Урок: укр мова Тема: Поняття про іменник


Скачати 51.69 Kb.
Назва Урок: укр мова Тема: Поняття про іменник
Дата 08.02.2014
Розмір 51.69 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Біологія > Урок





Клас: 2

Урок: укр.мова

Тема: Поняття про іменник

Мета: Закріпити і узагальнити знання учнів про слова назви предметів. Ознайомити з терміном іменник. Вдосконалити вміння виділяти його серед інших частин мови через правильно поставлене запитання. Формувати навички правильної вимови, написання окремих іменників. Привчати дітей писати грамотно, каліграфічно. Розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, мислення. Виховувати шанобливе ставлення до рідного слова.

Обладнання. Малюнок дівчинки-мови, роздатковий матеріал, музична фізкультхвилинка.
Хід

І. Організація класу

Дзвінок всім нам дає наказ –

До роботи, швидше в клас.

Урок будем починати,

Знання станем здобувати.

ІІ. Ігровий момент

До нас на урок завітала сьогодні поважна гостя. Без неї неможливо вивчати українську мову. Це охайна і красива дівчинка Каліграфія.

І прийшла вона не просто так. Вона принесла свій незвичайний віночок. А незвичайний він тому, що на кожній стрічці написані завдання, які ми будемо виконувати протягом уроку..

ІІІ. Розвиток дрібної моторики

Один, два, три, чотири, п’ять –

Вийшли пальчики гулять.
Один, два, три, чотири, п’ять –

Знову в хаті всі сидять.
Різнобарвні прапорці ось висять

І од вітру весняного майорять.
ІV. Каліграфічна хвилинка.

Рр ро, ру, ир, ар, рі

Слова які починалися на букву р.

Рідна земля і в жмені мила.

Земля – добір спільнокореневих слів (землі, земельний, земелька, приземний, надземний, підземний) Визначення кореня.

V. Гра «Хто? чи що?» (М’яч)

А зараз Каліграфія пропонує пограти в гру і пригадати на які питання відповідають слова, що називають предмет.

Давайте пригадаємо – які слова відповідають на питання хто?, а які на питання що? (істоти, неістоти)

Виконання впарави

Вправа

Сосна, інженер, лев, коза, ялина, гриби, вівця, кішка, горох, портфель, ручка, перукар, собака, диня, яблуня, олівець, квіти, слюсар, стілець.

VІ. Повідомлення теми і мети уроку. Вивчення правила.

Так як ці слова називають предмети, дають їм ім’я, то такі слова називаються іменниками.

Отже: Слова, що означають назви предметів, істот, явищ природи, - це іменники.

Тема уроку: « Поняття про іменник» Іменник дуже важливий для нас він оточує нас довкола, скрізь його бачимо, чуємо, відчуваємо, називаємо його іменем предмети.

Той іменник справу знає:

всі предмети називає –

і великі, і не дуже,

все, що хочеш, любий друже:

і людину, і тварину,

і маленьку їх дитину,

всяку птицю іменує –

імен йому не бракує.

Ліси, гори і долини,

ріки, моря, океани,

безкінечні земні далі,

нагороди і медалі –

всім дає він імена –

праця ж бо його така.

Іменником називається частина мови, що є назвою предмета і відповідає на питання хто? або що? Іменники, що є назвами людей і тварин, відповідають на питання хто?

Наприклад: майстриня, яструб, Пилипко.
Іменники, що є назвами інших предметів, відповідають на питання що?

Наприклад: Дніпро, Карпати, автомобіль, овес.

(Читаю сама,слідкують, потім хором)

Для того, щоб краще запам’ятати правило Каліграфія принесла кожному учню ось такі опорні схеми-кораблики.

Проговорюємо правило за схемою.

Давайте пригадаємо і запишемо по три слова, які відповідають на питання хто? що?

VІІ. Фізкультхвилинка

Каліграфія пропонує трохи перепочити і виконати фізкультхвилинку
Очей своїх з пташки

Кіт Вася не зводить,

Направо, наліво

Очицями водить

А пташка кружляє,

А пташка гуляє,

Про хитрого Васю

Нічого не знає (В.Бутрім)

Під музику активна фізкультхвилинка.

VІІІ. Робота з роздатковим матеріалом

Малюнок і надруковане речення на дошці

А ось наступне завдання від Каліграфії. Давайте розглянемо малюнок, що зображено на ньому. Складіть речення за малюнком. Виділіть іменник. Поставте до нього питання.

Перевірка за допомогою сигнальних карток.

А тепер зверніть увагу на картки, які лежать у вас на парті. Прочитайте завдання і виконайте.

Спишіть. Підкресліть іменники поставте до них питання.

Настала зима. Діти раді першому снігу. Петрик і Миколка грають у сніжки. Дівчатка ліплять снігову бабу.

Перевірка.

Бесіда з ТБ

ІХ. Творча вправа

Каліграфія пропонує перевірити, як ви зрозуміли правило і виконати таке завдання.

За серією малюнків скласти розповідь, записати, визначити іменники, поставити до них запитання.

Всі інші: записати слова за класифікацією

Тварини (хто?) –

Рослини (що?) –

Прочитайте слова, які є назвами істот; поставте до них запитання.

Прочитайте іменники, що є назвами неістот; поставте до них запитання.

Х. Підсумок уроку

Тестові завдання

Знайдіть правильну відповідь і зафарбуйте кружечок з правильною відповіддю.

Іменник — це...

  • гарне слово;

  • член речення;

  • частина мови.


Іменник відповідає на питання...

  • який? яка?

  • хто? що?

  • що робить?


Іменник означає...

  • назву дії;

  • назву ознаки;

  • назву предмета.

ХІ. Оцінювання дітей

ХІІ. Дом. завдання

http://dh56.dnepredu.com/uploads/editor/3354/112001/sitepage_20/devochka(1).jpg






Схожі:

Урок української мови. 3 клас Загальне поняття про іменник. Іменники,...
Тема: загальне поняття про іменник. Іменники, що означають назви істот та неістот
1. УКПМ це форма сучасної укр літературної мови, специфіку якої зумовлюють...
Зв'язок з правовими дисциплінами — укр мова пов'язана з такими сферами: судочинство та нотаріат, юридична документація, правнича...
Конспект інтегрованого уроку українська мова й основи здоров
Тема уроку. Закріплення знань, умінь і навичок з теми “Іменник”. Складові здорового способу життя
УКРАЇНСЬКА МОВА
Українська мова: навч посіб для студ ф-ту післядипломн освіти / Нар укр акад., [каф українознав.; упоряд. Г. В. Купрікова]. – Х....
Іменник як частина мови: загальне значення
...
Тема Державна мова мова професійного спілкування 11
Поняття національної та літературної мови. Значення мови в житті суспільства та людини 17
Підручник з предмету "ЗЕМЕЛЬНЕ ПРАВО УКРАЇНИ"
Декларації про держ суверенітет Укр 18. 12. 1990 Земельний кодекс УРСР, де земля, її надра, повітряний простір, ресурси, що знаход...
Урок розвитку зв’язного мовлення №1 Творчий переказ тексту «Відпочинок на морі»
Державний Гімн України. Мова — жива скарбниця історії народу. Мова і мовлення. Збагачення мови новими словами. Утворення нових слів....
Скуратівський Л. В., Шелехова Г. Т. Українська мова: Підруч для 10-11...
Тема заняття. Українська лексикологія як учення про лексичний склад української мови. (Слово як лексична одиниця. Лексичне значення...
Урок №1 Клас 5 Тема. ЗНАЧЕННЯ МОВИ В ЖИТТI СУСПIЛЬСТВА. УКРАЇНСЬКА МОВА ДЕРЖАВНА МОВА УКРАЇНИ
Тема. ЗНАЧЕННЯ МОВИ В ЖИТТI СУСПIЛЬСТВА. УКРАЇНСЬКА МОВА ДЕРЖАВНА МОВА УКРАЇНИ
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка