Урок №6. Тема: Комп’ютерні мережі


Скачати 48.43 Kb.
НазваУрок №6. Тема: Комп’ютерні мережі
Дата30.03.2013
Розмір48.43 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Урок №6.

Тема:

Комп’ютерні мережі.

Мета: мати уявлення про призначення й основні характеристики комп’ютерних мереж; типи доступу до інформаційних ресурсів.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Мотивація навчання.

Сучасній людині важко уявити своє життя без засобів зв’язку. Пошта, телефон, радіо, інші засоби комунікації перетворили людство в єдиний «живий» організм, якому постійно доводиться обробляти величезний потік різноманітної інформації. Основним засобом її обробки став комп’ютер.

Однак масове використання комп’ютерів, які не можуть взаємодіяти один з одним, породжує низку серйозних проблем: як зробити інформацію загальнодоступною, як обмінюватися нею з іншими користувачами, яким має бути принцип спільного використання дорогих ресурсів (дисків, принтерів, сканерів, модемів тощо). Одним із можливих шляхів розв’язання цих проблем є об’єднання комп’ютерів у єдину комунікаційну систему – комп’ютерну мережу.

IV. Пояснення нового матеріалу.

Повідомлення теми і мети уроку.

Означення комп’ютерної мережі.





Кожен комп’ютер, підключений до мережі, має адресу, або мережне ім’я. Комп’ютери у мережах обмінюються інформацією, що надається у вигляді повідомлень. Це можуть бути різноманітні тексти, програми, зображення тощо. На шляху до абонента-одержувача повідомлення зазвичай проходить через декілька вузлів комутації. Кожен з них, аналізуючи адресу одержувача повідомлення та інформацію про конфігурацію мережі, вибирає оптимальний канал зв’язку для подальшого пересилання повідомлення. Таким чином, повідомлення «подорожує» по мережі, доки не досягне абонента-одержувача.



Створити мережу і підключити комп’ютери до неї можна, з’єднавши кабелем їхні послідовні чи паралельні порти. Однак невелика допустима відстань між комп’ютерами (для паралельного порта це кілька метрів, а для послідовного – кілька десятків метрів), а також низька швидкість передавання інформації (у першому випадку вона вимірюється кілобітами за секунду, а в другому – десятками-сотнями кілобітів) обмежують функціональні можливості таких мереж.

Як середовище передавання даних можна використати наявну телефонну мережу. З’єднання комп’ютера з телефонною лінією здійснюється за допомогою спеціального пристрою – модема. Модем перетворює дискретний сигнал з комп’ютера на аналоговий, який згодом передається телефонною лінією, й, навпаки, аналоговий сигнал з телефонної лінії перетворюється на дискретний сигнал для комп’ютера.




Симплексний режим забезпечує можливість передавання інформації лише в одному напрямку. Такий режим в телекомунікаціях практично не використовується.

Дуплексний режим дає змогу одночасно передавати інформацію в обох напрямках.

У напівдуплексному режимі в кожний окремий момент часу інформація може передаватися у будь-якому (але тільки в одному) напрямку.

Швидкість передавання даних за допомогою звичайних модемів, що перетворюють цифровий сигнал на аналоговий, не перевищує 56 кбіт/с. Нині розвиваються технології, які дають можливість передавати телефонними лініями зв’язку цифрові сигнали – для цього використовуються цифрові модеми. Швидкість передавання даних за допомогою таких модемів варіюється у межах від 128 кбіт/с до 2 Мбіт/с і вище.

Синхронні модеми забезпечують набагато вищу швидкість передавання даних, але потребують виділених ліній зв’язку. Асинхронні модеми можуть передавати сигнали звичайними комутованими телефонними лініями, що й обумовило їхнє широке використання.

Розрізняють внутрішні модеми, які встановлюються безпосередньо у системному блоці, та зовнішні, що виготовляються у виглядів окремих пристроїв.

Крім того, існують сумісні зі звичайними факсимільними апаратами факс-модеми, які дають змогу передавати та приймати факсимільні повідомлення.

У світі існують тисячі різноманітних комп’ютерних мереж. Найбільш істотними ознаками, що визначають тип мережі, вважаються ступінь територіального розосередження, топологія і методи комутації.



Локальні мережі.

Характерною властивістю є велика пропускна здатність, низький рівень помилок і використання дешевого середовища передавання даних.

Регіональні комп’ютерні мережі.

За багатьма параметрами вони більш складні й комплексні. Завдяки можливості передавати дані на великі відстані вони можуть використовуватися для об’єднання в інтегровану корпоративну мережу декількох локальних мереж. До цього класу мереж належить мережі установ, фірм, банків, які мають територіально віддалені філіали.

Глобальні комп’ютерні мережі.

Такі мережі об’єднують у собі декілька локальних та регіональних мереж. Характеризуються невеликою швидкістю передавання даних і дещо нижчою надійністю. Найвідомішою глобальною мережею є Інтернет – вона охоплює територію практично всієї земної кулі.

Топологія – це геометрична схема з’єднання вузлів мережі.


Шинна топологія.

Дані з вузла-передавача поширюються мережею в напрямку обох кінців кабелю і надходять на всі вузли. Але лише вузол-приймач, для якого вони призначені, розпізнає їх і починає обробляти. Такі мережі характеризуються стійкістю до несправностей в окремих вузлах, а також простотою механізму розширення. Щоправда, мережі даного типу мають невелику довжину.

Кільцева топологія.

Дані передаються від одного вузла мережі до іншого. Передавання інформації в кільці здійснюється або лише в одному напрямку, наприклад за годинниковою стрілкою, або в обох.. Вузол-передавач відправляє пакет сусідньому вузлу. Кожний вузол розпізнає вхідні пакети і забирає ті із них, які адресовані саме йому. Пакети, призначені іншим вузлам, він ретранслює на сусідній вузол.

Зіркоподібна топологія.

Такою мережею просто керувати, однак її надійність повністю залежить від надійності центрального вузла.

Деревоподібна чи ієрархічна топологія.

Така мережа проста в керуванні, легко розширюється. Однак у випадку виникнення у вузлі несправності всі розташовані нижче вузли виявляються відключеними від мережі.

Повнозв’язна топологія.

Перевагами такої мережі є простота модернізації та висока надійність. Її основний недолік – швидке зростання кількості каналів зв’язку в разі збільшення кількості вузлів.

V. Домашнє завдання.

Теоретичний матеріал.
VI. Підсумок уроку.

  1. За територіальним розміщенням, який різновид комп’ютерної мережі в нашому кабінеті інформатики?

  2. А за топологією?

  3. За допомогою якого спеціального пристрою можна з’єднати комп’ютер з телефонною лінією?

  4. За режимом передавання даних, який ми маємо модем?

  5. А за апаратною реалізацією?

Схожі:

Для підключення до мережі комп’ютери повинні мати
Локальні комп’ютерні мережі Комп’ютерні мережі. Однорангові мережі та мережі з виділеним сервером. Принципи роботи в локальних комп’ютерних...
Тема. Комп'ютерні мережі Ціль. Одержання навичок передачі файлів по локальній мережі
Мережа необхідна співробітникам для обміну файлами, з якими ведеться робота, для використання у своїй роботі комп'ютерних документів,...
Тема: Комп’ютерні мережі

Укладач В.І. Передерій, к т. н., доцент
Методичні вказівки до самостійної роботи студентів при вивченні дисципліни “ Комп’ютерні системи ”. Призначені для студентів усіх...
Види мереж Н а ось цьому малюнку показано різні види мереж. Локальні мережі
Комп’ютерні мережі відкрили зовсім нові і значно ширші можливості використання комп’ютерів. Тепер комп’ютери – це не тільки засоби...
Тема. Поняття про глобальну та локальну комп’ютерні мережі Мета
Мета: Розглянути типи комп’ютерних мереж. Ввести поняття глобальної та локальної комп’ютерних мереж Виховувати сучасну людину, яка...
Уроку Тема уроку
Поняття про глобальну та локальну комп’ютерні мережі. Поняття про сервер та клієнтський комп’ютер. Мережні протоколи
Комп'ютерні мережі. Еталонна модель взаємодії відкритих систем

Методичні рекомендації для самостійної роботи студентів спеціальності...
Методичні рекомендації для самостійної роботи студентів спеціальності 0501. 02 “Комп’ютерні системи та мережі”
Комп'ютерні мережі
В даний час більшість комп’ютерів використовується не ізольовано від інших комп’ютерів, а постійно або час від часу підключаються...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка