Умкового заняття з модуля Тема: Загальні закономірності метаболізму. Метаболізм вуглеводів, ліпідів, амінокислот та його регуляція. 4год


Скачати 0.9 Mb.
Назва Умкового заняття з модуля Тема: Загальні закономірності метаболізму. Метаболізм вуглеводів, ліпідів, амінокислот та його регуляція. 4год
Сторінка 1/13
Дата 21.04.2013
Розмір 0.9 Mb.
Тип Закон
bibl.com.ua > Химия > Закон
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13
Методична вказівка до підсумкового заняття з модуля 2.
Тема: Загальні закономірності метаболізму.

Метаболізм вуглеводів, ліпідів, амінокислот та його регуляція. (4год)

Актуальність теми: Знання основних закономірностей обміну вуглеводів, ліпідів, білків і амінокислот необхідні для розуміння регуляції метаболізму за умов норми і при розвитку патологічних станів.

Навчальнi цiлi:

Знати: основні процеси метаболізму вуглеводів, ліпідів, білків та амінокислот; взаємозв'язок між метаболізмом цих класів сполук і шляхи регуляції.

Вмiти: трактувати показники обміну вуглеводів, ліпідів, білків і амінокислот заумов норми та при патології.

Самостійна позааудиторна робота:

При підготовці до підсумкового контролю необхідно:

  1. Повторити теоретичні питання практичних занять з Модуля 3.

  2. Скласти схему взаємозв'язків між обміном вуглеводів, ліпідів, білків та амінокислот.

  3. Повторити біохімічні костанти:

а) сироватки (плазми) крові: глюкоза, холестерин, кетонові тіла, сечовина;

б) шлункового соку: вільна, загальна, зв’язана соляна кислота, загальна кислотність;

в) сечі – сечовина.

г) Дати клініко-діагностичну інтерпретацію вмісту пірувату, лактату, фруктози, галактози, ліпопротеїнів, вільного аміаку в крові.

4. Перевірте рівень знань за банком тестових запитань.

Контрольні питання:

І. Питання до усного опитування:

1. Спадкова непереносимість фруктози: причини і прояви.

2. Есенціальна фруктоземія і фруктозурія: причини і прояви.

3. Галактоземія: причини і прояви.

4. Охарактеризуйте вплив інсуліну на обмін вуглеводів.

5. Охарактеризуйте вплив адреналіну на обмін вуглеводів.

6. Охарактеризуйте вплив глюкагону на обмін вуглеводів.

7. Охарактеризуйте вплив глюкокортикоїдів на обмін вуглеводів.

8. Охарактеризуйте типи і причини гіперглікемій.

9. Охарактеризуйте типи і причини гіпоглікемій.

10. Охарактеризуйте типи і причини глюкозурій.

11. Охарактеризуйте дослідження обміну вуглеводів методом цукрового навантаження.

12. Охарактеризуйте глікогенози: причини і прояви.

13. Причини і наслідки порушення травлення та всмоктування ліпідів у ШКТ.

14. Кетонемія і кетонурія: причини і прояви.

15. Гіперхолестеринемії: причини і прояви.

16. Атеросклероз: причини і прояви.

17. Порушення ліпідного обміну при цукровому діабеті.

18. Ожиріння: причини і прояви.

19. Жирове переродження печінки: причини і прояви.

20. Причини і наслідки порушення травлення та всмоктування білків у ШКТ.

21. Гіперамонієії: причини і прояви.

22. Фенілкетонурія: причини і прояви.

23. Алкаптонурія: причини і прояви.

24. Перечисліть компоненти шлункового соку за умов норми і охарактеризуйте їх роль.

25. Хвороба Хартнупа: причини і прояви.

ІІ. Схеми:

1.Складіть схему глюконеогенезу із пірувату, вкажіть ферменти і коферменти, напишіть формули вихідної речовини та кінцевого продукту, біологічне значення цього процесу.

2. Складіть схему глюконеогенезу із гліцеролу, вкажіть ферменти і коферменти, напишіть формули вихідної речовини та кінцевого продукту , біологічне значення цього процесу.

3.Складіть схему глюконеогенезу із аспартату, вкажіть ферменти і коферменти, напишіть формули вихідної речовини та кінцевого продукту, біологічне значення цього процесу.

4.Складіть схему глюконеогенезу із аланіну, вкажіть ферменти і коферменти, напишіть формули вихідної речовини та кінцевого продукту, біологічне значення цього процесу.

5.Складіть схему глюконеогенезу із лактату, вкажіть ферменти і коферменти, напишіть формули вихідної речовини та кінцевого продукту, біологічне значення цього процесу.

6.Складіть схему гліколізу в якій вкажіть використання та утворення високоенергетичних сполук, опишіть фізіологічне значення цього процесу.

7.Складіть схему глікогенолізу в якій вкажіть використання та утворення високоенергетичних сполук, опишіть фізіологічне значення цього процесу.

8.Складіть схему окисного декарбоксилювання піровиноградної кислоти, вкажіть ферменти, коферменти, фізіологічне знаення.

9.Складіть схему взаємозв'язку між процесами гліколізу в м'язах і глюконеогенезом в печінці, опишіть фізіологічне значення цього процесу.

10. Складіть схему глікогенезу, вкажіть ферменти і використання АТФ, опишіть фізіологічне значення цього процесу.

11.Складіть схему катаболізму фруктози до СО2 і Н2О, обчисліть енергетичний ефект, опишіть фізіологічне значення цього процесу.

12.Складіть схему катаболізму галактози до СО2 і Н2О, обчисліть енергетичний ефект, опишіть фізіологічне значення цього процесу.

13.Складіть схему катаболізму пальмітинової кислоти до СО2 і Н2О, обчисліть енергетичний ефект, опишіть фізіологічне значення цього процесу.

14.Складіть схему катаболізму стеаринової кислоти до СО2 і Н2О, обчисліть енергетичний ефект, опишіть фізіологічне значення цього процесу.

15.Складіть схему катаболізму гліцеролу до СО2 і Н2О, обчисліть енергетичний ефект, опишіть фізіологічне значення цього процесу.

16.Складіть схему синтезу пальмітинової кислоти і напишіть хімічну формулу кінцевого продукту,

опишіть фізіологічне значення цього процесу.

17.Складіть схему синтезу гліцеролу з глюкози і напишіть хімічну формули вихідної речовини та кінцевого продукту, опишіть фізіологічне значення цього процесу.

18.Складіть схему синтезу трипальмітину, виходячи з активної форми гліцеролу та пальмітинової кислоти, напишіть хімічну формулу кінцевого продукту, опишіть фізіологічне значення цього процесу.

19.Складіть схему синтезу фосфатидилхоліну, виходячи з фосфатидної кислоти, напишіть хімічну формулу кінцевого продукту, опишіть фізіологічне значення цього процесу.

20.Складіть схему синтезу холестеролу, назвіть регуляторний фермент і напишіть хімічну формулу кінцевого продукту, опишіть фізіологічне значення цього процесу.

21.Опишіть будову, хімічний склад і функціонування в крові хіломікронів, ЛПНЩ, ЛПДНЩ, ЛПВЩ, їх фізіологічну роль.

22.Складіть схему метаболізму кетонових тіл, вкажіть їх біологічну роль, опишіть фізіологічне значення цього процесу.

23.Охарактеризуйте розщеплення білків у ШКТ, назвіть зимогени, механізми їх активації, субстратну специфічність протеолітичних ферментів.

24.Складіть схему катаболізму глутамату до СО2, NН3 і Н2О. Назвіть субстрати, продукти і ферменти, опишіть фізіологічне значення цього процесу.

25.Складіть схему катаболізму аланіну до СО2, NН3 і Н2О. Назвіть субстрати, продукти і ферменти, опишіть фізіологічне значення цього процесу.

26.Складіть схему катаболізму аспартату до СО2, NН3 і Н2О. Назвіть субстрати, продукти і ферменти, опишіть фізіологічне значення цього процесу.

27.Складіть схему синтезу сечовини. Назвіть субстрати, ферменти і напишіть формулу кінцевого продукту, опишіть фізіологічне значення цього процесу.


Література





  1. Гонський Я.І., Максимчук Т.П. Біохімія людини. Тернопіль: Укрмедкнига, 2001. – 736с.

  2. Губський Ю.І. Біологічна хімія. – Київ-Тернопіль: Укрмедкнига, 2000. – 508с.

  3. Гонський Я.І., Максимчук Т.П., Калинський М.І. Біохімія людини. Підручник. – Тернопіль: Укрмедкнига, 2002. – 744с.

Обговорено і затверджено на засіданні кафедри, протокол №1 від 28.08.2008р.

Зав. кафедрою проф. Ерстенюк А.М.

Методична вказівка до підсумкового заняття з модуля 2
Тема: Загальні закономірності метаболізму.

Актуальність теми: Знання основних закономірностей обміну речовин, ролі ферментів у цих процесах необхідні для розуміння регуляції метаболізму за умов норми і при розвитку патологічних станів.

Навчальнi цiлi:

Знати: основи медичної ензимології, механізми дії ферментів, основні закономірності метаболізму.

Вмiти: трактувати показники активності ферментів і енергетичного обміну , дії активаторів та інгібіторів.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13

Схожі:

Закономірності спадковості при моногібридному схрещуванні.  
Органічні речовини клітини. Значення ліпідів та вуглеводів у життєдіяльності організмів
1. Біоенергетика. Реакції біологічного окислення та їх біологічне значення. 2
Шляхи метаболізму глюкози в організмі. Гормональна регуляція рівня глюкози в крові
Конспект заняття з біології на тему: «Закономірності дії екологічних факторів на живі організми»
Мета: сформувати уявлення про екологічні фактори, показати їхню класифікацію й загальні закономірності впливу екологічних факторів...
Ситуаційні задачі до Модуля 1 з «Гігієни та екології» для студентів...
Розрахувати кількість білків, жирів і вуглеводів, що міститься у добовому раціоні дітей та дати гігієнічну оцінку
Конспект заняття з біології на тему: «Будова, властивості, роль в життєдіяльності полісахаридів»
Чим складні ліпіди відрізняються від простих? Наведіть приклади простих і складних ліпідів
Тема заняття: Модель здоров’я. Мета заняття
Мета заняття: розширити інформацію про поняття «здоров’я», та фактори, що впливають на його формування
Тема Дихальні рухи. Регуляція дихання
Етап І орієнтація: Психологічне налаштування Продовжить фразу «Від уроку біології я очікую…»
Лінійні рівняння, що містять знак модуля, що містять суму та різницю...
Тема: Лінійні рівняння, що містять знак модуля, що містять суму та різницю модулів, що містять модуль під знаком модуля
Тема уроку. Енергетичний обмін в клітині
...
ТЕМА: Сполуки із змішаними функціями
МЕТА: Вивчити властивості галогено-, гідроксі-, оксо-, амінокислот і білків. Добути оцтовоетиловий естер, використовуючи 10 мл етилового...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка