Навчально-методичні матеріали до засідань Євроклубу Львів 2006 Зміст


Скачати 133.48 Kb.
Назва Навчально-методичні матеріали до засідань Євроклубу Львів 2006 Зміст
Дата 19.03.2013
Розмір 133.48 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Навчально-методичні

матеріали до засідань

Євроклубу


Львів - 2006

Зміст


  1. Інформація про проект

  2. Загальна мета і завдання курсу

  3. Технології навчання, застосовані в проект

  4. Тематика засідань Євро клубу

  5. Основні методи навчання

  6. Ключові елементи організації занять

  7. Функції та вимоги до діяльності ведучого (тренера) занять в Євроклубі

  8. Засоби фіксації результатів навчання

1. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРОЕКТ

Євроклуб започатковано в гімназії «Сихівська» в межах проекту “Розробка та впровадження спецкурсу “Європейські студії”

Відповідно до положень офіційного державного курсу в бласті зовнішньої політики Україна орієнтується на інтеграцію в європейські та трансатлантичні структури. Зокрема, згідно з Указом Президента України “Про затвердження Стратегії інтеграції України до Європейського Союзу” важливим напрямком процесу входження до Європи має стати культурно-освітня інтеграція, яка повинна охопити галузі середньої й вищої освіти, науку, культуру. Відтак, розробка та запровадження спецкурсу “Європейські студії” у гімназії стане дієвим кроком до глибшого розуміння учнями проблеми європейської інтеграції та формування їх орієнтації на європейські цінності. Існує й інший аспект, який посилює актуальність даного проекту. В Україні абсолютно недостатньо фахівців із європейської тематики. (для довідки: в США, наприклад, діє близько 200 Науково-дослідних та освітніх Центрів із європейських досліджень). Підготовка фахівців із єврознавства лише започатковується. Тому, даний проект є елементом довузівської підготовки й профорієнтації саме на цю спеціальність.

Актуальності проекту додає ще й та обставина, що в його межах здійснюється впровадження “Навчального курсу “Європейські студії” для шкіл”. Навчально-методичні матеріали спецкурсу, що подаються в модулях базуються на принципах та методології європейського виміру освіти в Україні і враховують сучасні інноваційні погляди на створення ефективного середовища для навчання, тренінгові технології. Водночас, основний акцент проекту спрямований на формування почуття європейської єдності та набуття знань про Європу, адже ми відчуваємо себе європейцями, знаходження спільних цінностей, подібності культур, традицій, усвідомлення спільної історії України та країн Європи, а також на практичне впровадження знань про Європу у форматі позакласної та позашкільної роботи.

Фактично, проблема, на розв’язання якої спрямовується проект, полягає у недостатньо цілеспрямованій орієнтації учнів середніх шкіл, так само як і педагогічної громадськості на європейські цінності та ідеологію європейської інтеграції України. Проголосивши європейський вибір, Україна виступила за інтеграцію до європейських структур, поставивши собі за мету набуття повноправного членства в Європейському Союзі. Ці наміри підтримує значна частина українського, при цьому передовсім молодь не бачить альтернативи вступу до ЄС, вимагаючи від уряду та інших владних структур активізації зусиль на цьому шляху. Опитування в усіх регіонах доводять, що молоде покоління позитивно ставиться до ЄС. Водночас, 65-80% опитаних вважають, що отримують недостатньо інформації. Відтак просвітня кампанія щодо європейської політики ставить за мету якомога ефективнішим шляхом розкрити перед молоддю, яка цікавиться політикою, комплексну тему «Європейський Союз», зробити її більш зрозумілою і подолати ще існуючі прогалини у знаннях. Це передбачає здійснення заходів, спрямованих на те, щоб молоде покоління України відчуло себе цілком європейським і було готовим брати повноцінну участь у процесах, що відбуваються на континенті. Метою даного проекту є формування нового покоління європейців, виховання молодих лідерів, розвиток і самореалізація особистості, виховання талановитої молоді, відкриття таланту в кожній дитині.

Упродовж терміну реалізації проекту передбачається проведення циклу засідань євроклубу за тематикою спецкурсу з метою поширення та розповсюдження інформації про Європу, європейські країни та Євросоюз, а також інформування про інтеграційні процеси в Європі, засади функціонування Євросоюзу і Ради Європи; організація конкурсів творчих робіт на європейську тематику, конференції, тренінги, розваги, дискотеки, маскаради, святкування Дня Європи, та Дня окремих європейських країн, прослуховування та вивчення народних пісень, вивчення народних танців, перегляд фільмів, театральні вистави, тематичні виставки, організація походів, організація показу моделей національних костюмів і т. д.

2. ЗАГАЛЬНА МЕТА І ЗАВДАННЯ КУРСУ
Метою курсу є поширення серед старшокласників комплексних знань про Європу, які необхідні на сучасному етапі громадянину України для існування в європейському співтоваристві, шляхом їх впровадження в навчальновиховний процес загальноосвітньої школи.

До головних завдань належить:

  • Поширення та розповсюдження інформації про Європу, європейські країни та Євросоюз. Інформування про інтеграційні процеси в Європі, засади функціонування Євросоюзу і Ради Європи. Надання школярам знань про європейські демократичні здобутки та особливості становлення демократичного суспільства в Україні;

  • створення умов для набуття молодим поколінням позитивного європейського досвіду демократичної поведінки та комунікативної взаємодії, Покращення комунікативних навиків спілкування з молоддю країн Європи;

  • формування нового покоління європейців, молодих лідерів;

  • формування необхідних компетентностей, сприяння становленню активної позиції молоді щодо реалізації ідеалів і цінностей розвитку демократичного суспільства в світі, Європі, Україні.

  • створення власної стінгазети у школі, створення власної webсторінки, налагодження контактів з місцевими газетами та журналістами.

  • налагодження співпраці з іншими європейськими клубами в Україні та за кордоном, ведення листування та організація зустрічей з клубами інших країн, організація спільних проектів та заходів (напр.: День Європи, День України);

  • пізнання Європи, європейської території, розпочавши від рідного краю.



Цей курс дає його учасникам нагоду дослідити ключові поняття з європейської тематики та виступати в подальшому її мультиплікаторами в середовищі молоді. Хоча основним методичним форматом є вивчення через практику, коли учасники активно діляться досвідом та допомагають один одному у навчанні, його також можна пристосувати і до ситуації, коли в учасників досить обмежений практичний досвід.

Зміст навчальних матеріалів для засідань Євроклубу є комплексом інтегрованих знань на основі яких формуються певні уявлення, вміння, навички щодо функціонування в політичному, правовому, економічному та культурному полі сучасного європейського співтовариства. Він охоплює:

•знання про загальнолюдські, національні цінності, поняття про права людини як найвищу цінність; знання про європейські ідеї, про свободу, право тобто філософські знання що допоможуть сформувати вміння для визначення ціннісних орієнтацій, громадянської позиції громадянина;

•знання про сучасну Європу, її історію, географічні особливості європейського регіону, про національні та світову культури, про релігійні та мовні особливості, освіту, науку європейських країн вони допоможуть усвідомити полікультурність Європи, взаємозалежність розвитку європейських культур, спільну європейську належність та місце української культури в контексті європейської;

•політикоправові знання, тобто усвідомлення таких понять як демократія, тоталітаризм, знання про різні політичні устрої європейських країн, знання про європейське суспільство, його інститути, про роль права в ньому, поняття про міжнародні європейські організації, знання міжнародних законів та знання про європейський суд, що дає можливість сформувати вміння діяти в певному соціумі, брати участь в діяльності міжнародних організацій та асоціацій, орієнтуватися в ідеологічних та політичних течіях європейських організацій, спілкуватися з правовими органами, вирішувати конфлікти згідно з правилами демократичної процедури, вміння поводитися в ситуаціях згідно закону;

•соціальноекономічні знання про організацію економічного життя в європейському суспільстві, ринкові відносини, їх особливості в Європі та відповідність ринкових відносин в Україні європейським, знання про фінансові системи європейських країн та інтегративні процеси європейського ринку, що допоможе діяти в умовах вільного ринку, зрозуміти особливості співпраці в міжнародних організаціях і колективах.

Засідання Євроклубу орієнтовані як на надбання знань так і формування нової особистісної позиції молоді, що спрямована на здобуття основних умінь:

  • орієнтуватися в політичному спектрі Європи та у діяльності міжнародних європейських організацій;

  • використовувати правові норми захист у своїх прав;

  • усвідомлювати закономірності та взаємозалежність сучасного економічного т а соціального розвитку європейських країн;

  • розуміти ринкові механізми функціонування європейської економіки;

  • сприймати інші культури, розуміти їх подібності та відмінності;

  • усвідомлювати місце України в світ овій т а європейській історії;

  • визначати пріоритети економічного т а соціального розвитку України в європейському контексті.

Європейський вимір інноваційного навчального курсу означає також набуття нових життєвих компетентностей, які вважаються необхідними для кожного сучасного європейця:

  • самостійність – здатність приймати необхідні рішення та відповідати за них, вміти жити та діяти в певному соціумі, зберігаючи власне самовизначення , враховуючи свою свободу і безпеку та маючи свою громадянську позицію; орієнтуватись у політичному, економічному, культурному та правовому контекстах;

  • мобільність – вміння пристосовуватись до ситуації; змінювати напрямки діяльності, спілкуватись та взаємодіяти з іншими, поважаючи їх права, культуру, самобутність, коректно розв'язувати конфлікти;

  • професійна підготовленість – прагнення до професійної досконалості, здатність до навчання протягом усього життя, вміння отримувати необхідну інформацію, володіння інформаційними технологіями, розуміння структури сучасного інформаційного простору, вміння працювати в команді.


Квінтесенцією освітньої спрямованості та психологічного забезпечення європейських студій повинно стати формування особистісного ставлення, що включає:

  • відкритість;

  • повагу до іншого та його прав;

  • толерантність;

  • повагу

  • до європейських і національних культурних цінностей, культурних і соціальних розбіжностей;

  • прагнення до розв'язання конфліктів;

  • готовність до сприйняття нового;

  • готовність до співпраці;

  • відповідальність за свої дії;

  • лояльне ставлення до закону.

3. ТЕХНОЛогії навчання, застосовані в проекті
Технології навчання складаються з:

  • деякого уявлення запланованих результатів навчання;

  • засобів діагностики поточного стану тих, кого вчать;

  • набору моделей навчання;

  • критеріїв відбору оптимальної моделі (до даних конкретних умов).


Суттєві риси технології навчання, що застосовується в курсі:

  • технологія розробляється на основі конкретної філософії, методології освіти, педагогічної ідеї, в основі яких — ціннісні орієнтації, цільові установки автора чи колективу, орієнтованого на конкретний очікуваний результат;

  • технологічний ланцюг педагогічних дій складається відповідно до поставленої мети й має гарантувати всім учням досягнення життєвої перспективи та високий рівень засвоєння стандарту ос віти;

  • функціонування технології передбачає взаємопов'язану діяльність педагога й учнів з урахуванням принципів особистісно орієнтованого розвивального навчання і виховання та індивідуалізації;

  • поетапне й послідовне впровадження елементів педагогічної технології може бути відтворене будь-яким педагогом з урахуванням авторських підходів;

  • органічною частиною технології є діагностування та моніторинг результатів діяльності;


Технології навчання спрямовані на підвищення рівня знань, умінь і навичок щодо функціонування в політичному, правовому, економічному та культурному полі сучасного європейського співтовариства.

4. Тематика засідань Євроклубу:


  1. Історія Євроінтеграції. Від декларації Шумана до розширення на Схід.

Жовтень

  1. «Ніколи знову!» Права людини в Євросоюзі.

Листопад

  1. Відкриваємо Європу.

Грудень

  1. Відкрите засідання клубу. «Всі різні – всі рівні».

Січень

  1. Як працює Євросоюз. Інституції Євросоюзу.

Лютий

  1. Європейська Рада. Європарламент.

Березень

  1. Євро комісія. Європейський суд.

Квітень

  1. Підсумкове засідання. Ми – європейці.

Травень


5. Основні методи навчання:
До основних методів навчання належать:

  • Лекція, лекція-демонстрація, інтерактивна лекція

  • Дискусійні методи (групова дискусія, брейнстормінг)

  • Ігрові методи (рольова, ділова гра)

  • Аналіз ситуації, проблемні завдання

  • Круглий стіл, презентація індивідуальних та групових проектів

  • Психодіагностика особистості та її станів


6. Ключові елементи організації занять
• Ідеальна кількість учасників групи — близько 15 осіб, але вона може коливатись від 10 до 15 учасників. При значному збільшенні групи, затягуються всі вправи; при значному зменшенні — не створюється належна атмосфера.
• Проведення семінару в рамках навчального курсу розраховане на команду тренерів, або як їх інколи називають, фасилітаторів, тобто осіб, які полегшують роботу і спілкування. Прийнятна кількість — три, однак може бути і дві, і чотири. Інколи доводиться проводити заняття поодинці. Це набагато складніше для тренера, оскільки може зашкодити динамічності проведення семінару й створити перевантаження для самого тренера.

• Тренінг сплановано таким чином, що його важливі заходи забезпечують динаміку функціонування групи та потрібний баланс. Семінар складається з занять, які залежно від аудиторії можна змінювати, однак кожне заняття повинне містити такі основні елементи:

  • ознайомлення з розпорядком дня (щоб почути побажання),

  • збори групи після кожної перерви,

  • принаймні одну гру (щоб збалансувати енергію та розважитись),

  • оцінку занять (щоб відчувати думку групи).

• Основні правила: з ними знайомлять підчас першого заняття. Вони чіткі та подані в письмовому вигляді. Всі групи дотримуються групових норм поведінки. Належна поведінка очікується від кожного учасника. Коли важко дотримуватися правил, їх можна переглянути й обговорити.

• Очікування: оскільки емпіричний стиль тренінгових занять є дещо незвичним, дуже важливо, щоб учасники усвідомлювали, чого очікувати від занять, і мали можливість із самого початку висловити свої особисті сподівання й отримати відповіді на запитання. Важливо, щоб учасники погодилися з тим, що необхідно відвідувати всі заняття впродовж усього семінарського періоду. Істотні відхилення від цієї практики зменшать ефективність тренінгів для всіх.

• Підготовка розкладу — важливе завдання команди тренерів. Розклад розробляється на базі загальної схеми, проте він гнучкий щодо певних вправ, гри та зібрань, які використовуються. Складаючи розклад, важливо пам'ятати про потребу групи у створенні атмосфери довіри, а також організувати вправи, які б відображали динаміку групи. Слід пам'ятати, що спочатку люди прагнуть висловитись з приводу того, що вони очікують від тренінгу, а під кінець їм потрібно поділитися думками з приводу того, що вони дізналися про себе.

• Треба мати «запасні» вправи — короткі й доречні до теми. Це буває потрібно тоді, коли час, призначений для виконання вправи, група використала раніше.

7. Функції та вимоги до діяльності ведучого (тренера) занять в ЄВРОКЛУБІ





Тренер повинен знати:


Тренер повинен уміти:


Комунікативна

функція


• Загальні положення теорії спілкування. Типи спілкування. Функції спілкування. Основні правила та норми спілкування.

• Механізми взаєморозуміння. Емпатія і рефлексія. Зворотній зв'язок,

• Провідні положення конфліктології.

• Сутність і особливості спілкування з різними соціальними групами.

• Етичні засади спілкування.

• Основи вікової психології та фізіології підлітка.



• Володіти комунікативними навичками.

• Уміти доступно надавати інформацію.

• Здійснювати комунікативну презентацію.

• Добирати адекватні прийоми комунікативного впливу

• Виступати каталізатором спілкування.

• Попереджати і долати конфліктні ситуації.

• Добирати оптимальні засоби та прийоми спілкування.

• Організовувати творчу атмосферу в групі.


Організаторська функція


• Специфіку різних аудиторій. Основні функції організатора тренінгу.

• Особливості планування тренінгової діяльності.

• Особливості організації й управління групами в різних ситуаціях.



• Працювати з групою.

• Визначати пріоритетні напрями діяльності.

• Правильно розподіляти обов'язки учасників тренінгу

• Координувати та корегувати діяльність учасників тренінгу

• Налагоджувати співпрацю та партнерство з різними структурами.


Діагностична

функція


• Теоретичні засади психолого-педагогічної

діагностики.

• Методи соціально педагогічної діагностики.

• Принципи діагностичної діяльності.

• Напрями психолого-педагогічної діагностики.



• Визначати пріоритетні напрями та об'єкти психолого-педагогічної діагностики.

• Добирати оптимальний діагностичний інструментарій.

• Розробляти програму психолого-педагогічного діагностування як окремої

особистості, так і мінігрупи.

• Аналізувати й узагальнювати результати діагностичної роботи.

• Закладати результати діагностування в програму тренінгу.


Прогностична функція


• Роль і місце прогнозування в діяльності тренера.

• Види прогнозування.

• Принципи прогнозування.

• Зміст прогностичної діяльності тренера.



• Будувати адекватний прогноз у відповідності з конкретною ситуацією.

• Прогнозувати особливості соціалізації особистості.


8. Засоби фіксації результатів навчання


  1. Щоденник учасника Євроклубу

  2. Тестування за матеріалами засідань.

  3. Видання газети Євроклубу «Європейський віСник ».

Схожі:

3222 НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ІЗ ЗАГАЛЬНОЇ СТИЛІСТИКИ для студентів...
Навчально-методичні матеріали із загальної стилістики / укладач О. П. Садовнікова. – Суми : Сумський державний університет, 2011....
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ з дисципліни...
Правові та організаційні основи безпеки підприємницької діяльності: навчально-методичні матеріали до семінарських занять / Розробник:...
Гелич Ю. О., Нескороджена Л. Л. Навчально-методичні матеріали з дисципліни «Господарське право»
Гелич Ю. О., Нескороджена Л. Л. Навчально-методичні матеріали з дисципліни «Господарське право». К.: НАВС, 201 І. 60 с
Львів
Марков І., єрм. Бойко Ю., Іванкова-Стецюк О., Селещук Г. та ін. На роздоріжжі. Аналітичні матеріали комплексного дослідження / За...
ВІННИЦЯ 2006
НСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ БАНКУ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ З НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ
НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ВНУТРІШНІХ СПРАВ НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ...
Братасюк М. Г. – професор кафедри загальноправових дисциплін ННІПП НАВС, доктор філософських наук, професор
ВИКЛАДАЧ ТОДОРОШКО Т. А
«Актуальні досягнення юридичної науки в ХХІ столітті» Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. Вибрані найкращі тези...
Методичні матеріали, підготовлені методистами інституту
А. С. Сегеда, А. Ф. Стоєцький Використання сучасної української хімічної термінології та номенклатури з неорганічної хімії згідно...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо організації
Матеріали до серпневих конференцій педагогів області (методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в закладах...
Міністерство внутрішніх справ України Національна академія внутрішніх...
«Диференційна психологія» перезатверджені на засіданні кафедри психологічних дисциплін (протокол № від 2013 року) для студентів третього...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка