ДЕРЖАВНИЙ ЗАКЛАД «ПІВДЕННОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСІТЕТ ім. К. Д. УШИНСЬКОГО» Інститут практичної психології


Скачати 202.68 Kb.
Назва ДЕРЖАВНИЙ ЗАКЛАД «ПІВДЕННОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСІТЕТ ім. К. Д. УШИНСЬКОГО» Інститут практичної психології
Дата 08.07.2013
Розмір 202.68 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Філософія > Документи
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ЗАКЛАД «ПІВДЕННОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСІТЕТ ім. К. Д. УШИНСЬКОГО»

Інститут практичної психології

Затверджено:

Перший проректор

з навчальної роботи
____________ Н.В. Яблонська

_____” ________________ 2012 р.


Робоча навчальна ПРОГРАМА

дисципліни
ДЕМОГРАФІЯ”
ОСВІТНЬО-КВАЛІФІКАЦІЙНИЙ РІВЕНЬ - бакалавр

Напрям підготовки Практична психологія

Одеса 2012

Розроблено кафедрою філософії та соціології відповідно до освітньо-професійної програми та структурно-логічної системи підготовки бакалаврів.

Розроблено: проф. БОРІНШТЕЙН Є.Р.

Рецензенти:

Завідуючий кафедрою філософії та соціології

ПДПУ ім.. К. Д. Ушинського,

доктор філософських наук, професор А.І. Кавалеров

Завідуючий кафедрою політичних і економічних наук

ПДПУ ім.. К. Д. Ушинського

доктор політичних наук, професор С.М. Наумкіна

Робоча програма затверджена на засіданні кафедри філософії і соціології

„______” _____________________ 2012 р., протокол № ______________.

Завідуючий кафедрою,

доктор філософських наук, професор А.І. Кавалеров


Зміст


  1. Вступ 4

1.1. Мета, завдання, структурно-логічне місце дисципліни

в навчальному процесі підготовки фахівців 4

1.2. Перелік базових дисциплін 6

1.3. Перелік дисциплін, що забезпечуються 6
2. Тематичний план 7

2.1. Програма курсу „Демографія” 7

2.2. Структура програми навчального курсу „Демографія”

( за вимогами ECTS) 7

2.3. Змістовий модуль 1 9

2.4. Змістовий модуль 2 9

2.5. Орієнтовна структура залікового кредиту курсу 10

2.6. Теми семінарських занять 10

2.7. Завдання для самостійної роботи 11

2.8. Індивідуальні навчально-дослідні завдання 11

2.9. Методи навчання 14

2.10.Методи оцінювання 14
3. Контрольні заходи 14

3.1. Форми контролю якості засвоєння навчального матеріалу модулю 14

3.2.Питання для модульної контрольної роботи 14
4. Список літератури 16

ЗМІСТ
1.1. Мета, завдання, структурно-логічне місце дисципліни в навчальному процесі підготовки фахівців.
Програма курсу „Демографія” побудована за вимогами кредитно-модульної системи організації навчального процесу у вищих навчальних закладах та узгоджена з примірною структурою змісту навчального курсу, рекомендованою Європейською Кредитно-Трансферною Системою (ECTS). Програма курсу „Демографія” призначена для викладання демографії згідно кредитно-модульної системи організації навчального процесу студентам інституту практичної психології.

Особливе місце демографії в системі соціальних та гуманітарних наук полягає в її можливостях формування у людей не тільки демографічної культури мислення, а й логіки мислення, практичних навичок, здатності розуміти демографічні, соціальні і культурні процеси, що відбуваються в нашому суспільстві, уміння застосовувати в роботі методологію та методику демографічного аналізу, демографічних, соціологічних досліджень.

Програма курсу „Демографія” складається з трьох розділів: „Теорія та історія демографії”; „Відтворення населення як сукупність демографічних процесів”; „Методологія та методика демографічного аналізу”.

Особлива увага приділена: демографічним процесам у суспільстві: народжуваності, смертності, брачністі, відтворювання населення та ін..; особливостям демографічного аналізу, що, на думку автора, сприяє адаптації особистості у контексті демографічних та соціальних змін українського суспільства.

Спеціальні теми присвячені проблемам браку і сім’ї, сімейної поведінки, розвитку сім’ї в Україні, демографічним факторам економічного розвитку.

Метою курсу „Демографія” є забезпечення розуміння студентами демографічних та соціальних процесів, які відбуваються в суспільстві.

Завданнями курсу є надання студентам теоретичних знань, практичних вмінь та навичок, необхідних для:

  • їх застосування у вивченні, осмисленні й користуванні демографічних процесів;

  • формування у студентської молоді системи знань про народонаселення;

  • розвитку можливостей демографічного аналізу за допомогою проведення демографічних досліджень.

По закінченні навчання студенти повинні
ЗНАТИ:

  • історію розвитку демографії;

  • структуру демографії;

  • основні демографічні проблеми сучасного суспільства;

  • специфіку роботи з демографічними таблицями;

  • методи вивчення демографічних процесів та особливості їх застосування у сучасному суспільстві.

ВМІТИ:

  • організувати та проводити демографічні дослідження;

  • застосувати отримані знання при рішенні творчих, педагогічних, навчально-виховних завдань з урахуванням індивідуальних можливостей учнів, особистості;

  • використовувати свої знання на практиці;

  • орієнтуватися в методичній та спеціальній літературі;

  • здійснювати науково-дослідну та методичну діяльність.

Серед дидактичних принципів, які повинні використовуватися під час викладання матеріалу, треба виділити:

  • принцип науковості – дотримання принципу науковості у викладенні матеріалу;

  • принцип систематичності та послідовності – злагоджене викладення матеріалу, що необхідне для кращого розуміння;

  • зв’язок навчання з життям – базовий принцип вивчення методики будь-якого предмета і, насамперед, демографії як науки досить тісно пов’язаною з життям.

Основними методами, які належить використовувати при вивченні курсу „Демографія”, є:

  • словесні:

  • лекція – викладання нового матеріалу, історичні дані, теоретична інформація, статистичні матеріали;

  • розповідь – біографічні, історичні описи, порівняння минулого з сьогоденням та майбутнім;

  • бесіди, дискусії та диспути – обмін думками з приводу соціальних проблем сучасного суспільства;

    • практичні:

  • формування умінь організації та проведення демографічних досліджень;

  • навчання навичок аналізу одержаних даних;

  • самостійна робота студентів.

Серед методів контролю рекомендується використовувати: усний контроль, тестовий контроль (як форму самоконтролю, яка надає можливість перевірити рівень знань студентів досить об’єктивно та швидко), письмові контрольні роботи. Вкрай необхідно вимагати проведення студентами демографічних досліджень у повному обсязі (включаючи демографічні таблиці, статистичні, соціологічні і картографічні методи аналізу демографічних процесів).

1.2. Перелік базових дисциплін (дисциплін, що передують).

  • Філософія;

  • Соціологія;

  • Загальна психологія.



1.3. Перелік дисциплін, що забезпечуються.

  • Релігієзнавство;

  • Соціальна психологія;

  • Психологія сім’ї;

  • Політологія;

  • Етика та естетика;

  • Педагогіка.

2. Тематичний план.
2.1. ПРОГРАМА КУРСУ „ДЕМОГРАФІЯ”

для студентів інституту

Практична психологія”





Тема

Всього годин

В тому числі

лекції

семінари

Розділ I. ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ ДЕМОГРАФІЇ.

1

Демографія та її місце в системі наук.

4

2

2

2

Історія демографії.

4

2

2

3

Демографічні фактори економічного розвитку.

4

2

2

Розділ II. ВІДТВОРЕННЯ НАСЕЛЕННЯ ЯК СУКУПНІСТЬ ДЕМОГРАФІЧНИХ ПРОЦЕСІВ

4

Народжуваність і смертність.

4

2

2

5

Брак і сім’я.

4

2

2

6

Типи сімейної поведінки.

4

2

2

7

Соціальні проблеми сім’ї. Тенденції розвитку сім’ї в Україні.

4

2

2

Розділ III. МЕТОДОЛОГІЯ ТА МЕТОДИКА ДЕМОГРАФІЧНОГО АНАЛІЗУ.

8

Методологічні підходи і методи аналізу демографічних процесів і структур.

4

2

2

9

Кількісний аналіз і вимірювання демографічних процесів.

4

2

2

Усього годин

36

18

18


2.2. структура програми навчального курсу „ДЕМОГРАФІЯ”
(за вимогами ECTS)
опис предмета курсу
Предмет: ДЕМОГРАФІЯ.



Курс:

Напрям, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчального курсу

Кількість кредитів ECTS: 1
Модулів: 2

Змістовних модулів: 2
Загальні кількість годин: 54
Тижневих годин: 2




2 семестр.
Лекції (теоретична підготовка): 18 год.
Семінари: 18 год.
Самостійна робота: 12 год.
Індивідуальна робота: захист реферату (вибір теми, складання плану, написання та захист реферату); проведення демографічного дослідження

(вибір теми, складання програми, складання демографічних таблиць, анкетування чи інтерв’ю, використовування математичних моделей, апробація і аналіз демографічної інформації, виводи) 6 год.
Вид контролю: залік



  1. Змістовий модуль 1


Розділ I. ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ ДЕМОГРАФІЇ

Тема 1. Демографія та її місце в системі наук.

Теоретичні основи демографії. Предмет і об’єкт демографії. Актуальність вивчення проблем народонаселення. Структура демографії. Демографія у системі суспільних наук.

Тема 2. Історія демографії.

Еволюція знання про відтворення населення. Основи демографічної діяльності. Сучасний підхід до аналізу проблем відтворення народонаселення. Історія розвитку демографічної думки в Україні.

Тема 3. Демографічні фактори економічного розвитку.

Проблеми економіко-демографічного розвитку. Аспекти демографічних інвестицій. Демографічні процеси як фактор маркетингового середовища.
Розділ II. ВІДТВОРЕННЯ НАСЕЛЕННЯ ЯК СУКУПНІСТЬ ДЕМОГРАФІЧНИХ ПРОЦЕСІВ

Тема 4. Народжуваність і смертність.

Народжуваність у демографічному вимірі. Інтервальні коефіцієнти народжуваності. Таблиці народжуваності. Смертність у демографічному вимірі. Екзогенні та ендогенні причини смертності. Вимірювання смертності. Таблиці смертності та середньої тривалості життя. Динаміка смертності в Україні.

Тема 5. Шлюб і сім’я.

Сім’я як поняття. Роль сім’ї у суспільстві. Фундаментальні проблеми сім’ї. Функції сім’ї. Життєвий цикл сім’ї. Типи сімей. Шлюб та шлюбний стан особистості. Форми шлюбу.

Тема 6. Типи сімейної поведінки.

Шлюбна поведінка. Полова поведінка. Сексуальна поведінка. Репродуктивна поведінка.

Тема 7. Соціальні проблеми сім’ї. Тенденції розвитку сім’ї в Україні.

Соціальні проблеми сім’ї. Основні принципи сімейної політиці. Стратегія та технологія сімейної політиці. Конфлікти в сім’ї і причини розводів. Соціальні підтримка сімей. Консультування сім’ї у системному напрямку. Сутність сімейної політиці в Україні. Основні тенденції та процеси, які впливають на розвиток сім’ї в Україні.



  1. Змістовий модуль 2


Розділ III. МЕТОДОЛОГІЯ ТА МЕТОДИКА ДЕМОГРАФІЧНОГО АНАЛІЗУ

Тема 8. Методологічні підходи і методи аналізу демографічних процесів і структур.

Цілі й завдання демографічного аналізу. Поперечний та поздовжній аналізи. План демографічного аналізу. Програма демографічного дослідження. Соціологічні методи вивчення демографічних процесів та їх особливості у контексті демографічного аналізу. Картографічні методи вивчення демографічних процесів.

Тема 9. Кількісний аналіз і вимірювання демографічних процесів і структур.

Демографічна статистика. Демографічна сітка. Демографічні таблиці. Демографічні коефіцієнти. Демографічний прогноз. Математичні моделі вимірювання демографічних процесів і структур.


  1. Орієнтовна структура залікового кредиту курсу.





Тема

Лекції

Семінарські заняття

Самостійна робота

Індивідуальна робота

Розділ I. ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ ДЕМОГРАФІЇ.

1

Демографія та її місце в системі наук.

2

2

2

Проведення демографічного дослідження

(вибір теми, складання програми, демографічних таблиць, анкетування чи інтерв’ю, використовування математичних моделей, апробація і аналіз демографічної інформації, виводи).

Захист реферату.

2

Історія демографії.

2

2

2

3

Демографічні фактори економічного розвитку

2

2

2

Розділ II. ВІДТВОРЕННЯ НАСЕЛЕННЯ ЯК СУКУПНІСТЬ ДЕМОГРАФІЧНИХ ПРОЦЕСІВ.

4

Народжуваність і смертність.

2

2

2

5

Брак і сім’я.

2

2

2

6

Типи сімейної поведінки

2

2

2

7

Соціальні проблеми сім’ї. Тенденції розвитку сім’ї в Україні.

2

2

2

Розділ III. МЕТОДОЛОГІЯ ТА МЕТОДИКА ДЕМОГРАФІЧНОГО АНАЛІЗУ.

8

Методологічні підходи і методи аналізу демографічних процесів і структур.

2

2

2

9

Кількісний аналіз і вимірювання демографічних процесів і структур.

2

2

2

Усього годин

36

18

18

6




  1. Теми семінарських занять




  1. Демографія та її місце в системі наук - 2 год.

  2. Історія демографії – 2 год.

  3. Демографічні фактори економічного розвитку – 2 год.

  4. Народжуваність і смертність – 2 год.

  5. Брак і сім’я – 2 год.

  6. Типи сімейної поведінки – 2 год.

  7. Соціальні проблеми сім’ї. Тенденції розвитку сім’ї в Україні – 2 год.

  8. Методологічні підходи і методи аналізу демографічних процесів і структур – 2 год.

  9. Кількісний аналіз і вимірювання демографічних процесів і структур – 2 год.


  1. Завдання для самостійної роботи.




  1. Вивчити структуру демографії – 1 год.

  2. Проаналізувати аспекти демографічних інвестицій – 1 год.

  3. Ознайомитися з проблемами шлюбу і сім’ї – 2 год.

  4. Вивчити особливості сімейної соціалізації в Україні – 2 год.

  5. Дослідити специфіку сімейної політиці. З’ясувати сутність сімейної політиці в Україні – 2 год.

  6. Скласти програму демографічного дослідження – 2 год.

  7. Провести демографічний аналіз -2 год.

  8. Провести кількісний аналіз і вимірювання демографічних процесів і структур – 2 год.

  9. Проаналізувати демографічну інформацію. Скласти демографічну сітку та демографічні таблиці. Зробити виводи проведеного демографічного дослідження – 2 год.

  10. Захистити реферат – 2 год.



  1. Індивідуальні навчально-дослідні завдання.




  1. Проаналізувати проблеми відтворення населення.

  2. Дослідити типи сімейної поведінки в сучасному українському суспільстві.

  3. Підготувати та провести демографічне дослідження.

  4. Проаналізувати результати демографічного дослідження.

  5. Захистити реферат використовуючи систему знань про народонаселення.


Теми ДЕМОГРАФІЧНИХ досліджень.

№ п/п

Т е м а

1

Міграційні потоки та міграційні когорти.

2

Міграції та відтворення населення.

3

Міграції в Україні.

4

Шлюби серед студентів.

5

Сімейний склад студентів.

6

Шлюбність та розлучуваність в Україні.

7

Динаміка шлюбності в Одесі.

8

Відношення молоді до шлюбу.

9

Життєвий цикл студентської сім’ї.

10

Смертність у демографічному вимірі.

11

Визначення відношення до народження і виховання дитини в родині студентів

12

Суспільна думка студентів про критерії вибору подружжя та призначення сім’ї.

13

Диференційна народжуваність.

14

Планування сім’ї.

15

Динаміка народжуваності в Україні.

16

Демографічний вибух.

17

Демографічне постарішання.

18

Режим відтворення населення.

19

Відношення молоді до проблеми еміграції.

20

Вплив релігії на сімейні відносини.


ТЕМИ РЕФЕРАТІВ
1. Військова демографія.

2. Генетична демографія.

3. Медична демографія.

4. Структура демографії.

5. Система знань про народонаселення.

6. Система демографічних наук.

7. Розвиток демографічної думки в Україні.

8. СТРУКТУРА ДЕМОГРАФІЇ.

9. Методи аналізу демографічних процесів і структур.

10. Математичні методи в демографічному аналізі.

11. Соціологічні методи демографічного аналізу.

12. Картографічні методи демографічного аналізу.

13. Демографічні таблиці.

14. Демографічне прогнозування.

15. Демографічна політика.

16. Метод демографічних коефіцієнтів.

17. Моделювання демографічних процесів.

18. Поняття "народжуваність" і "смертність" як основа аналізу демографічних процесів.

19. Відтворення населення як основа демографії.

20. Структура СІМ’ї.

21. Типи СІМЕЙ.

22. Форми шлюбу.

23. Шлюб і вільна любов.

24. Проблема вступу в шлюб серед молоді.

25. Типи сімейноЇ повЕДІНКИ.

26. Сімейна політика й соціальні проблеми СІМ’Ї.

27. Сімейна соціалізація.

28. Сімейна дезорганізація.

29. Планування СІМ’ї й національні традиції.

30. ЕтносоцІальнІ аспекти вивчення СІМ’ї.

31. Проблеми сучасної СІМ’Ї.

32. Проблеми СІМ’ї й дитинства в сучасній Україні.

33. Криза сучасної родини.

34. Економічна демографія.

35. Теоретична демографія.

36. Математична демографія.

37. Історія демографії.

38. Історична демографія.

39. Описова демографія.

40. Регіональна демографія.

41. Етнічна демографія.

42. Географічна демографія.

43. Політична демографія.

44. Демографія й інвестиції.

45. Історія демографічної думки в Україні.

46. Міграції населення.

47. Сексуальні ролі й нерівність.

48. Психічна депривация в дитячому віці.

49. Дитина й суспільство.

50. Фактори й мотиви демографічноЇ повЕДІНКИ.


  1. Методи навчання.

Лекції із застосуванням технічних засобів інформації; робота в Інтернеті; складання демографічної сітки та демографічних таблиць.



  1. Методи оцінювання

Поточне тестування; оцінка за проведення демографічного дослідження; оцінка за захист реферату, підсумкова контрольна робота; підсумковий тест.

3. Контрольні заходи
3.1. Форми контролю якості засвоєння навчального матеріалу модулю.

При проведенні контрольних заходів з дисципліни „Демографія” використовуються такі форми контролю якості засвоєння навчального матеріалу модулю:

  1. поточний контроль знань студентів при проведенні семінарських занять;

  2. перевірка правильності проведених демографічних досліджень;

  3. контроль засвоєння навчального матеріалу модуля студентами.



3.2. Питання до модульної контрольної роботи.

Виберіть із запропонованих варіантів відповіді один, котрий, на Вашу думку, є найбільш правильним.
1. Демографія - це наука про:

А. Населення.

В. Закономірності народонаселення.

С. Закономірності відтворення населення.

2. Демографія як окрема наука стала розвиватися:

А. В 1662 р.

В. В 1855 р.

С. В 1882 р.

3. Демографія вивчає суспільство?

А. Так.

В. Ні.

4. Демографія вивчає народонаселення?

А. Так.

В. Ні.

5. Демографія вивчає статистику?

А. Так.

В. Ні.

6. Демографія вивчає відтворення подружніх пар?

А. Так.

В. Ні.

7. Об'єктом демографії є:

А. Народонаселення.

В. Відтворення народонаселення.

С. Закономірності відтворення населення.
8. Предметом демографії є:

А. Народонаселення.

В. Відтворення народонаселення.

С. Закономірності відтворення населення.

9. Народонаселення - це...

А. Сукупність людей.

В. Сукупність людей у країні.

С. Сукупність людей у Всесвіті.

10. Відтворення населення - це...

А. Природний приріст населення.

В. Відновлення народонаселення в результаті його руху.

С. Відновлення народонаселення в результаті народжуваності й смертності.

11. Природний рух населення - це...

А. Міграція населення.

В. Поновлення населення.

С. Соціальна мобільність населення.

12. Описова демографія вивчає:

А. Історію відтворення населення.

В. Динаміку відтворення населення.

С. Переміщення населення.

13. Економічна демографія вивчає:

А. Історію відтворення населення в соціально-економічному контексті.

В. Механізми взаємозв'язку економічного розвитку населення.

С. Потреби господарської практики.

14. Структура демографії складається з:

А. Теоретичних і практичних знань про народонаселення.

В. Системи демографічних наук, методів демографічного аналізу й демографічного прогнозування.

С. Системи демографічно наук.

15. Філософія і демографія зв'язані між собою...

А. Вивченням проблем світобудови.

В. Аналізом відносин у соціумі.

С. Логічним дослідженням категоріального апарата системи знань про народонаселення.


Правильні відповіді: 1.З; 2.З; 3.А; 4.А; 5.В; 6.А; 7.А; 8.З; 9.А; 10.З; 11.В; 12.В; 13.В; 14.В; 15.С.
Критерії оцінки модульної роботи:

13-15 правильних відповідей - "5";

10-12 правильних відповідей - "4";

7-9 правильних відповідей - "3";

менш 7 правильних відповідей - "2".

4. Список літератури.


  1. Антонов А.И., Медков В.М. Социология семьи. – М.: Изд-во МГУ: Изд-во Международного университета бизнеса и управления («Братья Карич»), 1996. – 304 с.

  2. Баркалов Н.Б. Интерполяция демографических данных рациональными сплайн-функциями // Демографические исследования / Под ред. Д.И. Валентея. – М., 1988.

  3. Баркалов Н.Б. О двумерной демографической таблице // Вестник МГУ. Сер. 6: Экономика, 1987. - №3.

  4. Валентей Д.И., Кваша А.Я. Основы демографии: Учебник. – М.: Мысль, 1989. – 286 с.

  5. Вишневский А.Г. Воспроизводство населения и общество. История, современность, взгляд в будущее. – М., 1982.

  6. Волков А.Г. Семья – объект демографии. – М., 1986.

  7. Демографический энциклопедический словарь. – М.: Советская энциклопедия, 1985. – 608 с.

  8. Демографические процессы и их закономерности // Под ред. А.Г. Волкова. – М., 1981.

  9. Демография: современное состояние и перспективы развития: Учеб. пособие / Под ред. Д.И. Валентея. – М.: Высшая школа, 1997. – 271 с.

  10. Народонаселение. Энциклопедический словарь. – М., 1994.

  11. Огоновський В.П. Територія і населення. – Львів, 1968.

  12. Прибиткова І. М. Основи демографії. – К.: АртЕк, 1997. – 256 с.

  13. Соболева С.В. Математическое моделирование миграции. – Новосибирск, 1989.

  14. Сови А. Общая теория населения: В 2 т. – М.: Прогресс, 1977.

  15. Шелестов Д.К. Демография: История и современность. – М., 1983.

Схожі:

«ПІВДЕННОУКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені К. Д. УШИНСЬКОГО»

«Комітет дослідження історії та сучасності»
Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»
«Комітет дослідження історії та сучасності»
Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ
Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К. Д. Ушинського (м. Одеса)
Мережа спеціалізованих вчених рад станом на 15 грудня 2013 року
ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Р ущак Галина Василівна, освіта вища, закінчила Дрогобицький державний...
Рущак Галина Василівна, освіта вища, закінчила Дрогобицький державний педагогічний інститут ім. І. Франка. Працює в Міжгірському...
Шановні викладачі, аспіранти, студенти! Державний Вищий навчальний...
Нформують Вас, що з 14 до 16 грудня 2011 р проводиться ІІІ Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Проблеми та перспективи...
Протокол №221 від 16. 12. 2010 р
Найменування: Державний вищий навчальний заклад "Приазовський державний технічний університет"
Протокол №217 від 19. 11. 2010 р
Найменування: Державний вищий навчальний заклад "Приазовський державний технічний університет"
Оголошення про проведення відкритих торгів
Найменування: державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка