Особистісне зростання вчителя – золотий ключик успіху освітнього округу


Скачати 93.17 Kb.
Назва Особистісне зростання вчителя – золотий ключик успіху освітнього округу
Дата 27.03.2013
Розмір 93.17 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Сценарій спільного засідання творчої майстерні і методичної колегії округу

Городнявський освітній округ Шепетівського району Хмельницької області.

Крупник Валентина Олександрівна

Людину не можна навчити на все життя,

її треба навчити вчитися все життя.

Методична робота в Городнявському освітньому окрузі спрямована не тільки на підвищення професійної майстерності кожного вчителя, а й на розвиток творчого потенціалу педагогічних закладів в цілому.

Методична проблема округу: Підвищення професійної майстерності вчителя шляхом використання технології особистісного зростання.

Модель організації методичної роботи на певному ступені нас влаштовувала.

Необхідно перейти з режиму функціонування в режим розвитку, на спільному засіданні творчої майстерні та методичної колегії округу ми робимо крок у цьому напрямі.

Тема. Особистісне зростання вчителя – золотий ключик успіху освітнього округу.

Проблемно – діяльнісна гра «Лабіринти ідей».

Мета. Вироблення шляхів оптимізації методичної роботи округу по вдосконаленню професійного потенціалу вчителів в умовах переходу з режиму функціонування в режим розвитку.

Планується реалізація мети через систему завдань:

1. Визначення компонентів професійної моделі педагога в контексті акмеології.

2. Створення еталонної моделі компетентного вчителя освітнього округу (за рівнями діяльності).

3. Реалізація методичної проблеми округу через створення карти індивідуального маршруту формування професійної майстерності вчителя відповідно рівня його діяльності.

В лабіринті ідей здійснюються такі кроки:

І крок. Колективний пошук.

ІІ крок. Міні-дослідження «Компетентний вчитель освітнього округу. Який він»?

ІІІ. Крок. «Коло ідей».

Ключовий алгоритм

  • Думай!

  • Працюй!

  • Твори!

Засоби:

  • комунікативні;

  • комп’ютерні;

  • візуальні;

  • ранжувальні;

  • психологічні;

  • організаційні;

  • дидактичні.

Правила гри. В кожній групі працюють генератор, реаліст, експерт.

Групи отримали домашнє завдання.

І крок: визначення професійної моделі вчителя в контексті акмеології завершується представленням моделі, створеної на основі акмеологічних досліджень Галини Данілової та Зінаїди Сіверс.

Один з учасників засідання представляє модель професійних здібностей вчителя (модель створена у результаті колективного пошуку).



Модель, створена на основі

акмеологічних досліджень Галини Данилової та Зінаїди Сіверс



ІІ крок. Міні-дослідження «Компетентний вчитель освітнього округу. Який він»?

На основі моделі професійних здібностей вчителя, розробленої учасниками засідання, розглядаються якості педагога за рівнями. Створюється еталонна модель компетентного вчителя освітнього округу(за рівнями діяльності репродуктивний, адаптивно-активний, креативний).

Психолог пропонує результати тестування. Наприклад.






Аналіз моделей компетентного вчителя різних авторів, анкет учнів, моніторингові дослідження «Підвищення рівня професійної компетентності вчителя» допоможуть провести міні-дослідження». (Психолог пропонує учасникам засідання папки з матеріалами).

Один з учасників представляє модель компотентного вчителя освітнього округу

Еталонна модель компетентного

вчителя освітнього округу

Репродуктивний рівень

Слабкий, інертний тип нервової системи.

Перевага ліберального стилю спілкування.

Володіння, в основному, традиційними методами навчання.

Робота на середньому рівні, рівень навченості 36%.



Адаптивно-активний рівень

Сильний, неврівноважений тип нервової системи.

Перевага авторитарного стилю.

Добре володіння матеріалом.

Робота на достатньому рівні, рівень навченості 36-64%

Креативний рівень

Сильний, урівноважений тип нервової системи.

Перевага демократичного стилю спілкування.

Володіння навичками творчої і дослідницької діяльності.

Робота на високому рівні вимог, рівень навченості 64-100%.

Компетентний вчитель освітнього округу



Голова засідання пропонує аналізувати лише професійні знання і ефективність професійної діяльності вчителя округу.

Кожна група представляє модель компетентного вчителя відповідно рівня діяльності.

Учасник І групи розповідає про те, що Польова царівна знань із своїми помічниками плекала ниву, засівала її знаннями і виростила Колосок успіху

(представляє Колосок успіху, його зернини ще недозрілі

  • володіння традиційними методичними навчання;

  • слабкий прояв творчої спрямованості;

  • заперечення впливу участі в інноваційній діяльності на результати праці;

  • рівень навченості 30-40%;

  • участь у методичній роботі).

Учасник ІІ групи від імені Лісової царівни представляє якості педагога адаптивно-активного рівня діяльності, батько Досвід якої зі своїми помічниками допомагав вплітати стрічки майстерності у Віночок досягнень

  • (добре володіє матеріалом;

  • удосконалює методи навчання;

  • інтелектуальна активність;

  • рівень навченості учнів 40-60%

  • член творчих груп).

ІІІ група представляє свою модель педагога креативного рівня як Мушлю, з якої Водяна царівна бере перлини творчих знахідок

  • (високий теоретично-методичний рівень;

  • дослідно-експериментальна робота;

  • індивідуальний творчий стиль діяльності;

  • рівень навченості учнів 60-80%;

  • керівник методичного об’єднання).

Звучить музика Мирослава Скорика. На її фоні один член кожної групи представляє 1- троянду підтримки, 2- троянду ініціативи, 3- троянду довіри.

Троянди кладуть у велику вазу (світлий пуп’янок, нерозквітла троянда, пишна квітка, на екрані такі ж троянди)

Наприклад, представлення троянди підтримки. Дивлячись на нерозквітлу троянду, я уявляю недосвідченого вчителя. В цього пуп’янка пелюстки сповнені сили впевненості в собі, бажання розквітнути на лоні квітучих троянд і царстві квітів. Умовно нерозквітлу троянду ми називаємо трояндою підтримки.




Вмоїх руках квітка довіри, яка є неперевершеним творінням природи, досконалим майже в усіх відношеннях. Вона символ тих вчителів які працюють на творчому рівні, повністю розквітнувши на педагогічній ниві. Вони, як чарівна троянда, щедро діляться своєю красою – талантом з оточуючими.

Ці прекрасні троянди символізують педагогічний букет округу, в якому працюють різні вчителі, але всі вони прагнуть досягти високого рівня педагогічної майстерності.

На екрані з’являється портрет Скорика, фрагменти його життя і творчості, музика звучить голосніше.




На фоні музики за кадром звучить розповідь про Скорика.

Ви слухаєте «Мелодію» сучасного українського композитора М. Скорика. Що таке музика? Хто її знає? Хтось скаже – правда, інший – краса, емоція – стверджує третій, творчість – гадаємо ми!

Керівник засідання говорить про головні завдання методичної роботи округу.

Формування цілісного, творчого колективу округу, вироблення єдиних педагогічних функцій, загальних цінностей і традицій

Постійне підвищення педагогічної майстерності, використання інноваційних технологій

Покращення результативності роботи округу

Їх необхідно реалізувати на рівні знань та вмінь вчителів.

На рівні знань

- Повторення психолого-педагогічних основ формування пізнавальної діяльності учнів.

На рівні вмінь

- Вчити вчителів виробляти вміння і навички шляхом використання проектних і дослідницьких методів організовувати на заняття пошукову діяльність учнів

ІІІ крок «Коло ідей»

Розроблення карти індивідуальних маршрутів формування професійної компетентності вчителів відповідно рівня їх діяльності.

Керівник пропонує дотримуватись рекомендацій

  • Уникайте захищати свої індивідуальні судження. Підходьте до завдання логічно.

  • Уникайте змінювати свою думку лише заради досягнення згоди. підтримуйте лише ті рішення, з якими можна погодитися хоча б частково.

  • Розглядайте відмінності в поглядах як допомогу, а не як перешкоду при ухваленні рішення.

  • Очікувані результати

В кожному закладі діють свої форми методичної роботи. Групам пропонується працювати над розробленням індивідуальних маршрутів підвищення професійної компетентності вчителя в межах округу.

Під час презентації маршруту запропоновано звернути увагу на такі питання: .

  • засоби, якими буде досягатись підвищення рівня професійної майстерності вчителя;

  • очікувані результати.

Групи представляють індивідуальні маршрути

Наприклад, вихователь дошкільного навчального закладу, пропонуючи маршрут, говорить, що її багаторічні спостереження свідчать проте, що проблема адаптації школярів до процесу навчання в 1 класі початкової школи і в 5 класі основної школи потребує особливої уваги. Щоб запобігти серйозним проблемам та допомогти учням впевнено і комфортно відчувати себе в новому колективі, доцільно на базі ДНЗ «Берізка» створити адаптивний клуб «Сходинки».






Наприклад, вчитель Грицівської школи сприянню здоров’ю, представляючи лабораторію творчої педагогіки говорить, що їх девіз «Від творчого вчителя-до творчого учня» в 2010 р. є 4 призери обласного конкурсу МАН. 2 роки поспіль – переможці обласного конкурсу з туризму, а також призери Всеукраїнського. 5 учнів – переможці обласного конкурсу з декоративно-ужиткового мистецтва. Фольклорний ансамбль «Перепілочка» - багаторазовий переможець та призер обласних конкурсів.



В результаті створена карта індивідуальних маршрутів формування професійної компетентності вчителів відповідно рівня їх діяльності.

Керівник пропонує проект рекомендацій засідання.

1. Затвердити карту індивідуального маршруту формування професійної майстерності вчителя відповідно рівня його діяльності у 2010-2011 н.р. як основу планування методичної роботи округу.

Відповідно неї , два рази в рік проводити заняття певної форми роботи.

2. Рекомендувати заступникам директорів розробити до 01.06.2010 р. детальну структуру методичної роботи на 2010-2011 н.р. кожного навчального закладу та обговорити її на засіданні методичної колегії округу.

3. Визначити відповідальними таких членів методичної колегії:

Музику Д.І. – за організацію роботи з творчими вчителями;

Роговську О.І. – за роботу із вчителями, які працюють на репродуктивному рівні; Бережного Ю.С. – за роботу із вчителями, які працюють на адаптивно-активному рівні.

4. Провести засідання круглого столу «Від компетентного вчителя – до компетентного учня» як підсумок методичної роботи округу у 2010-2011 н.р.




Схожі:

МОДЕЛЮВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ СТВОРЕННЯ ОСВІТНЬОГО...
Алізовано проблеми та перспективи створення освітніх округів в Україні. Подано структурно-функціональну модель освітнього округу,...
Управління підвищенням професійної компетентності вчителів освітнього округу
Упорядник: Крупник Валентина Олександрівна, директор Городнявського навчально-виховного комплексу «Середня загальноосвітня школа...
«Золотий ключик – 2006» 8 – 9 класи
На фізкультурному параді спортсмени спочатку вишикувалися так, що кількість спортсменів у кожній шерензі співпала з кількістю шеренг,...
«Золотий ключик – 2006» 8 – 9 класи
На фізкультурному параді спортсмени спочатку вишикувалися так, що кількість спортсменів у кожній шерензі співпала з кількістю шеренг,...
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. №777 ПОЛОЖЕННЯ
Це Положення визначає правовий статус, порядок утворення та основні засади діяльності освітнього округу (далі – округ)
План конспект відкритого уроку з української мови у 3 класі (розвиток...
Обладнання : медіапроектор, мультимедіапрезентації, словники, листочки для визначення настрою, оповідання В. О. Сухомлинського «Чому...
ОНОВЛЕННЯ ЗМІСТУ Й ФОРМ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ В ІННОВАЦІЙНОМУ ПРОСТОРІ ОСВІТНЬОГО ОКРУГУ
Означене структурне нововведення, що інтегрувало позитивні надбання процесу оптимізації освітніх територій, отрима­ло нормативно-правове...
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ
Книжка для вчителя: календарне планування, розробки уроків, мультимедійний посібник. 11 клас. До програми курсу за вибором «Письменники...
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ
Книжка для вчителя: календарне планування, розробки уроків, мультимедійний посібник. 11 клас. До програми курсу за вибором «Письменники...
Записана на дошці
Навчальна: обговорити складові успіху; на прикладах відомих людей показати шлях до успіху; до здійснення мети; розширити знання учнів...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка