Заліковий урок-гра


Скачати 35.13 Kb.
НазваЗаліковий урок-гра
Дата08.02.2014
Розмір35.13 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Фізика > Урок
Міністерство науки та освіти України

Ясинуватський професійно-технічний ліцей

залізничного транспорту

Заліковий урок-гра

Корпускулярно-хвильовий дуалізм”

Провів викладач

Саєнко О.І.

Ясинувата 2013р.

Тема: „Корпускулярно-хвильовий дуалізм світла”
Мета: узагальнити знання учнів про явище фотоефекту; систематизувати

поняття про природу світла, з’ясувавши корпускулярну, хвильову та

квантову теорії; розвивати в учнів уявлення про властивості матерії,

естетичне сприйняття світу; сприяти формуванню логічного мислення,

вчити виражати думки чітко, правильно, коротко; виховувати

цілеспрямованість, самостійність, чесність, гармонійність особистості.
Тип уроку: контролю та корекції знань.

Обладнання: комп’ютер, медіа-проектор, роздатковий матеріал для тестування.
Хід уроку

  1. Вступне слово вчителя, організація групи.

Мотивація уроку.

Світло-це наша загадковість...

Дивовижний. Найблагородніший вияв матеріі, вияв її

найдосконаліший, границя її можливого руху.

Неперевершено у швидкості...Воно і хвиля, і частинка, ... і,

можливо, ще щось...”

(О. Гончар)

Презентація „Тайни світлових хвиль”


  1. Актуалізація опорних знань.

Встановити співвідношення:

а. Формула енергії кванта світла а. hv/c

б. Червона межа фотоефекту б. А+Екін.

в. Імпульс фотона в. h*v

г. Рівняння Ейнштейна для фотоефекту г. c/v

д. Довжина світлової хвилі д. A/h

Відповіді:

а-в; б-д; в-а; г-б; д-г.


  1. Робота з деформованим текстом „Вирвані слова”. Потрібно відновити текст.

Під час випромінювання і поглинання світло

поводиться подібно до потоку частинок енергією,

що залежить від частоти. Порція світла

виявилася дуже схожою на те, що прийнято

називати частинкою.

Властивості світла, які виявляються в процесі

випромінювання і поглинання, називають

корпускулярними.

А сама світлова частинка дістала назву фотона,

або кванта електромагнітного випромінювання.


  1. Гра „Світлофор”

На екрані – твердження, правильність яких позначаються кольором:

правильне твердження – зелений колір

неправильне твердження – червоний колір

потребує доповнення – жовтий колір.

1. Граничною швидкістю передавання сигналів є швидкість світла.(зелений)

2. Явище виривання електронів з речовини під дією світла називають дисперсією.(червоний)

3. Квант світла називають електроном.(червоний)

4. Фотон має масу спокою.(зелений)

5. Червона межа фотоефекту – це найбільша довжина світлової хвилі, за якій ще відбувається фотоефект.(зелений)

6. Робота виходу – це енергія кванту, яка витрачається на

надання електрону кінетичної енергії.(червоний)

7. Фотон не має електричного заряду.(зелений)

8. Енергія поглинаючого кванту витрачається на роботу виходу

електронів з металу.(жовтий)


  1. „Гра слів”

З наведених букв скласти слова.

Ч В К С О Т Н А (частота, квант)

С Ф Л І О В Т Н (світло, фотон)


  1. Інтерактивна бесіда „Що є що?”

Спочатку світло ототожнювали із зором, тобто око вважали джерелом світла. Така думка існувала досить довго, аж до епохи Галілея. Інші погляди на світло зводилися до того, що світло уявляли як щось тілесне. Навіть до наших часів збереглися словосполучення(особливо у поезії) „світло ріже”, „світло б’є”, „світло ллється”. Наукові погляди на природу світла суперечили один одному. Які наукові теорії світла ви можете назвати?

Учні в ході бесіди між собою характеризують корпускулярну, хвильову та квантову природу світла і приходять до висновку: світлу притаманні двоїсті властивості, тобто світло – це електромагнітне випромінювання, яке під час випромінювання і поглинання поводиться як потік частинок, а під час поширення у просторі – як електромагнітна хвиля.


  1. Залікове тестування.

  2. Підсумки. Домашнє завдання: підготувати до тижня фізики газети, кросворди про електромагнітне випромінювання, а також матеріал про винахідників Х-променів – І. Пулюя та В. Рентгена.

Вірю, що нинішнє заняття допоможе пояснювати фізичну картину світу, збудить у вас інтерес до творчості. Спасибі за участь в уроці!

Схожі:

УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Урок гра для учнів 5 класу: «Бути здоровим престижно»

"АБВГДЕЙКА". Інтелектуальний урок гра з української мови з використанням...
Тема: "АБВГДЕЙКА". Інтелектуальний урок гра з української мови з використанням інформаційних ігрових технологій та комп`ютера
Досвід НТУ „ХПІ” з втілення кредитно-модульної системи організації...
О — аудиторні заняття; М — модульний контроль; 3 — заліковий тиждень; С — екзаменаційна сесія
ЗМ Твір – опис процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі (письмово)
Обладнання: роздатковий матеріал, словник іншомовних слів, запис музичного твору, відео – ролик, паперові зірки. Тип уроку: урок...
Додавання чисел частинами. Задачі на знаходження невідомого додан-...
Діти, сьогодні у нас урок- мандрівка, урок-гра. Мета його: вдосконалити обчислювальні навички,формувати вміння додавати число частинами....
Урок-гра
Обладнання. Презентація, костюми книги, хлопчиська, ведмедя, лисички для вистави, торба казок, букви українського алфавіту
Пояснювальна записка
Ця гра може зайняти цілий урок. Пропонуємо використати гру при вивченні п’єси Г.Ібсена „Ляльковий дім”
Уроку
Тема уроку: Урок-гра „Ключі від фортеці знавців рідної Ураїни. Розв’язування вправ і задач за курс 5 класу
УРОК-ГРА
Дидактична мета уроку: Розширити та поглибити знання учнів про магнітні явища та використання цього явища в природі й техніці
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка