ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА


Скачати 55.21 Kb.
Назва ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Дата 29.04.2013
Розмір 55.21 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Фізика > Документи
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Комп’ютер та відеопроектор на уроці фізики поступово стає звичним засобом навчання, успішно замінюючи застарілі кінескопи, програвачі та навіть дошку. Використання ІКТ на сучасному уроці робить його наглядним, динамічним, яскравим і, безперечно, - результативним. Однак вимога часу і потреба учнів у сучасних інформаційних технологій потребує створення мультимедійного продукту, який би відповідав вимогам сучасної програми з фізики і забезпечував високий рівень засвоєння учнями програмового матеріалу. Враховуючи те, що в масштабах України ще недостатньо таких матеріалів, важливо, щоб учитель, працюючи над темами уроку, намагався стати автором власних мультимедійних продуктів, які б відповідали не лише вимогам програм, але й методиці викладання учителя та індивідуальному стилю спілкування учителя з учнями.

Саме з метою створення власних мультимедійних дидактичних матеріалів було створено комплексний банк різножанрової мультимедійної продукції, а саме: медіа-уроків (оглядових тем з відеопрезентацією), статичних таблиць, динамічних таблиць, віртуальних екскурсій, віртуальних експериментів, тестових завдань, блок-тем тощо. З-поміж зазначених жанрів чільне місце посідає мультиплікаційна мотивація навчання. Як відомо, діти будь-якого віку люблять мультфільми і добре запам’ятовують не лише їх сюжети, але й, що особливо важливо, - персонажі та конкретні ситуації, в які потрапляють улюблені герої. Примітно, саме в мультиплікації можна віднайти оригінальні фрагменти – як ілюстрації до окремих тем, що вивчаються у шкільній програмі з фізики.

Мультимедійний супровід саме розділів «Взаємодія тіл», «Динаміка» обумовлений тим, що окремі теоретичні поняття з фізики, як-от: інерція, невагомість, момент сили, атмосферний тиск, плавання суден досить часто виявляються складними для сприйняття учнями, обдарованими у філологічній, творчій сферах обдарованості. Складність цих тем позначається і для учнів, які потребують зорового відеосупроводу і не мають чітко розвинутої абстрактної уяви. Саме візуалізація у процесі вивчення окремих тем з фізики сприяє кращому розумінню, засвоєнню та застосуванню набутих знань. Однак, найефективнішим використання ІКТ на уроках фізики буде на етапі вивчення нового матеріалу, зокрема з мотиваційною метою. Одними із засобом активізації пізнавальної діяльності учнів вважаються методи опори на конкретний життєвий досвід дитини, методи ділових та рольових ігор та методи творчого розвитку і проведення аналогій, у тому числі як прямих, так і опосередкованих. З огляду на це саме матеріал мультиплікаційних фільмів, знайомих кожному учневі з дитинства, стає безцінним матеріалом для активізації пізнавальної діяльності та мотивації навчання. Наприклад, у процесі вивчення розділу теми уроку «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда» з мотиваційною метою пропонуємо учням переглянути фрагмент усім відомого мультфільму «Чіп і Дейл поспішають на допомогу». Перед переглядом учні отримують завдання відгадати тему уроку.

Як відомо, глибоке засвоєння учнями знань відбувається за умови, якщо учитель дотримується чіткого евристичного ряду (Що? Хто? Де? Коли? Чому?) Набагато ефективніше відбувається перегляд учнями мультфільму, якщо запропонувати проблемне запитання або сформулювати проблему, наприклад:

  • Чому корабель спливає у цьому фрагменті після того, як висипалося золото на дно?

  • Чому Вовк падає після того, як Заєць перерізає канат?

  • Що заважає Вовкові та Зайцю зачинити отвір у трюмі корабля?

  • Чому у першому відеоролику зупинка відбулася швидко, а в іншому – тривала протягом деякого часу?

  • Яка сила завадила Вовкові провалитися в димохід корабля?

  • Чому Вовк на повітряній кулі спочатку піднімається вгору, а потім стрімко починає падати вниз?

Не менш ефективним може бути використання мультимедійних засобів навчання і на етапі «Підсумок уроку». На цьому етапі, на розсуд учителя, можна запропонувати учням після перегляду описати фізичне явище та проілюструвати його відповідними формулами, засвоєними у процесі уроку. Наприклад,

  1. Переглянувши із теми: «Тиск твердих тіл і рідин» Демонстрацію 2,

учням можна запропонувати описати фізичне явище (гідростатичний тиск), охарактеризувати його та проілюструвати за допомогою формули .

  1. Переглянувши із теми: «Сили тертя» Демонстрації 1 та 2, учням доцільно запропонувати порівняти сили тертя в першому та другому випадках, пояснити свою відповідь з фізичної точки зору та підтвердити її за допомогою формули



Мультимедійні вправи для спостереження у форматі мультиплікаційного фрагмента можуть стати принагідними у процесі організацій мікрогрупової дослідницької роботи на етапі «Закріплення вивченого матеріалу» за умови, якщо учитель перед переглядом відео матеріалів сформулює логічний ряд запитань та завдань для спостереження, оформивши їх в інструктивну картку. Чіткий інструктаж щодо аналізу відео продукту допоможе учням не лише розподілити ролі в групі, але й ефективно розподілити час для спостереження, проведення аналогій, формулювання висновків, підбору необхідних формул тощо.

Зразок інструктивної карти:

Перегляньте епізоди мультфільмів із тем:

а) для 1 групи:

1) «Взаємодія тіл. Закон інерції» Демонстрація 1

2) «Взаємодії та сили. Сила пружності» Демонстрація 2

3) «Сила тяжіння. Вага й невагомість» Демонстрація 2

4)«Сили тертя» Демонстрація 3

  1. «Момент сил» Демонстрація 3

  2. «Тиск твердих тіл і рідин» Демонстрація 3

  3. «Тиск газів. Закон Паскаля» Демонстрація 1

  4. «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Плавання тіл» Демонстрація 5

б) для 2 групи:

1) «Взаємодія тіл. Закон інерції» Демонстрація 3

2) «Взаємодії та сили. Сила пружності» Демонстрація 3

3)«Сила тяжіння. Вага й невагомість» Демонстрація 3

  1. «Сили тертя» Демонстрація 2

  2. «Момент сил» Демонстрація 2

  3. «Тиск твердих тіл і рідин» Демонстрація 1

  4. «Тиск газів. Закон Паскаля» Демонстрація 1

  5. «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Плавання тіл» Демонстрація 4

Відповідно до запропонованих вам епізодів виконайте наступні завдання:

Низький рівень: Назвіть фізичні явища, які ви побачили, переглянувши дані вам епізоди.

Середній рівень: Назвіть фізичні явища, які ви побачили, переглянувши дані вам епізоди, та поясніть їх з фізичної точки зору, спираючись на вивчені в дані темі закони.

Достатній рівень: Поясніть явища, які ви побачили, переглянувши дані вам епізоди, з фізичної точки зору, спираючись на вивчені в дані темі закони та проілюструйте їх відповідними формулами.

Високий рівень:

  1. Проілюструйте відповідними формулами явища, які ви побачили, переглянувши дані вам епізоди;

  2. До одного із епізодів придумайте задачу та розв’яжіть її.


Інтерфейс цифрового ресурсу

Стартова сторінка цифрового ресурсу являє собою зміст, представлений у вигляді окремих розділів. Перейти до кожного розділу можна натиснувши на відповідній піктограмі. Зручність та простота подання цифрового ресурсу дає можливість використання його для широкого кола користувачів.





Фрагменти мультфільмів

Мультимедійний матеріал скомпонований по темах, які вивчаються в курсі фізики восьмого класу, та повністю відповідає підручнику, автором якого є Л.Е. Генденштейн. Нижче представлені фрагменти анімаційних фільмів для кожної теми.

1) «Взаємодія тіл. Закон інерції»


2) «Взаємодії та сили. Сила пружності»



3)«Сила тяжіння. Вага й невагомість»



  1. «Сили тертя»



  1. «Момент сил»



  1. «Тиск твердих тіл і рідин»



  1. «Тиск газів. Закон Паскаля»



  1. «Атмосферний тиск»



  1. «Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Плавання тіл»


Схожі:

ПРОГРАМИ для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання
Пояснювальна записка
ЗМІСТ Пояснювальна записка 4
Психологічний супровід впровадження Базової програми розвитку дитини дошкільного віку
Додаток И Пример рефератів українською та англійською мовами
Пояснювальна записка до дипломного проекту: 81 с., 34 рис., 6 табл., 2 додатка, 35 джерел
Пояснювальна записка
Ця гра може зайняти цілий урок. Пропонуємо використати гру при вивченні п’єси Г.Ібсена „Ляльковий дім”
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Пропозиції за результатами громадського обговорення просимо надсилати за електронною адресою: k
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
ДЕРЖАВНА ПОЖЕЖНО-РЯТУВАЛЬНА ЧАСТИНА ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ МІНІСТЕРСТВА НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ УКРАЇНИ У МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ...
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
ДЕРЖАВНА ПОЖЕЖНО-РЯТУВАЛЬНА ЧАСТИНА ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ МІНІСТЕРСТВА НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ УКРАЇНИ У РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ є...
Пояснювальна записка
Навчальна дисципліна «Фізична культура» – самостійна галузь діяльності у соціокультурному просторі й викладається у загальноосвітніх...
Пояснювальна записка Мета вивчення навчальної дисципліни
Навчальна програма складена згідно освітньо-професійної програми ГСВО напряму 030402 «Правознавство»
Пояснювальна записка до програми
Головною метою сучасного гуманітарного освітнього закладу в Україні є виховання громадянина України, соціально зрілої, творчої, працелюбної...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка