МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ МЛИНІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ


Назва МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ МЛИНІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ З ДИСЦИПЛІНИ
Сторінка 1/6
Дата 29.04.2013
Розмір 1 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Економіка > Документи
  1   2   3   4   5   6
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

МЛИНІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ


МАТЕРІАЛИ

ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ

З ДИСЦИПЛІНИ

«ПЛАНУВАННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ»

ДЛЯ СТУДЕНТІВ 2 КУРСУ

СПЕЦІАЛЬНОСТІ 5.03050901

«БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК»



2012

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
Назва розділу
(модуля), теми

Обсяг годин




За навчальною

програмою

За робочою

програмою




Всього



з них:





Всього

з них:

аудиторних


самостійних




аудиторних

самостійних
1
2
3
4
5
6

7
1.Організаційно-економічні основи та організація виробництва на підприємстві
8
6
2
4
2

2
2.Організація виробничого процессу.
4
2
2
4
2
2
3.Методи організац.виробництва
8
5
3
4
2
2
4.Організація трудових процесів
10
8
2
4
2
2
5. Організація підготовки виробництва нової продукції.

10
6
4
4
2
2
6. Теоретико-методологічні основи планування.
8
4
4
4
2
2
7. Система планів підприємства.
8
6
2
4
2
2
8. Організація стратегічного планування.
10

8
2
4
2
2
9. Бізнес-планування.
16
12
4
12
10
2
10.Оперативно-календарне планування.
8
6
2
4
2
2
11. Планування виробничої програми та фінансової діяльності підприємства.
20

14
6
8
6
2
12. Планування виробничих витрат і цін.
22

16
6
9
6
3
13Соціальнотрудове планування
14

10
4
6
4
2
14.Планування виробництва і реалізації продукції.
20

14
6
4
2
2
15.Фінансове планування.
Курсовий проект.
20
30

14

-
6
30
6
-
4
-
2
-
Всього
216

131
85
81
50
31


З М І С Т

Тема 1. Предмет, методи і зміст курсу.

Тема 2. Поняття та характеристика концентрації, спеціалізації.

Тема 3. Технологічні і організаційно-економічні вимоги та принципи

організації виробничих процесів.

Тема 4. Поняття про робоче місце. Організація робіт з атестації

Тема 5. Організаційна підготовка виробництва й освоєння нового продукту.

Тема 6. Методи планування. Нормативна база планування

Тема 7. Організація планової роботи на підприємстві.

Тема 8. Інфраструктура аграрного ринку.

Тема 9. Функції бізнес-плану. Технологія розробки бізнес-плану.

Тема 10.Календарно-планові розрахунки.

Тема 11.Планування насінництва. План нагромадження і внесення добрив.

Планування захисту рослин.

Тема 12.Методи планування витрат. Нормативне планування.

Тема 13.Закон України «Про ціни і ціноутворення».

Цінова політика підприємства.

Тема 14.Продуктивність праці. Методи її планування.

Тема 15.Технологічна карта в рослинництві.

Тема 16.Планування фінансових показників.


Тема 1. Предмет, методи і зміст курсу
План

  1. Зміст та завдання курсу.

  2. Методи дисципліни.


Рекомендована література

  1. А.І. Батіг та інші Планування та організація діяльності аграрного підприємства. Посібник - К. Аграрна освіта, 2003 р. ст.4-11.

  2. Л.І.Шлеюк. Організація і планування діяльності аграрних формувань. Навчально-методичний посібник. К.: «Аграрна освіта», 2011 р. ст.4-8.

  3. За ред. Л.Я.Зрібняка. Організація і планування виробництва на

сільськогосподарських підприємствах. К.: “Урожай”, 1999 р. ст.7-14.
Основні поняття та положення теми: планування, організація, методи.
Завдання та методичні поради по темі

Під час самостійного вивчення теми потрібно звернути увагу на те, що особливою сферою суспільного виробництва є сілі господарство - одна з основних галузей матеріального виробиш яка забезпечує населення продуктами харчування, тваринництво кормами, а переробну промисловість - сільськогосподарською сировиною. Сільське господарство поділяється на дві великі галузі рослинництво і тваринництво, які тісно між собою пов'язані і доповнюють одна одну. Рослинництво і тваринництво, в свою чергу поділяються на дрібніші галузі. Продукція сільського господар становить 75 % попиту населення в товарах народного спожива понад 15 % у валовому сукупному суспільному продукті народі господарства; майже 30% в національному доході.

30 галузей легкої і харчової промисловості працюють безпосередньо на сільськогосподарській сировині, а близько 60 галузей - сировині та напівфабрикатах сільськогосподарського походження сільському господарстві найкраще розкуповуються сукупні капітали вкладення - приблизно через 2,6 року.

Основними завданнями сільського господарства є:

  • забезпечення інтенсивного розвитку і підвищення ефективності всіх його галузей для збільшення виробництва і поліпшення якості продукції;

  • якнайповніше задоволення потреб населення в продуктах харчування, а промисловості - в сільськогосподарській сировині.

У сільському господарстві діють ті ж самі об'єктивні економі закони, що й в інших галузях народного господарства. Правда, окремих законів тут дещо специфічна, що зумовлено особливостями сільського господарства як галузі народного господарства. У зв'язку з цим зупинимося на основних особливостях сільськогосподарського виробництва:

  • виробнича діяльність визначається природним процесом, оскільки об'єктом діяльності людини в сільськогосподарському виробництві є живі організми (рослини і тварини), тобто економічний процес відтворення тісно переплітається з природним. Виробнича діяльність зумовлена незалежним від людини періодом виробництва і робочим періодом;

  • період виробництва (час, протягом якого продукт знаходиться у виробництві, включаючи й період, коли він не піддається дії праці) і робочий період (час, протягом якого продукт піддається дії праці) не співпадають;

  • основним і незамінним засобом виробництва є земля;

  • залежність кінцевих результатів і рівня ефективності вироб­ництва від природних (ґрунтово-кліматичних) умов, які є важливим фактором виробництва;

  • сільськогосподарське виробництво просторово розосереджене, що зумовлює великі обсяги перевезень вантажів, витрат енергетичних ресурсів і засобів виробництва;

  • сезонність у використанні трудових ресурсів і засобів виробництва;

  • немає регулярного виходу продукції, особливо у землеробстві;

  • частина одержаної продукції використовується у подальшому виробничому процесі як засіб виробництва (насіння, корми).

Особливості сільського господарства як галузі народного господарства визначають структуру виробництва, рівень забез­печеності й використання техніки, склад робочої сили, характер поділу праці та форми її організації, зумовлюють нерівномірність надходження коштів від реалізації продукції тощо. Звідси своєрідний характер дії економічних законів у сільському господарстві, специфіка його відтворення і розвитку.

Спеціаліст сільського господарства повинен бути організато­ром і вихователем, бачити перспективу розвитку господарства, сприяти впровадженню в практику наукових досягнень, кращої техніки, прогресивних технологій та форм організації праці. У підготовці таких спеціалістів важливу роль відіграє дисципліна "Організація і планування діяльності аграрних формувань", мета якої засвоїти економічні та організаційні основи раціональної побудови.

Організація, планування та ведення сільськогосподарського виробництва поєднанні з закупівлями, транспортуванням, переробкою, зберіганням продукції і доведенням її до споживача. Дисципліна "Організація і планування діяльності аграрних формувань" ґрунтується на економічній теорії ринкового господарства. Завдання курсу: встановити, об'єктивні економічні закони суспільства слід використовувати практичній діяльності, визначати розміри, темпи, пропорції у розвій сільськогосподарського виробництва. Планування та організація виробництва як наука тісно пов'язана з економічними, технічними технологічними науками, оскільки під час виробництва сільськогосподарської продукції техніка, технологія та організація знаходяться в нерозривному зв'язку, доповнюючи і збагачуючи одна оді Спираючись на об'єктивні економічні закони суспільства, ця на) вивчає можливості і шляхи одержання максимальної кілько продукції за мінімальних затрат праці і коштів. Отже, "Організація і планування діяльності аграрних формувань" - це економічна наука на основі об'єктивних законів розвитку природи й суспільства вивчає закономірності раціональної побудови, планування економічно ефективного ведення виробництва в аграрних формуваннях та їх об'єднаннях з метою одержання максимального прибутку. Організація - упорядкування, узгодження, приведення в систєіу Поняття "Організація і планування виробництва" включає організацію і планування продуктивних сил, організацію виробничих процес аналіз і планування економічних результатів виробництва та реалізації продукції. Наука планування та організація виробництва вивчає закономірності розвитку і вдосконалення виробництва в господарствах. Тобто предметом вивчення цієї науки є конкретні підприємства й об'єднання. Об'єктами науки є різні господарські сільськогосподарські кооперативи, асоціації, фермерські господарства малі та спільні підприємства. Вивчення цієї дисципліни передбач оволодіння певними методами. Під методом розуміють епос пізнання явища, що вивчається (досліджується). Слово "метод" означає "шлях до чогось". Тому метод, у найширшому розумінні слова, можна визначити як діяльність, спрямовану на досягнення буд якої мети. У плануванні та організації виробництва в аграрні формуваннях застосовують такі прийоми дослідження: аналіз, монографічний, статистичний, розрахунково-конструктивний, експериментальний, економіко-математичний, балансовий.

Аналіз - це розкладання предмета або явища та складові частини та елементи для детального вивчення кожної частини окремо дослідження зв'язків між ними. Метод кореляційного аналізу дозволяє виявити ступінь впливу різних факторів на результативну ознаку.

Монографічний метод - це вивчення (опис) досвіду роботи типових, кращих аграрних підприємств та їх підрозділів, прогресивних технологій і

прийомів роботи, систем ведення землеробства й тваринництва, виявлення перспектив розвитку та шляхів організації і впровадження передового досвіду в інших господарствах, підрозділах та галузі.

Статистичний метод застосовується у процесі дослідження масових даних, за допомогою якого можна встановити вплив тих чи інших факторів на кінцеві результати виробництва, а також одержати обґрунтовану відповідь на інші важливі питання.

Розрахунково-конструктивний (варіантний) метод дозволяє порівняти декілька варіантів вирішення організаційно-економічних завдань і вибрати з них найдоцільніший та найефективніший, який забезпечує найбільший вихід продукції з одиниці земельної площі в розрахунку на зайнятого на виробництві працівника, найнижчу собівартість продукції і найвищу її рентабельність.

Експериментальний метод — застосовується під час обґрунтування ефективності нових тенденцій у розвитку форм організації праці, систем землеробства і тваринництва, технологій виробництва й окремих прийомів тощо. У процесі проведення експерименту враховують позитивні та негативні результати, а одержані дані порівнюють з раніше досягнутими показниками кращих господарств, які впровадили у виробництво ті або інші новації. Функція експериментів - підтвердити правильність теоретичних розробок, уточнити їх або ж спростувати.

Економіко-математичний метод - шляхом розробки матема­тичних моделей і застосування ЕОМ дозволяє знайти оптимальне вирішення під час визначення будь-яких організаційних, техноло­гічних, соціальних питань і відносно швидко порівняти багато варіан­тів того чи іншого процесу з урахуванням низки взаємопов'язаних факторів.

Балансовий метод використовують під час зіставлень, коли загальна величина показника повинна дорівнювати сумі окремих його частин. Наприклад, надходження і використання кормів, потреба в оборотних засобах, у робочій силі, тваринницьких приміщеннях та їх наявності тощо; під час планування і аналізу економіки на різних рівнях для встановлення пропорційності в її розвитку і своєчасного виявлення диспропорцій у ході досягнення.

Нормативний метод передбачає розробку різних економічних нормативів витрат матеріальних ресурсів, затрат праці, що використовуються під час планування і прогноз виробництва, аналізу його фактичного стану.

Графічний метод (діаграми, схеми, графічні зображення, номограми...) дозволяє наочно спостерігати закономірності існують між економічними та організаційними явищами.

Метод порівняння передбачає зіставлення результат показників з плановими, нормативними або показниками kj господарств для виявлення невикористаних можливостей та ре-виробництва.


Питання для самоконтролю знань


  1. Опишіть завдання сільського господарства.

  2. Розкрийте завдання курсу.

  3. Обгрунтуйте зв’язки дисципліни з іншими дисциплінами.

  4. Назвіть завдання дисципліни.

  5. Зробіть характеристику методів дисципліни.



  1   2   3   4   5   6

Схожі:

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ МЛИНІВСЬКИЙ...

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ МЛИНІВСЬКИЙ...

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ МЛИНІВСЬКИЙ...

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ МЛИНІВСЬКИЙ...

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ Млинівський...
С Залучення іноземних інвестицій. ЗУ «Про державну програму заохочення іноземних інвестицій в Україні»
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ Млинівський державний технікум...
Посібник складено за темами згідно навчальної програми з дисципліни «Економіка підприємства» у вигляді тестів
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ...
Бойко Л. А., Пшенична Ю. С., викладачі Лубенського фінансово-економічного коледжу Полтавської ДАА
Міністерство аграрної політики та продовольства України

Міністерство аграрної політики та продовольства України Охтирський...
Косіор, виступаючи на з’їзді КП(б)У, заявив: «На Україні класова боротьба більш напружена, ніж в інших містах, і ворог-куркуль, націоналіст...
ПРОГРАМА
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ ПОЛТАВСЬКА ДЕРЖАВНА АГРАРНА АКАДЕМІЯ
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка