І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь


Скачати 31.72 Kb.
Назва І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Дата 19.05.2013
Розмір 31.72 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи

І Н Ф О Р М А Ц І Й Н И Й Б Ю Л Е Т Е Н Ь

2, 2012


Випуск затверджено на засіданні Інформаційно-аналітичного відділу

педагогічних інновацій ІІТЗН НАПН України (Протокол №3 від 01.03.2012 р.)





Інститут інформаційних технологій і засобів навчання

НАПН України

Інформаційно-аналітичний відділ педагогічних інновацій



ОН-ЛАЙН БЕЗПЕЧНА ОСВІТА: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ КОНТЕКСТ

Реалії сучасної Європи говорять про те, що найбільшою частиною користувачів онлайнових та мобільних технологій у Європі є молоді люди: починаючи з 2005 року 60%-70% дітей від 6 до 17 років в Європі-25 використовують Інтернет, а у 2008 році цей показник підвищився до 75% (Eurydice, 2010).

Інтернет та інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) відкривають цілий світ нових можливостей для дітей, розширення кругозору та надання можливостей вчитися, створювати ідентичність та брати участь в житті суспільства. Але важливо зрозуміти, що, подібно до інших технологій, ІКТ можна використовувати як для соціального прогресу, розвитку соціальних інститутів, так і для злочинів і загроз тим соціальним та освітнім цінностям, які формуються. Так, за даними групи американських дослідників, які опитали у 2000 році 5 тис. підлітків віком від 13 до 18 років, а потім ще 6 тис. підлітків, більше третини зізналися у скоєнні яких-небудь противоправних дій, що кваліфікуються як комп’ютерні порушення (піратство, хакерство). Як звичайні користувачі, діти можуть бути піддані таким ризикам, як розголос приватних деталей, кіберзалякування або сексуальне насильство.

Саме у зв’язку із необхідністю розширити права молодих людей в Інтернет, досягти безпечного та відповідального використання Інтернет та боротьби з незаконним й шкідливим онлайн-контентом, а також з деструктивною та/або асоціальною поведінкою, Європейською комісією було створено програму «Безпечний Інтернет» на 2009-2013 рр. Основною її метою є розширення можливостей дітей та захист їх в умовах нових інтерактивних технологій Web 2.0 із врахуванням зниження віку користувачів цих технологій.

Європейські країни по-різному ставляться та інституюють он-лайн безпечну освіту. Серед 30 країн, що брали участь у дослідженні щодо доцільності впровадження такої програми, 24 включили відповідний курс до своїх навчальних програм, проте сам процес навчання відбувається за різними методами та формами. Так, у Бельгії елементи он-лайн безпечної освіти включено до освітніх та медіа предметів (початкові та старші класи), в Німеччині наразі відбувається перегляд мораторію на використання ІК-технологій у початковій школі. У зв’язку з цим виникає необхідність вивчати основи безпечної поведінки у цифровому просторі, зокрема в аспекті комунікативної поведінки. В Італії навчальні програми з безпечного використання Інтернет відсутні. Угорщина має відповідним чином розроблені програми для вчителів у національній програмі National Core Curriculum (NCC), що дає їм можливість включати (за аналогією) необхідні знання, уміння та навички до розробки власних уроків. Нідерланди: он-лайн безпечна освіта включена до програми німецькомовних шкіл і входить як складовий аспект до програм з медіаосвіти та інформаційної компетентності, а у Швеції рішення про включення такого типу освіти приймає безпосередньо керівництво кожної школи окремо. Не існує практики, як саме впровадити подібну дисципліну до навчального плану. При цьому Швецька Національна Освітня Агенція активно підтримує впровадження ІКТ у школах. Ісландія підтримує в деяких школах впровадження он-лайн безпечної освіти як у початковій школі, так і в старшій, проте відсутня єдина політика щодо такого предмету в межах всієї країни. Введення курсу з он-лайн безпечної освіти у початковій та основній школах Європейського союзу розпочалося також у Люксембургу, Австрії, Румунії, Ісландії та Ліхтенштейн. Для Польщі, Словакії та Словенії доступними є використання можливостей Європейських центрів безпечного Інтернету для підготовки вчителів з відповідних питань, а також надання методичних матеріалів (плакати та листівки для шкіл та батьків). Відповідні програми для України на шляху до розробки на засадах інтеграції та використання найкращого європейського досвіду.

Матеріал підготувала Рождественська Д.Б.

Адреса: Україна, 04060, м. Київ, вул. Максима Берлинського, 9

тел/факс: (044) 440–96–27

http://ime.edu-ua.net e-mail: [email protected]





Схожі:

І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь

І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Он-лайн ресурси та видання з використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
ПРОБЛЕМА ЕФЕКТИВНОСТІ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
НАЙБІЛЬШ РОЗПОВСЮДЖЕНІ ВІЛЬНІ ЛІЦЕНЗІЇ НА ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ВАРІАНТИ ЇХ ВИКОРИСТАННЯ
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
«Карти ІКТ грамотності» для суспільствознавчих дисциплін загальноосвітньої школи США
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Використання навчальних ресурсів інформаційних освітніх мереж для викладання дисциплін гуманітарного циклу в країнах зарубіжжя
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Саме тому у даний час особливий наголос ставиться на аналіз проблем мотивації слухачів до очно-дистанційного навчання
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Україні; вона відкриває не тільки можливості вибору навчальних програм, а й широкого доступу всіх верств населення до якісної освіти...
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Співробітники Інституту засобів навчання АПН України запрошують Вас скористатись можливістю ознайомитись з поширеними інформаційними...
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Представництва Банку в різних країнах світу займаються реалізацією його програм, підтримують зв’язок з урядом і цивільним суспільством...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка