ПРОГРАМА та РОБОЧА ПРОГРАМА освітньо-кваліфікаційний рівень «бакалавр» всі напрями підготовки


Скачати 338.67 Kb.
Назва ПРОГРАМА та РОБОЧА ПРОГРАМА освітньо-кваліфікаційний рівень «бакалавр» всі напрями підготовки
Сторінка 1/4
Дата 18.04.2013
Розмір 338.67 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Економіка > Документи
  1   2   3   4


Міністерство освіти і науки України

Київський національний торговельно-економічний університет

Кафедра філософських та соціальних наук

ЗАТВЕРДЖУЮ

Ректор
__________ А.А.Мазаракі

Етика бізнесу
ПРОГРАМА та РОБОЧА ПРОГРАМА
освітньо-кваліфікаційний рівень «бакалавр»

всі напрями підготовки

Київ – 2009

Обговорено та схвалено на засіданні кафедри філософських та соціальних наук 21 січня 2009 р., протокол № 15 .

Розглянуто та схвалено Методичною радою ФФБС 30.01. 2009 р., протокол № 5.
Укладачі: С.Г.Радченко, доц.

Н.П.Статінова, канд.пед.н, доц.
Рецензенти: Л.О.Боровська, канд. філос.наук, доц.

В.А.Малько, канд.філос.наук, доц.

1. Мета, завдання та результати вивчення дисципліни (компетенції), її місце у навчальному процесі.
Політика, економіка, техніка – це лише частина загальної культури, яка створена людиною. На початку ХХІ ст. їх ефективність у всіх сферах діяльності, у тому числі й у бізнесі, все більше визначається так званим «людським фактором». Виникає потреба у дотриманні певних правил поведінки в ділових відносинах між суб’єктами ринку. Основою цих правил є етичні норми, які регулюють систему ділових відносин між суб’єктами ринку, оскільки допомагають прогнозувати моделі поведінки, краще планувати діяльність фірм, організацій, компаній. Однак, це потребує високого рівня етики особистості, яка працює у сфері бізнесу. У навчальних закладах багатьох країн світу бізнес-етика з середини 80-х рр. ХХ ст. стала програмною дисципліною в економічних університетах та бізнес-школах. Необхідно також знати правила ділового етикету. Ця дисципліна є складовою (агрегованою двох частин). Перша її частина пов’язана з етикою бізнесу, друга – з етикетом.

Мета вивчення дисципліни: сформувати у студентів розуміння та сприйняття етичних норм професійної діяльності, та оволодіння основними навичками їх використання.

Предмет: етичні норми взаємовідносин між основними суб’єктами ринку.

Завдання:

  • ознайомити студентів із особливостями бізнес-етики в сучасних умовах, її принципами, нормами як на рівні всього бізнес-середовища, так і на рівні організації, фірми;

  • розглянути принципи, норми та механізми формування корпоративної етики;

  • сприяти розвитку комунікативних якостей, у відносинах з різними суб’єктами ринку;

  • надати студентам необхідні знання про загальні норми ділового етикету, сформувати вміння використовувати норми етикету в ділових стосунках;

  • допомогти оволодіти навичками аналізу проблем та прийняття рішень на основі етичних норм;

  • сприяти творчому підходу до використання отриманих знань, умінь і навичок у практичній роботі.

Основні соціально-особистісні, професійні компетенції можна визначити у тому, що повинні студенти знати:

  • складові бізнес-етики, її внутрішні і зовнішні компоненти;

  • етичні принципи, діяльності сучасного бізнесу, а також етичні проблеми, з якими доведеться стикнутися у практичній діяльності;

  • етичні правила бізнесу, їх використання на різних етапах розвитку українського суспільства;

  • етичні норми поведінки суб’єктів ринку;

  • форми впровадження етичних норм в сучасний бізнес;

  • норми ділового етикету.

Вміти:

  • застосовувати норми етики у практичній діяльності;

  • встановлювати етичні стосунки з співробітниками, діловими партнерами, конкурентами, споживачами, інвесторами, представниками преси;

  • вирішувати етичні дилеми;

  • створювати та аналізувати свій імідж;

  • самостійно оцінювати та узагальнювати опрацьований матеріал, користуватися різноманітними джерелами інформації, робити висновки, приймати рішення.


Місце в структурно-логічній схемі: вивчається після філософії, культурології, психології; передує професійним дисциплінам, які пов’язані з управлінськими проблемами, роботою з персоналом.

Дисципліна розрахована на 54 години 1,5 кредити за ECTS.
2. Зміст дисципліни
Тема 1. ЕТИКА БІЗНЕСУ ЯК НАВЧАЛЬНА ДИСЦИПЛІНА
Поняття моралі та етики, підходи до їх розуміння у філософських та соціальних науках. Категорії моралі та етики. Моральні цінності й норми поведінки.

Сутність професійної етики та етики бізнесу. Професійна та універсальна етика. Соціокультурна обумовленість етичних факторів у ділових відносинах.

Бізнес як соціоетичне явище. Історія впровадження етичних принципів у міжнародний та український бізнес.

Становлення етики бізнесу як навчальної дисципліни. Предмет та структура курсу. Концептуальні підходи до вирішення етичних проблем у бізнесі. Етичні дилеми та моделі їх рішення.
Тема 2. ЕТИКА – ПІДГРУНТЯ СУЧАСНОГО БІЗНЕСУ
Розвиток сучасної етики та їх використання у бізнесі. Роль етики бізнесу в умовах глобалізації. Соціальна відповідальність як конкурентна перевага. Характеристики соціально відповідальної компанії. Етичні проблеми бізнесу, ділових відносин та їх регулювання. Глобальні, міжнародні та національно етичні кодекси професійної діяльності. Еволюція етичних кодексів та соціальної відповідальності в умовах ринку.

Основні форми впровадження етичних норм в діяльності українських компаній (банківських, фінансових, страхових тощо).
Тема 3. КОРПОРАТИВНА ЕТИКА
Сутність корпоративної етики. Основні форми прояву етичних норм в колективі.

Етичні норми та правила їх використання в управлінській діяльності. Готовність керівника використовувати етичні норми у прийнятті управлінських рішень, вибору стилів керівництва, мотивації, взаємодії.

Ставлення управлінського персоналу до найманого працівника. Етичні правила прийому та звільнення з роботи, просування по службі. Вміння винести подяку, догану, вирішити конфліктну ситуацію.

Етичне ставлення працівника до своїх обов’язків. Зловживання алкоголем, крадіжки, розголошення таємниць, хабарництво, здирництво, підкуп, подарунки, взятки як етичні проблеми. Етична складова працюючої жінки.

Благодійність як важливий критерій корпоративної стратегії формування позитивної репутації компанії.
Тема 4. ЕТИЧНІ ОСНОВИ ДІЛОВИХ ВІДНОСИН У БІЗНЕСІ
Система ділових стосунків – важливий чинник підвищення ділової репутації фірми, компанії. Взаємна довіра – основа сучасної ділової етики.

Етичні норми та їх роль у взаємовідносинах зі споживачами. Принципи відкритості і довіри, лояльності, довгостроковості.

Дотримання етичної поведінки у взаємовідносинах з діловими партнерами. Етичні проблеми ділових відносин.

Етика відносин із конкурентами. Принципи цивілізованої конкуренції. Методи недобросовісної конкуренції.

Впровадження етичної регуляції взаємовідносин з представниками держави. Проблема корупції.
  1   2   3   4

Схожі:

ОСВІТНЬО-КВАЛІФІКАЦІЙНИЙ РІВЕНЬ БАКАЛАВР
БАКАЛАВР з напряму підготовки «Фінанси і кредит» Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля підготовлений до роботи за...
ПРОГРАМА другої навчальної (технологічної) практики для студентів...
Напрям підготовки: 0904 – “Металургія” Кваліфікаційний рівень: 090400 Бакалавр
М.І. Степаненко 23 лютого 2013 року Програма вступного екзамену з...
Програма вступного екзамену з корекційної освіти для вступників на освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліст / авт укл. О.І. Березан,...
Робоча навчальна програма дисципліни “ Історія України” для освітньо-кваліфікаційного...
Робоча навчальна програма складена відповідно до навчальної програми «Історія України»
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА з дисципліни „ Історія держави і права...
Робоча навчальна програма з дисципліни „Історія держави і права зарубіжних країн”. / Укладач: проф. Скрипникова Л. В
1. Основи фінансів підприємств
Робоча програма вступного іспиту за спеціальністю 0305081 «Фінанси і кредит», 0305081 «Фінанси і кредит», освітньо-кваліфікаційний...
1. Основи фінансів підприємств
Робоча програма вступного іспиту за спеціальністю 0305082 «Банківська справа», 0305082 «Банківська справа», освітньо-кваліфікаційний...
Програма вступного випробування з біології Галузь знань
Програма вступного випробування з біології для вступників на освітньо-кваліфікаційний рівень магістр. – Полтава: ПНПУ, 2013. – 33...
Розробили: проф., к е. н. В. Д. Жидченко асистент О. О. Кондрашова...
«Макроекономіка» денної форми навчання галузі знань 0305 – «Економіка і підприємництво» напрями підготовки : 030508„Фінанси і кредит”...
ЗАТВЕРДЖУЮ
Робоча програма дисципліни "Економічна теорія" розроблена для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня "Бакалавр"
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка