Управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації Професійно-технічне училище №27 Методична розробка уроку з біології


Скачати 47.35 Kb.
НазваУправління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації Професійно-технічне училище №27 Методична розробка уроку з біології
Дата03.11.2013
Розмір47.35 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Біологія > Урок
Управління освіти і науки

Волинської обласної державної адміністрації

Професійно-технічне училище №27
Методична розробка уроку

з біології

«Віруси – неклітинні форми життя»

Підготувала: Колбасюк Л.П.,

викладач біології

Берестечко
Тема: Віруси- неклітинні форми життя.

Мета: сформувати знання про будову, властивості, механізми проникнення вірусів у клітину; зясувати роль вчених у розвиток вірусології; розвивати пізнавальний інтерес, зацікавленість науково-дослідною діяльністю, уміння робити самостійні висновки в результаті досліджень; виховувати бережливе ставлення до свого здоров,я.

Обладнання: портрети вченних, відео- записи, мультимедійний проектор, презентації, таблиці, опорні схеми.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форма проведення: урок –дослідження.

Девіз уроку: «Відкриття приходить лише до тих, хто готовий до їхнього розуміння»

Л. Пастер

Хід уроку
І. Організаційний етап.

Учитель

Нумо, учні, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Пролунав уже дзвінок,

Починаємо урок.

Повернімося обличчям до гостей,

Привітно скажем : «Добрий день»
ІІ Мотивація навчальноі діяльності.

Девізом нашого уроку я обрала слова Луі Пастера «Відкриття приходить лише до тих, хто готовий до їхнього розуміння».

Я пропоную вам зробити сьогодні відкриття, адже ми познайомимося з дивним і цікавим світом живих істот, навчимось розпізнавати їх серед інших організмів.(слайд 1)

ІІІ.Актуалізація опорних знань.

Питання до учнів

Давайте згадаємо

  • Які існують царства живої природи?

  • Які особливості будови клітин прокаріотів і еукаріотів?

  • Представники яких царств можуть викликати інфекційні захворювання?


ІV. Формування теми і мети уроку.

Учитель.

На уроках біології ви вже чимало чули про віруси.І в той же час віруси залишаються найбільш загадковою формою життя. Вони не мають клітинної будови, невеликі за розмірами, що утруднює їх вивчення. Віруси здатні до надзвичайної мінливості, яка унеможливлює їх систематизацію й вироблення до них ліків. Вони являють собою перехідну форму між живою і неживою природою. Тут на слайді ці організми гарні, симетричні. Але за їхньою оболонкою ховається підступництво. Мабуть,тому варто дізнатися про віруси більше, щоб навчитися протистояти їм.

Отже, сьогодні на уроці піде мова про віруси.

(Запишіть у зошитах тему уроку)

Ми повинні ознайомитися з будовою, властивостями, механізмом проникнення вірусів у клітину. З'ясувати роль вітчизняних вчених у розвиток вірусології. Навчитися бути обережними, щоб зберегти своє здоров’я. Ми також довідаємося, що ховається під наступними назвами вірус, вірусологія, бактеріофаг.

Ваше завдання: зацікавити одногрупників (і наших гостей) розповідями про цікаві відкриття своїх досліджень.
V. Вивчення нового матеріалу.

Учитель.Віруси наші постійні супутники , і з дня нашого народження вони супроводжують нас завжди і усюди.Вважають, що за середньої тривалості життя 70 років близько 7 років людина хворіє на вірусні захворювання.

Тиждень тому учнівський колектив було об,єднано у 4 групи, кожна з яких отримала завдання: опрацювати літературу, інтернет-джерела та підготувати звіт –дослідження одного з питань про віруси.

Ваше завдання слухати уважно і заповнювати опорні схеми в зошити. (на партах – зразки опорних схем)

Отже, слово надаємо першій групі, яка досліджувала історію відкриття вірусів.
1 група.Історія відкриття вірусів.(Додаток 1)

Вчитель.Давайте пригадаємо, хто і коли винайшов вакцину проти віспи?

Що ж посприяло молодому Дженнеру взятися за дослідження?

Давайте згадаємо,хто уперше перевірив на людині дію вакцини проти сказу?

А який же вчинок підштовхнув Пастера до вирішального кроку, тобто введення вакцини?.

Хто є основоположником науки про віруси?

Вчитель. А зараз запрошуємо групу яка досліджувала будову і властивості вірусів.
2 група.Будова і класифікація вірусів(Відоефільм.)

Вчитель.Коли вперше вдалося побачити вірус?

Яка будова і розміри вірусів?

А як ви думаєте, де розмножуються віруси?

На які дві групи можна поділити віруси?
3група. Життєвий цикл вірусів.(Презентація)

Вчитель.Яким шляхом віруси потрапляють у клітину?

Які ви знаєте фази житєвого циклу?

А як же розмножуються віруси?

А як ви думаєте, вірус це живе чи неживе? Укажіть властивості, за якими віруси належать до живого?

Вчитель. Усі віруси збудники тих чи інших захворювань у рослин , тварин або людини.Поселяючись у клітинах живих організмів, віруси викликають небезпечні захворювання.

Готуючись до сьогоднішнього заняття, ви провели невеликі розслідування.Чи вдалося вам виконати поставлене завдання та зібрати досьє на окремі об,єкти?
4група. Вірусні захворювання.(Рольова гра).

Вчитель. Які зовнішні ознаки проявляються у рослин заражені вірусами?

Який вірус людини має смертельні наслідки?

Вчитель. Учні, а ви задумувалися над походженням вірусів, звідки ж вони взялися?

На це питання ви зараз дасте нам відповідь опрацювавши матеріал підручника стор.176-177.

Походження вірусів. (Робота з підручником)

Метод: дискусія
Узагальнення навчального матеріалу..

Складання синкану.

Вчитель: а зараз я хотіла би почути ваші враження і думки щодо почутого на уроці.

  1. Метод прес. Продовжіть речення:

  • Сьогодні на уроці я дізналась…

  • Найбільш зрозумілий …

Підбиття підсумків уроку.

Вчитель. Повернемося до початку нашого уроку до слів Луі Пастера «Відкриття приходить лише до тих, хто готовий до їхнього розуміння» .

Учні, а які відкриття ви зробили для себе сьогодні?

Чи сподобався вам урок і чим саме?

Домашнє завдання

Прочитати § 33,34.

1.Відповісти на питання до параграфа.

2.Вивчити поняття.

Додаткові завдання для допитливих

підготувати повідомлення:

1.Гіпотези походження неклітинних форм життя.

2.Роль вірусів в еволюції організмів

Схожі:

Миколаївська обласна державна адміністрація
Відповідно до пункту 19 Положення про управління освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням...
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД СУМСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТ
Міністерство освіти і науки України Управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації
Міністерство освіти і науки України Головне управління освіти і науки...
А. К. Кравцов, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, підполковник
ЗАТВЕРДЖУЮ: Начальник управління освіти і науки облдержадміністрації О. В. Пастовенський
«Питання виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації», розпорядження голови обласної державної адміністрації від...
Комунальний заклад освіти ліцей природничо-наукового навчання м. Жовтих Вод
Головне управління освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації
Комунальний заклад освіти ліцей природничо-наукового навчання м. Жовтих Вод
Головне управління освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
Головне управління освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації та Львівський обласний дитячий еколого-натуралістичний...
А соціація Молодих Реформаторів
Чиновники з Управління у справах сім’ї, молоді та спорту Волинської обласної державної адміністрації відмовили громадській організації...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ...
Міністерства освіти і науки проводиться Всеукраїнський конкурс юних зоологів і тваринників, метою якого є створення умов для творчого...
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ СТАРОБІЛЬСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ НАКАЗ
України в 2013 році», відповідно до наказу управління освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації «Про зовнішнє незалежне...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка