Урок 1 Тема уроку. Продукти харчування, їх склад


Скачати 238.76 Kb.
НазваУрок 1 Тема уроку. Продукти харчування, їх склад
Дата24.02.2016
Розмір238.76 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Біологія > Урок
6 клас

Розділ 4. Технологія домашнього господарювання.

Урок 1/2.

Тема уроку. Продукти харчування, їх склад.

Мета:

  • ознайомлення з продуктами харчування, з основними складовими харчових продуктів; засвоєння учнями знань про вплив харчових продуктів на здоров’я людини та її зовнішній вигляд, про залежність стану волосся від здоров’я; формування вміння визначати раціональний режим харчування підлітка, прищеплювати принципи здорового способу життя і раціонального харчування;

  • розвиток пізнавальних інтересів, логічного та критичного мислення;

  • виховання в учнів уважності, цілеспрямованості, культури харчування.


Обладнання: інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, комп’ютер, комп’ютерна презентація, ілюстрації, таблиці, інструкційні карти.
Тип уроку: комбінований.


  • Якщо у вас є здоров’я, то у вас є все.

  • Здоров’я – найбільше багатство у світі.


Хід уроку

  1. Організаційна частина.

Перевірка присутності учнів на занятті.

Перевірка готовності учнів до уроку.

  1. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів.

Метод «Розв’язування кросворду». (слайд 3)


По горизонталі:

  1. Сидить баба на грядках, вся закутана в хустках (Капуста)

  2. Кількість прийомів їжі протягом доби, дотримання певного часу її приймання, набір страв і розподіл їх між окремими прийманнями (Режим харчування)

  3. Джерело кальцію, фосфору, вітамінів для дітей. Також дуже смачне в напоях (Молоко)

  4. Підготовка й оформлення столу для споживання їжі (Сервірування)

  5. Сімсот соколят на одній подушці сплять (Соняшник)

  6. Під землею птиця кубло звила і яєць нанесла (Картопля)

  7. А що то за коні в гаю на припоні: довгасті, голчасті, зеленої масті, нікого не возять, лише солі просять (Огірки)

  8. Складні органічні речовини, що не мають енергетичної цінності, але необхідні для розвитку організму і здійснення реакцій обміну речовин (Вітаміни)

  9. Розколеш лід - візьмеш срібло, розколеш срібло - візьмеш золото (Яйце)

По вертикалі:

Мистецтво приготування смачної і поживної їжі (Кулінарія)
Бліцтурнір:

«Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо для того, щоб жити»

  • Для чого ми їмо?

  • Назвіть продукти харчування.

  • Які поживні речовини ми отримуємо з їжею.

  • Чому маленькі діти їдять молочні страви і залишаються енергійними?

  • Що, на вашу думку, називають раціональним харчуванням?

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів

У процесі життєдіяльності людина постійно витрачає свою енергію. Кількість енергії, яку витрачає людський організм, залежить від статі, віку, стану здоров’я, роду занять, кліматичних умов проживання і багатьох інших умов. Їжа як джерело енергії повинна містити всі поживні речовини, необхідні для підтримання життя, здоров’я і працездатності (їх понад 60 найменувань). Порушення харчування призводить до різних хвороб.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Учні повинні (слайд 4)

знати: продукти харчування, характеризувати складові продуктів харчування; вплив харчових продуктів на здоров’я людини.

вміти: порівнювати енергетичну цінність й складові харчових продуктів; складати режим харчування підлітка.

  1. Вивчення нового матеріалу.

    1. Роль харчування у житті людини.

Їжа — це складна суміш різних харчо­вих продуктів, які готують для споживан­ня. Потрапляючи в організм людини, їжа постачає необхідну енергію. Адже людина її постійно втрачає — і під час роботи, і навіть під час сну.

Дуже важливо, щоб кількість енергії, яка надходить до організму, дорівнювала кіль­кості енергії, що витрачається ним. Не­добір енергії спричиняє схуднення, висна­ження організму; надлишок її сприяє ожи­рінню.

Кількість енергії вимірюють у спеціаль­них одиницях — кілокалоріях (ккал) або кілоджоулях (кДж). Калорійність харчових продуктів — це кількість калорій, що по­трапляє до організму людини під час їх споживання. Існують спеціальні таблиці, де вказується калорійність різних продуктів. Крім того, на більшості упаковок продуктів даються відомості про їх калорійність.

Витрати енергії у різних людей неодна­кові і залежать від віку людини, виду її за­нять, стану здоров’я і навіть кліматичних умов, у яких вони живуть.

Крім постачання енергії, їжа забезпечує побудову і відновлення клітин організму.

І, нарешті, із продуктів харчування ут­ворюються речовини, які регулюють різні життєві процесидихання, травлення, кровообіг.

Усі продукти харчування поділяють на такі групи:

  • молочні продукти;

  • м’ясні і рибні продукти;

  • борошно, крупи, макаронні вироби;

  • яйця;

  • жири;

  • овочі, фрукти;

  • цукор, мед, кондитерські вироби (слайди 5-11).

Ознайомлення із продуктами - основними постачальниками білків, жирів, вуглеводів, мінеральних солей, вітамінів.

Робота на інтерактивній дошці.


Групи продуктів харчування













Раціональне харчування - це своєчасне забезпечення організму потрібною кількістю поживної, смачної і здорової їжі, що пропорційно містить усі харчові речовини, необхідні для розвитку й життєдіяльності організму.

У раціоні мають бути різні групи продуктів, які забезпечать ор­ганізм усіма необхідними поживними речовинами.

    1. Поживні речовини та їх значення в харчуванні людини.

Можливо у когось із вас виникне запи­тання: «А навіщо споживати усі ці продук­ти? Чи не можна харчуватися, наприклад, лише м’ясом чи улюбленими кондитерсь­кими виробами?»

Виявляється: «Ні». Для того щоб лю­дина могла рухатися, дихати, рости, вико­нувати певну роботу, до її організму має потрапити багато різних поживних речо­вин. Це — білки, жири, вуглеводи, вітамі­ни, мінеральні солі, вода. Жодну із них не можна виключити. Ні м’ясо, ні яйця, ні будь-яка інша група про­дуктів окремо не забезпечує повноцінно організм людини усіма поживними речо­винами. Їжа має бути різноманітною. Основні поживні речовини в добовому раціоні збалансовані й містяться в достатній кількості і в певному співвідношенні між собою. Так, найсприятливіше співвідношення кількості жирів, білків і вуглеводів у добовому раціоні 1:1:4.

Недостатня кількість хоча б одного із складових продуктів може призвести до серйозних захворювань. Так, наприклад, недостатня кількість білка в організмі спричиняє припинення його росту. Ось чому так важливо їсти в дитячому віці молоко, рибу, м’ясо. Якщо недостатньо вживати вітаміну С, ясна зубів можуть кровоточити, з’явиться в’ялість і слабкість, збільшиться ризик інфекційних захворювань, волосся і шкіра будуть сухими і тьмяними. Нестача віта­міну А також викликає блідість і сухість шкіри, утворення вугрів, ламкість нігтів.

Не менш шкідливим є і надмірне спожи­вання окремих продуктів. Наприклад, над­лишок вуглеводів, яких так багато у цукер­ках, шоколаді, тістечках, — найчастіша при­чина порушення обміну речовин, ожирін­ня, цукрового діабету, алергії, карієсу зубів.

Тому запам’ятайте: повноцінне харчу­вання має включати найрізноманітніші продукти.

Користуючись таблицею, з’ясуємо складові компоненти їжі, значення основних складових харчових продуктів для організму (слайди 13-17)














Отже, організм людини має отримувати разом з їжею всі необхідні поживні речовини в найбільш сприятливих поєднаннях і кількостях. Тільки така їжа є повноцінною, а харчування – раціональним. (додаток 1)

    1. Режим харчування підлітка.

Дуже важливо додержувати режиму харчування. Це означає, що їжу треба спо­живати певну кількість разів на добу, у певні години. До того ж, має бути визначе­на кількість їжі і набір страв.



Тваринні жири, солодощі (вживати помірно)


Молочні продукти і сири (2-3 порції щоденно: 1 порція - приблизно 100 г)



Птиця, м'ясо, риба, яйця, горіхи (2-3 порції щоденно: 1 порція - приблизно 100 г)



Рослинні олії і продукти з них (2-3 порції щоденно: 1 порція - приблизно 1 ст.л.



Фрукти (мінімум 2-4 порції щоденно: 200 г сирих або 100 г консервованих фруктів або 30 г сухофруктів) Овочі: (мінімум 3-5 порцій щоденно: 1 порція-200 г сирих або 100 г консервованих або 30 г сухих овочів)


Хліб, крупи, рис, макарони (6-10 порцій щоденно: 1 порція - 1 скибочка хліба або 1\2 скл. зварених макаронів або рису.

Харчова піраміда
Для підлітків лікарі пропонують чотирира­зове харчування, а при великих затратах енергії — п’ятиразове. Інтервали між спо­живанням їжі повинні бути не меншими, ніж 3 години і не більшими, ніж 4—4,5 години.

Години споживання їжі для підлітків розподіляють при­близно так:

сніданок вдома 7.30—8.00 або сніданок вдома 7.30—8.30

сніданок у школі 10.30—11.30 обід 12.30 – 13.30

обід 14.00—14.30 полуденок 15.30 – 16.30

вечеря 18.30—19.30 вечеря 18.30 – 19.30

Найбільшу кількість їжі споживають під час обіду (40%), а менше на сніданок (30%) і ще менше на вечерю (20%). На другий сніданок чи полуденок припадає 10 % добового раціону. Вечерю слід з’їдати не пізніше ніж за 2 години до сну, щоб не по­рушити спокійний сон і не спричинити відкладання в організмі жиру.

Денний раціон харчування для підлітків має включати: м'яса (м'ясних або рибних продуктів) — 200 г, молока або молочних продуктів — 0,5 л, хліба і хлібних виробів — 400...500 г, цукру — 50...100 г, картоплі — 300 г, овочів — 400 г, крупи — 40 г, олії — 20...30 г, тваринних жирів, крім тих, що входять до їжі, — 10... 15 г, яєць — 1 на два дні.

У разі потреби одні продукти замінюють іншими, приблизно рівноцінними: м'ясо — рибою; молоко — сиром, горохом, квасолею; масло вершкове — сметаною, вершками, салом; крупу — хлібом, картоплею, макаронними виробами.

Калорійність раціону підлітків на добу складає: від 11 до 13 років — 2680-2750 ккал; хлопчиків від 14 до 17 років — 2960 ккал, дівчат від 14 до 17 років — 2585 ккал.

    1. Догляд за волоссям. Волосся і харчування.

Фактори, що впливають на стан волосся:

  • неправильне харчування;

  • фарбування;

  • завивки;

  • неправильний догляд.

Волосся і харчування. Оскільки волос­ся отримує поживні речовини із організму людини, вона повинна добре харчуватися. Особливо корисними для волосся є продук­ти, що містять вітамін А. Якщо цього віта­міну в організмі недостатньо — волосся стає тьмяним і ламким, з’являється лупа. Ба­гато вітаміну А в таких продуктах, як сир, молоко, печінка, риб’ячий жир, яєчний жов­ток, масло, абрикоси, салат, квасоля, вишня, томати, апельсини та ін. Щоб волосся бли­щало і легко розчісувалося, слід вживати також олію — соняшникову, оливкову і особливо кукурудзяну.

Мати гарне шовковисте волосся – мрія кожної дівчини. Звісно, в цьому можуть допомогти різноманітні засоби по догляду – шампуні, маски, бальзами, кондиціонері, ополіскувачі. Але найкраще дбати про своє волосся, так би мовити, з середини. Тобто, правильно харчуватися. Адже деякі продукти, вітаміни та мінерали здатні покращити стан волосся краще, ніж найякісніші шампуні! Харчування для здоров’я волосся має включати в себе певний комплекс вітамінів, достатню кількість білка, корисних жирів, неочищених вуглеводів, мікроелементів, а також амінокислот.

Білки. Перевагу краще віддати нежирним сортам м’яса (телятина, курятина), рибі (путасу, минтай), яйцям, горіхам.

Корисні жири. Необхідно вживати продукти, багаті ненасиченими жирними кислотами – жирну рибу, рослинні олії (оливкову, кукурудзяну, соняшникову, лляну), горіхи, насіння.

Неочищені вуглеводи. Вони містяться в овочах і фруктах, у продуктах, приготованих з борошна другого сорту, висівок. Дуже корисні хлібці, пророслі зерна пшениці.

Вітаміни, необхідні для здоров’я волосся

Вітаміни групи B. Сприяють швидкому росту волосся, роблять його сильними і густими, зменшують жирність, надають еластичність і блиск. Вживайте регулярно крупи, зернові, горіхи, яйця, пивні дріжджі.

Вітамін Е. Живить волосяні цибулини, оздоровлює волосся, захищає від ультрафіолетових променів, відновлює кровообіг шкіри голови. Міститься в горіхах, насінні, рослинних оліях, яйцях.

Вітамін А. Покращує структуру волосся, робить його м’яким і шовковистим. Особливу користь принесе сухим і посіченим волоссям. Цим вітаміном збагачена печінка, яйця, масло вершкове, сир, морква, обліпиха і абрикоси.

Вітамін С. Він активізує кровообіг, прискорює ріст волосся, сприяє засвоєнню заліза. Їжте цитрусові, айву, шипшину, обліпиху, смородину, ківі.

Мікроелементи, корисні для волосся

Магній. Він додає еластичність волоссю. Міститься у свіжій зелені, горіхах, куразі.

Кремній. Цей мікроелемент робить волосся сильними і міцними. Його багато в огірках, кабачках, коренеплодах.

Цинк. Перешкоджає появі сивини і випаданню волосся. Цинком збагачені часник, цибуля, капуста.

Селен. Він захищає волосся від ультрафіолетового випромінювання та інших шкідливих впливів. Багато селену в таких продуктах, як м’ясо, молоко, житній хліб.

Фосфор. Забезпечує волоссю насичений колір і еластичність. Міститься в рибі, квасолі.

Кальцій. Цей мікроелемент необхідний для міцності волосся. Вживайте молочні продукти, зелень, овочі темно-зеленого кольору.

Залізо. Воно зміцнює волосся, запобігає ранню сивину. Харчування для здоров’я волосся обов’язково має включати печінку, гречку, гранати.

Сірка. Забезпечує силу і блиск волосся. Міститься в рибі, печінці, часнику, бобових.

Йод . Надає волоссю здоровий вигляд, бере участь в обмінних процесах. Вживайте морепродукти, хурму, шампіньйони.

Мідь. Захищає волосся від передчасного старіння. Міститься мідь в таких продуктах, як гречана, вівсяна, перлова крупа, абрикоси, гарбуз.

Найкорисніші продукти для здоров’я волосся

Риба і морепродукти. Вони багаті фосфором, цинком, йодом і корисними жирами.

Зелень і листові овочі. Містять багато кальцію, магнію, заліза, вітамінів С, А.

Горіхи і насіння. Вони – найцінніший джерело вітаміну E і поліненасичених жирних кислот, містять цинк, селен.

Зернові (проросле зерно, крупи, хлібці, висівки). Ці продукти – основне джерело вітамінів групи B.

Птиця. Містить легкий для засвоєння білок, без якого волосся стає тьмяним і безбарвними. Крім того, м’ясо птиці багате залізом, необхідним для організму.

Яйця. Це джерело білка. До того ж, містять незамінні для організму вітаміни групи В.

Рослинні масла. Містять поліненасичені кислоти і вітаміни А, D, E.

Овочі (морква, буряк). Багаті вітамінами групи В, вітаміном А, а також містять магній і калій.

Молочні продукти. Вони – джерела органічного кальцію, відповідального за ріст і зміцнення волосся

Бобові. Багаті залізом, цинком і біотином, відповідальним за міцність волосся.

Харчування для здоров’я волосся є невід’ємною частиною щоденного догляду за собою. Крім того, всі ці продукти смачні та корисні для організму в цілому.


Стан волосся залежить також від засобів догляду за ним.

Засоби по догляду за волоссям: лосьйон, шампунь, бальзам тощо. Засоби потрібно підбирати строго в залежності від їх типу: для сухих, жирних, пошкоджених, фарбованого волосся і так далі.

Предмети для догляду за волоссям: гребінець, щітка, фен, плойка тощо.(слайди 20-21). Додаток 2.

Фізкультхвилинка.

По секрету вам скажу:

З фізкультурою дружу!

Вмію гарно підтягатись,

Низько-низько нахилятись,

Вліво-вправо повернусь,

Знов присяду, нахилюсь.

Розім’ятись я не проти…

І скоріше до роботи!


  1. Практична робота.

6.1. Метод «Мозковий штурм».

— Які речовини визначають біоло­гічну цінність продуктів?
6.2. Групова гра «Смачного!».

Клас об'єднується у чотири групи із назвами «Сніданок», «Обід», «Полуденок», «Вечеря».

Дано картки: « Таблиця калорійності страв » (додаток 3)

Завдання

  1. Скласти меню відповідно назви групи.

  2. Визначити кількість спожитих з їжею кілокалорій, використовуючи таблицю калорійності страв.

Приклад:

Сніданок:

Бутерброд з ковбасою – 150 ккал

Каша пшенична – 167 ккал

Яйце смажене (1 шт) – 100 ккал

Сік апельсиновий (100 г) – 54 ккал

Тістечко бісквітне – 335 ккал

Усього – 806 ккал

Пам’ятай !!!






Калорійність раціону підлітків на добу складає:

Для дітей 11 – 13 років рекомендовано 2680 - 2750 ккал.
Учні обґрунтовують свої результати.

Додатковий бал!

Загадка.

Для здоров'я і для вроди

Білки, жири чи вуглеводи?

Що треба споживати більше?

Розкажіть про це скоріше (вуглеводи).
7. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу

Бесіда.

  • Назвіть поживні речовини?

  • Охарактеризуйте режим підлітка.

Рефлексія «Перевір себе»

Тест перевірки щодо раціонального харчування підлітка (слайди 22-25)

Прочитай рекомендації щодо раціонального харчування підлітків й оціни, наскільки ти їх дотримуєшся. Якщо завжди до­тримуєшся, постав за кожний пункт 2 бали, якщо іноді — 1 бал, якщо ніколи не дотримуєшся — 0 балів.

Разом із батьками зроби висновок про своє харчування. За по­треби внесіть у раціон необхідні зміни.

Рекомендації щодо раціонального харчування підлітків

  1. Їж 3—4 рази на день, у певні години, з перервами між їдою

4 -5 годин. Не переїдай. Переїдання призводить до захворювань (на­приклад, ожиріння), а також знижує розумову діяльність людини.

  1. Харчуйся різноманітними продуктами. Це забезпечить організм усіма необхідними поживними речовинами.

  2. Уживай натуральні та якісні продукти, в яких не містяться шкідливі речовини.

  3. Їж якомога більше овочів і фруктів, пий свіжі соки та молоко.

  4. Надавай перевагу вареним, тушкованим, паровим стравам.

Менше вживай смажених, печених, гострих і солоних. їжа має бути свіжоприготовленою, теплою.

  1. Соуси, кетчупи, гострі приправи, консерви, штучні харчові до­бавки та барвники краще зовсім вилучити зі свого раціону.

  2. Не переїдай солодощів. Цукор краще замінити медом, фрукта­ми чи ягодами. Менше вживай солодкої газованої води.


Підрахуй суму набраних балів і ознайомся з результатами:

13—14 балів — так тримати; 11—12 балів — добре харчування; 9 - 10 балів — може бути краще; 8 балів і менше — обов’язково переглянь свій раціон.


  1. Підсумок уроку.




  • Що цікавого та нового дізналися на цьому уроці?

  • Де ви можете використати отримані знання?

Виставлення та мотивація оцінок

Повідомлення домашнього завдання.

Підготувати повідомлення або реферат на одну з тем:

  • «Раціональне харчування – запорука краси і здоров’я»

  • «Калорійність харчування та енерговитрати»

Метод «Випереджувальне навчання»

  • «Значення гігієни житла в житті сім’ї »


Додаток 1

Харчування – основа повноцінного життя

Людина, аби жити, мусить харчуватись, бо їжаце «пальне», без якого організм не може функціонувати, їжа дає нам енергію, котра забезпечує нормальну роботу організму, будування й оновлення всіх його структур. Треба усвідомлювати, що надлишок енергії так само небезпечний, як і її нестача. Організм, не маючи змоги використати всю енергію, відкладає зайве у вигляді жирів, і людина починає набирати вагу, що може мати вкрай погані наслідки для здоров'я, не кажучи вже про естетичний бік проблеми.

Раціональне (лат. rationalisрозумний) харчування - це повноцінне харчування людей з урахуванням статі, віку, характеру праці, кліматичних умов та інших чинників. Правильне харчування сприяє збереженню здоров'я, опору шкідливим впливам довкілля. Воно підвищує фізичну та розумову працездатність і таким чином забезпечує активне довголіття людини. Нижче наведено основні сучасні вимоги до раціонального харчування:

  • енергетична цінність раціонумає компенсувати енерговитрати організму;

  • повноцінність та різноманітність їжі -

досягається використанням широкого асортименту продуктів та різних способів їх кулінарної обробки;

  • добра засвоюваність їжізумовлюється її складом та способом готування;

  • гарні органолептичні якості харчів (зовнішній вигляд, консистенція, смак, запах, колір, температура)сприяють апетитові й виділенню шлункового соку;

  • помірність і своєчасність прийому їжізабезпечують її добру засвоюваність та гарне самопочуття людини;

  • санітарно-епідемічна бездоганність і нешкідливість їжіобов'язкова умова сучасної культури харчування.

Далі докладніше розглянуто основні складові раціонального харчування.

Високоякісні продукти – основа повноцінного життя.

Одразу зазначимо, що продукти харчування мають виконувати водночас три основні функції:

  • постачати необхідний матеріал для побудови й оновлення клітин;

  • постачати енергію для функціонування організму (кровообіг, виділення тепла, секреція залоз, м'язові зусилля, робота мозку та ін.);

  • надавати організмові здатність чинити опір хворобам.

У зв'язку з переліченими функціями речовини, що входять до складу харчових продуктів, поділяються на три групи:

  • будівельні (тваринні та рослинні білки);

  • енерготворні (вуглеводи та жири);

  • охоронні (вітаміни, мінеральні солі, деякі вуглеводи та білки).

Для доброго засвоювання їжі та нормальної життєдіяльності організму потрібне його постачання усіма харчовими речовинами в певних співвідношеннях між ними.
Додаток 2

Предмети для догляду за волоссям.

Гребінець

Потрібні три види гребінців, кожна з яких виконує певні операції:

1. Гребінець з тонкою довгою ручкою і досить частими зубами (її називають «хвостик»). Це основна робоча гребінець. Нею зручно відокремлювати пасма волосся. Вона буває пластмасова і металева. Краще мати і ту і іншу. Металеву гребінець добре використовувати для начосом, а при виконанні хімічної завивки і фарбуванні волосся її застосовувати не можна, оскільки метал вступатиме в реакцію з препаратами для хімічної завивки і хімічними барвниками. Виконуючи стрижки, можна використовувати як пластмасову, так і металеву.

2. Гребінець для тушевку. Її зуби мають неоднаковий крок. На одній половині зуби зріджені, а на інший досить часті. Вона повинна бути близько 20 см довжиною, з вузьким полотном і мати вузький обушок.

3. Гребінець з довгими рідкими зубцями - для розчісування довгого волосся чи волосся з порушеною структурою. Її також використовують для розчісування волосся після хімічної завивки.

Щітки

  • Важливо правильно вибрати щітку для волосся . Краще всього, якщо вона буде з натуральних матеріалів, кінчики зубців при цьому повинні бути закругленими.

Брашінг - кругла щітка. Застосовується при укладанні феном для підняття волосся у кореня і підкручування пасом. Буває різних діаметрів.

Кістякова щітка - пласка чи вигнута щітка з прорізами. Використовується при укладанні феном. Нею зручно піднімати пасма волосся біля кореня. Завдяки прорізам гаряче повітря проходить крізь щітку.

Масажна щітка - напівкругла щітка, яка надає волоссю пишність. Краще використовувати щітку з металевими зубами, тому що її простіше дезінфікувати. Гумова основа, на яку насаджені зуби, повинна бути м'якою, а кінці зубів гладко оброблені.

Для індивідуального використання хороші щітки з дерев'яними зубами (за умови гарної обробки зубів), а також щітки з натуральної щетини.
Інструменти для завивки локонів

  • Не слід занадто часто користуватися феном , оскільки гаряче повітря сильно пошкоджує волосся, робить їх сухими і ламкими. Якщо ж фен все-таки використовується при сушінні волосся, то потрібно тримати його не ближче ніж в 15-ти сантиметрах від голови.


У роботі краще використовувати фен, який за формою нагадує пістолет. Фен використовується для надання волоссю пишності.

Плойка з гладкою поверхнею і бічним затиском. Використовуються для завивки локонів і укладання волосся будь-якої довжини. Буває різних діаметрів.

Порада: часте використання плойки негативно впливає на здоров'я волосся. Щоб зменшити шкоду, що наноситься волоссю, перед накручуванням їх можна змочити лосьйоном для волосся, пінкою або мусом. Не можна користуватися плойкам протягом декількох днів після хімічної завивки, оскільки це призведе до сильного пошкодження волосся.
Додаток 3

Харчова цінність страв

Назва готових страв Калорійність страв на 100 г (Ккал)

Битки яловичі 235

Битки рибні 133

Млинці з маслом 235

Млинці з сиром 195

Борщ зі свіжої капусти (500 г.) 116

Борщ з квашеної капусти (500 г.) 156

Бульйон м'ясний 20

Бутерброд з ковбасою вареною 150

Бутерброд з ікрою червоною 110

Вареники з картоплею 221

Вареники з сиром 235

Вареники з сиром та сметаною 347

Вінегрет 128

Гуляш з яловичини 180

Гуляш зі свинини 355

Запіканка сирна 199

Ікра з баклажанів 91

Ікра з кабачків 90

Картопляні оладки (деруни) 662

Картопля відварна з маслом 126

Картопля відварна зі сметаною 117

Картопля відварна з соусом 90

Какао без цукру 60

Какао на згущеному молоці 90

Каша гречана 197

Каша пшоняна 168

Каша рисова 152

Каша перлова 137

Каша ячна 141

Каша пшенична 167

Кисіль зі свіжих ягід 105

Узвар 170

Кава розчинна без цукру 2

Кава чорна з цукром 10

Кава з молоком без цукру 40

Кава з вершками без цукру 59

Кава з молоком та цукром 77

Кава на згущеному молоці 67

Кавовий напій 80

Локшина домашняя 431

Макарони 153

М'ясо тушковане 175

Напій з сиропу 141

Окрошка м'ясна 269

Омлет 250

Печінка яловича смажена 200

Печінка по-строгановськи 260

Плов яловичий 359

Пюре з маслом 141

Пюре морквяне 147

Розсольник 246

Салат із огірків 76

Салат із помідорів 108

Салат з редьки 128

Салат з редису 117

Салат з капусти 83

Салат з квашеної капусти 69

Салат з буряка 67

Салат м’ясний 385

Серце в соусі 168

Сік яблучний 44

Сік сливовий 66

Сік абрикосовий 55

Сік вишневий 54

Сік виноградний 72

Сік апельсиновий 54

Суп картопляний 233

Суп з макаронами 247

Суп молочний з макаронами 390

Суп молочний рисовий 379

Суп гороховий 242

Тістечко бісквітне 335

Чай без цукру 2

Чай з цукром 29

Чай з лимоном та цукром 30

Чай з молоком та цукром 44

Чай з вершками та цукром 71

Шніцель 168

Яйця варені (2 шт.) 126

Яйця смажені (2 шт.) 201

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

Література:

- Денисенко Л.І. Азбука домашнього господарювання: Навч. посіб. з трудового навчання для учнів 5-9 кл. – К.: А.С.К., 1999. – 232 с.

- Василенко С.В., Гущина Н.І., Манюк О.І. Основи здоров'я: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Навч. книга. 2006. – 160 с.

- Богданова С.І. Трудове навчання. 6 клас: Розробки уроків. – Х.: Вид-во «Ранок», 2006. – 176 с.




Інтернет-ресурси:

http://patelnya.com.ua/harchuvannya-dlya-zdorovya-volossya/

http://www.autobum.net/pravilne-harchuvannja-dlja-pidlitkiv-zdorovij/

http://www.cafemince.com.ua/uk/novosti/tablitsa_kaloriynosti_gotovyh_blyud.html

Схожі:

Тема «Що таке здорове харчування?»
Мета : формувати у школярів уявлення про здорове харчування, опанування знань щодо раціонального харчування та режиму харчування,...
Урок №1. Тема уроку: Їжа. Продукти харчування
Практична: повторити вивчені у попередніх класах назви продуктів та ввести нові лексичні одиниці до теми, формувати навички читання...
Тема «МОЛОКО ТА ЙОГО РОДИНА» (Молоко та молочні продукти)
Мета: розширити уявлення дітей про їжу, корисну для здоров’я; поглибити знання учнів про різні групи продуктів та їх значення в раціоні...
Тема «Молоко та молочні продукти»
Мета заняття: Поглибити знання учнів про різні групи продуктів та їх значення в раціоні харчування
Що ми їмо?
«продукти харчування», пригадати назви українських народних страв, та технологію їх приготування; визначити залежність здоров'я людини...
Що ми їмо?
«продукти харчування», пригадати назви українських народних страв, та технологію їх приготування; визначити залежність здоров'я людини...
Молоко продукт харчування, найбільш досконалий за своїм складом....
Цінність молока полягає в ідеальній збалансованості поживних речовин. Молочні продукти грають величезну роль у харчуванні людини,...
Урок №4 10 клас Тема: "Елементарний склад організмів "
Базові поняття і терміни уроку: органогенні елементи, органічні речовини, макроелементи та мікроелементи
Урок №15 Природознавство 6 клас Дата 07. 12. 11 Тема уроку: «Грунт....
Тема уроку: «Грунт. Склад грунту. Різноманітність грунтів. Родючість грунту та способи її підвищення. Поняття про добрива»
Основи безпеки харчування. Хвороби, до яких призводить неякісне,...
Практична робота №3. моделювання ситуації та виконання алгоритму надання першої допомоги при отруєннях та кишкових інфекціях
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка