Урок милосердя


Скачати 49.15 Kb.
НазваУрок милосердя
Дата15.03.2013
Розмір49.15 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Філософія > Урок
Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4

Урок – милосердя

Класна година у 7 класі.

З досвіду роботи вчителя

української мови і літератури

Герасимчук Надії Миколаївни


Тернопіль 2008

Тема. Урок – милосердя

Мета. Виховувати почуття любові до ближнього. Формувати в учнів чуйність, доброту, милосердя. Переконати учнів в тому, що від того, як вони себе поводять, залежатиме і наше майбутнє. Прищеплювати любов до всього живого, що нас оточує.

Хід уроку

Написи на дошці:

- Будьте добрими один до одного, чуйним, прощайте один одному.

- Стався до людей так, як хочеш, щоб вони ставились до тебе.

- Роби всім добро, і воно перетвориться на любов та пошану до тебе.

Вступне слово учителя. Сьогодні у нас відбудеться розмова про найцінніше, про вічний скарб людський – милосердя. У світі є найсвятіші людські почуття – доброта, любов, прощення… Їх не купиш в магазині, аптеці, їх ні в кого не позичиш, їх просто безкоштовно можна набути, навчити себе бути добрим, людяним і милосердним.

Учениця. У житті багато що залежить не від нас. Лише у казках жива вода змиває рани і каліцтво, даруючи людині силу, могутність, здоров’я. Ні, ми не маємо живої води з її цілющими властивостями, але ми повинні, просто зобов’язані, захистити когось від розпачу, від гірких думок і болю. Тільки чомусь не завжди пам’ятають про це.

Учень. Читаючи наші газети, я був вражений листом однієї жінки. «На сусідній вулиці,- розповідає вона,- живе хлопчик. Він народився із заячою губою та вовчим піднебінням. Від нього ще при народженні відмовилась мати, він так і не бачив її за 9 років свого нерадісного життя. Єдиною рідною у цьому великому світі є для нього бабуся, яка забрала хлопчика з пологового будинку і виховує його досі. Так ось, при всіх своїх бідах, хлопчик страждає ще й від того, що його постійно дражнять діти. Він уже, бідний, і не плаче,- пише жінка,- він тільки стоїть зблідлий, безсильно стиснувши руки в кулачки. Невже не знайдеться на вулиці хтось із школярів, щоб захистив цього бідолашного хлопчика і пояснив його кривдникам, що значить «сипати сіль на рани».

Бесіда за змістом листа.

Учитель. Важко після почутого говорити, правда? Але слід, тому що багато таких випадків трапляється у нашому житті.

  • Що найбільше вразило вас у цьому листі?

  • Кого ви засуджуєте, а кого схвалюєте?

  • Як би ви вчинили на місці жорстоких дітей?

  • Що б ви порадили робити хлопчику?

Учитель. Мене особисто дуже схвилювала одна стаття «Діти грались у гестапо». ( Читання вголос статті).

  • Можливо, хтось із вас читав подібну статтю?

  • Які думки у вас виникли під час прослуховування цієї статті?

  • Може хтось із вас поділиться думками?

Учениця. Мене дуже вразив лист дівчинки Віри: « Коли мені було 11 років, померла моя мама. Спочатку я не розуміла, що це значить. Але потім відчула, як нелегко жити без материнської ласки. Батька у мене теж немає, він залишив нас. Коли мені було 3 роки. Потім мама вийшла заміж вдруге. Після смерті матері мене повинні були відправити в дитячий будинок, але дядько Сергій, другий мамин чоловік, став моїм опікуном. Він намагався створити мені умови не гірші, ніж у інших дітей. Але в класі мене не розуміють. Навіть у дворі одна маленька дівчинка після того, як я зробила зауваження, що вона погано ставиться до своєї сестри, сказала: «От і добре, що в тебе мати померла». Вона, звичайно, може й не подумала, що сказала, але мені стало дуже гірко.

  • Чому стало гірко за слова дівчинки ?

Учитель. Ми знаємо, що материнська ласка – це найбільший скарб у нашому житті. А як з ним поступила Лариса? Стаття «Пізно».

Учениця. Усе прекрасне в людині від проміння сонця і від молока матері. Та не кожному судилася щаслива доля відчути ласку і тепло святих материнських рук.

Учень. Сирітська доля сумна й невесела, вся в думках і мріях про батьків. Дитяча уява малює портрет найдорожчої людини, яку вони не бачили в своєму житті – Маму, любу матусю. Вони чекають її щоденно, коли їдять кашу( а в мами було б смачніше), коли граються зі своїми ровесниками (а мама почитала б казку), а вона все не йде. Мама дуже далеко, вірніше її немає зовсім.

Учень. Що може зрівнятися з материнською любов’ю? Вона потрібна, як повітря, як хліб. Дуже страшно, коли людина опиняється одна в пустелі або тайзі, і просто нікому їй допомогти, врятувати. Але набагато страшніше не знайти розраду і порятунок серед людей, особливо, коли людина опиняється сама серед байдужих, жорстоких людей.

Учениця. На Україні проживає кілька десятків тисяч людей, які вважаються незрячими. Деякі з них повністю втратили зір під час воєн, багатьох позбавили зору хвороби, старість та різні травми. Пам’ятайте про них. Де і чим можете, допомагайте. Не забувайте, що доброта прикрашає людину. Це тільки незрячі. А скільки в країні різних людей, що стали каліками? Минають роки, а з ними молодість і здоров’я, натає старість, яка, як осінь, може бути теплою і сонячною або холодною і дощовою.

Учениця. Нам дуже потрібні милосердя, співчуття до людей похилого віку, яких нікому доглянути. Кожна самотня людина – це трагедія. І як тут потрібні допомога, спілкування душі з душею, звичайне добре слово.

Учень. Ночами сняться зорі голубі

І мати на припічку коло хати…

За все, що маю, дякую тобі,

За все, що маю і що буду мати.

Немов пилину, світ мене крутив,

Любив я мрію і мету високу,

Пробач мені, що тяжко завинив

Лишив тебе на старість одиноку.

Та що я знав, коли із дому йшов,

Хіба я міг, підліток, розуміти,

Яка то святість – мамина любов,

Яка то мука, як лишають діти.

Тому і сняться зорі голубі,

І мати на припічку коло хати,

Тому й спішу подякувати тобі

За все, що мав і що я буду мати.
Учитель. Рух за милосердя найбільш масовий на Землі. Виховання доброти потребують не тільки хворі, але й здорові люди. У цьому ми переконалися, прослухавши виступи однокласників. Я думаю, що ви зрозуміли: про добро треба нагадувати на кожному кроці. Ми повинні бути милосердними і до тварин, і до природи, і до людей. Адже вони також ростуть, живуть і хочуть турботливого людського ставлення.

  • Давайте звернемо увагу на записи на дошці. До чого вони нас закликають?

  • Давайте разом відвідаємо самотніх людей, організуємо групи допомоги немічним та хворим, відвідаємо дитбудинок «Малятко» і принесемо малюкам солодощі та іграшки.

Схожі:

Урок Доброти і Милосердя
Розливальна: 2 Навчити дітей творити Добро, радуватися за інших, сприймати чужий біль, як свій
Тема уроку: Милосердя – дзеркало справжньої людини ( гуманістичний...
Обладнання: портрет О. Генрі, ілюстрації та обкладинки до твору, створені учнями, аудіозаписи, газета «Милосердя – дзеркало справжньої...
Урок презентація Тема уроку
«Климко» на учнів; які проекти підготували школярі після прочитання твору (образ Климка, роль художньої деталі) допомогти учням формувати...
УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
1. Для кого із зазначених письменників 19 ст характерні такі риси...
Для кого із зазначених письменників 19 ст характерні такі риси світогляду, як щира народність, християнське милосердя, співчуття...
Тема: Доброта і милосердя зміст
Уявіть, що вам сьогодні заборонено навчатися. Як ви будете відстоювати своє бажання вчитися?
Г. Тютюнник. «Климко». Подорож воєнними стежками Климка у пошуках...
Тема: Г. Тютюнник. «Климко». Подорож воєнними стежками Климка у пошуках добра і милосердя. ( Воєнне дитинство в повісті. Характеристика...
З вірою в любов і милосердя
«Сойчине крило»; творчо осмислити основний морально-етичний пафос твору; неоднозначність образу Марії
Будемо не байдужі до чужого горя
Мета. Виховувати в учнів почуття чуйності, доброти, милосердя, поваги до людей з обмеженими вадами
Сценарій шкільного свята 8 Березня
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка