Маркетинг


Скачати 60.07 Kb.
Назва Маркетинг
Дата 14.11.2013
Розмір 60.07 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Економіка > Урок
Дата______

Група_____
Методична тема:

«Сучасні уроки з основ економіки з використанням

інтерактивних методів навчання»
Урок №18
Предмет: Основи економіки.

Тема: Маркетинг.

Мета: ознайомити з основними завданнями, цілями та метою маркетингу;

значення класифікації ринків та споживачів, з’ясувати суть

маркетингової діяльності, роль реклами в просуванні товару на ринку.

Тип уроку: комбінований урок.

КМЗ: підручники Т.В.Канченко «Основи економіки», картки - завдання,

комп’ютери, презентація, робочі папки.
Структура уроку

І. Організаційний момент------------------------------------------------------2 хв.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.----------------------------------------2 хв.

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів---------------------------4хв.

IV. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності--------------- 2 хв.

V.Вивчення нового матеріалу----------------------------------------------- 20 хв.

VI. Закріплення нових знань і вмінь учнів------------------------------- 6хв.

VII. Підсумок уроку--------------------------------------------------------------2 хв.

VIIІ. Домашнє завдання ------------------------------------------------------- 2 хв.
Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Організація учнів до уроку.

2. Облік відвідування.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Вам було дано завдання додому. Яку мотивацію ви б запропонували рекламній компанії для покупки даних товарів (послуг):

А) комп’ютера;

Б) флешки;

В) підручника з економіки .

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Фронтальне опитування

  1. Що таке менеджмент? ( - це спосіб, манера спілкування з людьми; мистецтво управління)

  2. Хто такий менеджер? Яка його роль в організації діяльності підприємства? (менеджер – категорія людей, соціальний прошарок тих, хто здійснює роботу з управління)

  3. Поясніть, як пов’зані менеджмент і продуктивність праці на підприємстві.

  4. Які функції виконує менеджмент? ( 4-Функції : планування, організації, мотивації, контролю)

  5. У чому полягають функції планування? (- створення внутрішньої мотивації працівника до дії)

  6. Які види контролю ви знаєте? ( контроль- це перевірка відповідності фактичного стану речей визначеній меті; попередній, поточний, завершальний )

  7. Що таке «рішення»?

Завдання на картках.

Картка 1

Охарактеризуйте, чим подібні й чим відрізняються поняття «бізнесмен», «підприємець», « менеджер».

Картка 2

Основоположник управління Ф. Тейлор розглядав управління як «мистецтво знати точно, що слід зробити і як це зробити найкращим

і найдешевшим способом». Поясніть цю тезу.

Картка3


Назвіть, які види праці на підприємстві (фірмі ) вам подобаються.

Які мотиви спонукали б вас її виконувати? Які риси необхідні для виконання

такої роботи?

IV. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Слово викладача.

Успіх роботи підприємства, отримання доходів залежить не лише від менеджменту.

Якби підприємець умів обирати напрями капіталовкладень, поєднувати виробничі ресурси, організовувати людей, але не знав ринку, то вся попередня праця була б марно. Адже успіх підприємницької діяльності залежить від споживача, який купить або не купить товар. Головна мета підприємницької діяльності – одержання прибутку – досягається лише за умови схвалення споживачами конкретного товару чи послуги. Тому маркетинг є невід’ємною складовою підприємництва, спрямованого на вивчення попиту споживачів та організацію виробництва і збуту товарів.

V. Вивчення нового матеріалу.

Повідомлення теми та мети уроку. (перегляд презентації).

Маркетинг (ринкознавство) – це управління процесом просування товарів до споживачів.

Прошу учнів зайняти місця біля ком’ютера для перегляду презентації. (презентація додається).

Елементи маркетингової діяльності:

  • вивчення ринку,

  • вивчення споживача,

  • товарна політика,

  • вивчення конкурентів,

  • рекламна політика.

Служба маркетингу має забезпечувати:

  • максимальні обсяги товарів і прибуток;

  • задоволення споживача і стимулювання його до подальшого споживання певного товару.

Цілі маркетингу:

  • вивчення потреб споживача;

  • задоволення потреб новими товарами;

  • визначення ціни товару;

  • інформування споживача про нові товари;

  • отримання прибутку підприємства;

  • вивчення й аналіз конкуренції на ринку.

Мета маркетингу – забезпечення максимального прибутку в процесі купівлі, продажу, за яких задоволення попиту є фактором досягнення мети.

Робота з підручником.

Знайдіть у підручнику: за яких умов може бути досягнута мета маркетингу та економічний зміст маркетингу.(с.194)

Слово викладача.

На сьогоднішній день не можна уявити роботу середнього чи великого підприємства без попередньо проведеного маркетингового дослідження. Але щоб маркетингова діяльність досягла мети, необхідно вивчити ринок.

Одним з аспектів вивчення ринку є його класифікація за певними групами споживачів, тобто сегментування ринку.

Завдання 1. Відкрийте папку з роздавальним матеріалом і виконайте завдання.

Уявіть себе підприємцем. Ви вирішили на основі класифікації споживачів відкрити фабрику з виробництва кросівок.

- Спробуйте просегментуватим ринок кросівок. Який із видів сегментування оберете?

- проведіть сегментування ринку теплого одягу в нашому селі. (Крім класифікації споживачів ( сегментування ринку ) дослідження ринку складається ще з одного елементу – класифікація ринків із точки зору представлених на них товарів і послуг.)додатки 1,2.
Завдання 2.

Пригадайте себе в ролі покупця: як саме ви приймете рішення про покупку.
VI. Закріплення нових знань і вмінь учнів.

1. Чим відрізняється менеджмент від маркетингу?

2. Якими видами діяльності реалізується мета маркетингу ( визначенням потреб споживача; перетворення потреб у продукцію; визначення ціни продукції для покупця; доставка товару; інформування покупця, стимулювання і підтримка збуту).

3. Товар, що його виробляє фірма, перебуває на стадії насичення ним ринку. Оберіть дії, які, на вашу думку, мають визначити товарну політику фірми:

А) інтенсивніше рекламувати свій товар;

Б) скорочувати обсяги виробництва товару;

В) розробляти товари – замінники;

Г) вдосконалювати зовнішній вигляд товару.

4. Який вплив на ваше рішення має реклама?

5. Чому найчастіше рекламуються не дуже якісні товари?
VIІ. Підсумок уроку

Заключне слово викладача.

Сьогодні на уроці ми ознайомились з основними завданнями, цілями та метою маркетингу; значенням класифікації ринків та споживачів, з’ясували суть маркетингової діяльності, роль реклами в просуванні товару на ринку.



  • Маркетинг передбачає вивчення попиту споживачів та організацію відповідно до нього виробництва і продажу.

  • Вивчення ринку складається з етапів класифікації представлених на ньому товарів та класифікації споживачів залежно від їхньої реакції на товар.

  • Вивчення споживачів – це дослідження дій споживачів у відповідь на різні спонукальні прийоми.

  • Рекламна політика фірми – це особлива форма пропаганди споживчих властивостей речей та корисного ефекту послуг.


Активними на уроці були слідуючі учні:…

VIIІ. Домашнє завдання.

1. Опрацюйте матеріал підручника, с.187- 199, виконайте завдання 1, с.199.

2.Творче завдання. Виконайте вправу – гру « Наш маркетинговий відділ».

А) Розробіть товарну марку, логотип Вашого підприємства.

Б) Визначте, з яким сегментом ринку Ви будете працювати – для кого

призначена Ваша продукція, хто Ваш споживач.

В) Запропонуйте основні шляхи вивчення попиту на Вашу продукцію.

Г) Визначте, яка система реалізації найбільше підходить для продукції

Вашого підприємства.

Д) Підготуйте зразки реклами Вашої продукції.


При розробці уроків були використані матеріали підручників:


  1. Т.В.Канченко, М.П.Панченко Основи економіки: Підручник/ За заг.ред. О.А.Шеніна – К.,Вища освіта, 2003.

  2. Мельничук В.Г. Економіка: Підруч. для 10 кл.загальноосвіт.навч.закл./

- К., 2004.

3. І.Ф. Радіонова Основи економіки: Проб. Підруч. для 11 кл.

загальноосвітн. шк..- К.: Зодіак ЕКО,1995.

4.С.Д.Булавенко Основи економіки 10-11класи: Розробки уроків. – Х.,

Веста: Вид-во «Ранок», 2007.(майстер-клас).

5. Економічна освіта школяра / Упоряд. М.Голубенко­­­­­­­­­­­­ – К.: Вид. дім «Шкіл.

світ» : Вид. Л.Галіцина, 2006.

6.Климюк І.І. Конспект лекцій з економіки для учнів старших класів. –

Кам’янець-Подільський: Абетка-НОВА, 2005.- 164с.





Схожі:

ЗАНЯТТЯ Маркетинг в діяльності бібліотек
Мета заняття: отримати загальну інформацію про маркетинг взагалі та бібліотечний маркетинг зокрема, визначити перспективність використання...
Тема «Що ми знаємо про маркетинг», доповідач Є. Нізельнік (студент...
Тема «Історія успіху компанії Apple (Стів Джобс)», доповідач О. Усупова (студентка напрямку маркетинг, 5-й курс, маркетинг-консультант...
Тема "Що ми знаємо про маркетинг", доповідач Є. Нізельнік (студент...
Тема "Історія успіху компанії Apple (Стів Джобс)", доповідач О. Усупова (студентка напрямку маркетинг, 5-й курс, маркетинг-консультант...
Маркетинг в діяльності бібліотек Мета заняття
Мета заняття: отримати загальну інформацію про маркетинг взагалі та бібліотечний маркетинг зокрема, визначити перспективність використання...
РОБОЧА ПРОГРАМА З дисципліни “Англійська мова” Для спеціальності “Маркетинг” Факультет
Робоча програма складена на основі типової програми для студентів немовних спеціальностей за фахом “Маркетинг”
Ткаченко Л. В. Маркетинг послуг: Підручник / Л. В.
Ткаченко Л. В. Маркетинг послуг: Підручник / Л. В. Ткаченко. – К.: ЦНЛ, 2003. 224 с
Дистанційний курс «МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ФАХОВИХ ДИСЦИПЛИН» для магістрантів...
Шановні слухачи! Я укладач дистанційного курсу, СкороходНаталія Миколаївна, вітаю Вас на дистанціоному курсі “МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ...
Лекція Маркетинг послуг

Теми рефератів з дисципліни «Маркетинг»

Творчі здобутки студентів напряму «Маркетинг» у 2010 році

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка