Мета: ознайомити учнів 6 класу із повістю «Дивовижні пригоди Наталки в країні Часу» Ніни Воскресенської сучасної дитячої української письменниці, залучити


Скачати 64.48 Kb.
Назва Мета: ознайомити учнів 6 класу із повістю «Дивовижні пригоди Наталки в країні Часу» Ніни Воскресенської сучасної дитячої української письменниці, залучити
Дата 11.12.2013
Розмір 64.48 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Філософія > Документи
Мандрівка в Країну часу

Мета: ознайомити учнів 6 класу із повістю «Дивовижні пригоди Наталки в країні Часу» Ніни Воскресенської - сучасної дитячої української письменниці, залучити якомога більше учнів до читання сучасної прози, зацікавити дитячою прозою; розвивати навички самостійної роботи; виховувати справжніх друзів українського слова.

Підготовчий етап. Заздалегідь діти одержали такі завдання: прочитати книжку, поділитися один з одним своїми враженнями, скласти відгук на прочитану книжку (у написанні відгуку дітям потрібна допомога вчителя), інсценізувати будь-який епізод, дібрати завдання за змістом повісті.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Життя людини - ніби кольорова палітра. У примарному переплетінні неповторною веселкою поєднується жовтогаряче дитинство й зеленооке парубоцтво, блакитна юність й срібнолика зрілість. Поперед вами смужки жовтого, зеленого, блакитного, червоного, чорного кольорів. Виберіть два кольори, які зараз найбільше присутні у вашому житті. Дайте пояснення.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Який дивний , надзвичайний і різнокольоровий світ нашого життя! А робити його нам таким допомагає,безперечно,книжка!Вона завжди підкаже, заспокоїть, навіє приємні спогади, занурить у світ дитинства, у світ пригод.

Тож уперед!

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку

Сьогодні ми здійснимо мандрівку, але незвичайну в Країну часу разом з героями повісті Ніни Воскресенської «Дивовижні пригоди Наталки в країні Часу» Наталкою та її молодшим братом Петриком. Ви відчуєте себе справжніми шукачами пригод….

Наприкінці уроку кожний , сподіваюсь , для себе зможе дати відповіді на питання «Що означає бути дорослим? Чи потрібно передчасно дорослішати?»

І V. Робота над твором. Робота в групах

1 група «Бібліографи»

Повідомлення про письменницю та презентація (додаток)

Ні́на Воскресе́нська ( 30 грудня 1960, Київ) — українська дитяча письменниця. Справжнє ім'я — Мацебула Ніна Василівна. Закінчила Одеський гідрометеорологічний інститут. За фахом — океанолог. Працювала інженером, програмістом, журналістом, редактором, верстальником, лаборантом у хімічному кабінеті та навіть бетонником третього розряду (в студентському будівельному загоні). Часто доводилося поєднувати кілька спеціальностей. Дипломант Всеукраїнського конкурсу «Коронація слова-2004» за повість «Володар Країни мрій», 2-ге місце на Всеукраїнському конкурсі творів для дітей «Золотий лелека» (2008 рік) за твір «Руда ворона», фіналіст Всеросійської дитячої премії "Заветная мечта 2008/2009" за повість "Властелин Страны желаний". Твори друкувалися в дитячих журналах "Професор Крейд", "Пізнайко".

Основні твори

Володар Країни мрій (К.: Зелений пес, 2005)

Останнє бажання короля (К.: Зелений пес, 2006)

Легенда про Бовдура Великого (К.: Грані-Т, 2007)

Властелин Страны Желаний (К.: Грані-Т, 2007)

Последнее желание короля (К.: Грані-Т, 2007)

Дивовижні пригоди Наталки в країні Часу (К.: Грані-Т, 2007)

Ніна Воскресенська про Олександра Македонського, Клеопатру VII, Івана Котляревського, Фрітьофа Нансена, Гарі Гудіні (К.: Грані-Т, 2007)

Словникова робота.

- Пригадайте, що таке повість?(як правило, прозовий розповідний твір, за обсягом більший від оповідання, у якому розповідається про одну або кілька подій одного чи кількох головних героїв протягом досить тривалого часу.)

- Що означає вираз «з’їсти пуд солі»?

2 група «Розумники»

Підготували питання за твором для уважних читачів

  1. Розташувати в порядку зростання, починаючи з найменшого хвилина, рік, секунда, місяць, тиждень, доба, година, сезон.

  2. Вписати пропущену цифру

Рік=…сезони

Вік=..років

Тиждень=..днів

Година=..хвилин

Рік=…днів

Доба=…години

Сезон=…місяців

Хвилина=..секунд

  1. Розташувати в порядку, починаючи з початку року квітень, червень, листопад, жовтень,березень, серпень, липень, грудень, травень, лютий, вересень, січень.

  2. Розташувати по порядку, починаючи з початку тижня вівторок, четвер, субота, понеділок, середа, неділя, п’ятниця

  3. Задача . є двоє міст: Сине й Жовте. Ви, приміром, мешкаєте в Синьому і дуже любити дивитися мультфільми. Раптом у всьому місті зіпсувалися телевізори. Ви летите до Жовтого міста літаком 1 годину, де мультики розпочинаються о шостій вечора.Розклад польотів: десята година ранку, друга година дня і сьома година вечора. Сине місто розташоване за два часові пояси на схід від Жовтого. Коли потрібно вилетіти, щоб успіти на початок мультиків(Відповідь: о сьомій вечора)

3група «Театрали»

Інсценізувати епізод, що найбільше сподобався

4 група «Критики»

Відгук на прочитану книжку учня 6 класу Гонтаренка Юрія

Як я мріяв стати скоріше дорослим, так само як і Наталка з повісті Ніни Воскресенської «Дивовижні пригоди Наталки в країні Часу»: не потрібно ні в кого запитувати дозволу,щоб робити те,що хочеш,до опівночі можна дивитися телевізор, ніхто не вкладе тебе в ліжко о дев’ятій вечора, не треба ходити до школи. Вільне й безтурботне життя!! Але не все так просто виявилося. Наталка подорожує країною Часу, зустрічає незвичайних мешканців: секунди, пані Хвилину, Годину, Володаря Часу і Королеву Хаосу, яка є негативним персонажем. Разом з Наталкою читач потрапляє в лабіринт, вирішує непрості завдання, розв’язує задачі, робить висновки, переживає, хвилюється й радіє. Бажання головної героїні здійснилося, але скільки випробувань довелося пережити бідній дівчинці, щоб зрозуміти, що в житті є важливою кожна секунда, кожна хвилина. Читати історію легко і цікаво.

Прочитавши книгу, я зрозумів багато речей. По-перше, треба правильно використовувати свій час, не марнувати його. По-друге, кожна добра справа буде винагороджено рано чи пізно. По-третє, важливо мати вірних друзів, які пізнаються у біді. По-четверте, будь-які неприємності можна подолати за допомогою розуму та кмітливості. І найголовніше - слухати батьків, бо дорослість – це міра відповідальності за себе й за інших, яку ти здатен взяти на себе.

V. Самооцінка. Учитель пропонує поставити кожному учню оцінку за урок, враховуючи внесок кожного у роботу групи.

VI. Закріплення набутих знань, умінь, навичок («Мікрофон»)

Яке справжнє ім’я Ніни Воскресенської?

У яких періодичних дитячих виданнях надруковані твори Ніни Воскресенської?

Скільки вимірів має світ , у якому ми живемо?(4)

Які назви мали території країни Часу? (місто Мрій, палац Володаря Часу, місто Спогадів, Забуття, замок Втраченого часу)

За скільки годин Наталка повинна була повернутися додому?(48 годин)

За скільки годин Земля здійснює повний оберт навколо своєї осі? (24 години)

Продовжить прислів’я «Друзі пізнаються в ……» (біді)

VIІ. Підбиття підсумків.

Отже,мандрівка у світ дитячої прози та країну часу підійшов до кінця. Сподіваюся , що вам було цікаво і ви знайшли відповідь на питання «Що означає бути дорослим? Чи потрібно передчасно дорослішати?» (відповіді учнів)

IX . Домашнє завдання. На позакласне читання підготувати твори сучасної дитячої прози (за вибором учнів)

Заявка-анкета

на участь у Всеукраїнському конкурсі«Дитина читає – Україна процвітає»

  1. Прізвище, ім’я та по батькові Гонтаренко Вікторія Юріївна

  2. Місце роботи учитель української мови та літератури, Костянтинівська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 9 вул. Братська, 14 м. Костянтинівка Донецької обл. 85105

  3. Вид матеріалу розробка уроку

  4. Контактна адреса вул. Тагільська, 23 м. Костянтинівка Донецької обл. 85105 тел. 0507048044 gontarenko2009@i.ua

  5. Прізвище, ім’я та по батькові

керівника

навчального закладу Прохоренко Ірина Петрівна

  1. Інформація про себе педагогічний стаж 11 років, І категорія

Працюю над проблемою «Залучення учнів до самостійності та творчості на уроках мови та літератури». Досвідчений, творчий педагог. Маю ґрунтовну науково - теоретичну й методичну підготовку. Досконало володію ефективними формами організації навчально-виховного процесу. Використовую сучасні технології та інтерактивні методи роботи. Кожен школяр долучається до співпраці в колективній, груповій діяльності.

Цілеспрямовано формую в учнів морально - естетичні ідеали. Велику увагу приділяю виробленню в учнів комунікативних умінь і навичок. Заслуговує ув При цьому використовую нестандартні форми роботи з розвитку творчих здібностей учнів.

Разом з учнями проводжу тижні словесності, мовні турніри, позакласні виховні заходи. Готуючись до таких заходів, я намагаюсь дібрати такі завдання, що сприяють розвитку пізнавальної активності школярів.

Директор школи І.П.Прохоренко

Схожі:

Для учнів 5 класу Пригоди на сторінках сучасної книги
«Пригоди на сторінках сучасної книги (за повістю-казкою Івана Андрусяка «Стефа і її Чакалка»)»
КОНСПЕКТ УРОКУ З ТЕМИ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА....
ТЕМА УРОКУ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА. „ЖИТТЯ Й НЕЗВИЧАЙНІ ТА ДИВОВИЖНІ ПРИГОДИ РОБІНЗОНА КРУЗО”
Всеволода Нестайка «Незвичайні пригоди в лісовій школі»
Уроки читання за літературним твором – дитячою повістю казкою Всеволода Нестайка «Незвичайні пригоди в лісовій школі» (уривок)
ТЕМА: Кіммерійці та скіфи на території сучасної України. МЕТА
МЕТА: Ознайомити учнів із розселенням, заняттями та духовним світом кіммерійців та
ДІЄСЛОВА МИНУЛОГО ЧАСУ. ЗМІНЮВАННЯ ДІЄСЛІВ МИНУЛОГО ЧАСУ ЗА РОДАМИ...
Обладнання: підручник для 4 класу М. С. Вашуленка «Рідна мова»; мультимедійне обладнання; магнітофон; рюкзак
Семестрова різнорівнева контрольна робота для учнів 11 класу, що навчаються за профілем
«Мова, індивід, суспільство», «Лінгвістична риторика», «З історії риторики й ораторського мистецтва», «Система функціональних стилів...
МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ Мета
Мета ознайомити студентів з головними етапами розвитку української культури, сформувати систему знань про роль та місце української...
План-конспект уроку з німецької мови на тему «Freizeit. Wie spät ist es?»
Мета: практична – ознайомити учнів із позначеннями часу в німецькій мові, тренувати вміння відповідати на час, навчити приймати на...
Тема уроку
Мета уроку: ознайомити учнів з сучасною українською літературою; популяризувати сучасні вітчизняні книги; розвивати читацькі інтереси,...
Тема. Вимірювання кутів за допомогою транспортира Мета
Мета: ознайомити учнів з одиницею виміру кутів, із будовою транспортира і правилами користування ним; ознайомити учнів із змістом...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка