Урок №1. Тема: Інформатика наука ХХ століття. Інформація та інформаційні процеси


Скачати 26.66 Kb.
Назва Урок №1. Тема: Інформатика наука ХХ століття. Інформація та інформаційні процеси
Дата 28.04.2013
Розмір 26.66 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Урок №1.

Тема:

Інформатика – наука ХХ століття. Інформація та інформаційні процеси.

Мета: ознайомити учнів з визначенням інформатики як науки; поняттям інформації та повідомлення; видами інформації.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Пояснення нового матеріалу.

Повідомлення теми і мети.

Дати означення інформатики як науки.

Основними завданнями інформатики є:

  • дослідження інформаційних процесів;

  • розробка нових інформаційних технологій;

  • створення апаратно-програмного забезпечення.

Інформатика – динамічна наука, що інтенсивно розвивається та суттєво впливає на розвиток інших наук і технологій.

Поняття «інформації» в інформатиці є одним із основних. Дати йому точне означення неможливо, його можна kbit пояснити або описати.

Інформація передається за допомогою повідомлень. Повідомлення бувають усними, письмовими, у вигляді малюнків, жестами, спеціальними знаками.

За допомогою повідомлень проводиться обмін інформацією між людьми, між людьми і машинами; обмін сигналами у тваринному і рослинному світі, від клітини до клітини, від організму до організму тощо.

Є багато способів класифікування інформації, і кожна наука робить це по-своєму, залежно від змісту її предметної області. Універсальну класифікацію розробити неможливо. Перед вами один із способів класифікації інформаційних повідомлень.

Усі види діяльності з інформацією називаються інформаційними процесами.

Інформаційні процеси відбуваються у людському суспільстві, живій природі й у технічних системах.


Розглянемо кожен з інформаційних процесів.

Найбільшу кількість інформації ми отримуємо через спостереження. Спостереження є найпотужнішим методом наукових досліджень і повсякденної людської практики.

Вимірювання нам дають кількісну інформацію і. як правило, застосовуються у сукупності з такими методами як спостереження і експеримент.

Експеримент є провідним методом пізнання в таких наукових галузях, як фізика, хімія, медицина, проте використовується і інших видах діяльності людини.

Опитування, анкетування і тестування є методами, які призначаються для збирання у людському суспільстві.





Інформація є основою діяльності людини, тому вона повинна мати такі властивості



Достовірність – інформація з такою властивістю правдива, відповідає істинному стану речей, надає відомості про подію, яка мала місце або може відбутися.

Повнота - інформація з такою властивістю надає весь об’єм відомостей про те, що обговорюється, і достатній для прийняття правильного рішення.

Ясність - інформація з такою властивістю зрозуміла і завдяки цьому може бути використаною.

Своєчасність - інформація з такою властивістю можна використати, тому що вона надходить своєчасно, коли в ній є потреба.

Корисність – визначається з огляду на ті завдання, які можна вирішити за її допомогою.

Повідомлення, яке не несе інформації, несе шум. Іншими словами, якщо повідомлення не підвищує інформованість об’єкту, то воно не несе інформацію.

Шумом є також повідомлення, що сформульовані невідомою для об’єкта мовою або містять невідомі терміни. Але для тих, хто розуміє цю мову або знає зміст цих термінів, це повідомлення є інформацією.
ІІІ. Домашнє завдання.

Теоретичний матеріал.

IV. Підсумок уроку.

Схожі:

70. Вступ. Інформація та інформаційні процеси (3 год.)
ХХ ст. Поняття інформації. Інформація і повідомлення. Інформація та інформаційні процеси. Носії інформації, форми і способи подання...
35. Вступ. Інформація та інформаційні процеси (2 год.)
Носії інформації, форми і способи подання інформації. Види інформації. Інформація і шум та їх взаємоперетворення. Властивості інформації....
Символ
Мета: Розглянути основні поняття інформації. З’ясувати предмет вивчення інформатики, її мету і завдання. Сформувати поняття "Інформація",...
Календарно-тематичні плани календарно-тематичні плани
ХХ ст. Поняття інформації. Інформація і повідомлення. Інформація та інформаційні процеси. Носії інформації, форми і способи подання...
2. Інформаційні процеси
Поняття про інформаційні процеси. Носії повідомлень. Форми та засоби передавання повідомлень. Опрацювання повідомлень. Кодування...
УРОКУ. Лабораторно-практична робота №8. Антивірусний захист
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ: «Базовий курс інформатики» В. Д. Руденко, «Інформатика» І. Т. Зарецька, «Інформатика» А. Ф. Верлань, «Персональный...
Тема : Інформація. Повідомлення. Види та властивості інформації
Мета: Ознайомити учнів з місцем та значенням розділу „Вступ. Інформація та інформатика.”
«Вступ. Інформація та інформаційні процеси»
Недостатня ознайомленість з інформацією, невміння її вчасно опрацювати та правильно подати може обернутися марними витратами часу...
Тема: Інформація. Інформаційні процеси: отримання, зберігання, опрацювання...
Мета: формувати в учнів уявлення про інформацію; розширити уявлення про інформаційну картину світу;ознайомити зі способами передачі...
16. Методики навчання понять «інформація» ті «інформаційні процеси»
З'ясування питань про оцінювання і вимірювання інформації, про шум та взаємоперетворення інформації і шуму
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка