Урок літератури в 11 класі Тема: Утвердження цінності творчості й кохання та їх рятівної сили в долях «Майстра і Маргарити»


Скачати 50.72 Kb.
Назва Урок літератури в 11 класі Тема: Утвердження цінності творчості й кохання та їх рятівної сили в долях «Майстра і Маргарити»
Дата 08.02.2014
Розмір 50.72 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Астрономія > Урок
Урок літератури в 11 класі

Тема: Утвердження цінності творчості й кохання та їх рятівної сили в долях «Майстра і Маргарити»
Мета:

розкрити проблему кохання і творчості в романі «Майстер і Маргарита» шляхом дослідницької роботи учнів; розвивати вміння художнього аналізу тексту; сприяти розвитку творчого та асоціативного мислення, вчити учнів висловлювати та аргументувати свою точку зору, опираючись на художній текст і життєвий досвід; стимулювати до активного мислення та емоційного переживання; формувати особистість , здатну розуміти мистецькі явища модернізму та осягати проблеми людини і суспільства.
Обладнання: текст роману, портрет Булгакова, його дружини

О. Булгакової, ілюстрації до роману,DVD-програвач.
Епіграф: Все, кружась, исчезает во мгле-

Неподвижно лишь Солнце Любви.

В. Соловьев


Перебіг уроку

І. \Мотивація навчальної діяльності

1. Вступне слово вчителя.

Книгою всього життя можна назвати роман Булгакова «Майстер і Маргарита». Роман містичний і загадковий., у якому переплелися сміх і смуток, радість і біль, так , як це буває у реальному житті. Проблематика роману багатогранна і складна.( учні називають проблеми роману та ознаки модернізму, характерні для даного твору) .

На долю Майстра випало багато страждань, але все ж таки йому був подарований спокій.

Завдяки чому і кому Майстер був врятований? ( Маргариті і силі її кохання)

ІІ. Оголошення теми, завдань, робота над епіграфом уроку.

Завдання: протягом 1-2 хв. учні записують до зошита свої думки щодо визначеної теми уроку. ( психологічний прийом, який дозволить учням висловити свій емоційний стан).

Учні зачитують записи, учитель коментує.
ІІІ. Формування нових знань, умінь, навиків.

Учитель: Якщо кохання справжнє, не корисливе, воно справді дає наснагу, крила і рятує від сірої буденності. Проте люди часто не знаходять це справжнє почуття, а фальшиві закоханості приносять тільки великі розчарування.

Людина, в певному розумінні, егоїстична, і підсвідомо захищає себе в разі небезпеки. А небезпеку може нести і той, кого ти кохаєш.

Чи варто повністю віддавати себе коханню, знаючи, що воно принесе тобі страждання, як це сталося з героями Булгакова?
Проблемне питання уроку: Чи варто, навіть страждаючи, розділяти горе і радість з тим, кого кохаєш?
Пропонуємо учням протягом уроку працювати над таблицею, до якої вони записуватимуть свої аргументи, малюнки, схеми.




ТАК ПРОБЛЕМА НІ

Маргарита не була Чи варто розділяти Маргарита страждала, коли

щаслива в сім ї, проте долю того, кого зрозуміла, що Майстер

кохаєш? захворів. Її гнітить думка, що

знайшла щастя з справжній талант не цінується..

Майстром. Маргарита мала матеріально

Кохання Маргарити забезпечене життя зі своїм

давало Майстрові чоловіком, який її кохав.

наснагу, можливо, без Майстер не може захистити

Маргарити не було б кохану, він сам слабкий…

роману……….

Маргарита рятує

Коханого, і це дає їй

щастя.

Під музичний супровід учень читає уривок із роману: «За мной, читатель! Кто сказал тебе, что нет на свете настоящей, верной, вечной любви!.......»
М. Булгаков стверджує всепоглинаючу силу кохання на прикладі долі Майстра і Маргарити.

Хто ж вони? Ким були і як зустрілися? Що дало їм, не зовсім праведним, кохання?
Інсценізація зустрічі Майстра і Маргарити ( « Она несла в руках желтые цветы….).
Робота над образами роману:

1. Чому Булгаков не дає імені своєму герою? ( називаючи його Майстром, Булгаков підкреслює талант, неординарність цієї людини).

2. Виступи груп, які досліджували образи Майстра і Маргарити (випереджувальне домашнє завдання). Результати записуємо до кіл Вена, за допомогою яких визначимо спільне і відмінне в образах головних героїв.

І група ( виступи за методикою «збережи останнє слово за собою»)

Образ Майстра

1. Історія створення роману

2.Зустріч із Маргаритою

3.Причини цькування Майстра

4.Як Майстер потрапив до психіатричної лікарні

4. Чи може Майстер боротися ?
ІІ група

Образ Маргарити

1. Сімейне життя

2. « Вона була небайдужа до всіх людей, які роблять будь-що першокласно!» Зустріч з Майстром.

3. Марго – муза Майстра

4.Віщий сон Маргарити

5.Витівки Маргарити-відьми.

6. Маргарита на балу у Воланда

7. Рятівниця Майстра

Майстер
Історик Маргарита

матеріально забезпечена

Знає 5 мов розумна, красива, сильна

Талановитий особистість, здатна до Не є членом літ. рішучих дій. Цілеспрямована.

об єднань(незалежний) Відкидає загальноприйняті

Депресивність погляди на «пристойне» кохання.

Слабкість Цінує талант

Спільне: до зустрічі жили з людьми, яких не кохали,

знають радість творчої праці,

пріоритет духовних цінностей.

Безкорисливість у любові

Прийом «щоденник подвійних нотаток»: виписати фрази з роману, які найбільше запам яталися, та свої міркування.

ФРАЗА МОЇ МІРКУВАННЯ




« Никогда слава не придет к тому, кто сочиняет дурные стихи»

« Рукописи не горят»

«Я ничего не боюсь, потому что я все уже испытал. Меня слишком пугали…»

« Кто сказал тебе, что нет на свете настоящей, верной, вечной любви? Да отрежут лгуну его гнусный язык!»

« Любовь выскочила перед нами, как из –под земли выскакивает убийца в переулке, и поразила нас сразу обоих!»

« Она приходила ко мне каждый день, а ждать я ее начинал с утра»

« Она входила в калитку один раз, а биений сердца до этого я испытывал не менее десяти»
Хто з героїв, на вашу, думку, є сильнішим?

Чи можна Майстра і Маргариту назвати грішниками?

Що давало Маргариті силу: злість, ненависть, бажання помсти чи кохання?
ІV. Систематизація

Звернення до проблемного питання? ( учні звертаються до таблиці та аргументують свою точку зору з даної проблеми ).
Яка позиція самого автора, М.Булгакова?

« Кто любит, должен разделять участь того, кого он любит».
Звучить уривок із роману ( читає підготовлена учениця ): « Слушай беззвучне, слушай и наслаждайся.…»
Учитель: Від героїв Булгакова нас віддаляє небагато часу. Проте це вже інший час, інші соціальні умови та моральні принципи сучасної молоді. Часто на кохання юні дивляться як на річ , яку можна купити або придбати в кредит по домовленості. Але всі ми хочемо бути щасливими.

Бажаю вам бути Людиною,

Отою одною, єдиною,

Отою безмежною, рідною,

Навіки комусь потрібною.

Бажаю вам бути богинею,

Отою одною-єдиною,

Отою, ні з ким не зрівняною,

Бажаю вам бути коханою.

Схожі:

Урок позакласного читання в 11 класі
Мета: розкрити красу високого почуття через зразки світової поезії про кохання
Урок з української літератури в 9 класі Тема. Т. Г. Шевченко. Творчість періоду заслання
Шевченка-художника, розвивати образне мислення, формувати естетичні смаки, вчити розуміти поезію, грамотно висловлювати власні думки;...
Урок української літератури в 5 класі підготувала вчитель-методист...
Тема. Василь Симоненко – витязь молодої української поезії. «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. Характеристика...
Урок 1 Тема: Шаблон документа, створення документа за допомогою майстра. Друк документів
Навчальна мета: Познайомити учнів з основами роботи із текстовим редактором, поняттями шаблон документа, створення документа за допомогою...
УРОК ЛІТЕРАТУРИ РІДНОГО КРАЮ У 10 КЛАСІ ТЕМА: МАЛА ПРОЗА ІРИНИ НЕВИЦЬКОЇ
МЕТА: познайомити учнів з оповіданнями письменниці, навчити визначати проблематику творів, виділяти головне; розвивати уміння ідейно-художнього...
Урок – комплексне застосування знань з української літератури у 5 класі
Тема: образ Федька – душевно багатого, порядного, чесного хлопчика ( за оповіданням В. Винниченка «Федько халамидник»)
Тема. Григір Тютюнник. «Три зозулі з поклоном». Вічна тема «любовного...
Опрацювати з учнями текст новели, розкрити глибину і щирість почуттів вірності, сердечної ніжності, кохання і трагедії знедоленого...
ПІЗНАВАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ Читаючи твори світової літератури,...
Як ви вважаєте, чи відображено духовні й моральні цінності в літературі, яку ви вивчали? Свою думку обґрунтуйте прикладами
Урок музичного мистецтва у 6 класі Тема уроку
«ноктюрн» і «скерцо»; формувати відчуття ритму, навички кантиленного співу; розвивати інтерес до творчості Ф. Шопена; виховувати...
Найчарівніший прояв любові — кохання
Кохання змінює людину, в її душі ніби розквітає чарівна квітка, яка своїм тонким ароматом заповнює кожну клітину; кохання дарує людині...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка