ПРОБЛЕМА


Скачати 0.98 Mb.
Назва ПРОБЛЕМА
Сторінка 1/10
Дата 14.03.2013
Розмір 0.98 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Філософія > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

37 37.ПРОБЛЕМА ПІЗНАННЯ У ФІЛОСОФІЇ
Проблема, перед якою стоїть людство в сучасну епоху глобалізації, була предметом обговорення російської філософії ще в 19 столітті. Вона укладена в питанні, чи залишиться людство солідарним або, точніше, визначить обличчя планети в найближчому майбутньому солідарне людство або його перспективою є індивідуалізм і роз'єднаність людських індивідів і соціальних груп, що супроводжуються тими наслідками, які ми спостерігаємо сьогодні в розділеному світі. Мова йде про наростаючому протистоянні багатих і бідних, розвинених, про проблему насильства, деградації культури і т.п.
Проблема майбутнього вийшла далеко за рамки теоретичних дискусій. Нинішнє політичне, культурне та економічне протистояння розділяє громадські системи, ще не застарілі традиційної солідарності, з техногенної цивілізації Заходу, в якій матеріальний успіх, що видобувається індивідуальними зусиллями, визначає зміст життя особистості. Світоглядне вирішення проблеми вимагає адекватної концепції людини, тобто такий антропологічної версії, яка не буде байдужа до ключової проблеми сучасного суспільного розвитку. У цьому контексті виникає питання: яке відношення до побудови антропологічної версії має проблема пізнання? Відповідь обумовлений тим, що філософська антропологія та теорія пізнання певним чином відповідають один одному, їх взаємозв'язок виявляє себе в історії філософського мислення. Сучасна ситуація вимагає прояснення всіх аспектів цієї взаємодії задля побудови інтегральної концепції, яка розкриває природу людини.
Проведене тут дослідження може сприяти досягненню мети названої тим, що воно вносить певну диференціацію в уявлення про пізнання.
Проблема пізнання постає, таким чином, у двох іпостясях, які обумовлені в кінцевому рахунку особливостями людського існування, саме, поведінкою і діяльністю як формами життєвої активності людини. Діяльність з'явилася якісно новою формою активності, якої в земних умовах опанував тільки людина. Її визначальною рисою є предметне дію, перетворення предметного світу, оволодінням таким, причому досвід діяльності, її схеми можуть бути ЕКСТ-раполіровани і на вирішення завдань соціального перетворення. Однак така екстраполяція має вельми вузькі межі, визначені тим, що життя окремої людини і спільноти в цілому реалізується як деякий поведінку, саме, культурне соціальну поведінку, що сформувалося в процесі соціогенеза, підставою якого був перехід гомінідних спільнот до діяльнісному освоєння світу.

2

1.Предмет, структура та основні функції філософії.

Філософія-це наука про закони розвитку природи,суспільства та взаємовідношення їх між собою.

Предмет ф-ії є світ в цілому (рада,суспільство, мислення).

Структура ф-ського знання визначенням тих сфер реальності спираючись на які людина може знайти орієнтири і досліджувати їх.Їх є 4 у ф-ії:

1.Природа,світ,космос

2.Суспільство,та суспільна історія

3.Сама людина

4.Сфера духовних та інтелекту-альних процесів.

До цих сфер існують ф-ські дисципліни:

1.Онтологія-це наука про буття

Космологія-наука всього космосу

2.Соціологія-Х1Х-ХХст.Соціальна ф-фія.Ф-ія історії-глибині рамки ф-ії

Культурологія.Етно-ф-ія-певних етносів

3.Ф-ська антропологія-з ф-ії точки зору

Антропософія-сенс житя людини

Соціобіологія-як людина міняється під впливом суспільства

4.Логіка-закони людського мисл.

Гносеологія-пізнання.Етика-людські взаємини.Естетика.Фїія релігії-погодженя релігії.Історія ф-ії-історія розвитку ф.Ф права- вин.правових норм

Функції ф-ії:

1.Світоглядна-сприйнятя людини певного світу

2.Пізнавальна-доносить світ до свого мислення

3.Логічна-правельна логіка

4.Виховна-виховує у люд.люд.

5.Соц.адаптична-певні трудності


1

2.Світогляд. Його основні структурні елементи.

Світогляд-це с-ма найзагальніших знань ціностей,переконань практичних настанов які регулюють становлення людини до світу.

Структурні елементи світогляду: філософський,релігійний,міфол…

Міфологічний-виявляється відношенням людини до певних форм її раннього існування.Міфологія не є трансцендентною.

Міф- це зовнішній контроль над людиною.Рай,пекло,добро.З виникненням релігії виникає певний контроль над людиною.

Виникнення релігії сприяло зрівняню всіх людей.Релігія приділяє меншу увагу поясненю світу.Релігія базується на вірі та моралі.Головне для неї моральне регулювання соціального життя.

Філософія базується на абстрактних поннятях.

Міфологія базується на страх.поняттях.

Існує будений та тероотичний світогляд також індивідуальний і масовий.


4

4.Зародження філософії в Стародавній Індії.

Стародавня ф-ія ділилась на Зх.і Сх..Сх ф-ія тяжіє до міфологічного та морального повчання і її ще вважають традиціоналістичною.Зх.ф-ія прагне до новаторства і її називають прогресивною!

Староіндійська ф-ія.Духовним джерелом є страдовня індія «Веди»(закон богів).У Ведах зафіксовано:

-найдавніші версії утв.світу

-трактування першооснов буття

-певне богення людської долі

У старод.індії існували школи ортодоксальні і неортодоксальні.


3

3.Поняття свідомості в філософії.

Свідомість-це самодільний,само створений процес вписання окремих подій,явищ вражень і чутів у людини єдине всеохоплююче поле інтелектуальної діяльності.

Концепції походження свідомості:

Релігійна;Еволюційна;Концепція єдиного інформативного поля


76

76.Ранній протестантизм.

Простетизм (від лат той що заперечує)- це загальна назва релігійних течій генетично пов’язана зРеформацією.Протистантизм це 3 напрямок християнства.

Раній протестантизм це Хвіст.:лютеранство,англіканство,кальбінізм.

Лютеранство(протестантизм)засн.Мартін Лютер.

1517 у Вітенберзі він виголосив ати бабський документ який назив.95 тез.На поч..Лютер не хотів відділення від каталіцизму.Основу Лютеранства викладено у Аухзбурському віросповідані 1930р..Також віровченя виклад. В книзі згоди великому та малому катехизмі Лютера та формолі згоди.Сьогодні у світі близько 75млн.Лютеран.В Укр..представлені на Закарпаті та на Півдні Укр..

Кальбінізм.засн.Кальвін.ФранціяXVI.

У 1536 зявляється основна його праця «настановлення християнської віри».У свої праці він обґрунтовував вищий духовний влади над свідською а також необхідність побудови церкви як самоправної громади.Кальвін висунув ідею всемогутні Бога і нікчемної людини.Сьогодні у світі 73млн.Кальвіністів поширені у Франції,Німечині,Швейцарії,Голландії.

Англіканство.Виникло в Англії в XVI.вході боротьби короля Генріха 8 за політ.незалежність віднабства

У 1534 р парламент Англії проголошує незалежність від католицької церкви . Главою церкви стає король.

У1549 р. було введено англійський молитовник скасовано безшлюбність духовенства але залишино католицькі обрядита догмати

У 1571 р. королева Єлизавета 1 прийняла англійський символ віри.На сьогоднішній день близько 74 млн. англікан.Англікан це державна релігія Англії.


7

7.Які принципи поклав в основи моралі Конфуцій?

За Конфуцієм шляхетна людина повина керуватися такими моральними принципами:

1. «жень»(людино-людство)

2. «і»(справедливий обов’язок)

3. «лі»(дотриманя ритуалів)

4. «сло»(повага до батьків,старших)

5. «сінь»(довіра)



5

5.Ортодоксальні та неортодоксальні школи Стародавньої Індії.

Ортодоксальні школи:веданта;міманса; вайшеміка; санхія;ньяя;його.

Неортодоксальні:буддизм;джайнізм;червяка-лакаята.

Буддизм засн.принц Гаутана Сідхарта 5ст. до н.е. проголосив 4 діамантові істини страждання:

1.життя-це страждання

2.причиною страждання є бажання

3.Існує шлях подоланя страждання

4.Полягає у приглушені бажань та жаги життя.

Коли людини підкорить бажання то жагу життя вона преходить у стан нірвани (стан надзвичайності та спокою).


6

6.Формування філософії в Стародавньому Китаї.

Духовним джерелом стародавнього Китаю є пятикнижя.У пятикнижі ідеться про створення світу та подані найскладніші елементи старокитайського світобачення.

За старокитайською філософією в результаті взаємодії існує двох начал інь-жіноче начало та янь-чоловіче начало.

В результаті взаємодії цих начал утворюється 5 світових стихій:

1.Вогонь;2.вода;3.земля;4.дерево;5.метал;

Найвідомішими школами старод.китаю були:конфуціанство і даосизм.

Конфуціанство-засн. Конфуцій 6-5ст.до н.е.Була перша школа соціально-етичного спрямування Конфуцій говорив що важливу роль у людському житті відіграють повеління неба.

Даосизм-засн.Лао-цзм 6-5ст.до.н.е. у цій школі на першому місці лежить ідея світобудових основним моментом цієї школи є дао.Дао – це єдиний універсальний початок життя.Лао-цзм говорив про держави що вона повина бути маленькою.

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

Схожі:

МЕТОДОБ'ЄДНАННЯ СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ Проблема
Проблема: Створення умов для самоактуалізації та самореалізації кожної дитини через застосування новітніх технологій в умовах національного...
Методичне об’єднання класних керівників Методична проблема
Методична проблема. Морально-духовний розвиток та соціалізація особистості через організацію особистісно орієнтованого креативного...
Особливості навчання сучасних молодших школярів
Сьогодні перед нами, учителями, постає проблема не «чого учити», а «як учити», тобто проблема організації ефективних сумісних форм...
ГОЛОВНА ПРОБЛЕМА ДЕРЖАВИ
Р 45 Реформування житлово-комунального господарства – головна проблема держави (1993 – 2008 рр.) [Текст]: бібліогр покажчик / Харк...
План Проблеми війни і миру. Екологічна проблема. Сировинна та енергетична проблема
Ці проблеми вивчаються багатьма науками, в тому числі й географією, хоч би тому, що в географічній оболонці Землі всі компоненти...
ПЛАН РОБОТИ ШКОЛИ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ «Інновація і дошкільне...
Провідна проблема: Інноваційна дошкільна освіта: досвід, проблеми та стратегія розвитку
Проблема подання знань на основі природної мови у освітніх системах штучного інтелекту
...
ФОРМУВАННЯ ОБРАЗУ ДІЇ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЇ
У статті розглядається формування образу дії як педагогічна проблема. Особлива увага приділяється формуванню образу дії на уроках...
Урок №82 Тема уроку : Проблема прекрасного в поезії Максима Рильського...
Тема уроку: Проблема прекрасного в поезії Максима Рильського періоду «третього цвітіння»
Питання для тестування з Модулю 1: Харчування людини як медико-біологічна...
Модулю 1: Харчування людини як медико-біологічна та соціально-економічна проблема. Фізіолого-гігієнічні основи харчування
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка