ДНК-геномні віруси (герпес-, покс- і адено­віруси)


Скачати 1.24 Mb.
Назва ДНК-геномні віруси (герпес-, покс- і адено­віруси)
Сторінка 1/11
Дата 09.04.2013
Розмір 1.24 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11


Міністерство Охорони Здоров’я України
Івано-Франківський національний медичний університет


МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

до практичних занять

З МІКРОБІОЛОГІЇ, ВІРУСОЛОГІЇ ТА ІМУНОЛОГІЇ

для студентів медичного факультету

спеціальність 7.12010001 Лікувальна справа

МОДУЛЬ 2

«Спеціальна, клінічна та екологічна мікробіологія»

м. Івано-Франківськ, 2012

МЕТОДИЧНА ВКАЗІВКА

з мікробіології, вірусології та імунології

для студентів

(спеціальність «Лікувальна справа», «Педіатрія»)

Заняття №30

Тема: ДНК-геномні віруси (герпес-, покс- і адено­віруси).

Модуль 2.

Спеціальна, клінічна та екологічна мікробіологія.

Змістовий модуль 11.

Патогенні віруси.

  1. Значення теми: Аденовіруси є збудниками надзвичайно поширених респіраторних інфекцій. Герпесвіруси спричинюють рецидивуючі ураження шкіри і слизових оболонок, до них належать збудник поширеної дитячої інфекції – вітрянки. Віруси герпесу можуть викликати серйозні ураження центральної і периферичних відділів нервової системи і внутрішніх органів. Доведено онкогенні властивості адено- і герпесвірусів, вони можуть виступати в ролі збудників ВІЛ-асоційованих інфекцій. В останній час особливої актуальності набула проблема цитомегаловірусної інфекції, яка може бути причиною безпліддя, викликати серйозні порушення внутрішньоутробного розвитку плода. Натуральна віспа – особливо небезпечна інфекція, ліквідована на сьогоднішній день, але залишається небезпека застосування її збудника в біотерористичних актах. Тому знання теми необхідне лікарям усіх спеціальностей, в тому числі педіатрам, для правильного вибору методів діагностики, забезпечення адекватного лікування та здійснення профілактики відповідних інфекцій.

  2. Мета:

Знати основні біологічні властивості адено- і герпесвірусів, їх роль у патології людини.

Вміти проводити клінічну діагностику, правильно інтерпретувати результати мікробіологічних досліджень при адено- і герпес­вірусних інфекціях, здійснювати вибір лікувальних препаратів та проводити профілактичні заходи.

ІІІ. Завдання для самопідготовки до заняття:

  1. До даної теми повторити:

  1. Морфологію віріона (курс загальної мікробіології).

  2. Форми і етапи взаємодії віруса з клітиною (курс загальної мікробіології).

  3. Персистуюча і латентна вірусна інфекція, вірогенія (курс загальної мікробіології).

  4. Способи культивування вірусів (курс загальної мікробіології).

  5. Особливості противірусного імунітету (курс імунології).

  6. Методи мікробіологічної діагностики вірусних інфекцій (курс загальної мікробіології).

  1. Опрацювати тематичний матеріал по підручнику і лекції. Перевірити свої знання за допомогою контрольних питань:

Контрольні питання для самопідготовки:

  1. Класифікація ДНК-геномних вірусів. Їх роль в патології людини.

  2. Класифікація родини Герпесвірусів. Медичне значення.

  3. Структура віріона, культивування герпесвірусів. Чутливість до фізичних і хімічних факторів.

  4. Епідеміологія, патогенез і клінічні прояви захворювань, що викликаються вірусами простого герпесу типів 1 і 2. Механізм персистенції вірусів герпесу. Фактори, що сприяють рецидивуванню герпетичної інфекції.

  5. Епідеміологія, патогенез і клінічні прояви вітряної віспи та оперізуючого лишаю. Основні відмінності шкірного висипу при натуральній і вітряній віспі.

  6. Захворювання, що викликаються цитомегаловірусом, вірусом Епштейна – Барра, вірусами герпесу людини 6, 7 та 8-го типів.

  7. Принципи лабораторної діагностики герпетичних інфекцій. Препарати для лікування. Профілактика.

  8. Родина Аденовірусів: класифікація, морфологія віріона, особливості антигенної будови, культивування.

  9. Епідеміологія, патогенез і клінічні прояви аденовірусних інфекцій.

  10. Принципи лабораторної діагностики лікування та профілактики аденовірусних інфекцій.

  11. Родина Поксвірусів: класифікація, морфологія віріона, культивування.

  12. Епідеміологія, патогенез і основні клінічні прояви натуральної віспи.

  13. Специфічна профілактика натуральної віспи. Глобальна ерадикація віспи.

с) Завдання для закріплення засвоєного матеріалу:

  1. Скласти схему мікробіологічної діагностики інфекцій, спричинюваних вірусами простого герпесу.

  2. Скласти схему мікробіологічної діагностики аденовірусної інфекції.

ІV. Завдання для самостійної роботи на занятті:

  1. Замалювати схематичну будову віріонів адено- і герпесвірусів.

  2. Вивчити характер цитопатичної дії віруса простого герпесу в культурі клітин.

  3. Розглянути під мікроскопом клітини, уражені аденовірусом, зарисувати внутрішньоядерні включення.

  4. Ознайомитися з препаратами для лікування та профілактики інфек­цій, спричинюваних герпес-, покс- і аденовірусами.

  5. Розв’язування ситуаційних задач.

V. Матеріальне забезпечення, наглядність заняття:

  1. Таблиці.

  2. Демонстрація цитопатичної дії віруса простого герпесу в культурі клітин.

  3. Мікропрепарати клітин, уражених аденовірусом.

  4. Препарати для лікування та профілактики інфек­цій, спричинюваних герпес-, покс- і аденовірусами.

  5. Ситуаційні задачі.

VI. Джерела навчальної інформації.

1. Література теоретична:

  1. Медична мікробіологія, вірусологія, імунологія / За ред. В.П.Широбокова.-Вінниця: Нова книга, 2011.

  2. Пяткін К.Д., Кривошеїн Ю.С. Мікробіологія.-Київ: Вища школа, 1992.

  3. Крок-1. Загальна лікарська підготовка.-Київ: Медицина, 2004.

  4. Конспекти лекцій.

2. Література практична:

  1. Климнюк С.І., Ситник І.О., Творко М.С., Широбоков В.П. Практична мікробіологія.-Тернопіль: Укрмедкнига, 2004.

  2. Руководство к лабораторным занятиям по микробиологии / Под ред. Л.Б.Борисова.-Москва: Медицина, 1984.


МЕТОДИЧНУ ВКАЗІВКУ ПІДГОТУВАВ ас. Головацький О.О.

МЕТОДИЧНА ВКАЗІВКА ЗАТВЕРДЖЕНА

НА ЗАСІДАННІ КАФЕДРИ МІКРОБІОЛОГІЇ

ПРОТОКОЛ № 8 від 04.01.2012 р.
Завідувач кафедри мікробіології

д.мед.наук Р.В.Куцик

МЕТОДИЧНА ВКАЗІВКА

з мікробіології, вірусології та імунології

для студентів

(спеціальність «Лікувальна справа», «Педіатрія»)

Заняття №31

Тема: Ортоміксовіруси.

Модуль 2.

Спеціальна, клінічна та екологічна мікробіологія.

Змістовий модуль 11.

Патогенні віруси.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11

Схожі:

Конспект уроку Тема уроку:  Компютерні віруси. Антивірусні програми
Познайомити учнів з видами комп’ютерних вірусів, навчити розпізнавати ці віруси; 
План Історія виникнення вірусів. Віруси “Pakistani Brain”, “Alameda...
Добра і Зла. Не обійшлися без цього протистояння і активні процеси комп’ютеризації суспільства
Тема: Поняття про комп’ютерні віруси. Практична робота № Захист комп’ютера від вірусів Мета
Тема: Поняття про комп’ютерні віруси. Практична робота № Захист комп’ютера від вірусів
План-конспект Тема: «Поняття комп'ютерного вірусу. Заходи захисту. Антивірусні програми»
Обладнання: інтерактивна дошка, персональний комп'ютер, презентація «віруси та антивіруси»
Комп'ютерні віруси та антивіруси і програми
З матеріалу цього параграфа ви дізнаєтеся, як цьому запобігти і що треба робити далі для відновлення роботи вашого комп'ютера, якщо...
Тема уроку
Обладнання: комп’ютери, картки із завданнями практичної роботи, мультимедійний проектор, презентація вчителя, картки оцінювання,...
1. Генетика мікроорганізмів. Практичне значення
Генетика мікроорганізмів, розділ загальної генетики, в якому об ’ єктом дослідження є бактерії, мікроскопічні гриби, актинофаги,...
Лекція 4 ВІРУСИ ЯК ШКІДЛИВЕ ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ План лекції
СОМ та ЕХЕ. Вони можуть впроваджуватись і у файли інших ти­пів, але в такому випадку, як правило, вони ніколи не отримують управління,...
Тема 16. Одержання, очистка та властивості колоїдних розчинів
Окрема клітина живого організму є гетерогенною колоїдною системою. Кров, протоплазма, м’язові й нервові клітини, біологічні мембрани,...
Хімічна назва: N-метил-4-бензилкарбамідопіридинію йодид; основні...
Фармакодинаміка. Амізон – похідне ізонікотинової кислоти. Чинить інгібуючий вплив на віруси грипу, виявляє інтерфероногенні властивості,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка