У. А. Уорд Практичний досвід, спостереження та дослідження, які було накопичено в гімназії розглянуто через призму формування сучасної школи через розвиток життєвої компетентності дитини у проектній діяльності


Скачати 112.66 Kb.
Назва У. А. Уорд Практичний досвід, спостереження та дослідження, які було накопичено в гімназії розглянуто через призму формування сучасної школи через розвиток життєвої компетентності дитини у проектній діяльності
Дата 20.11.2013
Розмір 112.66 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Прилепська В.В.

Заступник директора гімназії№27

м. Запоріжжя

КАДРОВІ АСПЕКТИ ОСВІТНЬОГО МЕНЕДЖМЕНТУ

( за програмою «Творчість. Компетентність. Результат»)

Посередній вчитель викладає,

гарний вчитель пояснює,

видатний вчитель демонструє,

великий вчитель надихає

У.А. Уорд

Практичний досвід, спостереження та дослідження, які було накопичено в гімназії розглянуто через призму формування сучасної школи через розвиток життєвої компетентності дитини у проектній діяльності, надання учням знань для вирішення проблем, а не знань на всяк випадок, - все це стало ключем для акумулювання методичних та практичних напрацювань щодо Моделі компетентнісно спрямованого навчання в ЗСГГ №27 “Школа професійної кар’єри та компетентності учнів”, трансформувалося пізніше у Програми, почало удосконалюватися та набувати авторського стилю, власного бачення пріоритетів розвитку сучасної освіти.

Професійність організаційних підходів до впровадження менеджменту освітніх процесів проявляється у всіх аспектах організації управлінської діяльності гімназії, а впровадження профільного компетентністно спрямованого навчання виступає фактором, який визначає успіх гімназії у відповідності до якості надання освітніх послуг соціальному запиту держави.Відповідно до цього, в основу управлінської роботи гімназії покладено дитиноцентризм, як провідний принцип прогнозування, моніторингу, розвитку та модернізації всіх ланок нашого навчального закладу. Управління освітніми процесами здійснюється під девізом: “Всі зміни – на користь дитини!”.

Таким чином, по-перше, сучасна суспільно-державна модель управління школою передбачає залучення до управлінських процесів широкого загалу педагогічної громадськості, батьків, громадських організацій. По-друге, формування ринкових відносин у суспільстві впливає на школу, результатом чого стали звичайними такі поняття, як освітні послуги, конкуренція між навчальними закладами, і відповідно це зумовлює необхідність опанування менеджменту та маркетингу освіти. По-третє, змінюються навіть традиційні функції управління школою: контроль і керівництво поступаються місцем прогнозу, моніторингу, аналізу.

Управлінська ланка гімназії має чіткі критерії оцінки роботи закладу, які розроблено на підставі чинних нормативно-правових документів. Якісний рівень такого вимірювання зумовлюється певним діагностичним забезпеченням.

Критерії самооцінки діяльності гімназії

І. Забезпечення умов для одержання кожним гімназистом повної загальної середньої освіти:

  • реалізація “Програми розвитку ЗСГ гімназії №27”;

  • зміст і структура освіти;

  • науково-методичне забезпечення навчального плану;

  • матеріально-технічне забезпечення;

  • психолого-педагогічне забезпечення;

  • медичне забезпечення;

  • організація гарячого харчування.

ІІ. Рівні формування навчальних компетенцій учнів.

ІІІ. Робота з обдарованою молоддю:

  • участь в олімпіадах;

  • участь в роботі МАН;

  • участь в творчих конкурсах.

IV. Стан здоров’я та рівень фізичної підготовленості учнів.

V. Рівень системи виховної роботи:

  • учнівське самоврядування;

  • допрофесійний супровід;

  • розвиток та підтримка традицій гімназичного співтовариства;

  • принципи організації позакласних та позашкільних заходів;

  • ефективність попередження правопорушень;

  • виконання умов Уставу.

VI. Рівень роботи з кадрами:

  • організація атестації;

  • організація роботи по підвищенню кваліфікації та удосконаленню педагогічної майстерності вчителів;

  • організація методичної роботи;

  • система заохочення та мотивації;

  • розвиток ініціативи педагогічного колективу.

VII. Організація роботи з батьками:

  • система роботи з батьками;

  • програма педагогічної просвіти батьківської громадськості.

VIII. Показники рейтингової системи щодо вступу учнів до першого класу гімназії.

IХ. Показники соціальної адаптації та післягімназичної освіти випускників, рівень вступу до ВНЗ.

Х. Рівень професіоналізму управлінської ланки гімназії №27:

  • здатність до стратегічного планування, прозорливість;

  • здатність до вирішування проблеми;

  • вміння аналізувати стан виконання справи;

  • здатність швидко приймати рішення;

  • діловитість, цільність (єдність слова і діла);

  • обов’язковість виконання прийнятих рішень (врівноваженість, твердість);

  • вміння знаходити вихід із різних ситуацій, стабільність поведінки, комунікативність;

  • здатність швидко адаптуватися до змін;

  • вміння заохочування ініціатив та стимулювання;

  • наявність почуття гумору;

  • володіння ораторським мистецтвом;

  • вміння до аналітичного прогнозування.

ХІ. Проектування параметрів особистості випускника гімназії відповідно до базових компонентів:

  • здоров’я;

  • інтелектуальний розвиток;

  • духовність;

  • моральність;

  • соціальна активність.

В цілісному розумінні параметри особистості, що зберігають свою актуальність довічно, складаються з базових компонентів.

Система роботи з реалізації напрямків діяльності дає позитивний результат тоді коли сукупність методів керування та послідовність дій учасників управлінської ланки працюють за певною технологією. Технологія управлінських дій команди керівників суспільно-гуманітарної гімназії №27 відповідає основним функціям сучасного освітнього менеджменту (мал. 1.1).
Функції менеджменту в освіті



Мал. 1.1

Чітке та послідовне виконання управлінських функцій сприяє чіткому функціонуванню системи управління педагогічними кадрами в межах «Технології ефективної діяльності закладу». Запропонована структура системи управління педколективом є авторською і розроблена заступниками директора Прилепською В.В. та Ленченко О.В. (додаток 1).


Провідним мотивом Державної національної програми “Освіта. Україна ХХІ ст.” є ідея випереджуючого розвитку освітньої системи, яка передбачає створення атмосфери педагогічного партнерства, якнайсприятливіших умов для творчого самовираження і самореалізації педагогів. Втілення в життя цієї ідеї неможливе без роботи над формуванням яскравої особистості педагога-фахівця. Головним завданням гімназії як закладу нового типу є турбота про постійне підвищення якості навчально-виховного процесу, розвиток творчого потенціалу кожного вчителя і колективу в цілому. Розв’язанню цього завдання сприяє оптимальна модель внутрішньогімназичної методичної роботи, модернізація науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, система нарощування і оновлення фахових знань, продукування нових педагогічних ідей і технологій, вивчення, узагальнення і поширення перспективного педагогічного досвіду.

Управлінська діяльність гімназії здійснюється відповідно до вимог системного моніторингу кадрового забезпечення, який дозволяє зробити висновки наскільки кількісний і якісний склад педагогічних працівників відповідає вимогам щодо школи нового типу (більшість членів педагогічного колективу гімназії – високопрофесійні, творчі і активні педагоги, здатні до втілення інновацій) та дозволяє успішно виконувати навчальний план і програми, кваліфіковано забезпечувати навчально-виховний процес.

Серед основних стратегічних завдань кадрової політики в гімназії чільне місце посідає формування особистості вчителя в професійній діяльності, яка спроможна відродити національну самосвідомость, виховувати носіїв національної та людської гідності, патріотів, творців матеріальних та духовних цінностей.

У цьому напрямку адміністрація гімназії в роботі з вчителями ставить такі завдання:

  • формування такого психолого-педагогічного клімату, який сприяв би підвищенню ефективності навчально-виховного процесу;

  • запобігання випадків, коли відхилення у поведінці гімназистів відбувається з вини вчителів, адже грубість, байдужість, зверхність, несправедливість, жорстокість педагога у ставленні до учнів самі по собі є криміногенними;

  • виховання кваліфікованих педагогів які за допомогою запобіганню правопорушень серед учнів, тобто знищують мотивацію агресивної поведінки серед учнів (прогули уроків, втеча із дому, безперспективність навчання, бажання подорожувати через нудьгу, рутину життя, пошук вірних друзів).

В гімназії відпрацьована система моральних вимог, що висуваються до вчителя за

його відношенням до самого себе, до своєї професії, до дітей та до всіх інших учасників

навчально-виховного процесу. Система базується на комплексі правил, які регламентують

поведінку вчителів у конкретних ситуаціях і обставинах та спрямована на організацію

ефективної взаємодії в суб’єкт-субєктних системах “вчитель ↔ учень”, “вчитель ↔

учнівський колектив”, “вчитель ↔ батьки”, “вчитель ↔ вчитель”,

«вчитель ↔ адміністратор”.

Очікуваним результатом по реалізації системи моральних вимог є:

  • додержання педагогічними працівниками професійної етики, норм моралі,

створення психологічного комфорту в навчальному закладі, виконання

ст.35 Закону України “Про освіту», запобігання конфліктним ситуаціям між

учасниками навчально-виховного процесу;

  • співвідношення цілей всіх учасників навчально-виховного процесу, де існує

зворотній зв’язок між ними (коли учень виконує вимоги, які ставлять перед ним,

коли виникає відчуття причетності до процесу творчості, успішності власної

діяльності);

  • створення позитивного психологічного клімату, що забезпечує емоційну

  • атмосферу захищеності і ситуацію успіху дитини, підвищенню

працездатності, інтелекту, взаємоповаги.


Успіх дитини в компетентністному

полі профільної освітньої технології
Стратегія управління освітніми процесами в гімназії №27 базується на розумінні того, що особистісний фактор є головним елементом успішної реалізації освітніх та виховних програм та основною рушійною силою розвитку освіти в цілому.Тобто особистість вчителя визнається головним елементом активів нашого навчального закладу. Таким чином, мотивація педагогічного колективу і зацікавленість педагогів у творчої ефективної професійній діяльності розглядається керівництвом гімназії як основний критерій самооцінки зусиль і досягнень. При такому підході удосконалення системи мотивації педагогічного колективу входить у число першорядних задач керівництва, а процес створення ефективної системи мотивації розглядається серед ключових процесів, що впливають на якість освітнього процесу (мал. 2.2).

Основні напрямки діяльності керівництва зі стимулювання педагогічного колективу представлені в Мотиваційній програмі у вигляді номінацій премії «Інтелект гімназії» (таблиця 2.1). Підготовка до проведення церемонії включає визначення трьох номінантів з кожного напрямку. До цієї діяльності, крім адміністрації, підключені керівники методичних об’єднань та атестаційна комісія гімназії. Премія «Інтелект гімназії» вручається щорічно в урочистій обстановці. Метою проведення цього традиційного загальногімназичного свята у формі церемонії вручення премії «Інтелект гімназії» є підведення підсумків роботи за рік і заохочення кращих педагогів гімназії за досягнення в професійній діяльності.
Таблиця 2.1

Номінації щорічного рейтингового конкурсу ”Інтелект гімназії” серед працівників педагогічного колективу Запорізької суспільно-гуманітарної гімназії №27

Назва номінації
Зміст та спрямованість номінації



нновації в освіті


За розробку та ефективне втілення інноваційних

освітніх технологій та проектів



ауковий пошук


За підготовку наукових робіт учнів та результативну участь в МАН, активний супровід наукової діяльності старшокласників в НТС “Феміда”, перемоги вихованців у творчих проектах та конкурсах



ехнологія успіху



За успішну реалізацію програми роботи з обдарованими учнями, перемоги вихованців у Всеукраїнських учнівських

олімпіадах з загальноосвітніх предметів



нтузіазм та ініціатива


За яскраві пропозиції щодо удосконалення освітньої діяльності закладу, розробку та втілення технологій менеджменту та

адміністрування навчально-виховного процесу в гімназії


юдина в правовому полі



За успіхи в реалізації концепції профільного навчання та надання можливості професійного самовизначення учнів

історико-правового профілю гімназії


кономічна освіта


За успіхи в реалізації концепції профільного навчання та надання можливості професійного самовизначення учнів

економічного профілю гімназії



омпетентнісний підхід


За ефективну освітянську діяльність щодо формування

компетенції учнів з навчальних предметів



ворчість та професіоналізм


За наукові праці, креативні педагогічні ідеї,

перемоги в професійних конкурсах “Вчитель року”, “Класний керівник року”

Керівництво гімназії використовує переважно демократичний стиль управління, шукає нові форми ефективної роботи з педагогічним колективом, аналізує пропозиції всіх учасників навчально-виховного процесу, постійно прагне до ефективної взаємодії в системі “адміністратор-педагог” для розв’язування різних актуальних та перспективних завдань розвитку та функціонування освітнього закладу. Наочно впровадження такого підходу показано на схемі (мал. 2.2).
Канали діалогу в системі «персонал – керівництво»






  • прямі контакти, співбесіди

  • висловлювання пропозицій в анкетах

  • опитування, діагностична робота

  • активні форми методичної роботи

  • виступи на педагогічних радах, конференціях, семінарах

  • результати роботи в методичних об’єднаннях

  • генерація ідей методами брейнстормінга і мозкового штурму









нарада при директорі

нарада керівників методичних об’єднань

педагогічна рада

інформаційний супровід навчального процесу

проведення традиційних заходів

прямі контакти






Мал.2.2

Надходження пропозицій учасників навчально-виховного процесу щодо оптимізації освітніх та управлінських програм здійснюється за двома каналами пропозицій:

  1. «пасивна» ініціатива (інформація отримана в результаті анкетування, внесення інноваційних пропозицій стимулюється керівництвом навчального закладу);

  2. «активна» ініціатива (ініціатором інновацій, що сприяють оптимізації освітнього процесу та підвищують ефективність функціонування профільного навчання, виступають самі учасники навчально-виховного процесу – вчителі, учні або їх батьки).

Педагогічний колектив ЗСГГ №27 розробляє проблему життєтворчості та життєвої компетентності учнів протягом декількох років. Цей напрямок діяльності викристалізовано із багаторічного успішного досвіду методичної та практичної роботи всього колективу професійним кредо якого є:

  • Від інформаційної когнітивної педагогіки – до змістовної цінннісної педагогіки!

  • Від уроку як авторітарного монологу до уроку як взаємодії та взаємотворчості!

  • Від школоцентризму до дитиноцентризму!

  • Від вербальної школи до школи дії


То ж нехай з успіху педагога постає успіх дитини!



Схожі:

Миколаївська загальноосвітня школа №19 – школа життєвої компетентності
Головна мета діяльності МЗОШ №19 – створювати необхідні комфортні умови для виховання і навчання особистості роблячи ставку на розвиток...
Тип очікуваних навчальних матеріалів
Проектні технології спрямовані на стимулювання інтересу обдарованих учнів до повних знань, розвиток дитини через розв’язання проблем...
«Інтеграція змісту уроків етики та української літератури як дієвий...
Практика показує, що оптимальне поєднання змісту предмета етики та української літератури сприяє встановленню ієрархії людських цінностей,...
Т. Р. Столярчук завідувач Шепетівською районною
...
Формування соціально-емоційної компетентності молодших школярів
Л. В. Виготський). Емоції суттєво впливають на особистість, призводять до формування й закріплення певних емоційних рис, які позначаються...
Використання інтерактивних методів навчання на уроках хімії та
Проблема над якою працюю: Розширення пізнавальної компетентності учнів на уроках хімії та формування навичок навчальної діяльності...
Доповіді актуальна через недостатню повноту дослідження її аспектів...
ДОСЛІДЖЕННЯ ВИРОБНИЧО-ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАШИНОБУДІВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ВАТ МИКОЛАЇВСЬКИЙ ЗАВОД «КОНВЕЄРМАШ» ТА ЗАХОДИ ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ...
Формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів та вчителів-предметників...
Формуючи процес навчання вчителів-предметників інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) через інформаційно-комунікаційну компетентність...
Мотиваційна готовність дітей до школи
Дитина скоро піде до школи Як зробити так, щоб навчання дитини було не просто відвідуванням дошкільного закладу, а дійсно продуктивною...
Роботи
Вихован-ня в учнів цінніс-ного ставлення до себе через призму виховно-го проце-су в навчальному закладі
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка