Урок №5 Тема. Закон Кулона


Скачати 33.28 Kb.
НазваУрок №5 Тема. Закон Кулона
Дата05.05.2013
Розмір33.28 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Фізика > Урок
Урок №5

Тема. Закон Кулона.

Мета: ознайомити учнів з одним з основних законів електростатики—законом Кулона; формувати вміння та навички розв’язування типових задач; закріплювати вміння застосовувати одержані на попередніх уроках знання розв’язування завдань у стандартних та нестандартних ситуаціях систематизувати знання про електричне поле, взаємодію заряджених тіл;

виховувати наполегливість та працелюбство, закріплювати практичні вміння щодо використання інформаційних технологій; розвивати логічне мислення.

Тип уроку: систематизація та закріплення знань.

Обладнання: комп'ютер та мультимедійні засоби, збірники задач.
Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

Задача

Дано: СІ Розв’язання

F = 6 мкН F = 6·10-6 Н Fе = m g; m= Fе/ m

g = 10 Н/кг m= 4·10-7 кг

m=?

Відповідь: 4·10-7 кг

ІІ. Актуалізація знань

(Фронтальне опитування)

1.Чи має електричний заряд межі поділу?

2.Як називають частинку з найменшим електричним зарядом?

3.Чи може деяка частинка мати електричний заряд, який є меншим від заряду електрона у 2 рази? перевищує заряд електрона в 1,5 рази? в 4 рази?

4. Чому розряджається електроскоп, якщо торкнутися його кульки рукою?

5. Чому можна зарядити тертям скляну паличку, тримаючи її в руці, але неможливо в такий самий спосіб зарядити металеву паличку?

6. Чому відхиляється стрілка-показчик на електроскопі?

IІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

Записано на дошці
ІV. Вивчення нового матеріалу

(презентація досліду Кулона).

1.Сила взаємодії двох точкових зарядів прямо пропорційна добутку їх зарядів і обернено пропорційна квадрату відстані між ними.



2.Алгоритм розв’язування задач

1) Усвідом умову задачі.

2)Запиши її в скороченому вигляді.

3) Зроби схему або рисунок (за необхідності).

4) Вияви, яких даних не вистачає в умові задачі, та знайди їх у таблицях чи довідниках.

5) Вирази всі необхідні для розв’язку величини в Міжнародній системі одиниць СІ.

6) Склади (обери) формулу для знаходження шуканої величини.

7) Перевір справедливість формули за найменуваннями величин.

8) Виконай математичні дії та операції.

9) Оціни одержаний результат та його реальність.

ІІІ. Проведення тренінгу
Я усе знаю й розумію!

Я досягну успіху!

У мене все вийде!

ІV . Закріплення нового матеріалу

(розв’язування задач)

Клас розділяють на групи, кожна група отримує задачу, яку розв’язує. Учитель надає допомогу під час розв’язування.

1. Два однакові за модулем точкові заряди, розташовані у вакуумі на відстані 0,5м один від одного, відштовхуються із силою 3,6 Н. Чому дорівнює кожний заряд?

2. На якій відстані заряди 40 і – 20 нКл притягуються один до одного із силою 2 мН? (6 см)

3. На якій відстані один від одного два заряди по 1 Кл, що перебувають у повітрі, взаємодіють із силою 9 кН? (1000м)

4. Два однакові за модулем заряди, розташовані у вакуумі на відстані 3 м один від одного, відштовхнуться із силою 0,4 Н. Чому дорівнює кожний заряд? (0,2·10-4 Кл)

Пропоную кожній групі скласти свою задачу і розв’язати її, а також скласти задачу для групи суперниці і при необхідності надати їй допомогу при розв’язуванні. Оцінюється всі види роботи.

V. Підсумок уроку.
VІ. Оцінювання знань учнів

V. Домашнє завдання

Повторити §1,2,3; підготуватися до лабораторної роботи

Додаток до уроку №5

Завдання групам

1. Два однакові за модулем точкові заряди, розташовані у вакуумі на відстані 0,5м один від одного, відштовхуються із силою 3,6 Н. Чому дорівнює кожний заряд?

2. На якій відстані заряди 40 і – 20 нКл притягуються один до одного із силою 2 мН? (6 см)

3. На якій відстані один від одного два заряди по 1 Кл, що перебувають у повітрі, взаємодіють із силою 9 кН? (1000м)

4. Два однакові за модулем заряди, розташовані у вакуумі на відстані 3 м один від одного, відштовхнуться із силою 0,4 Н. Чому дорівнює кожний заряд? (0,2·10-4 Кл)

Схожі:

Закон Кулона. Увести поняття точкового заряду, роз’яснити учням фізичний...
Домашнє завдання сплановано згідно підручника «Фізика. 9 клас: Підручник/ Ф. Я. Божинова, М. М. Кірюхін, О. О. Кірюхіна. – Х.: Видавництво...
Закон Кулона
Електричне поле — одна зі складових електромагнітного поля, що існує навколо тіл або частинок, що мають електричний заряд, а також...
УРОК №1 Тема: Яку організаційно-правову форму підприємства обрати?
Обладнання: пiдручники, роздатковий матерiал для учнiв, Закон України “Про пiдприємництво”
Урок у 9-му класі Тема. Періодичний закон і періодична система хімічних...
Тема. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Будова атома
УРОК 50 Тема уроку
Мета уроку: Ознайомити учнів з поняттям статистичної ймовір­ності, сформувати в учнів уявлення про закон вели­ких чисел
УРОК №28 Клас 10 Тема уроку
Мета: Освітня: ввести третій закон Ньютона, пояснити учням його фізичну сутність; узагальнити інформацію про закони Ньютона; акцентувати...
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з функціональної підготовки з начальницьким складом частини
ТЕМА: Закон України “ Закон України “Про аварійно-рятувальні служби” від 14. 12. 99 №1281-ХІV
Урок №54 Тема
Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта»
УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Урок № Тема
Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка