Тренінгове заняття «Хочеш бути здоровим – будь ним» Мета


Скачати 60.5 Kb.
Назва Тренінгове заняття «Хочеш бути здоровим – будь ним» Мета
Дата 03.11.2013
Розмір 60.5 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Тренінгове заняття «Хочеш бути здоровим – будь ним»

Мета: формування здорового способу життя підлітків, навіювання правильного уявлення про здоров’я, виховання дбайливого ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих, профілактика паління, пияцтва та наркоманії серед дітей та підлітків.

  1. Привітання вчителя. Повідомлення теми та мети тренінгу.

Вчитель розповідає. Про шкоду паління та алкоголю говорять багато. Проте неспокій учених і лікарів викликаний поширенням цих згубних звичок, зростає, оскільки поки що значне число людей не вважають їх за шкідливі для здоров’я. отже тема сьогоднішньої нашої зустрічі – «Хочеш бути здоровим – будь ним».

  1. Вправа «Знайомство»

Учні по черзі повинні назвати своє ім’я, притаманну їм рису характеру та продовжити речення – здоров’я для мене…

  1. Вправа «Правила групи».

Учні обговорюють та приймають правила роботи в групі.

  1. Вправа «Очікування».

Учні пишуть на листочках свої очікування від заняття , зачитують їх та прикріплюють на дерево очікувань.

  1. Вправа «Асоціації»

На великому ватмані пишеться словосполучення ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ. Учні повинні сказати які в них виникають асоціації з цим словом, а вчитель записує всі висловлювання дітей та дає правильне формулювання даного слова.

  1. Вправа «Вислови відомих людей»

Вчитель на дошці вивішує на дошці заготовлені вислови відомих людей:

  • Люди впускають ворога в свої вуста, і він викрадає їх мозок. (В. Шекспір)

  • Пияцтво – є вправляння в безумстві. (Піфагор)

  • Сп’яніння є добровільне божевілля людини. (Арістотель)

  • Вино лестить п’яниці. (Леонардо да Вінчі)

  • Від вина гине краса, вином скорочується молодість. (Горацій)

Питання для роздумів:

  • Про що йдеться в них?

  • Що засуджується?

  • Чому люди починають пити та палити?

  • З чого починається пияцтво та паління?

  1. Вправа «Інформаційне повідомлення»

Результати досліджень свідчать про те, що багато людей набули цих поганих звичок у підлітковому віці. Тиск з боку товаришів і бажання бути схожим на дорослих спонукають багатьох підлітків до паління та вживання спиртних напоїв. Ці згубні звички важко перебороти, оскільки тютюновий дим містить нікотин, який спричиняє наркотичну залежність у людини, що палить, а алкоголь – ефірні олії. А що таке звичка? Коли людина виконує якісь дії постійно, підсвідомо, у неї виникає бажання або необхідність робити їх знову – це і є звичка. Інакше кажучи, звичка – це форма поведінки людини, яка виявляється у схильності робити ті чи інші дії, що закріпилися в наслідок багаторазового їх повторення. звичка є важливим аспектом життя людини, її способу життя. Звички можуть бути як корисними так і шкідливими. Якщо корисні підвищують працездатність, сприяють фізичному і психічному розвитку особистості, зумовлюють її активне довголіття, то шкідливі наражають на небезпеку, роблять людину агресивною, тривожною, руйнують організм та життя людини.

  1. Вправа «Притча про рай та пекло»

Дітям для роздумів зачитується притча. Один Мудрець прийшов до Бога і просить пояснити йому – що таке рай, а що таке пекло. Бог повів Мудреця до двох кімнат, відчинив двері першої кімнати – в ній посеред кімнати стояв казан з їжею, навколо нього ходили люди з ложками, у яких були дуже довгі ручки. Люди були голодні, злі і не привітні. «Це пекло» - сказав Бог. Друга кімната була точнісінько така ж , такі ж люди з ложками, але вони були ситі і привітні. «Це рай» - сказав Бог.

Рефлексія:

  • Як ви гадаєте, чому так?

  • Чи від нас залежить бути нам в раю чи в пеклі?

  • Коли є взаємоповага, порозуміння, допомога щось змінюється?

  1. Вправа «Два шляхи»

Вчитель: людина в житті може йти двома шляхами. Один веде її до здоров’я, а інший в протилежному напрямку, тобто від здоров’я. наприклад: палити – не палити. Я пропоную вам поділитися на 2 групи, методом (весна – літо) і визначити для себе піраміду шляхів до здоров’я та від здоров’я, які обирає для себе людина.

Учні працюють в групах, а потім виносять на обговорення всієї групи та складають одну піраміду шляхів.

  1. Вправа «Реклама»

Учні так і залишаються працювати в групах. Вчитель оголошує дітям завдання. Їм потрібно прорекламувати здоровий спосіб життя на аркуші паперу. Кожна група зображує свою рекламу, а потім представляють її. Йде обговорення всієї групи.

Рефлексія:

  • Що вдалося зробити?

  • Що було складного у створенні реклами?

  • Чи можна її буде застосувати для інших людей?

  1. Вправа «Цікава інформація»

Вчитель наводить факти негативного впливу шкідливих звичок.

  • За рік на стінках легенів курців осідає біля 1 кілограма тютюнового дьогтю.

  • 80% людей, що мають онкозахворювання – курці.

  • У випадку будь-якого захворювання, ймовірність смерті курця вища на 70%, ніж некурця.

  • Причиною 20% усіх пожеж з людськими жертвами є цигарки.

  • Перший удар нікотин наносить мозку. За даними вчених у таких дітей знижується обсяг пам’яті на 5%, точність виконання математичних дій на 5,5%, здатність до навчання на 4,5%.

  • 95 із 100 хворих на туберкульоз перед початком захворювання курили.

  1. Анкетування.

Вчитель пропонує учням анонімно відповісти на питання анкети «Куріння, як соціальна проблема суспільства»

АНКЕТА

Дата заповнення:



ЗМІСТ ПИТАННЯ

ВІДПОВІДЬ НА ПИТАННЯ,

ВАША ДУМКА.

1

Скільки вам років.




2

Якої ви статі.

А) чоловіча; Б) жіноча;

3

Ваші захоплення.




4

Чи курите ви взагалі.

А) так; Б) ні;

5

Якщо курите то з якого віку.




6

Причини куріння.

А) стрес;

Б) звичка;

В) задоволення;

Г) самоутвердження;

7

Яка у вас потреба в сигаретах на добу.




8

Чи можете ви жити без сигарети.

А)так; Б) ні;

9

Як впливає на вас відмова від куріння

А) викликає дратівливість;

Б) підвищена нервова збудливість;

В) порушується сон;

Г) бажання працювати;

10

Чи знаєте ви про шкідливість куріння.

А)так; Б) ні; В)здогадуюсь;

11

Чи робили ви спроби кинути курити. (скільки разів)

А)так; Б) ні;

12

Чи є у вас симптоми курця.

А) ранковий кашель;

Б) сірість шкіри;

В) жовтизна пальців;

Г) жовтизна зубів;

13

Чи подобається вам курити.

А)так; Б) ні;

В) є життєвою потребою;

14

Якщо ви не палите то чому.

А) Із за переконання;

Б) Із за економії коштів;

В) Бережете своє здоров’я;

Г) Мішає вашому іміджу;

Д) Мішає вашому стилю життя;

15

Чи засуджуєте ви в курців бажання палити.

А)так; Б) ні;

В) ставлюсь пасивно;

16

Які сигарети ви курите.

А) дешеві; Б) дорогі;

В)ароматизовані;

17

Чи знаєте ви про наслідки куріння (рак легенів, бронхіт).

А)так; Б) ні;

18

Чи маєте ви співкурців у школі, вдома.

А)так; Б) ні;

19

Чи обмежите ви кількість випалених цигарок.

А)так; Б) ні;

20

Чи збираєтесь ви кинути палити і з яких причин.

А)так; Б) ні;



  1. Вправа «Я долаю шкідливі звички»

Вчитель пропонує учням скласти схему подолання шкідливих звичок. Кожен учень робить свою схему, а потім при обговоренні вся група складає загальну схему на великому ватмані.

Рефлексія:

  • Чи будете ви надалі застосовувати цю схему у своєму житті?

  • Чи буде вона корисною для тих хто веде неправильний спосіб життя?

  • Щось зміниться від цього? Що саме?

  1. Вправа »Прощання»

Учні по черзі продовжують речення – Я буду здоровим, тому що… всі разом бажають один одному здоров’я, обговорюють справджені очікування та говорять до побачення.

Схожі:

Тема. Хочеш бути здоровим – будь таким!
Продовжимо бесіду вправою «Мікрофон». Свої відповіді починайте зі слів: «Я здоровий, тому що …»
Хочеш бути щасливим – будь ним!
Мета. Ознайомити учнів із духовними та історичними надбаннями народу, розширити розуміння поняття «щастя», виховувати людяність,...
Тема : Інтерактивні батьківські збори
Наше заняття проходить за темою «Здоров’ю дитини – зелене світло». Давайте разом промовимо. (діти промовляють). Кожен із вас хоче...
Вимоги до виховних досягнень учнів
«Якщо хочеш бути здоровим – загартовуйся», «Чистота – запорука здоров’я», «Вогонь буває різним», «Абетка пішохода», «Пригоди маленьких...
Хочеш бути щасливим – не будь лінивим
Працьовитість, старанність, лінь, безлад, вміння, турботливість, допомога, щастя
Олег Буцень Чи є зима?
Анатолій Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме», «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим»
Якщо хочеш бути здоровим – загартовуйся завжди
Однією з складових оздоровчих систем є загартування. Особливо велика роль загартування у запобіганні застудним захворюванням. Разом...
Виступ агітбригади «Ми обираємо здоров’я» 2013 р. Керівник и
УЧ Висновок простий: щоб бути здоровим, енергійним, активним, не вкорочувати власне життя, необхідно змолоду боротися за збереження...
Тренінгове заняття для учнів 5 – 8 класів Привіт! Я конфлікт
Мета: створити умови для прагнення учнів бути неконфліктними людьми; ознайомити зі складовими конфлікту, стадіями його подолання;...
Тренінгове заняття Зростаємо без насильства
Мета: сприяти формуванню правового світогляду підлітків і на цій основі формувати відповідну активну позицію підлітків у реалізацій...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка