Безпека повсякденного життя. Електрика в побуті. Чи завжди безпечне наше житло?


Скачати 244.08 Kb.
Назва Безпека повсякденного життя. Електрика в побуті. Чи завжди безпечне наше житло?
Дата 18.12.2013
Розмір 244.08 Kb.
Тип Вопрос
bibl.com.ua > Фізика > Вопрос
ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ (6 клас)

Варіанти тестів для контролю знань до теми «Безпека повсякденного життя»

1. Безпека повсякденного життя. Електрика в побуті. Чи завжди безпечне наше житло?

а) Так, воно завжди безпечне;

б) ні, не завжди, тому що будь-який предмет або прилад, який полегшує наше життя, може за певних обставин за­вдати шкоди;

в) авжеж, недарма кажуть: «Мій будинок — моя фортеця»;

г) так, воно й створене для того, щоб убезпечити наше життя.

2. Які дії можуть призвести до небезпечної ситуації у повсяк­денному житті?

а) Перехід дороги через пішохідний перехід на зелене світло;

б) користування справною праскою;

в) ігри із сірниками;

г) їзда на велосипеді по спеціальній велосипедній доріжці.

3. Чого краще не робити, якщо ви застрягли в ліфті?

а) Дзвонити черговому;

б) спокійно поводитися;

в) намагатися самостійно відкрити двері ліфта й вийти;

г) просити сусідів, котрі проходять поруч, щоб вони повідо­мили про зупинку ліфта до аварійної служби.

4. Яка дія є безпечною?

а) Забивати цвяхи в стіну, не знаючи розташування електро­проводки;

б) користуватися розетками, які хитаються й нагріваються;

в) користуватися несправними електроприладами;

г) виймати вилку з розетки, тримаючись за штепсель.

5. Відзначте неправильне твердження:

а) небезпечно торкатися до оголених дротів;

б) вода добре проводить електричний струм;

в) у разі обриву лінії електропередач ділянка землі навколо кабелю, що впав, є безпечною;

г) до електричних приладів не можна торкатися мокрими руками.

6.Чого не треба робити при виявленні людини, ураженої елек­тричним струмом?

а) Вимикати електрику;

б) за допомогою дерев'яного предмета відкинути від постраждалого електричний дріт;

в) спробувати відкинути дріт рукою;

г) викликати «швидку допомогу».

7. Яка з названих дій є безпечною?

а) Розмахувати чашкою, в яку щойно налили гарячий чай;

б) дражнити собаку, коли він їсть;

в) наливати воду в сковорідку з киплячою олією;

г) мити підлогу за допомогою швабри.

8. Що треба робити, коли ви розбили градусник зі ртуттю?

а) Нікому про це не говорити;

б) підмести скалки й викинути у відро для сміття;

в) обов'язково сказати дорослим, оскільки ртутні пари отруйні;

г) підмести залишки градусника під килим.

9. Які з названих дій не можуть підвищити вашу безпеку?

а) Завжди слідкувати за тим, щоб крани на газовій плиті піс­ля закінчення приготування їжі були правильно закриті;

б) не смикати за шнур при витягуванні штепселя з розетки;

в) не переходити дорогу на червоне світло;

г) не відповідати на телефонні дзвінки під час приготування уроків.

10. Які дії не підвищать вашої безпеки?

а) Не вмикайте в одну розетку одночасно кілька електричних приладів;

б) не залишайте без нагляду увімкнені нагрівальні прилади;

в) не тягніть за шнур, виймаючи вилку з розетки;

г) не витирайте на електроприладах пил.

11. При ураженні електричним струмом постраждалий не може відсмикнути руку від джерела струму й покликати

на допомогу, тому що:

а) він злякався;

б) від струму постраждали м'язи й голосові зв'язки;

в) від струму постраждала печінка;

г) від струму постраждала шкіра.

12. Чого не треба робити, надаючи допомогу при ураженні струмом?

а) Штучне дихання;

б) непрямий масаж серця;

в) накласти на опіки від струму стерильну пов'язку;

г) промивання шлунка.

Газу побуті. Небезпечні речовини побутової хімії.

1. Які характеристики не стосуються газу?

а) Це отруйна речовина;

б) це вибухонебезпечна речовина;

в) ця речовина не має кольору;

г) ця речовина має запах.

2. Яка дія є непотрібною при виявленні витікання газу?

а) Не користуватися електричними приладами;

б) не запалювати сірників;

в) перекрити крани на газових трубах;

г) не відкривати кран з водою.

3. Відзначте неправильне твердження:

а) удар по газовому балону може призвести до вибуху;

б) нагрівання газового балона може призвести до вибуху;

в) витирання пилу на газовому балоні може призвести до вибуху;

г) пошук місця витікання газу за допомогою палаючого сірника може призвести до вибуху.

4. Відзначте, яких правил можна не дотримуватись при вико­ристанні речовин побутової хімії в аерозольних упаковках:

а) їх не можна використовувати поблизу відкритого вогню;

б) їх треба зберігати так, щоб на них не потрапляло пряме со­нячне проміння;

в) їх не можна нагрівати вище за 50 градусів;

г) ними не можна користуватися пізно ввечері.

5. Особливо небезпечними хімічними речовинами, які викорис­товують у побуті, є:

а) пральний порошок;

б) речовини, які людина використовує проти гризунів та комах;

в) засоби для миття посуду;

г) вибілювачі.

6. Чого не слід робити, якщо небезпечна хімічна речовина потрапила в очі?

а) Промити очі великою кількістю води, не торкаючись очей руками;

б) промити очі великою кількістю води, торкаючись очей ру­ками;

в) викликати «швидку допомогу»;

г) звернутися до лікаря.

7. Які характеристики не стосуються газу?

а) Це не отруйна речовина;

б) це вибухонебезпечна речовина;

в) ця речовина не має кольору;

г) ця речовина не має запаху.

8. Відзначте неправильне твердження:

а) удар по газовому балону не може призвести до вибуху;

б) нагрівання газового балона може призвести до вибуху;

в) удар по газовому балону може призвести до вибуху;

г) пошук місця витікання газу за допомогою палаючого сірника може призвести до вибуху.

9. Відзначте ознаки, які не свідчать про витікання газу:

а) поява різкого неприємного запаху — запаху спеціальних речовин, які додають у газ;

б) звук шипіння, що його створює газовий прилад;

в) звук води, яка тече;

г) поява мильних бульбашок на газових трубах при нанесен­ні на них мильного розчину.

10. До речовин побутової хімії не належить:

а) клей;

б) засоби для вибілювання білизни;

в) крем проти комарів;

г) цукрова пудра.

11. Відзначте, яких правил можна не дотримуватися

при використанні речовин побутової хімії в аерозольних упаковках:

а) їх не можна використовувати поблизу відкритого вогню;

б) їх не можна розбирати;

в) не можна, щоб вони потрапляли в очі;

г) їх не можна носити в сумці.

12. Особливо небезпечними хімічними речовинами, які викорис­товують у побуті, є:

а) господарське мило;

б) водорозчинні фарби;

в) лаки для волосся;

г) речовини, які людина використовує проти гризунів та комах.
Безпека в будинку.

Можливі аварійні ситуації на підприємствах.

Пожежна безпека.

1. Яка інформація не знадобиться вам у тому разі, коли

у ванній прорвало трубу з водою і вода заливає квартиру:

а) інформація про те, де розташований кран, який перекри­ває воду в квартирі;

б) інформація про те, де розташований вентиль, який пере­криває воду в будинку;

в) інформація про те, що вода — найпоширеніша речовина на Землі;

г) інформація про телефон, за яким можна викликати сан­техніка.

2. Чого не слід робити, якщо прорвало батарею з гарячою водою?

а) Наближатися до місця прориву й намагатися зупинити ' воду;

б) відключити електрику й перекрити газ;

в) гукнути дорослих;

г) викликати аварійну службу або сантехніка.

3. Які дії не стосуються евакуації?

а) Зібрати в сумку документи всіх членів сім'ї;

б) узяти із собою цінні речі та гроші;

в) вимкнути електрику, перекрити газ і воду;

г) протерти пил і помити підлогу.

4. Які причини не можуть призвести до пожежі?

а) Використання несправних електричних приладів;

б) недбале поводження із сірниками та горючими хімічними речовинами;

в) використання несправної системи каналізації;

г) використання несправних газових приладів.

5. До плану евакуації при пожежі не входять:

а) зазначення місць розташування пожежних кранів;

б) зазначення місць розташування телефонів;

в) зазначення розташування місць, які призначені для їди;

г) зазначення місць розташування вогнегасників.

6. Чого не слід робити при пожежі?

а) Гасити електроприлади, що горять;

б) викликати пожежну команду;

в) затулити рот і ніс мокрою тканиною;

г) попередити про пожежу сусідів.

7. Коли оголошують евакуацію?

а) Тільки за надзвичайних ситуацій;

б) при будь-якій зміні температури та складу повітря;

в) при температурі нижчій за 20 градусів;

г) при швидкості вітру 20 метрів на секунду.

8. Який найбільш негативний наслідок того, що ви залишили в мийці купу брудного посуду й нещільно закрили кран?

а) Мама знову буде вас сварити;

б) на кухні заведуться таргани;

в) мийка переповниться водою, і вашу квартиру й квартиру сусідів заллє;

г) вам більше ніколи не довірять мити посуд.

9. Якщо ви заходите в ліфт зі своїм зовсім маленьким братом, то якими будуть ваші дії?

а) Візьмете його на руки й зайдете разом з ним;

б) пропустите його вперед, а самі зайдете потім;

в) зайдете в ліфт самі, потім покличете брата;

г) зайдете з ним у ліфт одночасно.

10. Які причини не можуть призвести до пожежі?

а) Використання для обігріву саморобних електричних приладів;

б) обгортання електричної лампи або торшера папером;

в) якщо залишити без нагляду відкритий водопровідний кран;

г) викидання непогашеної сигарети в сміттєвий ящик.

11. До плану евакуації при пожежі не входить: а) зазначення місць розташування пожежних кранів;

б) зазначення місць розташування запасних виходів з будівлі;

в) зазначення місць розташування туалетів;

г)зазначення місць розташування вогнегасників.

12. Чого не слід робити при пожежі?

а) Заливати водою хімічні речовини, що горять;

б) викликати пожежну команду;

в)кричати «Пожежа!»;

г) попередити про пожежу сусідів.

13. Оберіть правильний текст, який ви повинні сказати по теле­фону, викликаючи пожежну машину на місце пожежі.

а) «Пожежа! Пожежа! Терміново виїжджайте на вулицю Пушкінську!» ;

б) «Це пожежна охорона? Тут дим валує великий. Треба щось робити! Приїжджайте!»;

в) «Пожежа в житловому будинку за адресою: вулиця Пушкінська, будинок п'ять, поверх другий, під'їзд перший,

з боку двору видно дим. У двір краще заїхати через арку. З вами говорив Михайло Карпенко»;

г) «Пожежа в житловому будинку за адресою: вулиця Пушкінська, будинок п'ять! Терміново приїжджайте!».
Безпека на дорозі.
1. До яких із названих правил пішохода закралась помилка?

а) Ходити тільки по тротуарах та пішохідних доріжках, тримаючись лівого боку;

б) переходити вулицю тільки на пішохідному переході на зелене світло;

в) не зупинятися й не гратися на проїжджій частині вулиці;

г) не перебігати несподівано дорогу, кидаючись напереріз транспорту.

2. Які з правил стосуються пасажира автотранспорту?

а) Не можна їздити по тротуарах на велосипеді, під час руху триматися за інший транспортний засіб;

б) не можна їздити, не тримаючись за кермо й знімаючи ноги з педалей;

в) не заважати автоматичному закриванню дверей;

г) дітям до 14 років дозволяється їздити на велосипеді тільки на території двору, парку або за містом, де немає машин.

3. Чого не повинен робити свідок ДТП?

а) Викликати «швидку допомогу»;

б) гукати дорослих;

в) підходити близько до автомобіля, що горить;

г) для надання допомоги скористатися аптечкою автомобіліста.

4. Поширеними наслідками ДТП є:

а)гастрит;

б) апендицит;

в) струс мозку, перелом кінцівок, кровотечі;

г) астма.

5. Пасажир автотранспорту не повинен:

а) поступатися місцем інвалідам та людям літнього віку;

б) висовувати з вікна голову або руки;

в) стоячи в транспорті, триматися за поручень;

г) перебуваючи в автомобілі, пристебнутися ременями безпеки.

6. Велосипедист не повинен:

а) дотримуватися правил дорожнього руху;

б) мати права на водіння велосипеда;

в) регулярно перевіряти технічний стан велосипеда;

г) бути вбраним в одяг, який не заважає їзді на велосипеді.

7. Якщо вам треба обійти автобус або трамвай, то ви:

а) обійдете і автобус, і трамвай спереду;

б) обійдете і автобус, і трамвай ззаду;

в) обійдете автобус ззаду, а трамвай спереду;

г) обійдете автобус спереду, а трамвай ззаду.

8. Які з правил стосуються велосипедиста?

а) На велосипеді не можна їздити по тротуарах, під час руху триматися за інший транспортний засіб;

б) не можна відволікати водія розмовами;

в) чекаючи на автобус, не можна стояти на краю тротуару;

г) обов'язково поступайтеся місцем літнім людям, інвалідам, батькам з маленькими дітьми на руках.

9. Свідок ДТП повинен:

а) голосно кричати: «Аварія! Аварія!»;

б) збирати юрбу, кажучи: «Дивіться, що сталося!»;

в) викликати міліцію та «швидку допомогу»;

г) підійти якомога ближче до автомобіля, що горить.

10. Чого не слід робити пасажирові:

а) стоячи в транспорті, триматися за поручень;

б) стояти на краю платформи при підході потяга метро;

в) під час їзди на мотоциклі вдягнути мотошолом;

г) не відкривати дверей до повної зупинки автотранспорту.

11. Перевозити на велосипеді дітей до семи років можна:

а) будь-кому;

б) тільки дорослим, у тому разі, якщо на велосипеді є спеціальне сидіння;

в) тільки дорослим, у тому разі, якщо на велосипеді немає спеціального сидіння;

г) підліткам, у тому разі, якщо на велосипеді є спеціальне сидіння.

12. Які знання не знадобляться свідкові ДТП:

а) найбільш поширеними наслідками ДТП є струс мозку, переломи та кровотечі;

б) ознаками струсу мозку є: блідість шкіри, пітливість, нудота, прискорений пульс;

в) в автомобілі обов'язково є аптечка для надання невідклад­ної допомоги;

г) дітям до 14 років дозволяється їздити на велосипеді тільки на території двору, парку або за містом, де немає машин.
«Особиста гігієна»
1. До предметів особистої гігієни не належить:

а) мочалка;

б) рушник;

в) гребінець для волосся;

г) мило.

2. Гребінець для волосся має бути:

а) дуже твердим;

б) дуже м'яким;

в) з дуже гострими зубцями;

г) із заокругленими зубцями або з кульками на кінцях.

3. Нігті на руках треба обрізати:

а) щодня;

б) щотижня;

в) кожні два тижні;

г) один раз на місяць.

4. Якщо на шкірі з'явилися вугрі, то це означає, що:

а) шкіру погано мили;

б) дія гормонів призвела до надмірного вироблення шкірного жиру;

в) шкіра брудна;

г) їх треба видавити.

5. Душ слід приймати:

а) щодня;

б) один раз на тиждень;

в) раз на два тижні;

г) один раз на місяць.

6. Слово «татуїровка» походить від полінезійського слова «тату», що означає:

а) яскраво, красиво;

б) вождь;

в) попередження;

г) рана, знак.

7. Стоматолога потрібно відвідувати:

а) один раз на рік;

б) один раз на два роки;

в) двічі на рік;

г) щомісяця.

8. Зуби слід чистити:

а) не менше 3 хвилин;

б) не менше 5 хвилин;

в) не менше 7 хвилин;

г) не менше 1 хвилини.

9. Зубна щітка має бути:

а) дуже жорстка з досить жорсткими щетинками;

б) середньої жорсткості з досить гнучкими щетинками;

в) дуже м'яка з досить м'якими щетинками;

г) середньої жорсткості з досить жорсткими щетинками.

10. До предметів особистої гігієни не належить:

а) мочалка;

б) рушник;

в) гребінець для волосся;

г) мило.

11. Не можна їсти дуже холодну їжу після дуже гарячої, тому що це:

а) несмачно;

б) призводить до руйнування емалі зубів;

в) не заведено в нашій культурі;

г) може викликати блювоту.

12. Чи корисно чистити язик?

а) Так, корисно, тому що з язика зчищаються шкідливі бактерії;

б) ні, це даремна робота;

в) ні, це знизить смакову чутливість;

г) з язика нічого зчищати, він і так чистий.
Звички та здоров’я
1. До корисних звичок не належить:

а) звичка мити руки перед їжею;

б) звичка гризти нігті;

в) звичка робити зарядку;

г) звичка вітатися при зустрічі зі знайомими людьми.

2. Ходьба, біг, гра в м'яч, катання на ковзанах та велосипеді, гра на музичних інструментах, мовлення, читання, письмо — усе це належить до:

а) корисних звичок;

б) шкідливих звичок;

в) навичок;

г) нейтральних звичок.

3. Здатність цінувати час, дотримуватися режиму дня, доводи­ти розпочату справу до кінця належать до:

а) складних корисних звичок;

б) простих корисних звичок;

в) нейтральних звичок;

г) шкідливих звичок.

4. До шкідливих звичок не належить:

а) звичка розкидати речі, де завгодно, а потім довго їх шука­ти, коли вони знадобилися;

б) звичка бути необов'язковим учнем, який завжди запізнюється:

в) звичка бігти, не дивлячись під ноги;

г) звичка прибирати після себе посуд.

5. Корисні звички формуються:

а) повільніше, ніж шкідливі звички;

б) швидше, ніж шкідливі звички;

в) з тією самою швидкістю, що й шкідливі звички;

г) рідко формуються.

6. Унаслідок вживання нікотину формується:

а) тільки психологічна залежність від нікотину;

б) тільки фізіологічна залежність від нікотину;

в) і психологічна, і фізіологічна залежність від нікотину;

г) блювотний рефлекс.

7. Виробники сигарет виготовляють їх тому, що:'

а) піклуються про ваше задоволення;

б) дбають про ваші забавки;

в) хочуть отримати прибуток;

г) самі палять.

8. При курінні виділяється велика кількість шкідливих речо­вин, їх відомо близько:

а) 200;

б) 40;

в) 80; г) 150.

9. Яка доза чистого спирту на 1 кг маси тіла є смертельною для людини?

а) 40 г;

б) ЗО г;

в) 20 г;

г) 7—8 г.

10. Алкоголь найбільш впливає на такі органи людини:

а) кишечник, шлунок, стравохід;

б) мозок, серце, печінка;

в) скелет і м'язи;

г) нирки, підшлункова залоза.

11. Від алкогольної залежності:

а) легко позбавитися самому;

б) легко позбавитися за допомогою фахівців-медиків;

в) важко позбавитися навіть за допомогою фахівців-медиків;

г) легко позбавитися, якщо у вас фінансові труднощі.

12. Куріння — це звичка, від якої:

а) легко позбавитися самому;

б) легко позбавитися за допомогою фахівців-медиків;

в) важко позбавитися навіть за допомогою фахівців-медиків;

г) легко позбавитися, якщо у вас фінансові труднощі.

13. Найшкідливішою речовиною тютюнового диму є:

а) метан;

б) нікотин;

в) ціаністий водень;

г) аргон.

14. Люди, котрі пропонують нам сигарету:

а) піклуються про нас;

б) завдають шкоди нашому здоров'ю, можливо, не бажаючи цього;

в) хочуть нам допомогти;

г) добре знають про всі наслідки куріння й враховують їх.

15. У підлітків алкогольна залежність формується:

а) повільніше, ніж у дорослих;

б) швидше, ніж у дорослих;

в) з тією самою швидкістю, що й у дорослих;

г) узагалі не формується.

16. Якщо підліток почав вживати спиртне, то:

а) він здаватиметься дорослішим;

б) його більше поважатимуть друзі-однолітки;

в) він погіршить своє здоров'я й успішність у школі;

г) це жодним чином не позначиться на його організмові.

17. Алкогольне отруєння:

а) безпечне;

б) може призвести до смерті;

в) легко виліковується;

г) швидко минає.

18. Наркотична залежність:

а) легко виникає й легко лікується;

б) легко виникає, але дуже важко лікується;

в) довго виникає, але легко лікується;

г) рідко виникає, але дуже важко лікується.

19. Унаслідок вживання наркотиків формується:

а) тільки психологічна залежність від наркотику;

б) тільки фізіологічна залежність від наркотику;

в) і психологічна, і фізіологічна залежність від наркотику;

г) блювотний рефлекс.

20. Якщо вам хтось запропонував наркотики, то:

а) про це краще промовчати;

б) про це треба розповісти батькам або вчителям;

в) на це не треба звертати уваги;

г) це треба зберігати в таємниці.

21. До яких наслідків вживання наркотиків не призводить?

а) Нудота, блювота, серцевий біль, прискорене серцебиття;

б) зменшення обсягу пам'яті, зниження успішності навчання;

в) руйнування печінки;

г) поліпшення розумових здібностей.

22. Вживання наркотиків не впливає на такі фізіологічні системи:

а) нервову;

б) травну;

в) видільну;

г) майже немає фізіологічних систем, на які наркотики не мали б негативного впливу.

23. Продавці наркотиків:

а) звичайні торговці;

б) аморальні люди, котрі наживаються на чужій біді;

в) люди, які завжди говорять правду;

г) люди, які зважають на ваші інтереси.
«Захистіть себе від ВІЛ»

1. ВІЛ —це:

а) вірус, який розмножується в організмі людини в крові, у клітинах імунної системи;

б) вірус, який розмножується в організмі людини, у клітинах слизової оболонки рота;

в) вірус, який розмножується в клітинах рослин;

г) вірус, який розмножується в бактеріях.

2. СНІД —це:

а) глибоке ураження імунної системи, викликане ВІЛ;

б) ураження нервової системи, викликане вірусами;

в) ураження травної системи, викликане бактеріями;

г) ураження дихальної системи, викликане бактеріями.

3. Найчастіше люди заражаються СНІДом:

а) при переливанні крові;

б) при використанні наркотиків, які вводяться спільним шприцом;

в) при пересадці органів;

г) від ВІЛ-інфікованої матері під час вагітності та годуванні грудьми.

4. ВІЛ передається:

а) при контактах у громадському транспорті;

б) при чханні;

в) при рукостисканні;

г) у разі користування спільними голками для ін'єкцій.

5. Який із заходів не належить до методів попередження ВІЛ-інфікування?

а) Використання одноразових шприців та одноразових сис­тем переливання крові;

б) використання марлевої пов'язки, що закриває рот і ніс;

в) перевірка донорської крові на ВІЛ;

г) запобігання контакту крові здорової людини з кров'ю ВІЛ-інфікованої людини.

6. Відомо, що кількість носіїв ВІЛ-інфекції серед наркоманів становить:

а) 10%;

б)30%

в) 50%

г) 80 %.
«Спілкування та здоров'я» і «Конфлікти й здоров'я»
Значення почуттів та емоцій у спілкуванні. Типи спілкування людей.

Стосунки людей. Типи стосунків у сім’ї.

1. Тривалі стреси:

а) корисні для організму людини;

б) виснажують організм, знижують його захисні сили;

в) потрібні для організму людини;

г) приносять користь організму людини.

2. Чи впливає спілкування на здоров'я?

а) Не впливає;

б) впливає тільки позитивно;

в) впливає тільки негативно;

г) часом впливає позитивно, часом — негативно.

3. Невербальне спілкування — це спілкування за допомогою:

а) слів;

б) міміки, жестів, рухів тіла;

в) речень;

г) віршів.

4. Оберіть приклад ділового спілкування:

а) Оленка з Катрусею обговорюють новий серіал;

б) хлопчики 6-Б класу діляться враженнями про футбольний матч;

в) учитель обговорює з учнями, як правильно оформити до­машню роботу;

г) Сергійко освідчується Олі в коханні.

5. Відзначте, що не є характерним для дружної сім'ї:

а) спільний відпочинок;

б) уміння радіти за інших членів сім'ї;

в) сварки та скандали;

г) уміння підтримувати одне одного.

6. Що слід робити, аби сім'я жила без сварок?

а) Кожний має думати тільки про себе;

б) кожний має перекладати свої справи на інших членів сім'ї;

в) члени сім'ї мають розуміти одне одного й допомагати одне одному;

г) члени сім'ї мають приховувати одне від одного свої почуття.

7. Маленька дитина відповідає усмішкою на усмішку:

а) з трьох місяців;

б) п'яти місяців;

в) восьми місяців;

г) десяти місяців.

8. Що не належить до способів спілкування?

а) Жести;

б) кашель;

в) слова;

г) міміка.

9. Відзначте приклад негативного спілкування:

а) Кирило допоміг братові полагодити велосипед;

б) Рома забрав у сусідки по парті щоденник і заховав його;

в) Оля відвідала хвору подругу;

г) Денис допоміг Оленці прибрати в класі.

10. Невербальне спілкування — це спілкування за допомогою:

а) англійської мови;

б) української мови;

в) російської мови;

г) міміки, жестів, рухів тіла.

11. Оберіть приклад міжособистісного спілкування:

а) директор обговорює з учителями на педраді підсумки олім­піади з біології;

б) група чергових по школі з'ясовує, хто де чергуватиме;

в) Марійка написала вірші й показала їх близькій подрузі Зіні;

г) волейбольна команда визначає, хто в цій грі буде запасним гравцем.

12. Оберіть приклад ділового спілкування.

а) однокласники обговорюють, як підготувати стінгазету й хто що робитиме для цього;

б) Михайло обговорює з татом шахову партію;

в) Світлана розповідає подрузі, як вона відпочивала на морі;

г) Ігор радить своєму приятелю подивитися детектив, який йому сподобався.
Стосунки дітей і дорослих, стосунки в класі та молодіжному середовищі.

Вплив стосунків між людьми на їхнє здоров'я. Конфлікти.

1. Яка характеристика не відповідає підлітковому періоду?

а) Прагнення до самостійності;

б) бажання спілкуватись із ровесниками;

в) спокій та стабільність емоційних станів;

г) швидка зміна настроїв.

2. Якщо ви не згодні з тим, що сказав співрозмовник, то яка фраза, сказана вами у відповідь, не призведе до конфлікту?

а) Ти дурний;

б) ти не маєш рації;

в) ти говориш дурниці;

г) я думаю інакше.

3. Які стосунки не притаманні безпечній компанії?

а) У компанії не відбувається нічого, про що не можна було б розповісти дорослим;

б) у компанії є люди, яких принижують і кривдять;

в) у компанії вами ніхто не командує, на вашу думку зважають;

г) до вас, як і до всіх членів групи, ставляться з повагою.

4. Буває так, що вам доручили взяти участь у спільній справі, наприклад підготувати газету до Нового року.

Але кожний учасник подій бачить цю газету по-своєму. Виникає конфлікт, пов'язаний із:

а) різним рівнем культури;

б) різними інтересами;

в) діловими розбіжностями;

г) різними цінностями.

5. На вулиці підліток викинув на землю обгортку з-під чіпсів. Перехожий зробив йому зауваження. Підліток у відповідь почав грубити. Який виник конфлікт?

а) Конфлікт цілей;

б) конфлікт норм поведінки;

в) конфлікт смаків;

г) конфлікт ідей.

6. Неконструктивний конфлікт відрізняється від конструктив­ного тим що учасники конфлікту:

а) не ображають одне одного;

б) користуються логічними аргументами;

в) ображають одне одного;

г) не розривають ділових стосунків.

7. Яка характеристика не відповідає підлітковому періоду?

а) Активний захист своєї власної думки;

б) бажання ствердитись у колективі ровесників;

в) упевненість у собі та стабільність емоційних станів;

г) прагнення до справедливості.

8. Яка група людей є колективом?

а) Люди, котрі сидять у черзі до лікаря;

б) покупці, котрі перебувають у супермаркеті;

в) шкільний клас;

г) люди, котрі гуляють у парку.

9. Які стосунки не притаманні безпечній компанії?

а) У компанії всі ставляться одне до одного доброзичливо;

б) у компанії вживають алкоголь, лаються, втягують вас до бійок;

в) у компанії вам допомагають навчатися;

г) члени групи ведуть здоровий спосіб життя.

10. Оберіть стиль поведінки, який є найефективнішим для розв'язання конфліктної ситуації:

а) стиль конкуренції;

б) стиль співпраці;

в) стиль ухиляння;

г) стиль пристосування.

11. Конфлікти виникають тому, що:

а) люди дурні;

б) у людей можуть бути різні цілі, інтереси, позиції або погляди;

в) люди не можуть домовитися;

г) люди не розуміють одне одного.

12. Неконструктивний конфлікт відрізняється від конструктив­ного тим, що учасники конфлікту:

а) поводяться коректно;

б) уважно вислуховують одне одного;

в) кричать та дурять одне одного;

г) намагаються зрозуміти одне одного.
Розв 'язання конфліктів та шляхи їх запобігання.

Вибір прикладу для наслідування.

1. Стиль конкуренції під час конфлікту передбачає:

а) що ви ухиляєтесь від розв'язання конфлікту, можливо, не маючи рації, або ж не хочете витрачати сили на конфлікт;

б) що ви активно прямуєте до розв'язання конфлікту своїм шляхом, оскільки впевнені, що ваше рішення правильне;

в) що ви обстоюєте свій інтерес, проте враховуєте інтереси іншої сторони;

г) що ви не обстоюєте свої інтереси й дієте спільно з проти­лежною стороною.

2. Відзначте, в якому випадку описано агресивну позицію в конфліктній ситуації?

а) Ви не хочете нікого слухати, кричите, даєте волю рукам і навіть можете завдати шкоди тим, хто вас оточує;

б) ви йдете, так і не розв'язавши конфлікту;

в) ви активно спілкуєтесь із протилежною стороною, аналізуєте свої та чужі інтереси, шукаєте реальний шлях до розв'язання конфлікту;

г) ви плачете, не намагаючись розв'язати конфлікт.

3. Які принципи не допоможуть розв'язати конфлікт?

а) Обговорюйте проблему, а не людей;

б) визначте причину конфлікту;

в) не погоджуйтесь із пропозиціями іншої сторони, наполя­гайте на своєму;

г) запропонуйте всі можливі варіанти розв'язання конфлікту.

4. Бажання бути на когось схожим:

а) залишається на все життя;

б) є характерним для підліткового віку;

в) є характерним для періоду зрілості;

г) зберігається навіть у старості.

5. Якщо ваша майбутня дитина-підліток обклеїть усі стіни кімнати портретами свого кумира, то ви:

а) знімете ці портрети й поклеїте нові шпалери;

б) посварите дитину за те, що вона так зробила;

в) посмієтеся з дитини, через те що вона так зробила;

г) поставитесь до цього спокійно, розуміючи, що з віком усе це минеться.

6. Кумир — це:

а) недосяжний ідеал, який живе в іншому світі;

б) така сама людина, як і всі, зі своїми проблемами, нещастями й перемогами;

в) надприродна істота;

г) людина, котра завжди щаслива.

7. Стиль співпраці під час конфлікту передбачає, що ви:

а) ухиляєтесь від розв'язання конфлікту, можливо, не маючи рації, або ж не хочете витрачати сили на конфлікт;

б) активно прямуєте до розв'язання конфлікту своїм шля­хом, оскільки впевнені, що ваше рішення правильне;

в) відстоюєте свій інтерес, проте враховуєте інтереси іншої сторони;

г) не відстоюєте свої інтереси й дієте спільно з протилежною стороною.

8. Якщо ви та ваш кривдник відкрито заявляєте про свої позиції й висуваєте свої вимоги, то це стадія:

а) усвідомлення конфлікту;

б) початок відкритого протистояння;

в) розвитку конфлікту;

г) завершення конфлікту.

9. Яка з рис характеру не допомагає людині під час розв'язання конфліктів?

а) Упевненість у собі;

б) уміння чітко формулювати свої вимоги;

в) роздратування й лють;

г) уміння тримати себе в руках.

10. Які риси людей роблять їх для нас привабливими?

а) Безчесність;

б) непорядність;

в) відповідальність; '

г) недоброзичливість.

11. Бажання бути на когось схожим:

а) ніколи не минає;

б) минає після закінчення підліткового періоду;

в) є характерним для періоду старості;

г) зберігається в зрілому віці.

12. Якщо ваша майбутня дитина-підліток почне вдягатися так само, як її кумир, то ви:

а) змусите її зняти цей одяг;

б) посварите дитину за те, що вона так зробила;

в) посмієтеся з дитини, через те що вона так зробила;

г) поставитесь до цього спокійно, розуміючи, що з віком усе це минеться.

Схожі:

Тема. Безпека вдома. Електрика в побуті. Правила безпечного користування електроприладами
Мета: продовжувати формувати в учнів уявлення про електричні прилади, електричний струм, уміння безпечно поводитися з електроприладами,...
Виконавчий комітет Синельниківскої міської ради
Безпека людини, її життя і здоров’я визнані Конституцією України найвищою соціальною цінністю. Кожний громадянин України має конституційне...
Вчитель. Наближається до завершення старий рік. І зараз ми на порозі...
Різдва Христового зібралися, щоб поговорити про наше життя. Про те, як ми живемо, які ми є, яким нам потрібно бути, щоб бути щасливими....
Тема : «Безпека в побуті»
Автор проекту : Панченко Наталія Віталіївна, вихователь, спеціаліст вищої категорії. Дошкільний навчальний заклад №8 «Дзвіночок»,...
ДОВІДКА Про стан травматизму невиробничого характеру в Україні та заходи щодо його поліпшення
Згідно зі статтею 3 Конституції України життя та здоров'я людини, її безпека є найвищими соціальними цінностями, за забезпечення...
Невже реальний світ став надто тісним для шести з половиною мільярдів...
Отримати нові стимули. Дехто, взагалі, починає жити за іншими цінностями, не відчуваючи ніякої відповідальності: мовляв тут безпека...
СОЦІАЛЬНА ЕКСКЛЮЗІЯ ЯК СТАН ПОВСЯКДЕННОГО БУТТЯ ОСІБ З ВАДАМИ ЗОРУ
Наголошується, що для спілкування з такими людьми необхідно володіти специфічними соціальними знаннями й навичками. Важливим аспектом...
Безпека руху безпека життя
Мета: поглибити знання учнів про правила дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів, пасажирів,...
Доступне та комфортне житло: як працюють механізми зниження ставок...
Ду — будинки, побудовані 20 і більше років тому на фоні невисоких доходів населення. «Згідно з індексом, що враховує ціни на житло...
Скільки існує людина, стільки існують конфлікти. Християнство завжди...
Християнство завжди закликає людину до досконалості. Коли людина обирає даний шлях перед нею завжди стоять перешкоди. Конфлікт одна...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка