Уроку


Назва Уроку
Дата 10.12.2013
Розмір 98 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
РОЗРОБКА КОЛЕКЦІЇ СВЯТКОВИХ СУКОНЬ
Євеліна ЦАРЬОВА,

Завідувач відділенням професій сфери послуг, викладач спецпредмету «Проектна технологія» ДНЗ «Хмельницький центр ПТО сфери послуг».;
Марина АЛФЕРЧИК,

майстер виробничого навчання ДНЗ «Хмельницький центр ПТО сфери послуг».

Читайте у статті:

  • Вашій увазі пропонується методична розробка

бінарного уроку з спецпредмету «Проектна технологія»

та виробничого навчання. У методичній розробці

представлена методика поєднання теорії з практикою,

що сприяла розвитку творчого підходу до розв’язання

ряду художньо-конструкторських та технологічних завдань.

  • Розвиваючи творчість учнів, викладачі використовують

метод проектів який зорієнтований на самостійну

роботу учнів, яка реалізується в індивідуальній,

парній, груповій діяльності, що завжди передбачає

розв’язання проблеми.
Методична розробка бінарного уроку

з спецпредмету «Проектна технологія»

та виробничого навчання

Єдиний шлях, що веде до знання, – це діяльність.

Джордж Бернард Шоу

Тема уроку: Розробка колекції святкових суконь.

Мета уроку:

  • навчальна – перевірити і закріпити теоретичні знання на практиці; сформувати уміння у виконанні правильних прийомів технологічних операцій та осмислити специфіку майбутньої професійної діяльності. Втілення інноваційних ідей учнів при створенні моделей колекції;

  • розвивальна – розвинути інформаційну культуру учнів, сприяти практичному застосуванню й перевірці навичок роботи з джерелами інформації;

  • виховна виховувати в учнів творче відношення до праці і навчання. Сприяти набуттю учнями життєвого досвіду, формуванню життєвих принципів і цінностей, які в подальшому позитивно впливатимуть на зростання рівня їхнього професіоналізму.

Тип уроку: бінарний урок (проектна робота).

Матеріально-технічне забезпечення:

персональний комп'ютер, мультимедійний проектор, екран, швейне обладнання.

Дидактичне забезпечення: мультимедійна презентація; колекція святкових суконь.

Міжпредметні зв’язки: спец малювання; конструювання одягу; технологія виготовлення швейних виробів; обладнання швейного виробництва; матеріалознавство швейного виробництва; художнього оздоблення одягу; охорони праці; проектна технологія.
Хід уроку

  1. Організаційна частина

Перевірка наявності учнів на уроці; їх зовнішнього вигляду та робочих місць.

  1. Вступна частина

    1. Повідомлення теми, мети та завдань уроку з використанням мультимедійної презентації.

    2. Пояснення перебігу та правил роботи на уроці.

Шановні учні на третьому році навчання був впроваджений предмет «Проектна технологія» що спрямований на вивчення і осмислення специфіки майбутньої професійної діяльності який пов’язаний з проектуванням та втіленням інноваційних ідей, з організацією та розвитком вашої діяльності.

Перед вами були поставлені завдання створити колекцію святкових суконь для жінок різної статури, багаторівневої вікової групи.

Робота над проектом була поділена на такі етапи:

1 етап – вивчення попиту та сучасного напрямку моди;

2 етап – розробка колекції;

3 етап – вибір способів технологічної обробки виробів та обладнання;

4 етап – оздоблення виробів;

5 етап – виготовлення аксесуарів.

Відповідно до цих етапів учнів було поділено на такі ініціативні групи:

- дослідницько-проектну;

- конструкторську;

- технологічну;

- групу декораторів.

В кожній групі було обрано координаторів, які разом з нами забезпечували цілісне виконання проекту. З нашого боку відбувалась допомога та контроль виконання проекту, щоб мати змогу виявити рівень успішності досягнення обраної на початку проекту мети.

А зараз координатори ініціативних груп ознайомлять нас з виконаною роботою.

Звіт координаторів груп (короткий план виступів):
Доповідь 1: Ми отримали завдання спроектувати колекцію святкових суконь.

Колекція – це систематизована сукупність моделей, побудована на узгодженні та зв'язку певних пластичних ідей і розкриває емоційно-естетичну виразність через художній образ людини в костюмі.

Створення колекції розпочалося з вивчення попиту та обговорення різних ідей, пропозицій, перегляду відповідної літератури. Переглянувши багато різноманітних журналів, книг, інформації з Інтернету, зупинили свій вибір на: «маленькому французькому платті» з елементами національного колориту. Маленьке чорне плаття – один з різновидів коктейльної або вечірньої сукні чорного кольору довжиною до колін, яке можна вдягнути не тільки вдень на роботу в офіс, але і на урочистий прийом, доповнивши сукню аксесуарами. Першою маленьку чорну сукню запровадила Коко Шанель. Дозволити собі маленьке чорне плаття могла будь-яка жінка, навіть з досить невисоким доходом. Адже маючи одне таке плаття, можна було за допомогою аксесуарів створити безліч комбінацій і кожен раз виглядати по-різному.

На створення колекції саме з таким поєднанням барв (чорного, червоного) та елементів нас також надихнуло прослухання опери «Кармен». Кармен – тип рокової жінки вічний та світовий образ. Її персонаж отримав багаторазове втілення в мистецтві різних епох.

«Сама себе закон – летишь, летишь ты мимо,

К созвездиям иным, не ведая орбит…»

Ось як висловився про Кармен російський поет і драматург О. Блок.

Доповідь 2: Поєднання чорної основи з яскравою червоною квіткою на самій сукні, і подібне втілення на аксесуарах, цілком відповідає вибраній тематиці колекції.

Наше завдання полягало також у тому, аби створити образ, що чинитиме емоційно-психологічну дію на людину. Важливу роль у створенні образу також відіграє кольорова гама та поєднання барв.

Червоний – колір пристрасті та елегантності. Чорний – додає таємничості та пасує всім типам фігур.

Отож вивчивши нюанс і композицію образу, при створенні ескізів я враховувала розміщення червоної квітки.

d:\работа\євеліна сергіївна\журнали\бинарные уроки макаренко пто 2013\алферчик проектна робота\01.bmp

Усі сукні були побудовані на одній конструктивній основі лише з внесенням модельних особливостей.

Доповідь 3: Вивчивши асортимент тканин ми обрали трикотажне полотно.

Трикотажне полотно - гнучкий міцний матеріал, в якому нитки вигнуті в процесі в’язання мають складне просторове розташування.

Текстильний матеріал – це структура яка представляє з′єднання між собою петлі. Для трикотажного полотна характерні розтяжність, еластичність і м’якість. При виробництві трикотажних полотен використовуються різні типи волокон.

Вимоги споживачів до одягу:

  • естетичні, включають в себе кольорові рішення, гармонію та модель виробу;

  • ергономічні, включають комплекс антропометричних та психофізичних вимог;

  • соціальні, – визначають відповідність розмірно – зростового асортименту одягу споживчого попиту на конкуренто – спроможність одягу, на внутрішньому і світовому ринку, а також на відповідність прогнозу споживчого попиту;

  • експлуатаційні, характеризуються стійкістю одягу до зовнішніх умов та факторів.

d:\работа\євеліна сергіївна\журнали\бинарные уроки макаренко пто 2013\алферчик проектна робота\02.bmp

Доповідь 4: Оскільки ми вибрали тканину з певним рапортом де на чорному тлі посередині велика червона квітка тому ми робили розкрій кожної моделі окремо, акцентуючи малюнок на потрібній ділянці деталі.

d:\работа\євеліна сергіївна\журнали\бинарные уроки макаренко пто 2013\алферчик проектна робота\03.bmp

Для зшивання виточок, бічних та плечових швів було використано голку для трикотажу та зшивну машину фірми «zinger». Для обметування використовували крає обметувальну триниткову машину фірми «soontex». Горловину обробляли обкантовувальним швом застосовуючи обкантовувальну лапку. Низ рукава обробляли на крає обметувальній машині пікірувальним швом. Низ виробу обробляли на розпошивальній машині. Волого-теплова обробка виробів проводилася промисловою паровою праскою.

d:\работа\євеліна сергіївна\журнали\бинарные уроки макаренко пто 2013\алферчик проектна робота\04.bmp

Доповідь 5: Враховуючи те, що наш проект для жінок різних вікових груп, оздоблення виробів ми розділили на 2 групи. Для жінок молодшої вікової групи ми застосували вишивку паєтками. Пришити паєтки можна за допомогою прямих стібків або декоративних стібків. При вишивці паєтками зазвичай використовують шов «голка вперед». Для жінок середньої вікової групи вироби оздобили вишивкою бісером та кристалами Сваровских. При оздобленні бісером ми застосували довільну вишивку яка дозволяє вишити малюнок з плавними лініями. В цьому випадку бісер вкладають по формі малюнку, так як тканина тонка та еластична, то ділянку вишивки ми продублювали флізеліном. Окремо слід зауважити роботи Даніеля Сваровськи, що почав огранювати вироби зі скла і кришталю, створюючи адекватну заміну дорогоцінному камінню, як окремий вид ювелірного мистецтва. Коли світ побачив кристали Сваровські, їх називали кришталевими діамантами. На сьогодні їх використовують для вечірніх суконь та сценічних костюмів. Кристали Сваровські ми пришивали ручними стібками та за допомогою термофіксації.

d:\работа\євеліна сергіївна\журнали\бинарные уроки макаренко пто 2013\алферчик проектна робота\05.bmp

Доповідь 6: В процесі планування і розробки колекції було вирішено доповнити її аксесуарами.

В моді аксесуар – предмет, що використовується для доповнення образу чи стилю, покращення вигляду. У нашій роботі ми використовували аксесуари з комбінованих матеріалів, але для роботи використовувався переважно бісер, тож пропоную розглянути його детальніше.

Вироби з бісеру втілюють в життя мрію багатьох мати дорогі, гарні прикраси, не затрачаючи при цьому багато коштів. Це стало чудовою альтернативою прикрасам з дорогоцінного каміння і металів. Саме ці матеріали були вибрані нами через історичність їх в історії мистецтва України, їхній чудовий вигляд, доступність, легкість у догляді і непідвладність часу.

d:\работа\євеліна сергіївна\журнали\бинарные уроки макаренко пто 2013\алферчик проектна робота\06.bmp

Браслети використовують в платтях без рукавів та без акценту на рівні браслета. В колекції браслети виконані у техніках ажурного, перехресного та косого мозаїчного плетення, кольє – в комбінованих техніках з застосуванням простого перехресного та косого мозаїчного плетення, стрічок, паєток та техніки зшивання шнурів з частковим вишиванням.

Зараз ми пропонуємо до вашої уваги результати нашої роботи.

Під музичний супровід Ж. Безе опери «Кармен» були продемонстровані сукні колекції.

d:\работа\євеліна сергіївна\журнали\бинарные уроки макаренко пто 2013\алферчик проектна робота\07.bmp

Узагальнення і систематизація знань

Обговорення проекту

ІІІ Заключна частина

Підведення підсумків проектної роботи. Заключне слово викладача спецпредмету «Проектна технологія» та майстра виробничого навчання.

Отож, наш творчий, пізнавальний,проект підійшов до завершення!

Мета проекту була повністю досягнута.

Під час пошуку ідей-образу колекції була активізована робота з різними джерелами знань. (Інтернет, посібники,журнали).

Ви занурились в історію костюма, в життєдіяльність великих кутюр’є.

Кольорове рішення колекції - привело до вивчення психофізичного та оптичного впливу кольорів на людину.

Малюнок тканини – зацікавленість до значення символіки в одязі.

Розкриття образу «Кармен», пошук музичного оформлення змусило прослухати фрагменти класичної музики Ж.Безе опери «Кармен»,що розширило ваш світогляд.

Проект створив умови для розкриття вашого творчого потенціалу. Завдяки цьому кожен побачив своє місце в процесі виготовлення колекції, відчув себе, свої здібності, – визначив шляхи подальшого розвитку своєї особистості та професійної діяльності

Схожі:

Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство...
В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання
Уроку виробничого навчання
Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується...
«загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
УРОКУ Тема уроку
Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням...
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку
Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку
Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди
Уроку Тема уроку: Поняття про виробничий травматизм та професійні захворювання  
Мета уроку: Ознайомити учнів з основними причинами виробничого травматизм та професійних захворювань та їх наслідками
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка