І. Орг момент. Підготовка класу до уроку


Скачати 146.33 Kb.
НазваІ. Орг момент. Підготовка класу до уроку
Дата08.02.2014
Розмір146.33 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Фізика > Урок










THEME: Are You a Cinema- goer?

AIMS:

  • LANGUAGE COMPETENCE: using the Passive Voice;

  • SPEECH COMPETENCE: talking about tastes in movies; develop skills in reading, listening, ability to engage in dialogue, monologue;

  • SOCIOCULTURAL COMPETENCE: learning about American realia;

  • PROGRAMATIC COMPETENCE: writing e-mail;

  • Ability to raise polite communication skills to help friends, ability to work in pairs, in teams, work together, helping each other.


Технології: індивідуальна, парна, групова робота, рольова гра «Meeting with the film directors», використання ІКТ.


Обладнання: електронний підручник, підручник А. Несвіт, електронні словники.
Оцінювання: картки: червона – дуже добре; зелена – добре; жовта – погано.

Хід уроку:

І.Орг.момент. Підготовка класу до уроку.

1. Бесіда з черговим .

II. Підготовка учнів до сприймання іншомовного матеріалу.
Учитель: T: Good morning, pupils. I’m very glad to see you.

Ps: Good morning, teacher. We are glad to see you, too.

T: How are you getting on?

Ps: We are very well, thank you.

T: Today we are going to speak about one of the ways to spend our leisure time, about

visiting the theatre and the cinema. So, all of us watch TV in our free time. Do you like going to the cinema? How often do you go to the cinema?(слайд 1)

(«ОЧІКУВАННЯ»)

What do you want to learn studying this theme?

Відповіді учнів: talking about tastes in movies, learning about American realia, writing e-mail, watching English films without translation, etc. (формуються задачі уроку)

II. Основна частина уроку.

  1. Vocabulary.

 Let’s talk about the film genres. What genres do you know? What are the genres of these films: Mr. Bin, Silent Hill, The Terminator, Robinson Crusoe, Mr. and Mrs. Smith, Friday the 13th, Hancock, Starwars, The Incredible Hulk, Mamma Mia, The X-Files: I Want To Believe, Shrek, Harry Potter, Night in the Museum. .
Give the examples of different film genres you like watching. And now tell me what are the genres of these films (the teacher has some of the most popular DVD covers to show).


  1. Conversation. Warm-up (робота з електронним підручником)

Look at the posters and match them to the genre of the film. Say what film would tempt you out to the cinema. Follow the pattern below (слайд 2)

Учитель : Well done. Thank you. You are perfect!

.

  1. Reading practice.

  • Read and listen to the dialogue between Martha and Phil talking about their tastes in movies and mark the true statements (слайд 3)

Учитель: Well done. Thank you, children.

  • Listen to the dialogue again and fill in the chart with the information about two films from the text. Use the drag-drop technique (слайд 4)


Фізкультхвилинка.

Учитель: Thanks for your answers. Let’s have a short break. Exercise a little.

Stand up, head and shoulders, knees and toes, knees and toes, knees and toes. Arms and legs, and eyes and nose, eyes and nose, eyes and nose. Thank you. Sit down , please.

  1. Language practice.

Учитель: Let’s remember Passive Voice (Your Know-How). (слайд 5)

Граматична гра.

  • Клас розподіляється на дві команди, члени яких ланцюжком виходять до

дошки і записують речення, вживаючи дієслово в дужках у пасивному стані

теперішнього часу. За кожне правильно записане речення надається один бал.

Перемагає команда, яка отримає більше балів. (слайд 6)

  • Учні продовжують працювати в командах. Учні ланцюжком виходять до

дошки і записують подані речення, переробивши їх так, щоб дієслова-присудки

були у пасивному стані. За кожне правильно записане речення надається один

бал. Перемагає команда, яка отримає більше балів. (слайд 7)


  1. Speech practice.


Учитель: Now look, please, at the photos and describe Martha’s and Phil’s tastes in movies. (слайд 8)

Учні самостійно готують розповіді за завданням вправи протягом 1 хвилини. По

закінченні роботи троє-четверо виступають з ними перед класом.
Відповіді учнів після прослуховування порад американських дітей:

  • If you have flu, eat fruit and dress warmly. If you have flu, keep your neck, chest and feet nice and warm. Etc.

(Акваріум) Підготовка та розігрування діалогів «Meeting with the film directors»:

Учитель:Now, children, imagine that some of you are talking to director of the film. So work in pairs. Make up short conversation between of the film directors and yourself. Then act out your dialogues. Use the information you have learnt in the lesson. I’ll give you 5 minutes to prepare your dialogues.

Оцінювання діалогів:

Учитель: Whose dialogue was the best one? If the dialogue was very good, raise red cards. If it was good, raise green cards, if it was not good, raise yellow cards.

  • I think dialogue 1 was the best. As for me dialogue 2 was good. I think dialogue 3 was not good. Etc.


III. Заключна частина уроку

Учитель :Thank you. The most active pupils get “11”. They are……( their names).

The less active get “10”. They are….( their names). Who didn’t work hard get “5”.

Write down your home task, please. It is on the blackboard. Write advice how to spend leisure time at the cinema. And Student’s book, ex.7, page 131.

  • Today we spoke about visiting the cinema and the theatre and the reasons to go

there. Would you like to act in some play or film? What part would you like to act?

What difficulties do actors have while acting? Is the profession of an actor easy? Why

do you think so? На кожне запитання відповідає по кілька учнів.



THEME: Your Film Favourites

AIMS:

  • LANGUAGE COMPETENCE: vocabulary enrichment on the topic;

  • SPEECH COMPETENCE: talking about tastes in movies and film favourites; develop skills in reading, listening, ability to engage in dialogue, monologue;

  • SOCIOCULTURAL COMPETENCE: learning about American realia;

  • PROGRAMATIC COMPETENCE: writing a description of a film;

  • Ability to raise polite communication skills to help friends, ability to work in pairs, in teams, work together, helping each other, interest in the arts.

Обладнання: електронний підручник, підручник А. Несвіт, електронні словники, різнокольорові картки, короткі сюжети фільмів.
Оцінювання: картки: червона – дуже добре; зелена – добре; жовта – погано.

Хід уроку:

І.Орг.момент. Підготовка класу до уроку.

T – Good-morning boys and girls. I am glad to see you at the English lesson.

Cl- Good-morning, our teacher. We are glad to meet you too.
II. Підготовка учнів до сприймання іншомовного матеріалу.


  1. Повідомлення теми та мети уроку.

T: We are continuing to speak about the ways of spending leisure time and today we

are going to speak about films, our favourite actors and actresses. (слайд 1)

2. Мотиваційний момент уроку. (Мозковий штурм)

Учням запропоновані слова:

Cartoon, comedy, cinema, western, fantasy, …

T- Children! What are these words? What word can unit these words? Think and say what is the topic of our lesson today?

P- These words are films. The topic of our lesson is “Films”.

T- Yes, you are right, today we’ll speak about film favourites.
Підсумок етапу (Незакінчені речення): Please, say, what genre of films do you know?
II. Основна частина уроку.

  1. Conversation. Warm-up (робота з електронним підручником)


T- Watch the video sequence and tick off the films they respect. Say which of them you have seen and what you think about them. Follow the pattern below. (слайд 2)

Гра «Survey».

Учитель розподіляє клас на групи по четверо учнів і роздає набори карток (НО). Кожен з учнів обирає собі картку й опитує решту своєї групи. По закінченні роботи інформацію систематизують, і представники від кожної групи доповідають про результати опитування.

А. Ask your partners and find out:

— who likes to go to the cinema;

— who usually watches new films at the cinema.

В. Ask your partners and find out:

— when they were at the cinema last time;

— who doesn’t like watching films at the cinema.

С. Ask your partners and find out:

— who are th e ir favourite actors;

— what kinds of films they like to watch.

D. Ask your partners and find out:

— who likes to watch cartoons;

— what interesting film they have seen recently.

  1. Reading practice.

  • Read what these children say about their favourite films and mark the true statements. (слайд 3)

  • Read again opinions and group of the information into the following content areas. Use the dag-drop technique.Клас розподіляється на дві команди, члени яких ланцюжком виходять до дошки та виконують завдання. За кожне правильно записане речення надається один бал. Перемагає команда, яка отримає більше балів. (слайд 4)


Підсумок етапу (Незакінчені речення): If you were the cinema what film would you like to watch and why?


  1. Language practice.




  • Складання Mind-Map. Match the types of the films to their descriptions.

Учні в парах пригадують слова, пов’язані з кінематографом, протягом 1 хвилини.

По закінченні роботи вони підраховують кількість записаних слів. Пара, в якої їх

найбільше, записує їх на дошці. Решта учнів доповнюють у разі необхідності.

  • Один з учнів уголос читає слова, подані у рамочці, та перекладає їх рідною мовою. Учитель і клас допомагають у разі необхідності.

  • Match the types of the films to their descriptions. (слайд 5)

  • Let’s remember adjective (Your Know-How). (слайд 6)

Гра “Guess the Word”.

Клас розподіляється на дві команди. На дошці речення з пропусками прикметників.

Члени команд по черзі підходять до дошки і вголос читають вибране слово. Якщо команда не може зробити це, право відповіді переходить до другої команди. За кожну правильну відповідь надається один бал. Перемагає команда, яка отримає більше балів.

  • Read the review of the film and fill in the words and word-combinations from the box. Учні у групах по троє обговорюють завдання вправи. По закінченні роботи один представник від кожної трійки повідомляє результати обговорення класу. (слайд 7)




  1. Speech practice.

Pre-Reading Activity.

  • Бесіда з учнями.

T : Everyone likes watching films. Where do you prefer to watch a new film: at the

cinema or at home? Why do you prefer to watch films at the cinema (at home)? What

a ttrac ts you in the films: actors, the plot, special effects or something else? What is

the most difficult in creating films from your point of view?

  • Describe your favourite film as in the pattern below. Use the text “Film Favourites” (слайд 8)




  • Гра «My Favourite Film».

Один з учнів загадує свій улюблений фільм. Решта намагаються відгадати його назву, ланцюжком ставлячи запитання щодо його жанру, акторів, які в ньому знімались, та ін. Той, хто відгадав, загадує наступним і т. д. Для спрощення завдання

учитель може обмежити коло фільмів (наприклад, тільки фільми вітчизняних режисерів або тільки ті, які вийшли протягом останніх двох років). Наприклад:

  • P 1: Is this film a science fiction?

  • P 2: No, it isn ’t.

  • P 3: What kind of film is it?

  • P 2: I t ’s a drama.

  • P 4: Who is starring in this film?

  • P 2: Johnny Depp and Kate Winslet.

  • P 5: What is this film about? 5

  • P 2: I t ’s about a writer who makes children and grown-ups believe in the existence of a world of wonders.

  • P 6: Is this film «Finding Neverland»?

  • P 2: Yes, it is...




  • Imagine you met one of the speakers (Ann, Paul, Sarah or Helen). In pairs, strike a conversation with him/her and compare your favourite films.




  • Look at the pictures of three Hollywood films, read what the teenagers said about them and write the questions they answered.

Учні об’єднуються у групи:

1 группа – The Phantom of the Opera;

2 группа – Star Wars;

3 группа – Episode II;

У групах кожен учень висловлює своє ставлення до даного фільму і пояснює причину.

III. Заключна частина уроку
Рефлексія.


В учнів на партах картки різних кольорів, вони позначають значущість фільмів для них:
Червоний колір - улюблений фільм / favourite /
Синій - важкий / difficult /
Білий - легкий / easy /
 Жовтий - цікавий / interesting /
Зелений-важливий, корисний / important, useful /
Фіолетовий-необхідний / necessary /
Чорний - нудний / boring /
Учитель називає фільм, учні показують картки певного кольору / яке в них ставлення до даного фільму /.

Учитель : Today we spoke about different kinds of films and everything connected with them. What do you think about a film as an art form? What kinds of films will be popular in the future? Why? (Мікрофон)

  • Write down your home task, please. It is on the blackboard. Write about your favourite film. Why do you like to watch? What does the film tell the viewers about? And Student’s book, ex.5, page 134.





THEME: At the Concert Hall.

AIMS:

  • LANGUAGE COMPETENCE: transformation of sentences from the active into the passive;

  • SPEECH COMPETENCE: vocabulary enrichment on the topic; talking about the visit to the theatre; develop skills in reading, listening, ability to engage in dialogue, monologue;

  • SOCIOCULTURAL COMPETENCE: learning about British realia;

  • PROGRAMATIC COMPETENCE: writing lists, short revives, invitations;

  • Develop the communication skills of students.

  • To educate the students of aesthetic taste.

Обладнання: електронний підручник, підручник А. Несвіт, електронні словники, різнокольорові картки,

Оцінювання: картки: червона – дуже добре; зелена – добре; жовта – погано.

Хід уроку:

І.Орг.момент. Підготовка класу до уроку.

1. Привітання.

T: Good morning, everyone. How are you?

Ps: Good morning, teacher. We are very well.

T: It’s nice to see you.

Ps: We are glad to see you, too.

T: We are continuing to speak about ways to spend free time and today we are going

to discuss a visit to the concert hall. (слайд 1)


  1. Бесіда з черговим .

  2. Перевірка домашнього завдання.

Троє-п’ятеро учнів читають описи своїх улюблених фільмів. Учитель

контролює правильність відповідей, виправляючи помилки (у разі їх наявності). Учні слухають та ставлять запитання.
II. Основний етап уроку.


  1. Conversation. Warm-up (робота з електронним підручником)

  • Listen to four music pieces and click on the right pictures. Say what kind of music is popular among teenagers in your country. Is it also your favourite? Follow the pattern below. (слайд 2)

  • What do you associated with “CONCERT”. Word-map.












  1. Reading practice.

  • Read the story about Karen’s first visit to a live concert and tick off the instruments mentioned in the box. (слайд 3)

  • Post-Reading Activity. Етап перевірки розуміння змісту тексту.

Read again and match the doers of the actions to the actions below. (слайд 4)


  1. Language practice.

  • Remember The Active and The Passive Voice (Your Know-How). (слайд 5)

Turn the active sentences into the passive.

  • Individual work. Two pupils are choosing the correct verb form. (слайд 6)

  • Look at the picture of the musicians, read the information about them and open the brackets, using the active or passive forms of the verbs. Клас розподіляється на три команди. Команди виконують завдання, а потім повідомляють інформацію, яку отримали, виконавши завдання. За кожну правильну відповідь надається один бал. Перемагає команда, яка отримає більше балів. (слайди 7-9)


Физкультхвилинка

Touch your head, touch your nose,

Touch your ears, touch your toes

Jump and run!

Let’s have fun!

Wash your face!

Wash your hands!

Clean your teeth!

Be healthy, please!

  1. Speech practice.

  • Look at the set of pictures and describe Karen’s visit to the theatre. (слайд 10)

  • In pairs, talk about your preferences in music. Follow the pattern. (слайд 11)

Make a music chart “Three Pop Hits”. Follow the steps below. Гра «Survey».

Усі роблять список, а потім виявляють,які ж пісні займають перші місця. (слайд 11)

III. Заключна частина уроку

  • Today we spoke about the concerts and music. When were you at the concert last time? Did you like your visit to the theatre? Why? Why not? Підведення підсумків. (Мікрофон)

  • Assessment .

  • Write down your home task, please. It is on the blackboard. Read the text and say what makes Disney Cinema Parade so popular among the visitors of the Disneyland. And Student’s book, ex.3, page 140.





THEME: At the Theatre.

AIMS:

  • LANGUAGE COMPETENCE: showing somebody around;

  • SPEECH COMPETENCE: giving explanations; develop skills in reading, listening, ability to engage in dialogue, monologue;

  • SOCIOCULTURAL COMPETENCE: learning about British realia;

  • PROGRAMATIC COMPETENCE: completing the dialogue ;

  • Develop the communication skills of students;

  • To educate the students of aesthetic taste.

Обладнання: електронний підручник, підручник А. Несвіт, електронні словники, різнокольорові картки,

Оцінювання: картки: червона – дуже добре; зелена – добре; жовта – погано.

Хід уроку:

І.Орг.момент. Підготовка класу до уроку.

1. Привітання.

T: Good morning, everyone. How are you?

Ps: Good morning, teacher. We are very well.

T: It’s nice to see you.

Ps: We are glad to see you, too.

T: We are continuing to speak about ways to spend free time and today we are going

to discuss a visit to the theatre. (слайд 1)

2. Перевірка домашнього завдання.

3. Бесіда з черговим .
II. Підготовка учнів до сприймання іншомовного матеріалу.

1. Мовленнєва зарядка:

T.: - I think that you know popular English song for children:

“Old McDonald has a farm, E-I-E-I-O,

And on this farm he has some cows, E-I-E-I-O…..”

And we know a modern variant of this popular song: (текст написаний на дошці і виконується речитативом, імітуючи молодіжний стиль "реп").

“ Old McDonald has a farm, E-I-E-I-O.
And on his farm he has some comps, E-I-E-I-O.
With a comp, comp here and a comp, comp there,
Here a comp, there a comp,
Everywhere a comp, comp.”
















III. Основний етап уроку.

  1. Conversation. Warm-up (робота з електронним підручником)

  • Look at the pictures and match the words and pictures. (слайд 2)

  • What about are these words?

  • Один з учнів описує будь-яку частину театру, зображену на малюнках до вправи, не називаючи її. Решта мають відгадати це місце. Той, хто відгадав першим, описує наступну частину театру і т. д. Учитель контролює правильність граматичної будови речень. Наприклад:

  • P1: This is a group of people who play musical instruments. Before the performance

  • the musicians take their places below the stage and stay there up to the end of the

  • performance.

  • P2: This is an orchestra…




  1. Reading practice.

  • Two friends are going to the theatre. Read/listen to their conversation and make the true statements (слайд 3)

  • - Post-Reading Activity. Етап перевірки розуміння змісту тексту. Гра «Broken Sentences». Учні самостійно складають речення. Той, хто першим впорався із завданням, читає утворені речення вголос.

Match the beginnings and the endings of the theatre rules. (слайд 4)


  1. Language practice.

- Read and learn how to show a friend around the theatre. Look at the picture and fill in the mini-dialogues. (слайд 5)

- Match the invitations to the responses. (слайд 6)

- Read the resonations of two theatre goers and fill in the missing words from the box. (слайд 7)

  1. Speech practice.

  • Read and explain the theatre rules you know. (слайд 8)

  • In pairs, complete the conversation between two friends at the theatre. (слайд 9)

  • Complete the dialogue “At the theatre” in writing. (слайд 10)

IV. Заключна частина уроку

Т.- So, it was very interesting and useful lesson today.

Let’s do some conclusions:

  1. What was the topic of our lesson?

  2. What aspects were touched at our lesson?

  3. What was the new for you?

  4. Do you like this lesson or not? Why?

-Let’s finish our lesson with our song:

Old McDonald has a farm, E-I-E-I-O
And on has farm he has some comps, E-I-E-I-O
With a comp, comp here, and a comp, comp there
Here a comp, there a comp
Everywhere a comp, comp…
So, the lesson is over. You can be free. Good-bye, friends!




THEME: Test.

AIMS:


  • LANGUAGE COMPETENCE: Check the level of the language and the language competence of students by subject;

  • improve overall culture of communication;

  • form of pupils understanding language as a way communication;

  • develop the creative potential of pupils;

  • raise self-reliance, active, disabled, tolerance.


Обладнання: електронний підручник, підручник А. Несвіт.

Хід уроку:

І.Орг.момент. Підготовка класу до уроку.

1. Привітання.

T: Good morning, everyone. How are you?

Ps: Good morning, teacher. We are very well.

T: It’s nice to see you.

Ps: We are glad to see you, too.

T: Today we are going to write a test to check your skills and knowledge on the topic.

(слайд 1)
II. Основний етап уроку.

1. Інструкція щодо виконання контрольної роботи та її оцінювання за 12-бальною

шкалою.

T: Контрольна робота складається з п’яти завдань. За кожне правильно виконане завдань ви отримуєте бали, ваші роботи перевіряються комп’ютером.
2. Виконання контрольної роботи.

I. Fill in the following crossword with English cinema words using their Ukrainian equivalents. (слайд 1)

II. Translate into English. (слайд 2)

III. Listen to Phil, a British teenager boy, talking about his favourite film and match the facts in column A to those in column B. (слайд 3)

IV. Complete the interview with a famous actor and write the missing information, using the pictures. (слайд 4)

V. Write an e-mail to your favourite actor about your impression of his/her acting. (слайд 5)

III. Заключна частина уроку

Бесіда з учнями.

T: Was the test difficult for you? Did you do all the tasks well? What questions do you

have? What weren’t you able to do?




Схожі:

Урок №11
...
І. Організаційний момент (підготовка класного приміщення, перевірка...
Актуалізація опорних знань (відтворюються знання, уміння, життєвий досвід учнів, необхідний для опанування нового матеріалу; перевірка...
План-конспект інтегрованого уроку з української літератури та фізики...
Організаційний момент ( 2 хв.) – привітання, перевірка присутніх, рефлексія (Який настрій у вас перед уроком?)
Конспект уроку з фізичної культури для учнів 11 класу Тема : Спеціальна фізична підготовка
М е т а: розвиток основних фізичних якостей методом колового тренування та під час рухливих ігор
УРОКУ І. Організаційний момент
...
Уроку Організаційний момент
Діти! Урок розпочався. Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення: (Слайд – 1)
Історія ОУН-УПА
Це був момент перетворення нації з об'єкта історії на суб'єкт, здатний творити власну історичну долю власними руками, момент пробудження...
Хід уроку Організаційний момент
Переглянь малюнки, на яких зображено прогноз погоди на тиждень. Знайди правильну відповідь
Уроку І Організаційний момент
Мета: удосконалювати навички постановки й аргументування розділових знаків між простими реченнями в складному
Уроку
Тема уроку: Урок-гра „Ключі від фортеці знавців рідної Ураїни. Розв’язування вправ і задач за курс 5 класу
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка