Діагностика рівня готовності дитини до шкільного навчання в сфері пізнавальної діяльності


Скачати 32.88 Kb.
Назва Діагностика рівня готовності дитини до шкільного навчання в сфері пізнавальної діяльності
Дата 27.03.2013
Розмір 32.88 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
Діагностика рівня готовності дитини до шкільного навчання в сфері пізнавальної діяльності

(Модифікований варіант завдань Власової, Познера)
Завдання І (4-й зайвий)

Мета

Досліджується рівень спілкування, логічна обґрунтованість і чіткість формулювання, активність і вміння використовувати спільні поняття. Використаний та модифікований варіант завдань Власової, Познера із карток побудованих за принципом: три предмета об’єднані спільним змістом четвертий відноситься до другої групи і того поняття.

Техніка проведення

Дитині показують картку з зображенням 4-х предметів і просять назвати їх. Після чого дають запитання: „Подивись уважно і скажи, який предмет зайвий і чому? А який не підходить? Чому? А які три з них мають щось спільне?”

Коли робота з всіма 10 картками закінчена, слід приступити до аналізу.

Підготовляючи картки слід передбачати 4-5 таких, де по кольору вирізнялися не зайві предмети, а ті, які входять в склад понять, наприклад такі картки: груша, слива, яблуко, морква. Слива за кольором вирізняється, та це не важлива ознака. Такі завдання дають змогу вибрати як діти орієнтуються у важливих ознаках.

Аналіз результатів

Висока підготованість – коли 7-10 карток пояснюють з використанням двох родових понять (зайвий жук так як ця тварина, а інше одяг зайвий черпак, інші квіти), а 3-4 картки поясняють через одиничні родові поняття (зайвий жук, зайвий черпак бо тварини, посуд)

Достатня готовність – коли 7-10 карток пояснюють через одне родове поняття або половину з двома родовими поняттями.

Низький рівень мислення – коли 7-10 карток називають зайвий предмет без пояснення.
Завдання 2.

Дослідження узагальнення

Інструкція:

Назви відомих тобі: диких тварин, дерева, міста, види транспорту, тощо.

Аналіз результатів

6-5 – назв дитина добре підготована до школи.

4-3 – назв достатньо підготована

1- непідготовлена.
Завдання 3.

Дослідження логічного мислення

Інструкція:

Назвіть слова з протилежним значенням

високий чужий

тонкий горе

покупець скупий

рудний страшний

тугий гострий

легкий початок

Аналіз результатів

9-11 слів високий рівень

5-8 слів середній рівень

до 5 слів низький рівень
Завдання 4.

Дослідження швидкості мислення

Інструкція:

За 3 хвилини назвіть якомога більше слів, які починаються літерою К.

Аналіз результатів

10слів і більше – висока швидкість

7-9 слів середня

до 5 слів – низька.
Завдання 5.

Дослідження гнучкості мислення

Можна виявити через рішення цікавих задач на кмітливість.

  • Йшла бабуся із магазину і несла корзину яєць, одне впало, скільки яєць залишилось?

  • Двоє коней пробігли по 2 км, скільки пробіг 1 кінь?

  • Курка на одній нозі важить 2 кг, скільки вона важить на 2 ногах?

  • Скільки пальців на одній руці? На двох? На десяти?

  • Чому не можна намалювати веселу собаку?

Інструкція:

Послухай хитру задачу і здогадайся як її вирішити.

Аналіз результатів

Високий рівень розвитку мислення – 5

Достатній – 3-4

Середній – 1-2

Низький – 0
Завдання 6.

Діагностика рівня сформованості операцій мислення (аналіз, синтез, порівняння)

Техніка проведення.

Дитині пропонують знайти спільні і відмінні якості предметів.

Інструкція:

„Я назву тобі два предмета, а ти подумай і скажи чим вини подібні і чим відрізняються”.

Пари для порівняння:

літак – метелик,

м’яч – кавун,

вовк – собака,

місто –село,

береза – ромашка,

зама – літо,

день – ніч,

людина – тварина.

Аналіз результатів

Рівні порівняння:

а) високий рівень порівняння, коли більше виділено загальних особливостей в конкретних об’єктах, різних подібних предметах і поняттях (наприклад, у першої пари, коли 2 загальних 1 відмінна особливість – це високий рівень)

б) добрий – подібних і відмінних ознак в однаковій кількості (наприклад 2/2, 1/1, 3/3)

в) достатній – відмінних ознак в конкретних об’єктах називають на 1,2 і більше.

г) середній – є хоч 1 якість, яку важко виділити.

д) низький – називають тільки ті подібності, які найлегше виділити.

Схожі:

Методичні рекомендації,-К., „Знання” 1992
Методика дослідження готовності дитини до шкільного навчання в сфері пізнавальної діяльності (модифікований варіант завдань Власової,...
Буцкіна, С. В. Формування мотиваційної готовності дітей 6-7 років до навчання в школі
Готовність дитини до шкільного навчання вчені насамперед розглядають з точки зору відповідності рівня розвитку дитини вимогам навчальної...
Діагностика дослідження психологічної готовності дітей до навчання у школі
Комплексна методика являє собою докладне практичне керівництво до дії шкільного ( дошкільного ) психолога. )
Як відмічалось, активізація пізнавальної діяльності учнів  тісно...
Під активізацією навчально-пізнавальної діяльності розуміють підвищення рівня усвідомленого пізнання об'єктивно-реальних закономірностей...
Я. М. Лобова За нинішніх умов учитель усе більше є організатором...
Особистісно орієнтоване навчання базується на диференційованому підході до навчання з урахуванням рівня інтелектуального розвитку...
Перевірка і оцінювання результатів навчання інформатики
Діагностика навчання обов'язковий компонент освітнього процесу, за допомогою якого визначається досягнення поставлених цілей. Діагностика...
Діагностика рівня емоційного вигорання Діагностика рівня «Емоційного вигорання» (за В. Бойко)
Водночас можуть виникнути його дисфункційні наслідки, коли вигорання спричиняє негативний вплив на професійну діяльність та стосунки...
ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ ДІТЕЙ
На сьогоднішній день всі учасники навчально виховного процесу розуміють необхідність визначення рівня шкільної зрілості дітей дошкільного...
Тема «Відомості про учня»
Орієнтовні критерії оцінювання рівня готовності учня до вибору профілю навчання у старшій школі
Тема «Відомості про учня»
Орієнтовні критерії оцінювання рівня готовності учня до вибору профілю навчання у старшій школі
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка