Тема роботи


Скачати 142.68 Kb.
Назва Тема роботи
Дата 19.11.2013
Розмір 142.68 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 6

Тема роботи: Прийоми планування, створення та оформлення публікацій. Розробка форми і критеріїв оцінювання діяльності учнів по створенню публікації

Мета роботи: з’ясувати шляхи використання публікації в проектній діяльності; розробити учнівську публікацію, форми і критерії її оцінювання.

Обладнання та методичне забезпечення: комп’ютери ІВМ РС-сумісні, програмне забезпечення, роздатковий дидактичний матеріал, програмний компакт-диск «ntel® Навчання для майбутнього».
Література:

  1. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: Под ред. Е.С.Полат. – М.: Издательский центр «Академия», 2001. – 224 с.

  2. Теория и практика дистанционного обучения: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина, М.В. Моисеева; Под ред. Е.С. Полат. – М.: Издательский центр «Академия», 2004. – 416 с.

  3. Intel «Навчання для майбутнього» – К.: Видавництво «Нора-прінт», 2006.


СТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ:

  1. Організаційний момент:

Перевірка присутніх.
План заняття:

  1. Аналіз учнівських прикладів публікацій засобами Microsoft Office Publisher 2007.

  2. Можливості програми Microsoft Office Publisher 2007 для створення учнів публікацій.

  3. Алгоритм створення учнівських публікацій.



  1. Актуалізація опорних знань:

1 Чи потрібно буде учням у їхній майбутній діяльності створювати та використовувати мультимедійні презентації?

  1. Які складові входять до комп'ютерної презентації?

  2. Яку інформацію (за типом) можна розмістити на слайдах комп'ютерної презентації?

  3. Що таке сценарій комп'ютерної презентації і для чого його доцільно створювати?

  4. Що входить в поняття структури комп'ютерної презентації?

  5. У яких форматах можна зберігати презентацію?

  6. На що, з вашої точки зору, доцільно більше звертати увагу учнів при оцінюванні створених ними комп'ютерних презентацій?

  7. Чи обов'язково вчителю створювати спеціальні форми для оцінювання діяльності учнів?

  8. Чи потрібно знайомити учнів з критеріями оцінювання їх діяльності?

  9. На якому етапі навчальної діяльності це доцільніше робити?




  1. Виклад навчального матеріалу

Дидактичні матеріали (створюються від імені вчителя) – роздаткові матеріали, інструкції щодо виконання деяких навчальних завдань, шаблони сценаріїв, публікацій, веб-сайтів, якими користуватимуться учні в ході виконання проекту.

Вчителі створюють їх із метою управління навчальним процесом: організації дослідження, вивчення нового матеріалу, повторення, узагальнення, формування практичних навичок, перевірки набутих знань тощо.

  1. Аналіз учнівських прикладів публікацій засобами Microsoft Office Publisher 2007.

Слід пам'ятати, що публікація повинна створюватися від імені учня, з урахуванням його віку, змісту, що очікується саме у цій роботі, та аудиторїї, на яку розрахована публікація Працюючи над інформаційним бюлетенем, слід ретельно продумати, яким чином можна досягти поставлених навчальних цілей. Адже кінцевий продукт повинен відповідати Ключовому і Тематичним питанням плану навчального проекту. Свої ідеї та міркування можна занотовувати, дотримуючись певної форми запису.

Щоб досягти поставлених навчальних цілей, до учнівського інформаційного бюлетеня будуть включені такі складові:

  • Вступна стаття

  • Суспільна думка - як результат опитування

  • Огляд

  • Винаходи, відкриття або теорії

  • Інтерв'ю

  • Ребуси або головоломки

  • Хроніка місцевих подій

  • Реклама та оголошення

  • Рубрика розваг

  • Рубрика про спорт

  • Рубрика про бізнес

  • Інформація про погоду

  • Повідомлення про подорожі

  • Сторінка порад

  • Сторінка гумору і сатири

  • Скановані учнівські малюнки, комп'ютерна графіка

  • Діаграми та графіки;

  • Списки інформаційних джерел (або бібліографія)

  • Інше




  1. Можливості програми Microsoft Office Publisher 2007 для створення учнів публікацій.

Microsoft Office Publisher – це програма, за допомогою якої можна створювати, оформлювати та публікувати високоякісні документи. У ній можна готувати брошури для друку, форми для розсилання електронною поштою або публікації в Інтернеті. Всі матеріали, створені в Microsoft Office Publisher, завдяки допоміжним інструментам (різноманітним майстрам і панелям) матимуть професійний вигляд.

Серед можливостей Microsoft Office Publisher насамперед варто відзначити  такі.

Шаблони та форми. В програмі передбачено різноманітні шаблони та форми, які вже готові для використання. Щоб полегшити користувачам пошук потрібного шаблону, їх розподілено за категоріями: Бюлетені, Буклети, Оголошення, Листівки, Веб-сайти, Електронна пошта тощо.

Уніфікація зовнішнього вигляду публікації. Шаблони забезпечують уніфікацію зовнішнього вигляду та колірного оформлення вмісту. Наприклад, для об'єктів, що додаються у публікацію, застосовується таке саме колірне оформлення, як і для всієї публікації.

Динамічний попередній перегляд шаблонів. Коли ви вибираєте або змінюєте шаблон, він автоматично відображається в області попереднього перегляду.

Різні форми публікації одного вмісту. Вміст, який вже використовувався раніше, можна повторно використати в публікації іншого типу, яка буде розповсюджуватись у інший спосіб. Наприклад, ви можете просто вставити вміст багатосторінкового буклету в шаблон електронного повідомлення або веб-сторінки.

Панель Завдання Publisher. Посилання, які містяться на цій панелі, допоможуть вам у виконанні різних завдань під час створення публікації, зокрема у здійсненні групового розсилання, вставленні зображення тощо.

Професійне оформлення публікацій. У програмі Publisher можна обрати порожній шаблон та пристосувати його до своїх потреб. Щоб полегшити процес роботи над публікацією, Publisher пропонує низку інструментів з інтуїтивно зрозумілим принципом роботи, за допомогою яких можна створювати різні форми, змінювати макет сторінки, працювати із зображеннями тощо. Крім того, інструменти Publisher дають змогу створювати та змінювати рисунки, працювати із багатосторінковими документами, користуватися напрямними та лініями сітки, змінювати кольори, вирізати фрагменти зображень тощо.

Формати файлів. Публікації можна зберігати у форматі PDF або XPS, завдяки чому їх можна легко надавати у спільне використання, переглядати чи пересилати електронною поштою.

Ви також легко зможете опублікувати свій документ на веб-сторінці або на шкільному сервері за допомогою служб Windows SharePoint Services.

Вам пропонується створити для власного Портфоліо документ, форму або шаблон, які слугуватимуть дидактичним матеріалом для учнів.

Створені дидактичні матеріали мають бути збережені у папці Portfolio / metod_komplex /didakt_materialy/.

Вище вже було підкреслено, що публікація повинна створюватися від імені учня, з урахуванням його віку, змісту, який притаманний саме цій роботі, та аудиторії, на яку розрахована публікація. Працюючи над учнівським буклетом, слід ретельно продумати, яким чином можна досягти поставлених навчальних цілей. Адже кінцевий продукт повинен відповідати Ключовому і Тематичним питанням плану навчального проекту. Свої ідеї та міркування доцільно занотовувати, дотримуючись певної форми запису.

Для того, щоб досягти поставлених навчальних цілей, до буклета будуть включені такі складові:

  • План

  • Ідея

  • Реклама

  • Пояснення

  • Аналіз

  • Оцінка

  • Порівняння протиставлення

  • Програма дій

  • Скановані учнівські малюнки або комп'ютерна графіка

  • Діаграми та графіки

  • Списки інформаційних джерел

  • Інше.

Можливі критерії оцінювання вдалої публікації:

  • Публікація містить серйозну статтю з основної теми публікації.

  • Зміст основної та додаткових статей відповідають темі навчального проекту, презентують дослідження.

  • Публікація має гарну, цікаву, влучну назву.

  • Містить рекламу проекту.

  • Публікація містить цікаві творчі завдання.

  • Анотація публікації підказує, спонукає до читання.

  • Всі матеріали мають авторство.

  • Вказана дата, створення публікації, номер випуску.

  • Є інформація щодо складу редакційної колегії.

  • Містить анонс наступного номера.

  • Сторінка публікації повністю заповнена.

  • Оформлення (дизайн) відповідають темі.

  • Шрифт (розмір, тип) зручний для читання.

  • Ілюстративний матеріал не заважає сприйманню статей.

  • Дотримання загальних правил співвідношення.

  • Використаний стандартний шаблон Publisher.

Навички, що розвиваються в учнів під час створення публікацій:

  • використання повних речень, розрахованих на читання однією людиною;

  • комбінування тексту і зображень, схем, графіків і діаграм;

  • добір стилю;

  • навички інформаційної культури тощо.


3. Алгоритм створення учнівських публікацій.

Створюючи нову публікацію, бажано заздалегідь визначити, якою вона має бути. Тоді відразу після відкриття програми ви зможете обрати потрібний шаблон. Завдяки службі пошуку ви легко знайдете необхідний шаблон. Після запуску Microsoft Office Publisher 2007 відкриється вікно Початок роботи з Microsoft Office Publisher 2007, призначене для того, щоб допомогти розпочати роботу тим, хто ще не працював у цій програмі (рис. 1).



Рис. 1 Початок роботи з Office Publisher 2007

Це вікно поділено на три області. У лівій його частині подано список доступних категорій шаблонів. У центрі вікна відображаються самі шаблони, коли ви обираєте певну категорію. За про мовчанням у центрі вікна відображаються категорії з найуживанішими шаблонами. У правій частині вікна розміщені публікації, над якими ви працювали останніми.


Рис. 2 Зміна кольорової гами шаблону
Коли ви обрали шаблон, але ще не створили публікацію або документ, можете задати параметри майбутньої публікації на панелі Настроювання (рис. 2).
Можна задавати такі настройки.

У списку Колірна схема обрати комбінації кольорів для оформлення публікації.

Задати у списку Схема шрифтів комбінацію шрифтів, які будете використовувати в публікації.

У списку Службові відомості обрати набір службових відомостей (користувацькі групи відомостей про користувача або організацію, які можна швидко вставити у відповідне місце публікації). Набори службових відомостей містять такі компоненти, як ім’я користувача, посаду, назву організації, адресу, номер телефону або факсу, адресу електронної пошти, додаткові відомості або девіз та емблему. Відомості з обраного набору будуть завантажуватися в обраний шаблон. Типовий приклад — створення візитної картки. Візитну картку можна заповнити заздалегідь, внісши інформацію до набору відомостей. Щоб створити набір відомостей, в який ви додасте свої дані, виберіть пункт Створити новий, а щоб видалити або змінити його, відкрийте публікацію та скористайтеся командою Службові відомості меню Редагування. За її допомогою ви відкриєте діалогове вікно Службові відомості (рис. 3), в якому можна змінити набір відомостей або повністю його видалити.



Рис. 3 Службові відомості

Крім панелі Настроювання для певних типів шаблонів може з’являтися панель Параметри. У ній можна змінювати, наприклад, розмір сторінки, макет тощо.

Щоб отримати доступ до інших параметрів нової публікації, клацніть кнопку Створити, і нова публікація буде відображена у вікні програми. Тепер ви можете редагувати її та вносити зміни в текст шаблону.
3.2. Область завдань


Рис. 4 Форматування публікації
Ця область завжди відображається в лівій частині вікна програми під час роботи над публікацією. Вам потрібно навчитися працювати з областю завдань, оскільки це дуже корисний засіб, який допоможе вам створювати та редагувати публікації. Для керування вмістом області завдань можна використовувати стрілки в її верхній частині. Коли ви їх клацаєте, відкриваються інші панелі області завдань, в яких можна змінювати параметри. За промовчанням в області завдань відображається панель Форматування публікації (рис. 4).

3.2.1. Завдання Publisher


Рис.5 Завдання Publisher
Завдання Publisher –– це одна з панелей програми (рис. 5). Якщо у вас вона невідкрита, то можете вивести її на екран, клацнувши кнопку Завдання Publisher. На цій панелі можна знайти покрокові інструкції щодо того, як працювати із вмістом сторінок, створювати, форматувати або редагувати окремі елементи. Ця панель також містить засоби для швидкого створення публікацій та засоби, що використовуються найчастіше. Ви зможете значно збільшити швидкість роботи, навчившись вправно користуватися посиланнями панелі Завдання Publisher для переходу до певного діалогового вікна або функціонального засобу, щоб здійснити необхідні модифікації.
3.3. Заміна одного шаблону іншим

За допомогою панелі Форматування публікації можна легко змінити обраний шаблон. Для цього в області Параметри потрібно клацнути кнопку Змінити шаблон. Відобразиться сторінка, на якій можна обрати інший шаблон. Обравши потрібний шаблон, клацніть ОК. Відкриється діалогове вікно Змінення шаблону (рис. 6), в якому вам потрібно вказати, чи новий шаблон буде застосовано до поточної публікації чи для створення нової публікації. Якщо ви застосовуєте шаблон до поточної публікації, у вас залишиться той самий вміст публікації, а зміняться лише її макет та графічне оформлення.



Рис. 6 Змінення шаблону пудлікації

3.4. Зайвий вміст

Ви можете змінювати тип публікації, застосувавши новий шаблон. Наприклад, якщо ви розпочали роботу із шаблоном Буклет, то можете вставити в нього такі об’єкти, як таблиця або рисунок WordArt. Потім ви вирішили, що замість шаблону Буклет краще скористатися шаблоном Бюлетень.


Рис. 7 Зайви вміст
Коли ви зміните шаблон поточної публікації, в області Зайвий вміст панелі Форматування публікації буде автоматично розміщено об’єкти, що не ввійшли до нового шаблону публікації (рис. 7).

Ви будете вирішувати, чи вставляти у змінену публікацію об’єкти, що потрапили в область Зайвий вміст (такими об’єктами можуть бути таблиці, марковані списки, об’єкти WordArt), чи просто видалити їх. Інформація зберігатиметься в цій області, доки ви не закриєте публікацію. Коли ви закриватимете програму, на екрані відобразиться повідомлення про наявність інформації щодо зайвого вмісту.
3.5. Бібліотека вмісту

На відміну від області Зайвий вміст панель Бібліотека вмісту слугує для збереження тих компонентів документа, які часто використовують. У бібліотеку вмісту можна вручну додавати різні об’єкти, зокрема емблеми, об’єкти WordArt тощо.

Бібліотека вмісту може включати до 64 категорій. Ім’я кожної категорії може складатися максимум із 128 символів. Якщо ви хочете додати певний об’єкт у бібліотеку вмісту, клацніть його правою кнопкою миші та в контекстному меню виберіть команду Додати до бібліотеки вмісту. Відкриється діалогове вікно зі списком категорій, в одну з яких ви можете помістити свій об’єкт (рис. 8). Якщо ви хочете створити нову категорію, клацніть кнопку Редагувати список категорій. Обравши потрібну категорію, клацніть OK.



Рис. 8 Додавання елементів до бібліотеки вмісту

Доданий вміст тепер буде доступний для всіх публікацій, оскільки він міститься бібліотеці вмісту (рис. 9). За потреби його можна використовувати повторно. Панель Бібліотека вмісту розміщена в області завдань. Компоненти бібліотеки вмісту ви можете сортувати за певним критерієм, який можна вибрати у списку Сортувати за. Якщо вам потрібно, щоб у нижній частині панелі Бібліотека вмісту відображалися ескізи компонентів бібліотеки, то потрібно встановити прапорець Відображати ескізи.


Рис. 9 Бібліотека вмісту
Якщо ви певний час попрацюєте з бібліотекою вмісту, в ній може накопичитися багато різних компонентів. Для їх пошуку в бібліотеці вмісту передбачено спеціальний механізм. Ви можете шукати компоненти за категорією або типом вмісту (це можуть бути таблиці, текстові поля, об’єкти WordArt, форми тощо).

Компоненти з бібліотеки вмісту додаються в публікацію так само, як і з області Зайвий вміст. Для цього потрібно лише клацнути стрілку меню, що розміщена біля потрібного об’єкта, та обрати команду Вставити. Об’єкт буде додано в публікацію, після чого ви зможете з ним працювати. Якщо ви хочете видалити об’єкт із бібліотеки, клацніть стрілку меню та оберіть команду Видалити.

3.6. Вправа: створення публікації

3.6.1. Завдання

Вам потрібно у програмі Microsoft Office Publisher 2007 створити брошуру, що міститиме інформацію про школу та зображення школи. Для цього необхідно використати шаблон. У вас є фотографії школи, а потрібний для брошури текст вам потрібно набрати.

3.6.2. Інструкції

1. Запустіть Microsoft Office Publisher 2007.

2. Оберіть категорію шаблонів Бюлетені.

3. Серед запропонованих шаблонів знайдіть шаблон Школа.

4. В області Настроювання виберіть колірну схему Пустеля, схему шрифтів Ділова 2, а у список Службові відомості додайте новий набір, обравши пункт Створити новий. Заповніть поля у діалоговому вікні, що відкриється, та назвіть набір Школа. Виберіть цей набір відомостей для своєї публікації.

5. У списку Розмір сторінки області Параметри виберіть пункт Одна сторінка.

6. Клацніть кнопку Створити. У програмі відобразиться шаблон бюлетеня з набором відомостей Школа.

7. Зверніться до панелі Форматування публікації та спробуйте, наприклад, замінити колірну схему публікації на схему Острів.

8. В області завдань відкрийте панель Завдання Publisher. У ній знайдіть інструкції щодо того, як змінити інформацію в бюлетені. Клацніть посилання Додати текстове наповнення та рисунки, а потім — посилання Додати службові відомості, замініть текст у полі Назва організації на назву школи.

9. Відкрийте панель Форматування публікації.

10. В області Параметри клацніть кнопку Змінити шаблон.

11. Оберіть категорію шаблонів Бюлетені та виберіть у ній шаблон Вкладки.

12. Клацніть OK. Зверніть увагу, що колірна схема та інші параметри залишаться такими, як і в попередньому шаблоні.

13. У діалоговому вікні Змінення шаблону встановіть перемикач Застосувати шаблон до поточної публікації та клацніть кнопку ОК.

14. Вигляд брошури буде змінено відповідно до нового шаблону.

15. Вставте в шаблон текст про школу та зображення. Щоб додати зображення, в меню Вставлення виберіть команду Рисунок\З файлу.

16. Додайте зображення школи на панель Бібліотека вмісту. Для цього правою кнопкою миші клацніть зображення та виберіть команду Додати до бібліотеки вмісту.

17. У бібліотеці вмісту створіть категорію Школа. Для цього клацніть кнопку Редагувати список категорій і виконайте потрібні дії в діалоговому вікні, що відкриється.

18. У діалоговому вікні Додавання елементу до бібліотеки вмісту встановіть прапорець біля категорії Школа.

19. Клацніть OK. Зображення буде додано в бібліотеку вмісту. Тепер у брошуру можна додавати текст.

20. Збережіть файл під тим самим ім’ям –– Школа.pub.

На рис. 10 показано готову публікацію.



На рис. 10 показано готову публікацію.

  1. Аналіз допущених типових помилок.

  2. Виконання тестових завдань.

Підведення підсумків лабораторного заняття.

  1. Що таке публікація?

  2. Що таке друкована публікація? Наведіть приклади друкованих публікацій.

  3. Що таке електронна публікація? Наведіть приклади електронних публікацій.

  4. Яка роль у створенні публікацій відводиться підприємствам поліграфії; видавництвам?

  5. Що таке настільна видавнича система?

  6. Що входить до складу настільної видавничої системи? Для чого призначена кожна складова?

  7. Що таке верстка?

  8. Які існують види верстки за призначенням? Де вони використовуються?

  9. Що таке комп’ютерна публікація? Наведіть приклади комп’ютерних публікацій.

  10. Завдання для самостійного виконання

Переглянути План навчального проекту і додати до нього деякі складові, пов’язані зі створеними Вами дидактичними матеріалами учнів. У розділу «Діяльність учнів» потрібно описати навчальні завдання, які учні виконують у ході виконання проекту. Незабудьте також внести зміни в розділ «Навчальні цілі» після цього слід переконатися, що Ви створили чітку картину процесу, і виконати зазначенні у плані дії.

Схожі:

Урок геометрії у 7 класі Тема уроку
Обладнання: таблиця, рисунки до задач; роздатковий матеріал для парної роботи, групової роботи, тестової самостійної роботи, подачі...
План-конспект уроку на тему Тема. Програми-браузери. Правила роботи та налагодження
Мета. Познайомити учнів із принципом роботи програми-браузера, правилами роботи з ним, навчити користуватися браузерами, розповісти...
Тема уроку
Продовжити формувати навики роботи з формулами. Розвивати пам'ять, логіку дитини. Виховувати культуру роботи з ПК
Тема: Етапи роботи з ЕККА
Мета: познайомити учнів із основними принципами підготовки до роботи ЕККА та основними етапами роботи з ЕККА
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
Роботи «ТЕМА РОБОТИ» затверджена наказом по університету від «30» грудня 2011 р. №839-С
Тема роботи «ТЕМА РОБОТИ» затверджена наказом по університету від «30» грудня 2011 р. №839-С
Тема: Основи роботи в електронних таблицях та їх призначення
Мета: Ознайомитися з будовою вікна редактора. Засвоїти методику роботи з документами Excel та листами документу
Тема: Побудова діаграм
Підготовка до виконання роботи (попереднє ознайомлення з методичними вказівками до лабораторної роботи та опрацювання теоретичного...
УРОК № Тема. Розмічальні роботи. Шаблони та кондуктори. Мета. Ознайомити...
Мета. Ознайомити учнів з прийомами роботи з шаблонами, навчити виконувати якісні розмічальні роботи; виховання працелюбності, дбайливого...
ПЛАН КОНСПЕК Т Проведення заняття з гуманітарної підготовки
Тема : Система роботи органів управління щодо зміцнення дисципліни та правопорядку. Форми і методи індивідуально-виховної роботи
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка