Спарений урок хімії у 8 класі Підготувала Рибченко Людмила Василівна, вчитель хімії та біології Бородянської ССЗШ №1 Київської області Тема


Скачати 50.16 Kb.
НазваСпарений урок хімії у 8 класі Підготувала Рибченко Людмила Василівна, вчитель хімії та біології Бородянської ССЗШ №1 Київської області Тема
Дата22.10.2013
Розмір50.16 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Спарений урок хімії у 8 класі

Підготувала Рибченко Людмила Василівна, вчитель хімії та біології Бородянської ССЗШ №1 Київської області

Тема: Класифікація оксидів. Відношення оксидів до води. Способи добування оксидів.

Мета: Сформувати поняття про кислотні, основні та несолетворні оксиди і способи їх добування із простих і складних речовин; визначити ознаки для класифікації оксидів; ввести поняття про дегідратацію та термічний розклад солей; вчити складати рівняння реакцій та передбачати можливість їх перебігу.

Розвивати вміння логічно мислити, висловлювати гіпотези, спостерігати та узагальнювати інформацію.

Виховувати культуру хімічних записів.

Обладнання: штативи з пробірками, нагрівальні прилади, пробірко тримачі, індикатори, СаО, Р2О5, СuО, свіжовиготовлений Сu(ОН)2, роздатковий матеріал, підручник «Хімія. 8 клас» П.П.Попель, Л.С.Крикля.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування умінь і навичок

Хід уроку

І.Актуалізація опорних знань.

1) Пригадайте основні класи неорганічних сполук. Дайте визначення.

2) З даного переліку речовин виписати окремо оксиди, основи, кислоти, солі і дати їм назви (2 варіанти )

CaO, H2SO4, Cu(OH)2, BaCl2, P2O5, HNO3, BaCO3, KOH, Li2O.

3) « Третій зайвий ».

Завдання виконується по горизонталі, вертикалі й діагоналі ( усього 8 завдань).

BaO

CaO

P2O3

K2S

Na2O

SO3

CO

Fe(OH)3

N2O5

II. Мотивація навчальної діяльності : повідомлення теми і мети уроку.

План.

  1. Взаємодія оксидів металів з водою.

  2. Взаємодія оксидів неметалів з водою.

  3. Взаємодія оксидів металів з оксидами неметалів.

  4. Способи добування оксидів.

ІІІ. Засвоєння нового матеріалу

1)Взаємодія кальцій оксиду з водою.

(демонстрація досліду). Індикатори.

CaO + H2O → Ca(OH)2

oснова

  • До якого типу відноситься дана реакція? ( сполучення )

Гідратація – приєднання води.

Оксиди металів, яким відповідають основи, - основні ( незалежно від того, чи реагують вони з водою).

Не всі оксиди металів реагують з водою ( демонстрація ) :

CuO + H2O→

  • Знайдіть у підручнику на стор. 50 і випишіть у зошит метали, оксиди яких реагують з водою. Зверніть увагу на таблицю розчинності.

  • Написати аналогічні рівняння реакцій (3 варіанти ):

Li2O + H2O →

K2O + H2O →

BaO + H2O →

2)Взаємодія фосфор(V) оксиду з водою

(демонстрація досліду). Індикатори.

H2O + P2O5 → ( H2P2O6 ) → 2HPO3

холодна кислота

3H2O + P2O5 → 2H3PO4

гаряча

  • До якого типу належить дана реакція ? ( сполучення, гідратації )

Оксиди неметалів, яким відповідають кислоти,- кислотні ( незалежно від того, чи реагують вони з водою ).

Не всі кислотні оксиди реагують з водою :

SiO2 + H2O →

пісок

Однак силікатна кислота існує, її можна добути іншим шляхом.

  • Написати аналогічні рівняння реакцій ( 3 варіанти ) :

H2O + N2O5 →

H2O + SO3 →

H2O + CO2 →

Кислотні дощі – розповідь учителя.

Для допитливих – стор.57 у підручнику.

  • Отже, на які дві групи поділяються оксиди ?

3) Взаємодія основних оксидів з кислотними .

CaO + SO2 → CaSO3

сіль

Кислотні оксиди, взаємодіючи з основними, утворюють солі, тому їх називають солетвірні.

Але не всім оксидам неметалів відповідають кислоти, тому вони не можуть утворювати солей. Такі оксиди називають несолетвірними :

NO , CO , N2O

  • Отже, які хімічні властивості оксидів ми вивчили ?

4) Способи добування оксидів.

1. Взаємодія металів і неметалів з киснем.

Ba + O2 →

S + O2 →

2. Взаємодія складних речовин з киснем.

СН4 + 2О2 → СО2 + 2Н2О

  • Написати аналогічне рівняння :

H2S + O2 →

3. Термічний розклад солей оксигеновмісних кислот .

СаСО3 → СаО + СО2

основний кислотний

оксид оксид

Розклад сполук під час нагрівання – термічний розклад.

  • Написати аналогічне рівняння реакції :

ZnCO3 →

IV. Формування практичних навичок.

4.Термічний розклад нерозчинних основ.

Лабораторна робота №6

Тема : Розклад нерозчинної основи під час нагрівання.

Мета : дослідити, що відбувається з нерозчинною основою під час нагрівання. З'ясувати, які речовини при цьому утворюються. Написати рівняння реакції.

Обладнання : штативи, пробірки з Cu(OH)2, пальники, пробірко тримачі.

Хід роботи.

1.Інструктаж з техніки безпеки.

2.Проведення досліду.

Cu(OH)2 → CuO + H2O

чорний


  • До якого типу відноситься дана реакція ? ( розкладу)

Дегідратація – відщеплення води .

Висновок : нерозчинні основи під час нагрівання розкладаються на оксид і воду.

Звертаємося до таблиці розчинності: не розкладаються луги :

NaOH , KOH , LiOH , Ba(OH)2.

Написати аналогічне рівняння реакції :

Fe(OH)3 →

V. Підсумок уроку.

1) Заповнити таблицю (Додаток)

2) Виписати окремо формули :

варіант 1 – основних оксидів ;

варіант 2 – кислотних оксидів.

BaO , MgO , CO2 , K2O , NO2 , SiO2 , SO2 , Na2O .

3) Написати рівняння реакцій, що відповідають таким перетворенням

1 варіант : Са → СаО → Са(ОН)2

2 варіант : С → СО2 → Н2СО3

4) Розв'язати задачу.

1 варіант : Обчисліть об'єм карбон(ІV) оксиду кількістю речовини 3 моль.

2 варіант : Обчисліть масу натрій оксиду кількістю речовини 5 моль.

VI. Домашнє завдання .

Опрацювати § 9, 15.

Стор. 56, завдання 82, 87, 88.

Стор. 101, завдання 138.

По бажанню ( на високий рівень) – завдання 140, 141.
Додаток

Схожі:

Урок на тему: Підготувала: вчитель хімії
Тема: Алюміній як хімічний елемент і проста речовина. Фізичні та хімічні властивості. Алюміній оксид й алюміній гідроксид. Застосування...
Урок української літератури в 5 класі підготувала вчитель-методист...
Тема. Василь Симоненко – витязь молодої української поезії. «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. Характеристика...
Уроках хімії. Тема: Повітря та його склад. Забруднення атмосфери
Розкрити взаємозв'язок хімії, людини, природи. Показати, що головною причиною забруднення природи є людина. Виховати думку, що знання...
Анотації до матеріалів обласної виставки претендентів до нагородження вчителів біології
Юрченко Людмила Петрівна, вчитель біології Черкаської гімназії №31 Черкаської міської ради, старший вчитель
Розробки сучасних уроків з хімії (за інтегральною технологією). 10...
Овчаренко Ірина Юріївна (вчитель хімії Черкаської загальноосвітньої школи I-III ступенів №32 Черкаської міської ради)
Конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту
Розробка плану-конспекту уроку з хiмii на тему "Лужні елементи та лужні метали", 10 клас, рiвень стандарту. Виконавець вчитель хімії...
Урок хімії у 8 класі Тема: Хімічні властивості кислот
Виховувати екологічне мислення, відповідальність за свої вчинки і їх наслідки, культуру мови, толерантність, компетентне відношення...
Урок біології 9 клас. Склала: вчитель біології Пугачівської ЗОШ І-ІІІ...
Мета. Узагальнити й закріпити знання про особливості будови, функціонування дихальної системи людини
Чи варто боятися Хімії?
Обидва вони характеризують незвичайно широкий діапазон застосування хімії: вона годує, одягає, лікує, будує, добуває корисні копалини,...
Тематика творчих робіт з хімії
Врахування психологічних особливостей учнів, як умова організації навчання з хімії
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка