«Від творчого вчителя до творчого учня» така цільова установка науково-методичної роботи нашого навчального закладу


Скачати 311.6 Kb.
Назва«Від творчого вчителя до творчого учня» така цільова установка науково-методичної роботи нашого навчального закладу
Сторінка1/4
Дата13.03.2013
Розмір311.6 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3   4


«Від творчого вчителя – до творчого учня» - така цільова установка науково-методичної роботи нашого навчального закладу.

Учитель плекає особистість. Але особистість може бути сформована лише особистістю. Модернізація національної освіти відповідно до потреб сучасності, інтегрування в світовий освітній простір збіглися з перехідним періодом, що характеризується низкою протиріч. Сучасна освіта має відповісти на запитання: кого ми вчимо? Навіщо? До чого прагнемо?

Відповідь на дане запитання знаходимо в Концепції розвитку загальної середньої освіти: „Освіта ХХІ століття – це освіта для людини. Її стрижень – розвивальна, культурологічна домінанта виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє використовувати набуті знання і вміння для творчого розв’язання проблем, критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни”.

Аналізуючи сказане , легко дійти висновку, що саме нам, педагогічній спільноті належить вирішити найсерйознішу проблему – забезпечити творчий розвиток кожної особистості.

Учитель сучасної школи повинен не просто вчити чи виховувати, він повинен формувати світосприйняття і світорозуміння, світогляд і волю, ідеали, поняття моральності й краси, формувати духовно інтелектуальну творчу особистість , адаптовану до сучасних вимог, різнобічно розвинену, соціально зрілу, яка успішно засвоює ціннісно нормативний досвід поколінь виробляючи свій власний досвід діяльності творчості , спілкування.

За умов практичної реалізації завдань Законів України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, Національної доктрини розвитку освіти України особлива увага приділяється підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, широкому впровадженню в практику роботи досягнень педагогічної науки й передового педагогічного досвіду. Хрестоматійним став вислів К.Д.Ушинського про те, що вчитель як фахівець живе доти, поки вчиться. Сприяти педагогу в цьому – провідна функція внутрішкільної методичної роботи. Саме вона носить безперервний , систематичний характер, тісно пов’язана з проблемами, над якими працює педколектив, ходом і результатом навчально-виховного процесу; дає можливість організаторам глибоко, протягом певного часу вивчати діяльність і особисті якості вчителів, виявляє недоліки в їхній діяльності і паростки передового педагогічного досвіду.

Враховуючи місце методичної роботи в підвищенні фахової підготовки вчителів, у нашій школі значне місце відводиться цьому напрямку роботи. Загальна структура методичної роботи передбачається в річному плані школи. Подальшу конкретизацію її проводимо через науково-методичну раду, яка затверджує структуру методичної роботи.




Основні напрямки

методичної роботи:








Організаційні форми методичної роботи
Основна мета – підвищення рівня майстерності педагогів.


Пізнавальна діяльність

Тематична діяльність

Узагальнююча діяльність

Мета: формування свідомості педагогів, відкритої до вирішення освітніх проблем; вивчення нових ідей і технологій.

Мета: визначення шляхів вирішення актуальних проблем, які стоять перед колективом.

Мета: закріплення позитивного інноваційного досвіду, впровадження нових педагогічних технологій.

Реалізація:

Реалізація:

Реалізація:

  • теоретичні семінари;

  • семінари-практикуми, методичні оперативки

  • групові методичні консультації;

  • самоосвіта;

  • індивідуальна методична консультація;

  • робота над індивідуальною методичною схемою;

  • робота над науково-дослідницькою темою.

  • розробка нових педагогічних ідей і технологій та їх адаптація в педпрактику;

  • науково-методична рада;

  • методична рада;

  • методичні об’єднання;

  • тематичні поради;

  • школа передового педагогічного досвіду;

  • творчі групи;

  • консалтингові групи;

  • тимчасові творчі колективи;

  • оволодіння практичними вміннями і навичками інноваційної педагогічної діяльності.

  • науково-практична конференція;

  • підсумкові проблемні педради;

  • фестивалі педагогічних ідей;

  • методичні тижні;

  • творчі звіти;

  • відкритий професійний

клуб ;

  • методичний ринг;

  • педагогічний вернісаж

тощо.





Діагностична діяльність

Дослідницька діяльність

Оригінальні ідеї

Мета: сприяння доцільному вибору методичної роботи і конкретному плануванню методичної роботи







  • діагностика рівня професійної підготовки ;

  • вивчення рівня задоволеності педагогів педагогічною діяльністю;

  • діагностика особистісних якостей вчителя (контактність, комунікабельність, здатність до саморозвитку)

  • проблемні групи;

  • проблемні пари.

Мозкова атака”

гра „Аукціон ідей”

Прибій”

Референдум”

Мозкова атака” – карусель

Пошуки педагогічного скарбу”

Очікування”

Колективна взаємодія”





Інтерактивні форми методичної роботи

Колективна творчість

Ярмарок педагогічної творчості

Фестиваль педагогічних ідей і знахідок

Методичні вернісажі

Творчі портрети





Активна діяльність педагогів

Ділові ігри

Методичний аукціон

Педагогічний консиліум

Методичний ринг

Тренінги





Наукова спрямованість роботи

Проблемн ий семінар

Творча група

Творча наукова дискусія

Моніторингові дослідження

Експериментальна діяльність





Стимулюван-ня

роботи

Консультації

Практикуми

Навчальні семінари

Школа молодого педагога





Дозвілля


Педагогічні посиденьки

Вечорниці

Презентація

Педагогічний портре

Крісло автора





Алгоритм методичної роботи


1

Цільова установка педагогічному

колективу школи




2

Узагальнення інформації, при необхідності її уточнення . Формулювання типових висновків .





Питання реформування освіти

Вимоги до особистісно зорієнтованого навчання. Стан викладання предмета, результати навчальної діяльності учнів.



Рівень професійної

компетентності педагогічних працівників


Результативність методичної роботи







3

Визначення актуальних проблем та

встановлення їх пріоритетів


4

Прийняття рішення для реалізації актуальних проблем загального характеру та конкретних для школи




5

Аналіз визначених проблем щодо їх рівня реалізації та пошук необхідної інформації




6

Психолого – педагогічна наука

Перспективний педагогічний досвід




7

Колективне обговорення напрацьованого. Визначення конкретного плану дій та вимог до системи роботи з педагогічними працівниками в наступний період




8

Організація методичної роботи

на навчальний рік

Врахування

результатів педагогічного діагностування






Уточнення цілей та завдань методичної роботи.

Прогнозування результатів



Визначення конкретного змісту

методичної роботи, його джерел та пріоритетів



Визначення основних форм та

методів методичної роботи



Планування системи методичної роботи на рік: мета, завдання, зміст та форми реалізації, місце та пріоритети, керівництво тощо



9

Організаційно – методичне забезпечення функціонування системи методичної роботи



Забезпечення умов

функціонування системи методичної роботи




Визначення зв’язків з науковими, методичними установами та організаціями
  1   2   3   4

Схожі:

На уроках історії як метод формування творчого учня
України процесу виховання патріотів з активною громадянською позицією, я обрала проблему, над якою працюю в ході своєї роботи. Це...
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ НА І ЕТАПІ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇ ПРОБЛЕМИ ОБЛАСТІ
Створення пакету діагностичних методик для дослідження рівня розвитку творчого потенціалу учнів різних вікових груп
Інноваційн і технологі ї в практи ці виховної роботи школи
Нещодавно на базі нашого навчального закладу відбувся семінар-практикум класних керівників «Запровадження інноваційних та інтерактивних...
ТЕСТ Мета: виявити схильності учня до того чи іншого роду занять,...
Мета: виявити схильності учня до того чи іншого роду занять, рівень творчого розвитку, соціальні здібності
Як працювати зі здібними і обдарованими дітьми
Формування творчої талановитої особистості є основним напрямком роботи творчого вчителя
Роботи
Випишіть Розвиток дивергентного ( творчого ) мислення в подачі навчального матеріалу за блочною системою з використанням методів
НАКАЗ
Постановою Кабінету Міністрів від 08 серпня 2007 р. №1016, та з метою пошуку обдарованої студентської молоді, створення умов для...
Цільова соціальна програма розвитку дошкільного навчального закладу...
Цільова соціальна програма розвитку дошкільного навчального закладу №6 «Білочка»
Цільова соціальна програма розвитку дошкільного навчального закладу...
Цільова соціальна програма розвитку дошкільного навчального закладу №6 «Білочка»
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти // Освіта України 2004 №5
Формування компетентного вчителя, учня, керівника навчального закладу – приоритетний напрямок модернізації освіти в Україні
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка