і тиждень (або декада) мови. Цінність цієї форми позакласної роботи в тому , що вона є масовою, охоплює усіх учнів гімназії. До вашої уваги творчий проект Селидівської загальноосвітньої гімназії «Тиждень української мови» - «Калинова моя Україна».

Актуальність проекту полягає у створенні й впровадженні в освітню практику нової виховної парадигми, спрямованої на формування особистості, спроможної жити в умовах економічної й політичної свободи. А також виховання національної інтелектуальної еліти та модернізація національної системи освіти на засадах компетентнісного підходу.

Мета проекту:

1.Підвищення престижу рідної мови.

2.Створення креативного середовища для розвитку та виховання компетентної особистості.

3.Формування шанобливого ставлення до мови, історії, культури рідного народу.

Під час реалізації проекту відбувається формування ключових компетентностей гімназистів:

-комунікативної (розвиток діалогічного, монологічного мовлення);

-самоосвітньої ( здатність самостійно здобувати і застосовувати знання, аналізувати інформацію);

- соціальної ( я – колективу, колектив мені);

- полікультурної ( відвідування театру, музею,);
- інформаційної ( уміння здобувати необхідну додаткову інформацію);

- особистісної («Хто я ?», «Що я хочу?»).

Технологія підготовки і реалізація проекту проходить в 6 етапів:

Етап 1. Попередня робота вчителів української мови, розробка на методичній оперативці цілепокладання.

Етап 2. Колективне планування справи.

Етап 3. Колективна підготовка справи.

Етап 4. Проведення справи: зміст і методика проведення справи залежить від її форми, мети і завдань.

Етап 5. Колективний аналіз.

Етап 6. Найближча післядія.

Прект буде реалізовано за тиждень

День 1. День рідної мови . Акція «Знищ своїх паразитів».

День 2.Інтелектуальний марафон.

День 3. Виставка малюнків до прочитаних українських книг.

День 4. День відкритих уроків.(Відкриті уроки вчителів української мови та літератури, бібліотекаря).

День 5. Театральний. (Театрально-розважальна програма «Українські розваги» та лялькова вистава «Фарбований Лис»).

День 6. Презентаційний.(Захист самостійно створених презентацій з мови 8-9 кл. та літератури 10-11 кл.)

День 7. Батьківський.(Свято з батьками «Без сім`ї немає щастя на землі»).

На 5 етапі відбувається колективний аналіз проведеної роботи і визначається післядія.

Хочу зазначити, що творчість учителя словесника треба розуміти не як суцільні методичні новації, а як постійне прагнення уникнення трафарету, одноманітності, що вбиває дитячий інтерес.

Варто пам`ятати, що вчитель покликаний навчити своїх вихованців головному:без рідного слова людина перетворюється на німого жебрака, старцюючого бродягу, на мертв`яка у саркофазі. У рідній мові все: пісня, сила, відвага, натхнення для душі і спрага для серця.

Так нехай живе наша мова вічно – солов`їно дзвенить у нашому домі і в домі наших правнуків.

Як хліб і сіль, як росяне світання

В тобі живуть такі п`янкі слова:

Любов, добро та трепетне кохання,

Ти вічна, мово, щира та жива!

Підготувала вчитель Селидівської загальноосвітньої гімназії Косолап Олена Олексіївна

Схожі:

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика у 2015/2016 навчальному році, з метою підвищення якості знань з української...
НАКАЗ
Петра Яцика, з метою сприяння утвердженню статусу української мови як державної, піднесення її престижу, виховання у молодого покоління...
Комп‘ютер на уроках англійської мови
Використання комп‘ютерів в навчальній та позакласній діяльності сприяє підвищенню мотивації та індивідуалізації навчання, розвитку...
ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 року N 571 та з метою вшанування творчої спадщини Тараса Григоровича Шевченка, виявлення...
"У готелі" вчителя англійської мови вищої категорії, вчителя-методиста...

Лише той Учитель, хто живе так, як навчає
Реалізація індивідуальних та творчих здібностей учнів на уроках і в позакласній роботі з української мови та літератури: форми, методи,...
Виховання екологічної свідомості в умовах середнього навчального закладу
З досвіду екологічного виховання Зайцевої Олени Володимирівни вчителя хімії та біології Миролюбівської ЗОШ І-ІІ ступенів Красноармійської...
НАКАЗ
України і світу через науково-пошукову діяльність; виховання підростаючого покоління в дусі патріотизму; любові до своєї Батьківщини,...
І. М. ГЕРАСИМЕНКО, вчитель іноземної мови Смілянської ЗОШ І-ІІІ ступенів...
Стаття присвячена одному з важливих методів навчання іноземній мові – діалогу. Зокрема, в роботі наводиться алгоритм діяльності вчителя...
Виховання національної свідомості і патріотизму на уроках української мови і літератури
Деалів,традицій, звичаїв, покликаних формувати свідомість і цілісність орієнтації молоді. Найголовніше завдання вчителя – це формування...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка