Здоров'я та здоровий спосіб життя


Скачати 50.04 Kb.
Назва Здоров'я та здоровий спосіб життя
Дата 05.11.2013
Розмір 50.04 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Здоров'я та здоровий спосіб життя

Психотренінгове заняття для підлітків 15-18років
Мета — надати учасникам тренінгу інформацію про здоров'я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров'я.

Час: 2 години 5 хвилин
1.1. Вправа “Знайомство” (5хв)
Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, хороший настрій, сприяти згуртованості групи.
Хід вправи: Учасники сідають у коло. Тренер знайомить їх із символічним учасником групи — її талісманом “Здоровчиком”(м'яка іграшка). Кожен учасник передає “Здоровчика” по колу, називаючи своє ім'я та вітаючись із групою.


  1. Правила роботи групи. (10 хв)

  • приходити вчасно, відвідувати всі тренінги;

  • брати участь у виконанні вправ і завдань добровільно;

  • говорити від свого імені, про себе, висловлювати власні думки;

  • один говорить — всі слухають;

  • обговорювати дію, а не особу.

Ці правила мають силу протягом усіх тренінгів.


  1. Вправа “Очікування” ( 10хв.)


Мета: визначити сподівання й очікування учасників щодо тренінгу.
Хід вправи: Учасники на стікерах (кольорових папірцях), вирізають у формі корабликів, записують свої очікування від тренінгу. Потім, виголошуючи свої очікування, приклеюють їх на плакаті “Береги”, де з двох боків моря зображені береги - “Берег надій” і “Берег реалізованих сподівань”. Між берегами — море. Учасники приклеюють свої стікери ближче до “Берега надій”, вирушаючи у подорож морем до “Берега реалізованих сподівань”


  1. Мозковий штурм “Що таке здоров'я?” (10 хв.)


Мета: ввести учасників тренінгу в тему, актуалізувати їхнє особисте розуміння того, що таке здоров'я, подати визначення здоров'я.
Хід вправи: Коли ми промовляли свої вітання один одному, то тим самим бажали здоров'я, тобто чогось дуже важливого у нашому житті. Що ж таке здоров'я?

На фліп-чарті тренер записує всі варіанти відповідей учасників тренінгу на питання про те, що таке, на їхню думку, здоров'я, з чим воно в них асоціюється. Потім тренер пропонує визначення поняття здоров'я Всесвітньої Охорони Здоров'я.


  1. Вправа “Модель здоров'я” (35хв)


Мета: актуалізувати відчуття важливості здоров'я, розуміння складності його досягнення й збереження та необхідності дбайливого і відповідального ставлення до нього; спрямувати подальшу роботу з осмислення учасниками ролі наркотичних речовин як фактора шкідливого впливу на здоров'я людини.
Хід вправи: Тренер об'єднує учасників у три підгрупи, кожна з яких отримує завдання розробити свою модель здоров'я, виходячи з власного бачення цієї проблеми. Допоміжними можуть бути запитання: “Що, на вашу думку, є складовими частинами здоров'я?”, “З чого складається здоров'я людини?”, “Без чого неможливо уявити дійсно здорову людину?” У кожній команді обирається той, хто, слідкуватиме за часом - “Хронометрист”, той, хто фіксуватиме всі ідеї - “Секретар”, і той, хто презентуватиме роботу групи - “Спікер”. Використовуючи аркуші паперу А1, маркери, фломастери, кольоровий папір, учасники протягом 10-15хв. Розробляють свої моделі, а потім кожна з команд презентує свою розробку.

Після презентації тренер пропонує уявити всім собі ті шкідливі, руйнівні фактори, які є в нашому житті, що впливають на здоров'я, і, працюючи в тих самих підгрупах, за 3 хвилини продемонструвати на створених моделях дію цих факторів на ту чи іншу модель.

Завдання для учасників — під час презентацій фіксувати фактори, які формують здоров'я, і фактори, які йому шкодять.

Тренер обов'язково пропонує учасникам розказати, що вони відчували, коли створювали модель здоров'я, що — коли руйнували, і що — коли отримали свою модель зруйнованою. Важливі також запитання “Чи можна відновити те, що вже зруйновано?”, “Чи буде те мати той самий вигляд?”, “Що легше — запобігти руйнуванню чи відновити?”.

1.6. Вправа “Що формує здоров'я? (15хв.)


Мета: визначити, що власна поведінка і спосіб життя є найважливішими факторами, які впливають на здоров'я людини.

Хід вправи: Спираючись на ідеї, висловлені учасниками під час попередньої вправи, тренер вписує на фліп-чарт низку найвагоміших факторів, які впливають на здоров'я людини. Потім він пропонує об'єднати всі фактори в чотири групи, серед яких можуть бути спадковість, стан довколишнього середовища, рівень медичного обслуговування, спосіб життя людини. Після цього кожен учасник отримує 4 ( за кількістю виділених факторів) папірці різнього кольору з написаними на них цифрами-рангами. Наприклад: синій — 1, червоний — 2 і т.д. Тепер кожен має можливість визначити, який фактор, на його думку, найсильніше впливає на здоров'я людини, який є менш впливовим, а який — ще менш. Для цього кожен учасник приклеює свої папірці з тією чи іншою цифрою на фліп-чарті проти виписаних факторів. Після того, як усі стікери буде приклеєно, починається обговорення.

Отримані результати обговорюються в групі, де кожен має можливість обгрунтувати власні міркування.

Наприкінці тренер пропонує розглянути результати наукових досліджень щодо вагомості впливу тих чи інших факторів на здоров'я людини.

1.7. Вправа “Шлях здорового способу життя” (20хв.)

Мета: активне бачення учасниками того, що є здоровим способом життя, в яких діях і поведінці він виявляється.

Хід вправи: Учасники тренінгу об'єднуються в три підгрупи, кожна з яких отримує завдання: на рулоні паперу (шпалерах) зобразити “шлях здорового способу життя”. Для цього з кольорового паперу треба вирізати “сліди”, на яких написати дії та приклади поведінки,які, на думку учасників, сприяють здоровому способу життя, і приклеїти їх на рулоні. Кожна підгрупа презентує свій “шлях”, усі вони потім об'єднуються в один.

Можливі варіанти проведення, коли “сліди” приклеюються прямо на стіни або учасникам пропонується зробити “шлях” із “слідів”, які є символами певних дій і варіантів поведінки (наприклад, дорожні знаки, квіти, сходи, ноти тощо). Таким чином, “шляхи здорового способу життя” можуть мати різноманітний вигляд.

  1. Підведення підсумків.

Тренер пропонує учасникам відповісти на запитання:

- Які ви отримали?

  • Як ці знання ви використаєте в особистому житті?

  • Яка мета цієї теми?



  1. Гра-розминка “Австралійський дощ” (5хв.)

Мета: забезпечити психологічне розвантаження учасників.

Хід вправи: Учасники стають у коло. Інструкція: Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Стежте уважно!

  • В Австралії піднявся вітер. (Ведучий тре долоні).

  • Починає крапати дощ (Клацання пальцями).

  • Дощ посилюється. (Почергове плескання долонями по грудях).

  • Починається справжня злива. (Плескання по стегнах).

  • А ось град — справжня буря. (Тупіт ногами).

  • Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах).

  • Дощ стихає. (Плескання долонями по грудях).

  • Рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями).

  • Тихий шелест вітру. (Потирання долонь).

  • Сонце! (Руки догори).

Схожі:

Бесіда «Здоровий спосіб життя»
Мета: Розширювати уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про хороші і погані звички. Розвивати вміння і навички підтримувати хороший...
Година спілкування “Я за здоровий спосіб життя” Мета
Мета: Формувати уявлення молоді про здоровий спосіб життя. Роз’яснити шляхи зараження ВІЛ інфекцією. Викликати в учнів негативне...
Що ж таке здоров’я?
На нашому занятті ми з’ясуємо поняття «здоров’я та здоровий спосіб життя». Коли ми промовляємо свої вітання одне одному, ми тим самим...
Пропагувати здоровий спосіб життя, попереджувати шкідливі звички,...
...
Сучасні підходи до формування позитивної мотивації дітей та учнівської...
Міркування про здоров’я знаходимо у творах таких всесвітньо відомих філософів як Платон та Арістотель, Гіппократ та Ібн Сена (Авіценна)....
Що ми їмо?
«продукти харчування», пригадати назви українських народних страв, та технологію їх приготування; визначити залежність здоров'я людини...
Що ми їмо?
«продукти харчування», пригадати назви українських народних страв, та технологію їх приготування; визначити залежність здоров'я людини...
Класний керівник: Волченко Майя Миколаївна Мета
Обладнання: плакат «Я обираю здоров’я»; ілюстрації, що пропагують здоровий спосіб життя; пакети завдань для команд
Над якою я працюю,— «Мотивація до здорового способу життя в школярів»....
Цей захід актуальний, тому що одним із завдань сучасної освіти є формування особистості, адаптованої до життя в суспільстві; виховання...
Цигарка ворог, зброя проти неї ваша воля
Мета: формувати у дітей свідоме ставлення до власного здоров'я та виховувати бажання вести здоровий спосіб життя
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка