Урок контролю й оцінювання знань


Скачати 39.96 Kb.
НазваУрок контролю й оцінювання знань
Дата28.03.2013
Розмір39.96 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Фізика > Урок

Група
















Дата проведення
















Тема.  Підготовка осцилографа до проведення вимірювання.

Мета уроку.  Ознайомитися з будовою і призначенням  осцилографа.

Тип урокуУрок контролю й оцінювання знань.

Обладнання: Осцилограф.

 

 Структура уроку.

І.  Організаційний момент.

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

1)       Для чого призначений осцилограф?

2)       Які основні складові частини осцилографа?

3)       Що таке електронна емісія?

Теоретичні відомості

Електронний осцилограф – це вимірювальний прилад з електронно-променевою трубкою, призначений для дослідження та реєстрації швидкоплинних процесів у електричних колах.

У більшості випадків електронні осцилографи використовують для досліджень періодично змінюваних процесів. Але при використанні ЕПТ з післясвіченням осцилографами можна користуватись і для досліджень неперіодичних, одноразових процесів. Цими приладами можна вимірювати величини напруги, струму, частоти, зсуву фаз, досліджувати форму кривої змінної напруги, визначати характеристики магнітних матеріалів та нелінійних опорів.

Їх можна використовувати як нуль-індикатори у схемах порівняння напруг змінного струму.

Власне прилади, що їх називають  “електронними осцилографами”, було б правильно називати осцилоскопами, бо вони самі, без фотографічного апарата, кіно- або телевізійної камери не здатні записувати чи вирисовувати вимірювальні величини, а дають змогу їх лише розглядати. Але таку назву за ними закріплено історично й написи з такою назвою друкують у технічних описах цих приладів і позначають на корпусах.

Структурно-функціональну схему електронно-променевого осцилографа показано на рис.1. Досліджуваний електричний сигнал подають на гнізда. Подільником напруги ПНY величина напруги досліджуваного сигналу знижується до рівня, придатного для підсилення на попередньому підсилювачі ПНY і підсилюється ним, а потім і підсилювачем вертикального відхилення ПВВ, вихідні затискачі якого з’єднано з пластинами вертикального відхилення електронного променя електронно-променевої трубки ЕПТ. Разом з тим попередньо підсилений досліджуваний сигнал через правий (на схемі) контакт перемикача сигналів синхронізації Псинх проходить на вхід пристрою синхронізації ПС, а через нього – на генератор розгортки ГР, який генерує напругу пилкоподібної форми, такої, як показано на рисунку. Після підсилення цієї напруги підсилювачем ПГВ, напруга створює між вертикально розташованими пластинами горизонтальної розгортки електричне поле, яке з часом рівномірно збільшуючись, відхиляє електронний промінь. Якщо напруги на гніздах немає, то цей промінь креслить на екрані осцилографа горизонтальну пряму лінію.

Якщо ж напруга на гніздах Y є, то на електронний промінь одразу діятимуть дві взаємноперпендикулярні сили, завдяки чому цей промінь креслитиме залежність напруги, прикладеної до гнізд , від часу, наприклад синусоїду напруги мережі, якщо гнізда Y з нею десь з’єднані, тощо.

Важливе значення у роботі осцилографа має пристрій синхронізації ПС, який дає змогу за допомогою попередньо підсиленої напруги UY керувати роботою генератора розгортки, а точніше – примушувати його починати роботу, тобто пересувати електронний промінь упоперек екрана у певний час, наприклад у момент початку збільшення напруги від нуля у позитивний бік. Це сприятиме тому, що за періодично горизонтальної розгортки всі наступні зображення періодично-змінної напруги точно накладатимуться одне на одне і зображення на екрані буде стійким, як  нерухомий рисунок.

 h:\vimir_35_17\navch_mat\lab_r.5.jpg

                                    

При бажанні керувати розгорткою за допомогою зовнішнього сигналу, перемикач синхронізації переводять у положення “З”. В цьому разі внутрішній зв’язок між напругою, що спостерігається і розгорткою розривається.

У більшості осцилографів є ще перемикач виду розгортки: ”періодична – чекаюча”. Періодична – це та, що працює весь час роботи осцилографа й синхронізується періодичною досліджуваною напругою. Чекаюча розгортка – це така, що зовсім не працює за відсутності досліджуваної напруги.

Іноді необхідно розглядати водночас дві напруги у взаємодії. У таких випадках перемикач Проз, який переводять у нижнє положення, зовсім вимикає розгортку, а на пластини Х, що керують променем, подають поділену ПНХ і підсилену підсилювачем ППХ і ПГВ напругу, що надходить із гнізда Х.

ХІД РОБОТИ:

1.     Ознайомитися з будовою осцилографа.

2.     Вивчити принципову схему будови осцилографа.

3.     Намалювати схему електронно-променевої трубки.

 

Контрольні запитання:

1)    Для чого призначений осцилограф?

2)    Які основні компоненти електронно-променевої трубки?

Схожі:

Система поточного та підсумкового контролю знань
...
Урок контролю й оцінювання знань
Мета уроку.  Ознайомитись  з будовою і принципом дії транзистора, зняти вольт-амперну характеристику транзистора
Урок контролю й оцінювання знань
Мета уроку.  Вивчення методики вимірювання в електричних ланцюгах електричного опору й ознайомлення з деякими комбінованими вимірювальними...
Урок контролю й оцінювання знань
Мета уроку.  Вивчення методики вимірів в електричних ланцюгах постійного і змінного струму й ознайомлення з деякими комбінованими...
Урок №39/6 СЛАЙД 1 Тема: Урок узагальнення знань з теми «Надклас Риби»
Обладнання: таблиці з теми «Риби», індивідуальні картки, комп’ютер, проектор, презентація, листки для контролю знань учнів
5. ПОТОЧНЕ І ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ ЗА МОДУЛЕМ
Під час контролю систематичності та активності роботи оцінюються рівень знань, продемонстрований у відповідях і виступах на практичних...
ПОРЯДОК ПОТОЧНОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ З ДИСЦИПЛІНИ «ЕКОНОМІКА ПРАЦІ...
З даної навчальної дисципліни студенти здають іспит. Об’єктом контролю знань студентів у формі іспиту є виконання тестових завдань...
Семантична модель знань для цілей організації контролю знань у навчальній системі
Титенко С. В., Гагарін О. О. Семантична модель знань для цілей організації контролю знань у навчальній системі. // Сборник трудов...
Твори зарубіжних письменників О. Пушкін «Казка про царя Салтана.»
У початковій школі ІКТ можна використовувати на будь-якому етапі уроку : у процесі перевірки домашньої роботи, актуалізації знань,...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК
Методичні рекомендації щодо оцінювання знань і практичних навичок слухачів, курсантів і студентів під час державної атестації / В.І....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка