Урок-гра Тема: Електричний струм. Сила струму. Напруга. Опір провідників


Скачати 75.99 Kb.
НазваУрок-гра Тема: Електричний струм. Сила струму. Напруга. Опір провідників
Дата22.12.2013
Розмір75.99 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Фізика > Урок
Урок-гра

Тема: Електричний струм. Сила струму. Напруга . Опір провідників.

Мета: узагальнити та систематизувати знання з теми «Електричний струм. Сила струму. Напруга. Опір провідників»,розвивати вміння працювати з додатковою літературою,збирати прості електричні кола,розвивати творчі здібності,викликати інтерес до фізики.

Обладнання: амперметр, вольтметр, джерело струму, споживачі (резистори), лампа, вимикач, з'єднувальні провідники.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Хід уроку

1.Вступ

Команди розміщуються за ігровими столами;

2. Ознайомлення учнів з правилами гри.

а)кожний конкурс оцінюється , максимальна оцінка за завдання наголошується перед початком кожного туру.

б)суттєве доповнення – 1 бал.

3.Проведення конкурсів

Урок-гру веде вчитель фізики.
1.конкурс – «Привітання» (кожна команда представляє емблему , назву команди й девіз.)
2.конкурс-«Я вас знаю?»(кожна команда підготувала презентацію про вченого ім’ям якого названа їхня команда)
3.конкурс – «Комп’ютерне тестування»( з кожної команда по одному учаснику)
Тестова робота

1. Величина, яка характеризує швидкість протікання заряду через поперечний переріз провідника, називається:

а) опором

б) напругою

в) силою струму

г) зарядом.
2. Напруга вимірюється:

а) амперметром

б) вольтметром

в) ватметром

г) омметром.

3. Одиниця вимірювання опору:

а) Ом

б) А

в) Кл

г) В.

4. Електричний струм – це…

а)упорядкований рух заряджених частинок;

б)хаотичний рух заряджених частинок;

в) упорядкований рух атомів і молекул.
5.Яке з математичних співвідношень є визначення сили струму?

а)
б)

в)

6. Опір провідника залежить від …

а) довжини та питомого опору;
б) довжини, питомого опору та площі поперечного перерізу ;
в)сили струму та напруги.
7.Речовина , що не проводить електрику
а)провідник;
б)напівпровідник;
в)діелектрик.
8.Одиницею вимірювання напруги в СІ є:
а)А;
б)Кл;
в)В.
9.Як вмикають амперметр в електричне коло?

а) послідовно;
б) паралельно;

в) послідовно та паралельно.

10. Яке співвідношення є математичним записом закону Ома для ділянки кола?

а)
а)
б)

11.Яим приладом змінюють силу струму в електричному колі?

а) амперметром;
б) вольтметром;
в) реостатом.

12.Добрими провідниками є:
а) скло,фарфор,бурштин,пластмаса,гума…

б) метали, водні розчини солей і кислот,грунт, тіло людини…
в) фарфор, водні розчини солей і кислот, грунт , скло… .
4.конкурс-«Заморочки з бочки» (з кожної команда по одному учаснику за комп’ютером а решта беруть участь у цьому конкурсі, пропонується закінчити вірші.


  1. Чий закон, якщо не знати,

Радить вдома спочивати?

Вірно, звісно закон Ома.


  1. Означення сили струму,

Запровадив у фізиці французький вчений... (Ампер)

  1. Швидкість руху електронів

Без „зайвого шуму”

Забезпечує у провіднику... (сила струму)

  1. Кожен прагне мати в школі хорошого друга,

Вірний друг для сили струму в колі... (напруга)

  1. Сила струму у безпеці і „щаслива” доти,

Поки в коло не вмикати... (електричний опір)

  1. Три фізичні величини у зв’язку тісному,

Їх залежність встановлена завдяки... (Георгу Ому!)


  1. Серед вас, я сподіваюсь,

Немає ледачих,

Тому пропоную дещо пригадати:

Рух заряджених частинок

у провіднику має напрям, має назву... (електричний струм)

  1. Що по дроту ходить, пітьму розгонить ? (електрика)

5.конкурс-« Чи є помилка в схемі ?»



6.конкурс-«Чи знаєш ти формули?»



  1. I = U/R

  1. ƿ = Rl/S

  1. R = UI

  1. U = IR

  1. A = Uq

  1. R = pl/S

  1. I = qt

  1. I = UR

  2. U=A/q

  3. t=qI


7.конкурc – «Збери коло»

Складіть за схемою електричне коло. Зробивши необхідні виміри, розрахуйте опір резистора.

8.конкурc-«Розв'яжи задачу»


  1. Скільки нікелінового дроту з площею поперечного перерізу 0,1мм2 потрібно для виготовлення спіралі електрокип'ятильника, якщо кип'ятильник буде працювати від мережі з напругою 220В? Сила струму в ньому не повинна перевищувати 4А.

Відповідь:ℓ=13,75м
2. Через електроплитку проходить струм силою 300 мА. Який заряд пройде через електроплитку за 5 хв? Яку роботу виконає електричний струм, якщо ця плитка ввімкнена в побутову мережу?

Відповідь: q= 90 Кл, А= 19,8 кДж.



3.Через поперечний переріз провідника за 10с пройшов 2•1020 електронів. Визначити силу струму в провіднику. (Відповідь:І=32А )

4.Розрахуйте силу струму, який проходить через реостат, виготовлений із нікелінового дроту завдовжки 40км і з площею поперечного перерізу 1мм2, якщо напруга на затискачах реостата дорівнює 21В. (відповідь:1.3А)
5.Опір мідного дроту 2Ом, маса 1кг. Знайдіть довжину дроту.(густина міді 8900 кг/м3)
6. Якою має бути маса нікелінового провідника довжиною 200м, щоб з нього виготовити реостат опором 10 Ом?(густина нікеліну 8800кг/м3)

Підбиття підсумків гри

Ось і закінчився наш урок ,на якому ви показали свої знання з такої теми, як « Електричний струм». Вами було багато опрацьовано матеріалу, довідок із додаткової літератури. Ви показали, як можна використовувати комп’ютер на уроці.
Перемогла … команда

  1. Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

  2. Що сподобалось? Що здивувало?

  3. Чого ви навчилися?



  • Чиніть опір всьому негативному, що трапиться на вашому у вашому житті!

  • З’єднуйте послідовно свої переконання!

  • Дбайте про джерело чистої душі!

  • Будьте міцним , як вольфрам!

  • Будьте акумулятором і генератором школи!

  • Нехай ваші обличчя світяться радістю та щастям ,як лампочки у ваших домівках!


Анкета

  1. Я прийшов на урок …..(веселим, похмурим, засмученим, з гарним настроєм)

  2. Яким було спілкування на уроці?......( цікавим , пізнавальним, ігровим, незвичайним, нудним, не цікавим, доброзичливим)

  3. Сьогодні на уроці:….( я багато чому навчився, мені було легко, було важко)

  4. Заняття мені допомогло:…( виявити свої найкращі якості, одержати знання, звернутися до літератури, не допомогло)

  5. Які завдання вам сподобалися найбільше? (……………………………………………………………………)

  6. Своєю роботою на уроці я:….(задоволений, не зовсім задоволений, зовсім незадоволений)

  7. Я незадоволений, тому що....................................................................................................................................

  8. Ти можеш похвалити однокласників? …………………………………………………………………………

  9. Від наступного заняття я чекаю: (нових знань, особистісних вражень, спонукання до роботи над собою, нічого)

  • Чиніть опір всьому негативному, що трапиться на вашому у вашому житті!

  • З’єднуйте послідовно свої переконання!

  • Дбайте про джерело чистої душі!

  • Будьте міцним , як вольфрам!

  • Будьте акумулятором і генератором школи!

  • Нехай ваші обличчя світяться радістю та щастям ,як лампочки у ваших домівках!



5.Домашнє завдання

Скласти кросворд за темою «Електричні явища».

Схожі:

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З ФІЗИКИ
Електричний струм. Електричне коло. Джерела та споживачі електричного струму. Робота та потужність електричного струму. Безпека під...
Лекція №11: “Основні характеристики та параметри антен”
Під впливом пара­лельної провіднику складової електричного поля у провіднику збу­джується електричний струм густиною , а під впливом...
ЕЛЕКТРИЧНА ЕНЕРГІЯ В ГОСПОДАРСТВІ ДЕРЖАВИ І В ПОБУТІ
Ключові поняття: електричний струм, споживач електричного струму, джерело електричної енергії, дріт, шнур, окінцювання дротів, електро­монтажні...
Лекція №13: “Елементарний електричний вібратор”
Елементарний електричний вібратор (диполь Герца) — це ко­роткий порівняно з довжиною хвилі відрізок провідника довжи­ною, по якому...
План-конспект бінарного уроку Тема: Електричний струм в газах. Самостійні...
Тема: Електричний струм в газах. Самостійні та несамостійні розряди. Газові розряди в літературних творах
Тема: Кола постійного струму: паралельне, послідовне та змішане з'єднання...
Мета: Розглянути залежність сили струму від напруги на ділянці кола, сформувати основні закони послідовного та паралельного з’єднання...
Тема : ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ У РІЗНИХ СЕРЕДОВИЩАХ
...
Уроку
Розподіл сили струму, напруги та опору в електричному колі з послідовним з’єднанням провідників
Уроку в темі Тема: Електричний струм у розчинах і розплавах електролітів
Виховна – виховати прагнення до самостійного вирішення поставлених завдань; реалізовувати комплексний підхід до виховання; підвищувати...
Уроку в темі Тема: Електричний струм у розчинах і розплавах електролітів
Виховна – виховати прагнення до самостійного вирішення поставлених завдань; реалізовувати комплексний підхід до виховання; підвищувати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка