Навчальна програма для учнів 10-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів


Скачати 0.49 Mb.
Назва Навчальна програма для учнів 10-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Сторінка 1/6
Дата 14.04.2013
Розмір 0.49 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3   4   5   6

ПРОЕКТ



Інформатика

Навчальна програма

для учнів 10-12 класів

загальноосвітніх навчальних закладів
рівень стандарту

Пояснювальна записка



Програма розрахована на вивчення інформатики в 10–12 класах загальноосвітніх навчальних закладів усіх профілів суспільного-гуманітарного, філологічного, художньо-естетичного та спортивного напрямів, а також фізичного, біолого-хімічного, біолого-фізичного, біолого-географічного, біотехнологічного, хіміко-технологічного, фізико-хімічного та агрономічного профілів природничо-математичного напряму на рівні стандарту обсягом 1 година на тиждень.


Мета і завдання профільного навчання інформатики


У програмі ставиться за мету формування основ інформаційної культури, інформативно-комунікативної компетентності учнів, усвідомлення ними ролі інформаційних техноло­гій у розвитку сучасного суспільства.

Мета курсу досягається шляхом формування в учнів теоретичної бази знань з основ інформатики, умінь і навичок ефективного використання сучасних інформаційних технологій.
Завданнями курсу є:

  • виховання основ інформаційної культури учнів;

  • формування в учнів бази знань, умінь і навичок, необхідних для кваліфікованого та ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-пізнавальній діяльності та повсякденному житті, а також для самостійного опанування новими інформаційними технологіями, що з’являтимуться у майбутньому;

  • вдосконалення в учнів уміння самостійно освоювати та раціонально використовувати сучасні програмні засоби різного призначення, цілеспрямовано шукати й систематизувати інформацію, використовувати електронні засоби обміну даними;

  • формування в учнів уміння застосовувати інформаційно-комунікаційні технології з метою ефективного розв’язання різноманітних завдань щодо отримання, обробки, збереження, подання інформації, які пов’язані як з навчально-пізнавальною, так і з майбутньою професійною діяльністю в умовах інформаційного суспільства.



Структура навчальної програми


Навчальна програма складається із:

  • пояснювальної записки, де визначено мету та завдання профільного навчання інформатики, охарактеризовано структуру навчальної програми, вказано особливості організації профільного навчання за різними напрямами, критерії оцінювання навчальних досягнень, а також наведено рекомендації щодо роботи з програмою;

  • змісту навчального матеріалу та вимог щодо навчальних досягнень учнів;

  • додатків, де вказано перелік курсів за вибором, які можуть доповнювати даний курс, та перелік науково-методичної літератури.


Особливості організації профільного навчання за різними напрямами


Система знань, умінь та навичок, яких має набути учень, що успішно навчається за програмою, є базовою і тому всі розділи та теми курсу мають викладатися в навчальних закладах усіх профілів.

Водночас кількість навчального часу, що відводиться на вивчення тієї чи іншої теми, може бути скорегована залежно від особливостей того чи іншого напряму навчання. Наприклад, у закладах суспільного-гуманітарного та філологічного напрямів розділи «Обробка текстових документів. Текстовий процесор» та «Програмні засоби навчального призначення» можуть бути розширені за рахунок тематичних розділів «Основи структурного програмування» та «Аналіз даних у середовищі табличного процесора». У закладах художньо-естетичного профілю може бути суттєво розширена тема «Векторна комп’ютерна графіка». До цієї теми може бути також додано розгляд методів і програмних засобів растрової графіки, проте значно скороченою може бути кількість навчальних годин з розділів «Основи структурного програмування», «Аналіз даних у середовищі табличного процесора», «Бази даних, інформаційні та експертні системи». Натомість у навчальних закладах економічного профілю для вивчення розділу «Аналіз даних у середовищі табличного процесора» слід виділити більше навчальних годин, ніж це передбачено програмою, оскільки саме аналіз даних в електронних таблицях є базовою інформаційною технологією, яку у своїй професійній діяльності застосовує будь-який економіст. Це може бути зроблено за рахунок таких розділів курсу як «Обробка текстових документів. Текстовий процесор» та «Обробка аудіо- та відеоданих. Мультимедійні презентації».

У курсі є дві теми, навчальний зміст яких визначається профілем навчання: «Програмні засоби навчання профільного предмета» (тема 10.1) та «Спільна робота з документами. Розробка колективного проекту із використанням кількох інформаційних технологій» (тема 18). Наприклад, колективний проект у навчальних закладах історичного профілю може полягати в розробці веб-сайту, присвяченого певній історичній постаті, а в закладах економічного профілю — в аналізі показників економічної діяльності підприємства з використанням баз даних і електронних таблиць.

Слід зазначити, що повною мірою специфіка вивчення інформатики в профільних навчальних закладах може бути розкрита завдяки варіативній складовій навчання шляхом викладання курсів за вибором, перелік яких наведено у Додатку 1.


  1   2   3   4   5   6

Схожі:

Навчальна програма з історії України для 10-12 класів загальноосвітніх...
Навчальна програма з історії України для 10-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів
ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів Технології
Програма «Технології» (рівень стандарту) призначена для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. На оволодіння програмою...
Навчальна програма для учнів 10-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Програма розрахована на вивчення інформатики в 10–12 класах загальноосвітніх навчальних закладів фізико-математичного та екологічного...
Програма для 8 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Людина і світ професій: Програма для 8 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів //І. Д. Бех (науковий консультант), О. В....
Програма курсу за вибором «Рідний край» для учнів 8 9 класів загальноосвітніх...
Програма курсу за вибором «Рідний край» розрахована на учнів 8 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Вона є логічним доповненням...
Навчальна програма для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Програма розрахована на вивчення інформатики в 10–11 класах старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів в обсязі 1 години...
Навчальна програма поглибленого вивчення інформатики для учнів 10-11...
«Про загальну середню освіту», з урахуванням запровадження 11-річного терміну здобуття повної загальної середньої освіти та відповідно...
Навчальна програма поглибленого вивчення інформатики для учнів 10-11...
«Про загальну середню освіту», з урахуванням запровадження 11-річного терміну здобуття повної загальної середньої освіти та відповідно...
Навчальна програма поглибленого вивчення інформатики для учнів 8-9...
«Про загальну середню освіту», з урахуванням запровадження 11-річного терміну здобуття повної загальної середньої освіти та відповідно...
Навчальна програма поглибленого вивчення інформатики для учнів 8-9...
«Про загальну середню освіту», з урахуванням запровадження 11-річного терміну здобуття повної загальної середньої освіти та відповідно...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка