Урок №1 Тема : Складносурядне речення. Його будова


Скачати 31.17 Kb.
Назва Урок №1 Тема : Складносурядне речення. Його будова
Дата 11.02.2014
Розмір 31.17 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Бухгалтерія > Урок
Урок № 1

Тема: Складносурядне речення. Його будова.

Мета: сформувати в учнів знання про складносурядне речення;

розвинути навички розрізняти частини складносурядного речення, пунктуаційні навички;

виховувати особисту обережність та правильне поводження з вогнем, пропаганда здорового життя( боротьба з гіподинамією).

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання з учнями

2. Перевірка присутніх

ІІ. Мотивація навчання

  1. Повідомлення теми уроку

  2. Повідомлення мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Бесіда з учнями

  2. Перевірка домашнього завдання

  3. Вправа «Мозковий штурм»

  • Що таке іменник?

  • Вид сполучника а?

  • У реченні «Мама мила раму» слово рама яким є членом речення?

  • Назвіть основні часи дієслова.

  • Коли ставиться тире між підметом і присудком?

  • Вид дієслова зроблено?

  • Що таке просте речення?

  • Частина мови слова адже?

  • Приклад вставного слова?

  • Назвіть будь-який порядковий числівник.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Слово вчителя

Просте речення має один синтаксичний центр.

Н.: Я хочу правді бути вічним другом.

Складне речення має два або більше синтаксичних (підметово-присудкових) центрів.

Н.: Пахне хлібом земля, що дала мені сонце і крила.

Складні речення поділяються на складносурядні, складнопідрядні, складні безсполучникові та складні речення з різними видами зв’язку. Сьогодні ми познайомимось з вами з складносурядним реченням.

У складносурядному реченні частини, що мають свої синтаксичні центри, відносно рівноправні. Вони поєднуються між собою сполучниками сурядності: і, та, але, а, проте, зате, однак, все ж, або, чи, або…або, чи…чи, то…то та ін.

На сизих луках скошено траву, і літо буйне в береги ввійшло. Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів. Можна розділити на сто частин яблуко, але не можна розділити Землю.

Схематично прості частини складносурядного речення позначаються [ ], а [ ], і [ ]

2. Складіть пам’ятку про безпечне поводження з вогнем, використовуючи символи ілюстрації.

3. Складіть усний твір-роздум про користь проведення Дня без автомобіля


V. Виконання вправ на закріплення

1. Подайте графічні схеми до наступних речень.

1) Так по зимі проходять весни і по грозі сіяє синь

2) Боязкий називає себе обережним, а скупий – ощадливим.

3) А буде син, і буде мати, і будуть люди на землі. Лише гул од копитів степом котився та хліба шелестіли.

4) Раптом все задрижало – і Андрій злякався.

5) Вдалині хиталися дерева і синів задуманий прибій.

2. Перекладіть на українську мову. Запишіть український варіант у зошит.

Густая, высокая трава на дне долины, вся мокрая, Белла ровной скатертью (И.Тургенев) 2. Мне приходилось ночевать в стогах в октябре, когда трава на рассвете покрывается инеем, как солью. 3. На другой день после своего объяснения с матерью Наташа ждала целый день Болконского, но он не приехал. (Л.Толстой)

У складносурядному реченні вкажіть граматичну основу та подайте до нього схему.

3. Міні- диктант

У парі з хлібом завжди ходила сіль. Не тільки в тому значенні, яке ви зараз пригадали: «зустрічати хлібом-сіллю», «подякувати за хліб, за сіль», бо це вже традиційне їх вживання, до того ж образне, узагальнене. Але й у своєму прямому, предметному значенні вони теж ішли поряд. Ось свідчення істориків. На нашій, переважно степовій за рельєфом місцевості, люди жили переважно за рахунок скотарства. Тому харчувались вони тоді переважно і молоком, сіль ще не була їм вкрай необхідною, не було ще й слова, яке б позначало це поняття…(з «Матеріалів з формування знань з української мови та розвитку мовлення» 9 клас, Приходченко К.І.)

VІ.Узагальнення вивченого

  1. Бесіда з учнями

  2. Утворіть речення за поданими схемами

[ ], та [ ], але [ ].

Чи[ ], чи [ ], чи [ ].

[ ], і [ ] – і [ ].

VІІ. Домашнє завдання

Вивчити теорію з теми, вправа 13 ст.27 підручника. Повторити розділові знаки при прямій мові.

VІІІ. Оцінювання учнів

Схожі:

Урок №2 Тема. Складносурядне речення, його будова і засоби зв’язку в ньому
Лексикологія і фразеологія: засвоєння фразеологізмів, крилатих висловів, що мають будову складних речень
«Складносурядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому»
Навчальна – з`ясувати, яке речення називається складносурядним, пояснити, які сполучники служать засобами зв’язку між його частинами;...
Уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Складносурядне речення»
Мета уроку: узагальнити і систематизувати вивчений матеріал про складносурядні речення
Тема. Синонімія односкладних (неозначено-особових та безособових) речень
Визначити головні члени речення, з’ясувати, чи є обидва головні члени речення, якщо ні, то чи можна його підставити: чи є речення...
Урок засвоєння нових знань(формування мовної компетенції). Обладнання...
Тема. Складне речення і його ознаки. Складне речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв’язком
  урок-дослідження
Тема: Складні речення з безсполучниковим та сполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного речення
Урок-проект з української мови Тема: удосконалення знань про складне...
Тема: удосконалення знань про складне речення і його типи (з використанням інформаційних технологій)
ТЕМА: Речення, його граматична основа. Речення з одним головним членом...
МЕТА: поглибити знання учнів про граматичну основу речення, способи вираження підмета й присудка, дати загальне уявлення про речення...
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників...
Запишіть речення, виконайте його повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, дайте загальну характеристику, проаналізуйте...
Домашня робота №6. Тема «Громадянське суспільство»
Структура суспільства — це внутрішня його будова, що відтворює багатогранність та взаємодію складових суспільства, забезпечує його...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка