Тема уроку


Скачати 84.84 Kb.
Назва Тема уроку
Дата 25.10.2013
Розмір 84.84 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Урок

Геометрія – правителька всіх розумових

пошуків.

М.В. Ломоносов.

Тема уроку: Чотирикутники

Мета уроку

Навчальна: узагальнити і систематизувати знання учнів про чотирикутники та їх

властивості, сформувати уміння в комплексі застосовувати набуті знання на

практиці; слідкувати за математичною грамотністю малюнків; простежити

практичну спрямованість знань про чотирикутники, закріпити навички,

використовувати їх при розв'язуванні задач; продовжити вдосконалення

навичок роботи учнів в малих групах.

Розвивальна: розвивати логічне мислення учнів, їх геометричну уяву; інтерес до вивчення

геометрії, інтелектуальні здібності, самостійність, розвивати вміння оцінювати

як власний рівень розуміння та засвоєння навчального матеріалу, так і рівень

інших, тобто вчити рефлексивній діяльності.

Виховна: прищеплювати інтерес до геометрії, вчити учнів етики та культури

спілкування, поважного ставлення до думок і праці інших, вміння

раціонально використовувати час.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Комплексне використання методів: особистісно орієнтований, інтерактивний ( групова робота)

Обладнання: вислови, інформаційні папки з матеріалом для узагальнення теми: задачами практичного змісту, кросворди, конверт з розрізними танграмами, опорні схеми, сигнальні картки.

Структура уроку:

  1. Організаційна частина.

  2. Вступне слово вчителя Визначення теми і мети уроку.

  3. Мотивація навчальної діяльності.

  4. Актуалізація опорних знань.

  5. Закріплення вмінь і навичок учнів .

  6. Підбиття підсумків уроку.

Розподіл обов'язків.

Утворюються шість груп учнів. Міні групи вибирають назву, визначають напрямки роботи, готують необхідні матеріали, аналізують їх, упорядковують, консультуються з вчителем, подають свою роботу у вигляді схем. Для дослідження визначаються теоретики, дослідники, практики та група спостерiгачів.

Хід уроку.
1. Організаційна частина.

Оголошення теми, мети уроку.

Вступне слово вчителя.

Майже три місяці ми з вами вивчали тему « Чотирикутники», яка має широке практичне застосування, бо чотирикутники зустрічаються в нашому житті на кожному кроці: книга, кришка парти, вікно і т. д. Тому урок узагальнення і систематизації знань з цієї теми, урок, на якому ми повинні повторити все, що вивчили, і підготуватися до тематичного оцінювання, пропоную провести у формі уроку-бенефісу, що в перекладі з французької мови означає «свято на честь видатного діяча, визнання його заслуг». Таким чином, кожна ваша відповідь, кожне розв'язування задачі буде сьогодні на уроці своєрідним вшануванням чотирикутників, визнанням їх важливості.

Ми познайомилися з чисельною родиною чотирикутників. Їх назви вам пропонується з'ясувати, розв'язавши кросворди


2. Мотивація навчальної діяльності.

Ми часто говоримо про те, що математика знаходить застосування в житті, в різних галузях науки і техніки.

Сьогодні на уроці ми спробуємо простежити, як висновки зроблені вами в результаті роботи допоможуть фахівцям різних професій розв'язати поставлені перед ними завдання.
3. Актуалізація опорних знань.

Розв΄язати кросворд для визначення імен бенефіціантів.
«Попарно хоч і рівні сторони мої,

І паралельні – я , однак, в печалі,

Бо не завжди рівні мої діагоналі.»

(паралелограм).

«У мене рівні дві діагоналі,

Та не рівні сторони мої».

( прямокутник)

Він означає моє чарівне: Паралелограм , у якого всі сторони рівні.»

(ромб)
« Я вам назву властивості мої:

Попарно паралельні сторони мої

І зв язані всі долею одною –

Усі чотири рівні між собою,

Нічого я від вас не приховаю –

Діагоналі також рівні маю».

( квадрат)

« У неї паралельні дві основи,

вони є фундамент побудови

Непаралельні в неї інші дві,

І називаються вони – бічні».

( трапеція).

Група1 « Паралелограм».

Теоретики: Назва «паралелограм» походить від поєднання грецьких « паралелос»- той, що йде поряд, і « грамма» - риска, лінія. Цей термін вперше зустрічається у Евкліда.

Паралелограм – це чотирикутник , у якого протилежні сторони паралельні, тобто лежать на паралельних прямих.

Дослідники: формулюють властивості і показують іх на схемах. Інші заповнюють таблиці ( додаток 1.)

Практики: Девіз. «Недосить оволодіти премудрістю, потрібно також вміти користуватися нею».

Задача: Металева заготовка має форму прямокутного рівнобедреного трикутника. Як з неї виготовити паралелограм ?
Група 2 « Прямокутник».

Теоретики. Прямокутник – паралелограм, у якого всі кути прямі.

Дослідники: формулюють властивості і заповнюють таблицю (додаток 1 ).

Практики.

Задача: На уроці хлопці виготовляли посилкові ящики. Як з найменшою витратою часу перевірити правильність виготовлених заготовок, які повинні мати форму прямокутника ?


Група 3. « Ромб».

Теоретики. Слово «ромб» грецького походження. Воно означало в стародавні часи будь-яке кругле або обертове тіло, веретено. В «Началах» Евкліда дається тільки означення ромба, а його властивості взагалі не розглядаються.

Ромб – це паралелограм, у якого всі сторони рівні.

Дослідники: Формулюють властивості ромба і заповнюють таблицю ( додаток 1). Зустрічається дана фігура: Виробництво домкрата.

Практики. Задача. На уроці праці дівчата шили скатертини у формі ромба. Чи достатньо для перевірки, що скатертина має форму ромба перевірити суміщення країв скатертини при перегинані її по кожній діагоналі ?

Група 4. « Квадрат».

Теоретики: Термін « квадрат» утворився від латинського « guadratus» , що означає – чотирикутник.

Квадрат - перший чотирикутник, який вивчали в геометрії в давнину. Інші чотирикутників не знали, пізніше їх класифікували на паралелограми, ромби і прямокутники.

Квадрат - це прямокутник ,у якого всі сторони рівні. Оскільки сторони квадрата рівні, то він є ромбом. Тому квадрат має властивості прямокутника і ромба.

Дослідники: формулюють властивості квадрата і записують їх у таблицю ( додаток 1).

Практики. Задача. Ділянку квадратної форми, розміщену на місцевості, розмило дощами. Залишилося лише три кілочки. Один – у точці О – центрі квадрата, тобто в точці перетину його діагоналей, два інші – на двох протилежних сторонах квадрата, але таких, що на лежать на одній прямій з точкою О. Потрібно поновити межі ділянки.


Група 5. « Трапеція».

Теоретики:… слово « трапеція» - грецьке. Воно колись означало столик. Термін трапеція спочатку застосовували в розумінні будь-якого чотирикутника і лише у ХV111 ст . набув сучасного змісту. До речі, цей термін і слово « трапеза» мають спільне походження: слово «трапеза» дослівно означає « застілля».

Трапеція - це чотирикутник, у якого тільки дві протилежні сторони паралельні. Ці паралельні сторони називають основами трапеції. Дві інші сторони називають ся боковими сторонами.

Трапеція, у якої бічні сторони рівні, називається рівнобічною. Відрізок, який сполучає середини бічних сторін, називають середньою лінією трапеції.

Дослідники: Формулюють властивості трапеції і середньої лінії, записують дані в таблицю.

Практики. Задача. Фруктовий сад має форму трапеції. Дерева ростуть п'ятьма паралельними рядами на однаковій відстані між собою і рядами. У крайньому першому ряду 18 дерев, у другому – 26. Скільки дерев у саду ?
Група 6. Спостерігачі

Виготовляють фігури з чотирикутників ( інформаційні пакети). Роблять висновки.

Питання до спостерігачів: чому у схемах не має фігури «трапеція»?
4. Закріплення і застосування знань , вмінь і навичок.

Бенефіціант «паралелограм» пропонує всім таку задачу:

У чотирикутнику АВСД проведено діагональ АС
4. Підбиття підсумків уроку, рефлексія учнів.

Питання вчителя:

Де можна використовувати знання, які ви отримали під час вивчення теми « Чотирикутники» ?

Відповіді:

  • у кресленні, малюванні - в процесі побудови фігур.

  • у геометрії – для доведення теорем, розв'язуванні задач, побудові малюнків.

  • на фізиці – при вивчені векторних величин, буде використовуватися поняття

« паралельність».

  • на уроках праці.

  • у різних галузях і професіях, «геодезисти», « топографи» і т.д.



Родина чотирикутників зараз вам пропонує розв΄язати головоломку , якій понад 200 років.

Те, що задачі на розрізання та складання фігур мають давню історію, доводять арабські рукописи, що містять фрагменти «книги Архімеда про розбиття фігур», знайдені швейцарським істориком Генріхом Лютером у книгосховищах Берліна і Кембриджа. Одну з таких задач вам буде запропоновано зараз.

Кожна група отримує конверт з розрізними на 7 частин квадратом. Треба з усіх 7 частин скласти квадрат. Який має назву « Танграм» і показати це.

Ось і закінчився урок-проект, під час якого ми повторили означення, властивості та ознаки вивчених чотирикутників. Застосували набуті теоретичні знання при розв'язуванні задач практичного змісту. А тепер оцініть свій рівень володіння матеріалом, готовністю до тематичного оцінювання знаками……………..

Вчитель продивляється, робить висновки.


5. Домашнє завдання.( по групам за підручником): Група паралелограм №60

Група прямокутник №34

Група ромб №26

Група квадрат №17

Група трапеція №40

Група спостерігачів № 58

6. Література

Журнал «Математика в школах Украіни» №7. 2006р

Журнал «математика в школах Украіни» № 13-14 2007

Журнал «Математика» № 37 .2006р

Журнал « Математика в школах Украіни» № 3 . 2005р.

Газета «Директор школи» №42, 2005р

Газета «Управління школою» №40 , 2005р

Додаток 1.



Чотирикутники

Протилежні сторони паралельні

Протилежні сторони рівні

Усі сторони рівні

Протилежні кути рівні

Діагоналі рівні

Кути прямі

Діагоналі перпендикулярні

Діагоналі в точці перетину діляться навпіл

Паралелограм

+

+

-

+

-

-

-

+

Прямокутник

+

+

-

+

+

+

-

+

Ромб

+

+

+

+

-

-

+

+

Квадрат

+

+

+

+

+

+

+

+

Трапеція

-

-

-

-

+

(рівнобічна)

-

-

-

Схожі:

УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації
ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації....
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
УРОК №35 Тема уроку
Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними
УРОК 43 Тема уроку
Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислен­ня ймовірностей подій
ТЕМА УРОКУ
ТЕМА УРОКУ: Українська національно демократична революція: тріумф чи трагедія українського народу
УРОК 13 Тема уроку
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка