Вступ Розвиток і ефективність технічного сервісу в АПК України


Скачати 36.33 Kb.
Назва Вступ Розвиток і ефективність технічного сервісу в АПК України
Дата 12.04.2013
Розмір 36.33 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Економіка > Документи

  1. Вступ

    1. Розвиток і ефективність технічного сервісу в АПК України.



Соціально-економічні зміни в Україні потребують адекватних змін в управлінні й організації сільського господарства. Одним із основних напрямків реформування системи сервісної підтримки машин та обладнання має бути зміна технічної політики в АПК, у тому числі і в технічному сервісі засобів виробництва як інструмент забезпечення надійності і працездатності техніки с-г призначення.

Основна маса виробників с-г техніки не приділяють відповідної уваги питанням сервісу. У свою чергу власники техніки часто не вважають за потрібне дотримуватися правил проведення ТО. Із загального обсягу робіт із ТО виконується тільки 60% планових, решта не виконується з різних причин: відсутність технічної документації, елементарна безграмотність та ін. Якість сервісу в умовах ринкової економіки є найпереконливішим аргументом для досвідчених та вибагливих споживачів під час вибору необхідної машини.

Провідні фірми діють за правилом: отримати замовлення простіше за все, а обслужити машину після продажу – важливіше. Нині технічний сервіс настільки поширений, що він стає самостійною галуззя економіки промислових підприємств. Він розширює реалізацію продукції, сприяє завойовуванню прихильності споживачів. В компаніях США які працюють в службі сервісу зайнято від 10 до 25% загальної кількості працівників. З реалізації технічних послуг вони одержують до 20-30% загального обсягу прибутку. Оскільки підвищилась складність виготовлення промислових виробів, то зросли додаткові вимоги щодо кваліфікації обслуговуючого персоналу. Основним визначенням сервісу є обсяг робіт з наданням послуг для задоволення потреб споживача.

Сервіс – це система консультацій, придбання, забезпечення запасними частинами й економічно вигідною експлуатацією технічно-складного виробу в продовж обумовленого терміну, а також утилізація відпрацьованої техніки.

Вітчизняні промислові підприємства починають формувати структури фірмового технічного сервісу. Однак це відбувається на власний розсуд керівників підприємств, на основі урахування прийнятих норм та стандартів. Сьогодні АПК працює техніка нового технічного рівня – як вітчизняна, так і зарубіжна. Тому технічний сервіс миє групуватися на заходах оперативності та об’єктивності автоматизованого контролю за технічним станом. Дистанційним моніторинг контролює за станом машин дасть змогу максимально вилучати оператора з його суб’єктивними оцінками проблем експлуатації. При цьому зменшить кількість простоїв під час польових робіт, шляхом застосування профілактичних заходів до початку виявлення відмов.

Для реального втілення в життя ідеї дистанційного моніторингу слід також започаткувати систему мобільних засобів обслуговування техніки. З цього випливає необхідність розробки пересувних ремонтних майстерень, за допомогою можна забезпечити користувачів техніки обслуговування на високому рівні і в короткі терміни. Введення дистанційного моніторингу в комплексі з мобільними засобами обслуговування приведе до розробки сучасного стандарту технічного сервісу. Ще необхідно надасть імпульс розвитку засобів діагностування і зв’язку, а також організації управління пересувними механізованими загонами. Стратегічні і тактичні напрями технічного сервісу мають охоплювати сукупність певних показників і чинників, які оцінюватимуться числовими показниками: вартість послуг, їх оперативність, якість і обов’язковість. Визначення цих напрямів і вирішення тактичних завдань дасть змогу забезпечити формування правових і економічних засад ринкового технічного сервісу. Це наблизить послуги до споживання, забезпечить їх якість, обов’язковість та доступність.

Основні принципи структурного перетворення технічного сервісу такі:

-- фірма-виробник не тільки продає, а й супроводжує техніку в процесі експлуатації;

-- розуміння технічного сервісу як поняття та галузь виробничої діяльності;

-- мережі дилерських центрів, їх технічної і технологічної потужності, зони обслуговування має базуватися на науково-обґрунтованих розробках у галузі технічного сервісу;

-- технічний сервіс має передбачати, що на світовому ринку в умовах жорсткої конкуренції промислової продукції йде жорстка боротьба за споживача;

-- врахування кількісного складу МТП, її технічного стану, складності, надійності.

Формування ринку техніки і ринку послуг, тобто перехід від директивних до економічних засад господарювання створить умови організації мережі дилеревних центрів для вибору виконавців технічного сервісу збоку об’єктів господарювання с-г підприємств, фермерів, розвине і вдосконалить форми виробних відносин і організації праці щодо спеціалізації чи уніфікації напрямів виробничої діяльності.

130 підприємств і конструкторських бюро працюють в машинобудуванні для АПК. Для виготовлення технічних засобів, вузлів, агрегатів, запасних частин, ремонту техніки залучено 750 підприємств які можуть виробляти технічні засоби в обсязі 7,5 млрд.грн., а потрібно – 6 млрд.грн.

Для підтримки працездатності за сроки експлуатації слід витратити 88-120% від початкової ціни для зарубіжної техніки і 200-300% для вітчизняної. Щороку на ремонт техніки витрачається 10-15% її балансової вартості, що становить 8-9млрд. грн. Тому значущість технічного сервісу важно переоцінити.

Слід формувати цивілізовані відносини між виробником і споживачем техніки, для яких постійно діючою і зв’язувальною ланкою має бути матеріально, нормативно та методично укомплектована і забезпечена спеціалістами високої кваліфікації служба технічного сервісу.

Схожі:

35. Агропромисловий комплекс України: галузева структура і особливості...
Форми територіальної організації АПК. АПК багатогалузевий комплекс, який включає в себе всі галузі вир-ва, які інтегруючись спільно...
Дипломних проектів по тематиці Планування та організація технічного...
Даними рекомендаціями також пропонується структура дипломних проектів по тематиці Планування та організація технічного сервісу МТП...
О. О. Поткін Національний університет кораблебудування, м. Миколаїв
...
ЕКОНОМІЧНА БЕЗПЕКА ТА ПРОБЛЕМИ УДОСКОНАЛЕННЯ ВІДНОСИН СУБ’ЄКТІВ АПК
АПК з позицій формування ними власної економічної безпеки, узагальнено її складові елементи. Акцентовано увагу на загрозах економічній...
1. Економічний зміст категорії "Ефективність національної економіки" та методи її вимірювання
...
РОЗВИТОК ТЕХНІЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ ЗАСОБАМИ НОВИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ

Інформація до слухань у Комітеті Верховної Ради України з питань...
«Промислова власність в інноваційній економіці України: ефективність застосування законодавства та державного регулювання»
Вступ
Ефективність роботи комерційних банків значною мірою залежить від наявності ресурсів, їх структури та розмірів. Тому проблема формування...
ЯК СКЛАДОВОЇ КАПІТАЛУ АПК
Робота виконана в Сумському національному аграрному університеті Міністерства аграрної політики України
Н. М. ВОЛОСНІКОВА кандидат економічних наук, доцент Національного...
Розкрито особливості управління трансакційними витратами інноваційної діяльності. Запропоновано й обґрунтовано систему оціночних...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка