299 ЗАТВЕРДЖЕНО


Скачати 1.24 Mb.
Назва 299 ЗАТВЕРДЖЕНО
Сторінка 1/14
Дата 20.02.2016
Розмір 1.24 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Економіка > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   14


СХВАЛЕНО

розпорядження

райдержадміністрації

від 24.09.2014 №299
ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення сесії районної ради

від 09.10.2014 року

640-ХХХ/14


kolomyiskyi_region

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ВОДОЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

КОЛОМИЙСЬКОГО РАЙОНУ

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ДО 2020 РОКУ

Документ розроблений робочою групою зі стратегічного планування при підтримці

DESPRO — Швейцарсько-українського проекту "Підтримка децентралізації в Україні",
який фінансується Швейцарською Конфедерацією через Швейцарську Агенцію Розвитку та Співробітництва (ШАРС/SDC) та впроваджується Швейцарським Центром Ресурсів та Консультацій з Питань Розвитку (Skat)"

logo


м. Коломия, серпень 2014 р.

ЗМІСТ

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ВОДОЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОЛОМИЙСЬКОГО РАЙОНУ ДО 2020 року
Структура документу
Вступ
1. Опис процесу стратегічного планування
2. Соціально-економічний розвиток Коломийського району

2.1 Загальна характеристика території

2.2 Демографічні характеристики району

2.3. Житлово-комунальна інфраструктура району

2.4 Соціальна інфраструктура та бюджетні установи району

2.5 Економічний розвиток району

3. Сценарії забезпечення населення району питним водопостачанням
4. Цілі розвитку щодо розвитку водозабезпечення Коломийського району до 2020 р/

Ціль 1. Забезпечення сільського населення доступом до якісної питної води

Ціль 2. Підвищення ефективності діяльності підприємств та організацій водопровідно-каналізаційного господарства району
5. Процедура впровадження та моніторингу стратегії
6. Список учасників робочої групи та засідань з розробки Стратегії

Додатки

Додаток 1. Показники оцінки ефективності реалізації Стратегії водозабезпечення Коломийського району до 2020 року

Додаток 2. Результати опитування громадської думки у сільських та селищних радах щодо централізованого водопостачання у Коломийському районі (окремий документ)

Вступ

Сучасна політика регіонального розвитку направлена на створення гідних умов життя та забезпечення рівного доступу до соціально важливих послуг як для міського, так і сільського населення. Базовою послугою для нормальної життєдіяльності людини є доступ до якісної питної води, проте кліматичні зміни та інтенсивна сільськогосподарська діяльність на протязі багатьох десятиріч, використання неорганічних добрив та побутових миючих засобів призвели, як до зменшення дебіту води в перших водоносних горизонтів, так і до погіршення якості води.

На національному рівні вже сформована законодавча база щодо державної політики у сфері питної води та питного водопостачання: прийнятий Закон України "Про питну воду та питне водопостачання" (від 10 січня 2002 р. № 2918-III), що гарантує забезпечення кожної людини питною водою нормативної якості, задоволення потреб населення у питній воді шляхом пріоритетного розвитку систем централізованого питного водопостачання та водовідведення, створення резервних систем питного водопостачання. Також було прийнято окрему загальнодержавну цільову програму "Питна вода України" на 2006-2020 роки, що затверджена Законом України від 20 жовтня 2011 року № 3933-VI.

Однак в наслідок обмеженості бюджетного фінансування, відсутності взаємоузгодженості та оцінки впливу між різними галузевими програмами, фокусації (концентрації) на найбільш проблемних територіях, такі програми виконуються лише на 20-50%, та суттєво не покращують ситуацію із водопостачанням в сільській місцевості. Тому в сучасних умовах фінансової й організаційної спроможності місцевих громад та формування місцевих бюджетів забезпечити населення доступом до якісного водопостачання можливо тільки спільними зусиллями, об’єднуючи ресурси різних організацій та установ, залучаючи мешканців до активної участі у вирішенні проблем та покращенні якості життя.

Виходячи з наведеного, розробка окремої стратегії щодо розвитку водозабезпечення району дасть змогу комплексно підійти до розв’язання проблем щодо забезпечення сільського населення району якісної питною водою, опрацювати конкретні механізми із поліпшення якості обслуговування населення та розробити заходи щодо оптимізації та розвитку наявної системи водопостачання.

Стратегія водозабезпечення Коломийського району є аналітичним документом, який надасть можливість показати наявність природних, економічних та інституційних передумов щодо забезпечення сільських мешканців доступом до якісного питного водопостачання із урахуванням реальних потреб та можливостей громади реалізовувати проекти із будівництва мереж та у подальшому обслуговувати нові системи питного водопостачання.

Стратегія розвитку водозабезпечення району стане додатковим компонентом Стратегії розвитку Коломийського району на період до 2020 року, з реалізації стратегічного напряму 1.5 "Розвиток інфраструктури району" та завдання "Забезпечення сталого розвитку систем водопостачання та водовідведення впровадження сучасних методів та технологій у сфері поводження з твердими побутовими відходами".

1. ПРОЦЕС СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ

Процес розробки Стратегії оснований на партнерсько-експертній моделі підготовки документів стратегічного характеру у відповідності до вимог міжнародних інституцій (ЄС), з урахуванням трьох базових принципів стратегічного планування:

1. Принцип "партнерства"

  • залучення всіх зацікавлених сторін до процесу розробки стратегічного плану;

2. Принцип "реалістичності"

  • реалізація операційних завдань повинна бути основана на реально існуючих ресурсах, можливостях та повноваженнях громади;

3. Принцип "прозорості процесу"

  • відкритість та прозорість обговорення результатів роботи, а також забезпечення максимально ефективної співпраці зі ЗМІ, як у процесі підготовки, так і процесі реалізації стратегічного плану.

Розробка Стратегії підготовлена з урахуванням положень наступних документів:

  • Загальнодержавна цільова програма "Питна вода України" на 2006-2020 роки, що затверджена Законом України від 20 жовтня 2011 року № 3933-VI;

  • Національна доповідь про якість питної води та стан питного водопостачання в Україні у 2012 році, підготовлена Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;

  • Державна стратегія регіонального розвитку до 2020 року, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2013 № 1001;

  • Порядок розроблення, проведення моніторингу та оцінки реалізації регіональних стратегій розвитку, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1186 від 16 листопада 2011 р.;

  • Проект Стратегії розвитку Коломийського району на період до 2020 року, затверджена рішенням Коломийської районної ради;

  • Районна програма "Забезпечення населення Коломийського району якісною питною водою в достатній кількості на 2006-2020 роки", затверджена рішенням Коломийської районної ради № 546-ХХІІ/06 від 23 березня 2006 року.

Під час розробки Стратегії були використані наступні матеріали:

  • статистичні дані та інформаційні матеріали, що були надані фахівцями управління з упровадження економічних реформ, євроінтеграції та інвестицій Івано-Франківської ОДА, спеціалістами Коломийської РДА та сільськими та селищними радами;

  • офіційні відповіді від Івано-Франківського обласного управління Державного агентства водних ресурсів України та Державної служби геології та надр України;

  • офіційна відповідь від ДНВП «Державний інформаційний геологічний фонд України» (ДНВП «Геоінформ України»).


Розробка Стратегії здійснювалась у відповідності до наступних етапів:

Етап 1: «Діагностика наявної ситуації»

В рамках виконання аналітичного компоненту було зібрано та узагальнено статистичну інформацію про економічний та соціальний розвиток району, розвиток системи централізованого водопостачання та водовідведення в розрізі всіх населених пунктів.

З метою визначення реальної потреби мешканців району у розвитку централізованого/ децентралізованого водопостачання, майбутнього впливу на соціальне, економічне та навколишнє середовище, спроможності громад реалізовувати проекти з будівництва нових сучасних систем централізованого водопостачання Проектом ДЕСПРО спільно з Коломийською РДА та сільськими та селищними радами було організовано та проведене опитування громадської думки в кожній сільраді району.

В рамках опитування (анкетування) прийняло участь щонайменше 10 % домогосподарств кожної сільради району. В результаті, в період з 23 квітня по 16 травня 2014 року, в Коломийському районі було опитано 3 522 осіб. З матеріалами дослідження можна ознайомитись на сайті Проекту ДЕСПРО.

За результатами опитування домогосподарств, на засіданні робочої групи Коломийського району було сформовано групи сільських та селищних рад у відповідності до потреб та спроможності громад розвивати централізовану систему водопостачання.

Також для визначення рівня забезпечення установ та об’єктів соціальної інфраструктури засобами водопостачання та водовідведення було проведено додаткове анкетування голів сільських та селищних рад.

Етап 2: «Розробка сценаріїв розвитку»

Сценарії забезпечення населення доступом до якісного водопостачання були описані з точки зору двох різних технологічно-організаційних та фінансових підходів у вирішенні проблеми доступу населення до якісної питної води. Перший сценарій був описаний виходячи із потреби у вирішенні дефіциту поверхневих водних ресурсів шляхом будівництва централізованих систем питного призначення, реконструкції існуючих водогосподарських систем з метою підвищення їх водовіддачі, а також будівництва групових водопроводів і низки інших заходів, направлених на підвищення забезпеченості водними ресурсами. Другий сценарій був описаний спираючись на відносну задоволеність населення існуючим станом водопостачання та усунення причин невідповідності якості питної води санітарно-гігієнічним нормативам, а також диференціації підходів до вибору технологічних схем водоспоживання.

Етап 3: «Формулювання цілей та завдань Стратегії»

Цілі та завдання Стратегії були сформульовані під час засідання членів робочої групи потреб та спроможності місцевих громад, а також у відповідності до діючих програм в сфері поліпшення системи водопостачання. Перед формуванням цілей та завдань було додатково опрацьовані робочі гіпотези щодо впливу діяльності сільськогосподарських підприємств та видобувної компанії на якість води перших водоносних горизонтів.

Методична та консультаційна допомога у підготовці Стратегії водозабезпечення Коломийського була надана експертами Швейцарсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні», ДЕСПРО (Оленою Козлюк та Вячеславом Козаком) в рамках Меморандуму про взаєморозуміння і співробітництво між Швейцарсько-Українським проектом "Підтримка децентралізації в Україні" DESPRO та Івано-Франківською обласною державною адміністрацією та Івано-Франківською обласною радою.

Терміни, що використовуються:

ГО – громадська організація

ДП – державне підприємство

ЄС – Європейський Союз

ЗМІ – засоби масової інформації

ЖКГ – житлово-комунальне господарство

ОДА – обласна державна адміністрація

РДА – районна державна адміністрація

КМУ – Кабінет Міністрів України

КП – комунальне підприємство

МТП - міжнародна технічна допомога

Проект ДЕСПРО - Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні», що впроваджується Швейцарським центром ресурсів та консультацій з питань розвитку ("Skat Consulting Ltd.)

ФАП- фельдшерсько-акушерський пункт

2. СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК КОЛОМИЙСЬКОГО РАЙОНУ

2.1 Загальна характеристика території
Коломийський район розташований в південно-східній частині Івано-Франківської області в зоні лісостепу. З півночі межує з Тисменицьким, з північно-східної частини з Тлумацьким, на сході з Городенківським та Снятинським, на півдні Косівським, на заході – з Надвірнянським районами Івано-Франківської області.
За адміністративним поділом Коломийський район нараховує 83 населені пункти, 3 селищні ради та 47 сільських рад, 10 населеним пунктам в районі надано статус «гірських населених пунктів»1.

Адміністративним та культурним центром району є місто обласного підпорядкування Коломия, в якому проживає 61,1 тис. осіб. Місто знаходиться на відстані 65 кілометрів від обласного центру м. Івано-Франківськ.
Територія району складає 1,026 тис.км.кв (7,2% від загальної території області)

В межах територіальних громад (сільських та селищних рад) знаходиться 38%2 території області.


Рис.1. Розподіл земель Коломийського району за цільовим призначенням, 01.01.2013
Чисельність наявного населення району складає 104,32 тис. осіб3., щільність населення – 100,8 осіб/км.кв. (в межах населених пунктах територіальних громад щільність населення становить 274,60 осіб/км.кв).

Детальна інформація щодо складу сільських та селищних рад, чисельності та щільності населення по кожній сільраді району наведені у додатку 1.

Рельєф та об’єкти природно-заповідного фонду.

Коломийський район простягається здебільшого на рівнинній території - Коломийсько-Снятинській рівнині. Рельєф неоднорідний, чітко виділяється гірська місцевість з рівнинами вздовж річкових долин. Поверхня району в основному рівнинно-хвиляста.
Ліси та лісовкриті площі займають 25,1 % території району (25 779,6 га)4, причому у постійному користуванні ДП «Коломийське лісове господарство» знаходиться понад 62 % цієї території (16 180 га). В підпорядкуванні підприємства в адміністративних межах Коломийського району знаходяться 6 лісництв:

  • Отинійське лісництво (1271 га);

  • Шепарівське лісництво (5538 га);

  • Слобідське лісництво (3763 га);

  • Печеніжинське лісництво (4516 га);

  • Заболотівське лісництво (1042 га);

  • С.Н.Г. Кам’янка (50 га)5.


Територія ДП «Коломийське лісове господарство» за характером рельєфу являє собою хвилясту рівнину за винятком Печеніжинського і Слобідського лісництв, рельєф яких гірський. Згідно з умовами рельєфу рівнинна частина становить 69%, гірська 31%.

Гірські ліси по крутизні схилів діляться на пологі до 10° (51,1%), покаті від 11° до 20° (31,4%), круті – від 21-30° (16,4%), дуже круті – більше 30° на південних і 35° і вище на північних експозиціях (1,1%).
На території району розташований ботанічний заказник загальнодержавного значення «Кня́ждвірський заказник» (знаходиться на захід від села Княждвора, на правому березі річки Прут). Площа заказника 208 га, з яких 70 гектарів займають тисові дерева. Статус загальнодержавного заказника був отриманий у 1977 році. Заказник підпорядкований Печеніжинському лісництву.

Корисні копалини.

Коломийський район знаходиться на території, де активно ведуться геологорозвідувальні роботи та промисловий видобуток корисних копалин загальнодержавного значення - нафти та газу. В адміністративних межах Коломийського району заходиться Слободо-Рунгурське нафтогазове родовище, Черемхівсько-Струпківське газове родовище та Дебеславцівське газове родовище

В сусідньому Косівському районі, який на півночі межує с Коломийським районом, також ведеться розвідка та промисловий видобуток корисних копалин: з 2007 року були надані дозволи на геологічне вивчення надр на площах Ключівська та Микитинецька, а у 2011 був наданий спеціальний дозвіл на видобування на нафтогазове родовище Гуцулівське із можливістю видобутку сланцевого газу.

Також на території Коломийського району є родовища інших корисних копалин: буре вугілля (Ковалівське родовище), кам’яна сіль, сірка (Загайпільське родовище), мінеральні солі, будівельні матеріали, торф, озокерит. В околицях міста Коломия є глини (глей), пісковики, вапняки, гравій, галеник, які використовуються для виробництва будівельних матеріалів.
На території Коломийського району заходяться 3 ділянки родовищ питних і технічних підземних вод (Коломийське та Воскресинцівське родовища).
Таблиця 1. Характеристики родовищ питних і технічних підземних вод Коломийського району6



Назва ділянки

рівень води до початку експлуатації, м

глибина залягання водоносного горизонту, м

початкова мініралі-зація г/м.куб

балансові експлуатаційні запаси7, тис. м.куб на добу

група складності

покрівля

підошва

всього (А+В+С1)

в.ч. А

1

«Коломийська - 1», біля с.Кийданці

1,23-2,30

0,3-2,4

6,0-9,2

0,14 - 0,47

13,900

12,500

1 група

2

«Коломийська - 2», біля с. Княждвір

2,20 -3,82

0,3 -1,2

6,0-9,0

0,27 - 0,35

30,600

15,200

1 група

3

«Воскресинцівська», с. Воскресинцівці

2,71 – 4,38

2,1 -3,0

4,3-5,85

0,52 - 0,92

1,200




2група


Із трьох ділянок питних підземних вод експлуатується лише ділянка «Воскресинцівська» із обсягом видобутку 0,753 тис. м.куб. на добу (водокористувачем являється відокремлений підрозділ «Івано-франківська дистанція водопостачання»). Спеціальні дозволи на користування надрами отримані на експлуатацію родовища Великокам'янське на «воду прісну» (джерело - №1 урочище Біля Янчука, с. Велика Кам'янка), та родовище – Семаківське на «воду мінеральну», (джерело - №1, північно-східна околиця с.Семаківці)8
Внутрішні води

Внутрішні води займають 2,3 % території району (2 372,7 га9). Представлені рікою Прут, її притоками та ставками.

Прут – це друга за величиною річка Івано-Франківщини. Довжина річки до місця впадання в Дунай становить 910 км. Русло її ускладнене великою кількістю порогів і водоспадів. Утворює широку долину з густою сіткою рукавів і старих річищ. Для річки характерний паводковий режим. Найвищі підняття рівня води спричиняють літні затяжні дощі в горах. Льодостав не стійкий. У живленні річки найбільша роль дощових вод, меншу частку становлять снігові та підземні. Прут із своїми правими притоками належать до річок з паводковим режимом, ліві притоки – до річок з весняною повінню.

Загальна кількість водних об'єктів представлена 154 ставками, загальною площею 344,93 га, яких:

  • 70 ставків загальною площею водного дзеркала 169,7 га перебувають в оренді (з них 63 ставки площею 160,42 га використовуються для риборозведення);

  • 12 ставків площею 30,42 га перебувають в постійному користуванні;

  • 72 ставки загальною площею водного дзеркала 144,82 га знаходяться в землях запасу сільських (селищних) рад, з яких 3 (три) ставки загальною площею водного дзеркала 1,84 га – пожежні водоймища, 2 ставки загальною площею водного дзеркала 39,9 га – технологічне водоймище (відстійник Загайпільського сірчаного рудника на території Матеївецької сільської ради), 6 ставків загальною площею водного дзеркала 12,65га внаслідок повені 2008 року залишилися без води (по Корницькій (4) Спаській (2).

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   14

Схожі:

Для МТМ до 299 номерів включно

ВИПУСК ТРИДЦЯТИЙ
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
Затверджено список спортсменів-кандидатів на участь в Олімпійських іграх в Лондоні
Затверджено список спортсменів, які включені до числа кандидатів на участь у Іграх ХХX Олімпіади у Лондоні (Великобританія) 2012...
КА ЛЮДИНОЗНАВЧI СТУДII ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ ДДПУ ВИПУСК ДВАДЦЯТЬ...
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
Франка Серія “Педагогіка” ВИПУСК ТРИДЦЯТЬ ПЕРШИЙ ДРОГОБИЧ ВИДАВНИЧИЙ...
Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено постановою президії ВАК №1-05/5 від 1 липня 2010...
М. Тодики доктора юридичних і політичних наук, професора В. С. Журавського...
Затверджено Міністерством освіти і науки України як підручник для студентів вищих навчальних закладів
СТУДI¯ ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ ДДПУ ВИПУСК ДВАДЦЯТЬ ДЕВ’ЯТИЙ ЧАСТИНА...
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
СТУДI¯ ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ ДДПУ ВИПУСК ДВАДЦЯТЬ ДЕВ’ЯТИЙ ЧАСТИНА...
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
СТУДI¯ ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ ДДПУ ВИПУСК ДВАДЦЯТЬ ДЕВ’ЯТИЙ ЧАСТИНА...
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
ЗАТВЕРДЖЕНО

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка