УРОК-ГРА


Скачати 127.83 Kb.
НазваУРОК-ГРА
Дата05.11.2013
Розмір127.83 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Фізика > Урок
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ШОСТКИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ШОСТКИНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 4

УРОК-ГРА

СХОДЖЕННЯ НА МАГНІТНИЙ ОЛІМП

ДЛЯ УЧНІВ 9 КЛАСУ

УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Розробила:

вчитель фізики ШЗШ І-ІІІ ст. № 4

Андрєєва С. Ю.



2012 р.




Тема уроку: Сходження на магнітний Олімп

Дидактична мета уроку: Розширити та поглибити знання учнів про магнітні явища та використання цього явища в природі й техніці.

Розвивальна мета уроку: Розвивати аналітичне та логічне мислення, формувати науковий світогляд та прагнення до пізнання навколишнього світу, ознайомити учнів з дією магнітного поля на організм людини і застосування його лікувальних можливостей.

Виховна мета уроку: Розвивати інтелектуальні здібності та культуру мовлення ініціативу, активність; розвивати пізнавальні здібності, розвивати інтерес до навчання та вміння працювати в групі.

Тип уроку: Урок узагальнення вивченого матеріалу.

Технічні засоби: Комп'ютер, мультимедійний проектор, мультимедійна презентація, відео-досліди.

Структура уроку:

1. Організаційна частина.

2. Мотивація навчальної діяльності.

3. Конференція вчених спеціалістів у галузі електромагнетизму.

4. Мозковий штурм «Побачення з магнітним полем».

5. Демонстрація та пояснення учнями магнітного поля людини.

6. Складання шкали магнітного поля.

7. Перегляд та аналіз відеодосліду.

8. Складання порівняльної характеристики електричного та магнітного полів.

9. Розв’язування задач за відеодослідами

10. Різнорівневий контрольний тест.

11. Гра «Спіймай швидко магнітну рибку».

12. Домашнє завдання.


Девіз уроку: «Природа! Ми нею оточені й охоплені непереможно.

Нам не вийти з неї» (Й. В. Гете)

Хід уроку

1. Організаційна частина

Перевірка відвідування учнями уроку. Оголошення теми та плану уроку.

2. Мотивація навчальної діяльності

Ми з вами закінчили вивчення теми «Магнітне поле». Сьогодні підсумковий урок, на якому маємо не тільки повторити вивчений матеріал, а й спробуємо визначити його місце в нашому житті. Нам доведеться сходинками підніматися до магнітного Олімпу. На кожній сходинці ви отримуєте певні бали.

Наша планета являє собою величезний магніт. І все живе на ній народжується й розвивається в постійному магнітному полі. З поглибленням знань про природу магнетизму з'ясовується вплив магнітного поля на живі організми. Нова галузь науки, яка його вивчає, дістала назву магнітобіології.

Сучасна техніка заповнює навколишнє середовище потужними магнітними полями , інтенсивність яких у тисячі й мільйони разів перевищує інтенсивність магнітного поля Землі. Як діють ці магнітні поля на живі істоти, на людину? Позитивна ця дія чи негативна, корисна чи шкідлива ?

Сьогодні до нас завітали вчені, які дадуть відповіді на ці важливі для нас запитання. Вчені працюють у групах. Перед кожною з них стояло завдання дослідити наступну проблему:

  • історія магнетизму (історики);

  • магнітне поле Землі, його вплив на живі організми (географи, біологи);

  • лікування за допомогою магнітного поля (лікарі)

3. Конференція вчених спеціалістів у галузі електромагнетизму

Вчитель. Отже, я сподіваюсь, що всі належним чином підготувались до конференції. Що ж, розпочнемо. Перше слово надається історикам, які підготували доповідь щодо історії магніту та магнетизму.

Історик 1. (додаток-презентація)

У житті ми зустрічалися з магнітами, знаємо, що вони притягують залізні предмети. А як люди вперше дізналися про дивовижні властивості магніту? Звідки взялася назва магніт?

Вчитель. Наступна доповідь стосується використання властивостей магнітного залізняку у медичній практиці стародавніх лікарів. Будь ласка, прошу до слова наступного доповідача.

Історик 2. (додаток-презентація)

До цих пір я дуже захоплююся казками, так ось читаючи казки «Тисяча і одна ніч» я знайшов епізод в якому згадується про властивості магнітного залізняку. У казці розповідається про велетенську скелю, що має таємничу силу.

Ви знаєте, шановні слухачі, чудова сила магніту приваблювала фантастів і винахідників вічних двигунів. А скільки хитромудрих інструкцій, у яких головна роль відводилася магнітам, було створено протягом віків! Відомо багато прикладів застосування магнітів з лікувальною метою.

Вчитель. З інформацією про магнітне поле Землі вас ознайомить магнітолог.

Магнітолог. (додаток-презентація)

Найновіші наукові дані свідчать, що світ магнітний. Про існування магнітного поля Землі люди дізналися порівняно недавно - років триста тому.

Яка ж роль магнітного поля в житті нашої планети? Французький дослідник Тельє вивчив поведінку магнітних плюсів протягом мільйонів років.

Вчитель. На запитання: «Чи впливає магнітне поле на клімат Землі?» дасть нам відповідь вчений-географ. Прошу до слова.

Вчений-географ. (додаток-презентація)

Дослідження американських геофізиків показали, що в 1925-1970 р. в північній півкулі зросла напруженість магнітного поля - відповідно зросла середньорічна температура. І навпаки - у Південній півкулі Землі знижувалася магнітна напруженість і зменшувалася середньорічна температура. Що ж відбувається, коли сонячна активність знижується?

Вчитель. Таким чином ми з'ясували, що магнітне поле впливає на багато земних процесів. А чи відчуває людина магнітне поле? Про це вже розповість інший спеціаліст - учений -біолог. Прошу до слова.

Учений - біолог. (додаток-презентація)

У XIX ст. медики вивчали дію магніту на мозок людини. Вчені Боткін і Шарко демонстрували колегам цікавий експеримент.

Подальші дослідження вчених показали, що магнітне поле сприймає кора головного мозку, причому і людини, і тварини.

Навіть рослини реагують на магнітне полі Землі.

Вчитель. Як же можна застосувати магнітне поле для лікування нашого організму? До слова запрошується лікар-кардіолог.

Лікар-кардіолог. (додаток-презентація)

Магнітне поле є у кожної людини, в кожного деревця, в найдрібніших живих істот. Щоправда, воно дуже слабке. Так, згинаючи і розгинаючи руку, людина створює на її поверхні магнітне поле з індукцією у одну мільярдну частку тесли.

Вчитель. Лікар-терапевт також має інформацію про використання магнітного поля в медицині. Прошу до слова.

Лікар-терапевт. (додаток-презентація)

Ученим-медикам після тривалих досліджень вдалося значно посилити лікувальну дію магнітотерапії. Допоміг їм у цьому унікальний метал цирконій, тонким шаром якого покрили лікувальну капсулу нового «Невотону-Цирконію».

Лікарі, котрі досліджували прилад або вже використовують його в своїй практиці, переконалися в безсумнівних лікувальних властивостях біокоректора.

Вчитель. На цьому наша конференція завершується. Ми дізналися багато нової та цікавої інформації, що стосується магнітних полів та їх впливу на організм людини.

4. Мозковий штурм «Побачення з магнітним полем»

Актуалізація опорних знань. Учнів об’єднано у декілька груп. На слайдах демонструються різноманітні зображення, які стосуються тематики уроку. Після обговорення, учні дають коротку відповідь на питання «Що зображено на малюнку?» d:\мои документы\андреева\физика\видео задачи\мп прямолінійного магніту.jpg

  • магнітне поле постійного магніту; d:\мои документы\андреева\физика\видео задачи\правило лівої руки.jpg

  • правило лівої руки;

  • прилад електромагнітної системи;d:\мои документы\андреева\физика\видео задачи\електромагнітні прилади.gif

  • прилади магнітоелектричної системи;

  • двигун постійного струму;

  • магнітне поле соленоїда.


5. Демонстрація та пояснення магнітного поля людини

Заздалегідь учні отримали завдання дослідити власні магнітні властивості. З кожної групи учнів обрано того, який зможе утримати на власному тілі найбільшу кількість металевих ложок, виделок, монет тощо. Учні пояснюють так зване аномальне явище.d:\мои документы\андреева\физика\10 класс\открытый урок\2.jpgd:\мои документы\андреева\физика\10 класс\ложки.jpg

d:\мои документы\андреева\физика\10 класс\монеты.jpg
6. Складання шкали магнітного поля

Учням запропоновано розташувати магнітні поля різноманітного походження за спаданням.

  • Мозок людини

  • Земля

  • Усередині атома водню

  • Максимально досягнуте в лабораторії

  • Зоря типу «білий карлик»

  • Серце людини

  • Сонячні плями

  • Місяць

  • Нейтронні зорі («пульсари»)

  • Юпітер


Впорядковані за спаданн ям магнітні поля:

1.Нейтронні зорі(пульсари); 2. Усередені атома водню; 3. Максимально досягнуте в лабораторії; 4. Зоря типу білий карлик ;5. Сонячні плями ;6. Юпітер; 7. Земля;

8. Місяць; 9. Серце людини; 10. Мозок людини.

7. Перегляд та аналіз відеодосліду

Учням демонструється відеодослід без звукового супроводження (Дослід Ерстеда, екранування магнітного поля, електродвигун постійного струму, зникання магнітних властивостей при нагріванні, магнітні та немагнітні матеріали, напрям магнітного поля біля провідника зі струмом, обертання рамки зі струмом в магнітному полі). Після перегляду учні дають пояснення до даного відеодосліду.

8. Складання порівняльної характеристики електричного та магнітного полів

Учням пропонується скласти порівняльну характеристику електричного та магнітного полів за наступними пунктами:

Електричне поле Магнітне поле

Джерела поля

Індикатори поля

Дослідні факти

Графічна характеристика

Силова характеристика

Енергетична характеристика

Дія поля на заряджену частинку

Речовина й поле
9. Розвязування задач за відеодослідами

Учням демонструється відеодослід та пропонується набір формул. За умовою до нього розв’язати задачу (обрати необхідні для розв’язання задачі формули, які пронумеровані ).

1. Відеодослід, який демонструє дію сили Ампера на провідник зі струмом, який вміщено в магнітне поле.

2. Відеодослід, який демонструє дію сили Лоренца на електрони в магнітному полі.

10. Різнорівневий контрольний тест

Завдання з однією правильною відповіддю

1.Силовою характеристикою магнітного поля є…

А вектор індукції магнітного поля; Б магнітний потік;

В сила Лоренца; Г магнітна проникність.

2. Модуль вектора магнітної індукції визначається за формулою:

А; Б;

B; Г інша відповідь.

3. Магнітний потік визначається за формулою:

А; Б;

В; Г.

4. Модуль сили Ампера визначається як…

А; Б;

В; Г.

5. Модуль сили Лоренца визначається як…

А; Б;

В; Г .

6. Фізична величина, що характеризує магнітні властивості речовини, називається…

А діелектричною проникністю середовища; Б індукцією магнітного поля;

В магнітним потоком; Г магнітною проникністю середовища.

7. Відповідно до рисунка, сили Ампера, що діє на провідник зі струмом у магнітному полі, напрямлена…

А вгору; Б вниз;

В вліво; Г вправо.

8. Сила Лоренца, що діє на електрон у магнітному полі(див. рисунок), напрямлена…

А вліво; Б вправо;

В вниз; Г вгору.

9. Найбільше підсилюють магнітні поля…

А парамагнетики; Б діамагнетики;

В феромагнетики; Г ізолятори.

10. Якщо напрямити струм через рамку так, як показано на рисунку, то…

А магнітне поле існує тільки всередині рамки зі струмом;

Б магнітне поле у точці В напрямлене від нас;

В магнітне поле у точці А напрямлене від нас;

Г магнітне поле у точці С напрямлене від нас.

Завдання з вибором кількох правильних відповідей

11. Провідник зі струмом розташований перпендикулярно до площини рисунка і перебуває в однорідному магнітному полі, вектор індукції якого напрямлений до нас. Якщо струм у провіднику напрямити від нас, то….

А з боку магнітного поля на провідник діє сила, напрямлена вправо;

Б сила Ампера дорівнює нулю;

В з боку магнітного поля на провідник не діє сила;

Г якщо збільшити довжину провідника, то сила, яка діє на провідник збільшится.

12. Протон рухається зі швидкістю в однорідному магнітному полі з індукцією 1 Тл. Якщо у початковий момент напрям швидкості протона перпендикулярний до ліній магнітної індукції, то…

А проекція швидкості протона на напрям вектора магнітної індукції збільшуватиметься ;

Б протон рухається по колу радіусом, більшим за 0,8 м. ;

В на протон діє сила, більша за 5 Н;

Г за час 0,01 с сила Лоренца виконає над протоном роботу, більшу за 4 Дж.

13. Провідник зі струмом розташований перпендикулярно до площини рисунка й перебуває між полюсами постійного магніту. Якщо на провідник діє сила Ампера, напрямлена вгору, то…

А струм у провіднику напрямлений від нас;

Б якщо поміняти місцями полюси магніту і змінити напрям

струму на протилежний, то напрям сили, яка діє на провідник зі

струмом, не зміниться;

В на провідник зі струмом у магнітному полі завжди діє сила Ампера;

Г магнітне поле між полюсами магніта напрямлене вправо.
11. Гра «Спіймай швидко магнітну рибку» (релаксація учнів)

З кожної групи учнів обирається один учень, який за найменший час спробує піймати 4 рибки, користуючись дитячою іграшкою «Спіймай рибку», принцип дії якої заснований на дії магніту на металеві тіла. Учні вболівають за свого товариша. d:\мои документы\андреева\физика\10 класс\открытый урок\рыбки_2.jpg
12. Домашнє завдання

1. Скласти тези за темою «Головне в розділі»

2. Розв’язати три задачі за обраним рівнем зі збірника Гельгафт «Завдання до державної підсумкової атестації» з теми № 8 «Магнітне поле».


Схожі:

УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Урок гра для учнів 5 класу: «Бути здоровим престижно»

"АБВГДЕЙКА". Інтелектуальний урок гра з української мови з використанням...
Тема: "АБВГДЕЙКА". Інтелектуальний урок гра з української мови з використанням інформаційних ігрових технологій та комп`ютера
ЗМ Твір – опис процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі (письмово)
Обладнання: роздатковий матеріал, словник іншомовних слів, запис музичного твору, відео – ролик, паперові зірки. Тип уроку: урок...
Додавання чисел частинами. Задачі на знаходження невідомого додан-...
Діти, сьогодні у нас урок- мандрівка, урок-гра. Мета його: вдосконалити обчислювальні навички,формувати вміння додавати число частинами....
Заліковий урок-гра
Явище виривання електронів з речовини під дією світла називають дисперсією.(червоний)
Пояснювальна записка
Ця гра може зайняти цілий урок. Пропонуємо використати гру при вивченні п’єси Г.Ібсена „Ляльковий дім”
Урок-гра
Обладнання. Презентація, костюми книги, хлопчиська, ведмедя, лисички для вистави, торба казок, букви українського алфавіту
Уроку
Тема уроку: Урок-гра „Ключі від фортеці знавців рідної Ураїни. Розв’язування вправ і задач за курс 5 класу
Навчально-виховний комплекс Асканія-Нова Урок- гра за темою «Вектори на площині»
Обладнання : ноутбук, проектор, презентація, таблички з емблемами команд, картки із завданнями, кольорова крейда
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка